ZNW-spel |
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.566 OTindex: 97.034
|
Ik kroop van narigheid in mijn kooi nadat ik met mijn jeukend zwemmerseczeem ook nog eens pijnlijk tegen een brandnetel opgelopen was.
verassing, cadeau, verjaardag. |
|
Emmo Stamgast
 WMRindex: 69.730 OTindex: 28.684
|
De verassing bij de crematie was een cadeau dat ik niet op mijn verjaardag hoefde te hebben @Mamsie: Of was het toch een tikfout?  bitterbal strooptocht konijn |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.703 OTindex: 57.758
|
Na een urenlange vergeefse strooptocht en nog geen konijn gevangen te hebben, stilde ik mijn trek met een bitterbal.
Paard, schatkist, spijkerbed |
|
Emmo Stamgast
|
Het paard dat in de schatkist was gekropen merkte dat onderin een spijkerbed lag
rietland amsterdammertje kloot |
|
venzje Oudgediende
 WMRindex: 22.626 OTindex: 7.917
|
Toen ik in het dichte rietland onverwacht en onzacht op een amsterdammertje stuitte, had ik op een haar na mijn kloot verschoten.
vliegtuig haring zalf |
|
Sjaak
Moderator
|
In het vliegtuig kregen we een haring met zalf opgediend, zodat de kotszakken ook niet onbenut bleven.
Schaar, karate, parketvloer |
|
Emmo Stamgast
|
Het gebruik van karate op een schaar is niet aan te bevelen wegens bloeddruppels op de parketvloer
koraalzand aileron basilicum |
|
venzje Oudgediende
 WMRindex: 22.626 OTindex: 7.917
|
Door onoordeelkundig gebruik van koraalzand was de aileron vastgelopen en kwam de kist onzacht neer in een akker met basilicum.
parfum baksteen kroket |
|
Mamsie Oudgediende
|
Nadat ik een met parfum besproeide kroket had gegeten, voelde het of er een baksteen in mijn maag lag.
Bladblazer, printer, foto. |
|
nietmeer
|
Uit mijn printer rolt nu een foto van een bladblazer.
pruik, vordering, tak |
|
Sjaak
Moderator
|
Ik voldeed niet aan de vordering van de politie om mijn pruik aan een tak te hangen, want ik vond dat te gek om los te lopen.
Koffiepot, overloop, kinderzitje |
|
Emmo Stamgast
|
Omdat ik een tak naar binnen had gegooid kreeg ik een vordering van de kapper en was ik genoodzaakt een pruik te dragen. (grom)
Toen ik met een koffiepot in de hand de overloop opliep struikelde ik over een kinderzitje
steenkool karwij bij
Laatste edit 11-12-2013 15:02
|
|
Mamsie Oudgediende
|
Voor een bij is het een heel karwei om in een hoop steenkool het stuifmeel van karwij te vinden.
geintje, biologie, examen. |
|
Emmo Stamgast
|
@Mamsie: karwij - karwei  Het stonk aardig in het lokaal na een geintje tijdens het examen biologie kroos ulevel schot |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.143 OTindex: 95.656
|
Kaatje gaf haar kroos ulevellen, dat was een schot in de roos@Emmo: het spellen valt niet mee, vandaag  want het is kroost, niet kroosKaatje at een ulevel, de eend kroos.. totdat er een schot klonk.. komijn ei pincet Laatste edit 11-12-2013 17:59 |
|
Sjaak
Moderator
|
Getver, ik lust geeneens komijn, kan ik het allemaal weer met een pincet uit het gebakken ei peuteren.
Blaaspijp, zegelring, klarinet |
|
Emmo Stamgast
|
Met een blaaspijp blies ik op een klarinet, tot ik met m'n zegelring achter een klep bleef hangen.
konijn reepsluiting goudmijn
|
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik stuurde het panklare konijn in een envelop met reepsluiting als cadeautje naar de uitbater van de goudmijn.
violen, afrikaantjes, fluitekruid. |
|
Emmo Stamgast
|
@Mamsie: Wel even nagaan wat een reepsluiting is nadat ik op de muziekschool met violen speelde ben ik later naar Afrika gegaan en heb met afrikaantjes gespeeld, nu speel ik op een fluit van fluitenkruid stinkzwam koeienvla weegbree |
|
allone Oudgediende
|
die koeienvla kwam precies op de stinkzwam naast de weegbree terecht
schip appel horizon |
|
Sjaak
Moderator
|
Morgen wordt een Appel geveild. Het doek stelt een schip aan de horizon voor.
motorfiets, poffertje, slagschip |
|
allone Oudgediende
|
naast zijn motorfiets zittend at hij het laatste poffertje op, terwijl zijn tegenstander zijn slagschip met een torpedo vernietigde
verantwoordelijkheid spel grapje |
|
Sjaak
Moderator
|
Het is ieders eigen verantwoordelijkheid om dit spel luchtig te houden door er af en toe een klein grapje in te gooien.
Biskwietje, verstandskies, kannibaal
|
|
allone Oudgediende
|
omdat de kannibaal op dieet was, verstopte hij een biskwietje in zijn holle verstandskies
tijger, benzine, vlag |
|
Sjaak
Moderator
|
Omdat er al een tijger in zijn tank zat, kon er geen benzine meer in en daarom wapperde de bestuurder met een vlag om een slepie.
Cactus, krab, maanlandschap |
|