ZNW-spel |
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.566 OTindex: 97.034
|
Toen het zolderraam weer eens vastgeklemd zat besloot ik het open te slaan met een ouwe koekenpan die op de keldertrap stond.
aansteker, brandweer, sigaar. |
|
nietmeer
|
Toen de Brandweer de aansteker vond op de heide, was de jongen de sigaar die er een brandje probeerde stoken.
Geluid, Krekels, maan |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
het geluid van krekels is best romantisch bij volle maan.
wekker, nachtleven, zoutzak |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.703 OTindex: 57.758
|
Vanwege het nachtleven van de jonge man sliep hij door de wekker heen en lag hij de hele dag als een zoutzak in bed.
balpen, vloertegel, slagroompunt |
|
Mamsie Oudgediende
|
Hij probeerde de gevallen slagroompunt van de vloertegel te schrapen maar had hiervoor niets beters ter beschikking dan een ouwe balpen.
vrachtwagen, kruiwagen, hooiwagen. |
|
Sjaak
Moderator
|
De sterkste man van de wereld laadde een vrachtwagen met daar bovenop een hooiwagen op een kruiwagen en droeg die in 10 seconden 100 meter ver.
pantoffel, pannenkoek, pandemonium |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toe er tijdens het pannenkoekenbakken een pannenkoek via mijn pantalon op mijn pantoffel viel, door toedoen van een panda, schoot de doos van Pandora open en brak er een waar pandemonium uit.
overdaad, schade, melktand. |
|
Sjaak
Moderator
|
Een overdaad aan Sinterklaassnoep bracht enorme schade aan mijn allerlaatste melktand.
bandenplaksel, ijskrabber, minister. |
|
Mamsie Oudgediende
|
Volgens de minister van verbale zaken moeten we bandenplaksel gewoon solutie noemen en een ijskrabber een voorruitreiniger.
ochtendkoffie, tandpasta, deodorant. |
|
Sjaak
Moderator
|
Er zijn drie dingen die je absoluut niet met elkaar mag verwisselen: ochtendkoffie, tandpasta en deodorant.
krakeling, vormpje, zandbak |
|
Mamsie Oudgediende
|
In de zandbak vond ik een krakeling met een wel erg raar vormpje.
Scheet, lucht, menigte. |
|
Sjaak
Moderator
|
De menigte stoof uiteen toen ik een scheet liet, maar het gaf wel weer lucht.
politie, plaatsbewijs, speldenkussen |
|
Roxichu Erelid
 WMRindex: 794 OTindex: 6.983
|
Ik zat op een gewone zondagochtend een trui te breien, staat de politie voor de deur omdat ik geen plaatsbewijs heb voor mijn speldenkussen. Mok, ring, vervoer |
|
Sjaak
Moderator
|
Vervoer die ring maar het beste in een mok.  paard, kanon, manneke |
|
Mamsie Oudgediende
|
Het paard slingerde over de weg omdat er een manneke op zat, dat zo zat was als een kanon.
kerstboom, hakbijl, pleister. |
|
Sjaak
Moderator
|
Toen de man illegaal een kerstboom wilde kappen, kwam de hakbijl in zijn voet terecht. Een pleister bleek onvoldoende.
zool, carnaval, vuurpijl |
|
Mamsie Oudgediende
|
Tijdens het carnaval werd ik bijna getroffen door een vuurpijl die de één of andere halve zool afgestoken had.
schoenmaker, bakker, arreslee.
Laatste edit 16-12-2013 12:10 |
|
Sjaak
Moderator
|
"Het is voor de bakker", zei de schoenmaker en de Kerstman vertrok weer op de arreslee.
draadnagel, stopnaald, cowboyhoed |
|
Mamsie Oudgediende
|
Met een stopnaald en een draad probeerde hij zijn cowboyhoed repareren waar een draadnagel doorheen gegaan was.
dameszadel, barones, koeievlaai. |
|
Sjaak
Moderator
|
De barones klom op haar paard en had helemaal niet door dat iemand een koeievlaai op haar mooie dameszadel had gelegd.
muis, duim, ruit |
|
Mamsie Oudgediende
|
Als ik op vingers en duim fluit, vliegt mijn muis van de schrik zo door de ruit het huis uit.
avondthee, deurslot, stoeptegel. |
|
Sjaak
Moderator
|
Na de avondthee test ik altijd even met een stoeptegel of het deurslot nog goed is.
kwadraat, staart, celdeling |
|
prokiller933 Erelid WMRindex: 3.288 OTindex: 202
|
Ik heb een zin gemaakt met de woorden kwadraat, staart en celdeling.
Fles, Eiffeltoren, Aardkorst |
|
Roxichu Erelid
 WMRindex: 794 OTindex: 6.983
|
De spelbreker boven mij probeerde op deze aardkorst een zin te maken, maar het zat niet in de fles want zijn inspiratie was nog verder te zoeken dan de Eiffeltoren :'D Dobbelsteen, kasplant, raamgordijn |
|
Sjaak
Moderator
|
Eén van de twee moest weg: de kasplant of het raamgordijn. Ik kon niet tot een besluit komen, dus heb ik de dobbelsteen maar laten beslissen.
konijnenhok, olifant, wc-ontstopper |
|