ZNW-spel |
Kolleke
Erelid
 WMRindex: 1.240 OTindex: 6.293
|
De lucht van de wc-ontstopper zorgde ervoor dat de olifant zich buiten in het konijnenhok verstopte.
Theelepeltje, bureaustoel, frikandel |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Hans zat gehurkt op een bureaustoel om, als weddenschap met vrienden, met een theelepeltje een verse frikandel te veroberen.
Sterrenhemel, kattebak, krantenkop
Laatste edit 17-12-2013 19:37 |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.566 OTindex: 97.034
|
Terwijl hij de kattenbak verschoonde, zag hij in een krantenkop dat de sterrenhemel die avond wegens bewolking niet zichtbaar zou zijn.
geweld, jampot, ontbijt. |
|
Roxichu Erelid
 WMRindex: 794 OTindex: 6.983
|
De jampot werdt met geweld over de tafel gegooid tijdens het ontbijt. Muntgeld, wasmachine, wijsvinger |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.703 OTindex: 57.758
|
De wasmachine op de camping werkt pas nadat je wat muntgeld met je wijsvinger in de gleuf geduwd hebt.
pleepapier, rubber, judoklap |
|
Mamsie Oudgediende
|
Na die judoklap voelde mijn gezicht aan als rubber en probeerde ik met pleepapier het bloeden een beetje te stelpen.
kerstboom, aversie, lichtjes. |
|
Sjaak
Moderator
|
Ik heb een enorme aversie tegen de kerstboom. Met z'n stomme lichtjes. Staat daar een beetje te schijnen alsof het niks kost. Bomen horen in het bos. Begrepen?
Aardbei, watje, boskabouter |
|
Mamsie Oudgediende
|
Wist je dat Paulus de boskabouter eigenlijk een watje is, dat gillend wegrent als hij een aardbei ziet?
bosbes, jeneverbes, bejaardentehuis. |
|
Sjaak
Moderator
|
Dat oude vrouwtje dat aan de rand van het bos woont noemen ze de bosbes en die zuipschuit in het bejaardentehuis heeft als bijnaam 'de jeneverbes'.
Spaghetti, schijf, melkbus |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik heb zoveel spaghetti gemaakt dat ik er een melkbus mee volkreeg en dat afgedekt met een dikke schijf oude kaas.  uitdaging, spelletje, plezier. |
|
Sjaak
Moderator
|
Als je er de uitdaging van ziet, kan dit spelletje veel plezier opleveren.
breinaald, sportschool, sloffen |
|
Mamsie Oudgediende
|
Omdat ik van verveling maar wat door het huis liep te sloffen, ben ik maar naar de sportschool gegaan waar ik op de vloer bijna met mijn blote voet in een verloren breinaald trapte.
zonneschijn, temperatuur, bestelbusje.
|
|
Sjaak
Moderator
|
Door de overvloedige zonneschijn liep de temperatuur in het bestelbusje op tot 65 graden Celsius. Daarom ging het lopende buffet, dat van achter uit het busje geserveerd zou gaan worden aan een groep deftig geklede hardlopers, niet door.
muis, kraaienpootje, bakfiets
|
|
Mamsie Oudgediende
|
De kat was in de bakfiets gekropen en had daar een dooie muis en een half afgekloven kraaiepootje achtergelaten.
gedicht, proza, huissleutel.
|
|
Sjaak
Moderator
|
Het voordeurslot was gedicht met een stukje proza, dus paste de huissleutel er niet meer in.
kiloknaller, schaatspret, middelvinger |
|
nietmeer
|
De schaatspret werd grondig verpest door een protest tegenkiloknallers, waarbij het overgrote deel van het contact tussen schaatsers en protesteerders via middelvingers plaatsvond.
meel mail gitaar
Laatste edit 19-12-2013 19:11 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Nadat ik op de gitaar een liedje had gespeeld, zag ik op de computer dat ik meel had en heb daarna wat pannekoeken gebakken van een restje mail.
geintje, verwisseling, ernst.
|
|
Sjaak
Moderator
|
De verwisseling die per abuis in alle ernst plaatsvond, werd door toeschouwers gezien als een opzettelijk geintje.
tovenaar, zangzaad, lolly |
|
Mamsie Oudgediende
|
Je moet toch wel een goeie tovenaar zijn om een pak zangzaad in een lolly te veranderen.
strijdkreet, tijdschrift, aversie. |
|
Sjaak
Moderator
|
Ik heb vreemd genoeg totaal geen aversie tegen De Strijdkreet, het tijdschrift van het Leger des Heils.
majoor, speculaasje, pleeborstel |
|
Mamsie Oudgediende
|
De majoor at een speculaasje maar omdat hij zijn haar nog niet gekamd had, zag hij er uit als een wandelende pleeborstel.
eremars, gebakje, kennismaking.
|
|
Sjaak
Moderator
|
De deelnemers aan de eremars kregen ter kennismaking allemaal een lekker gebakje.
knoeiboel, sperciebonen, tekortkoming |
|
Mamsie Oudgediende
|
De door mij schoongemaakte sperciebonen vielen allemaal op de grond, wat een enorme knoeiboel gaf, ja onhandigheid is wel een beetje een tekortkoming van mij.  zonnewende, printer, babyfoto. |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
als je ten tijde van de zonnewende geen inkt in je printer hebt, kun je geen babyfoto printen
noorderlicht, palmboom, bounty |
|
Mamsie Oudgediende
|
Je kunt nooit het noorderlicht zien terwijl je onder een palmboom een bounty ligt te eten.  opruiming, run, schoenen. |
|