ZNW-spel |
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.703 OTindex: 57.758
|
Tijdens de jaarlijkse opruiming was er een enorme run op schoenen.
Sleutelhanger, voetballer, dasspeld |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.143 OTindex: 95.655
|
voor mijn neefje, die een enthousiaste voetballer is, kocht ik een sleutelhanger en een dasspeld met het Ajaxlogo
trein, ring, verdriet |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.566 OTindex: 97.034
|
Hoewel het jaren geleden is dat ik in de trein mijn ring verloor, heb ik daar nog steeds verdriet over. klopt dat?
roos, douche, lavendel. |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
na het snoeien van de roos in de tuin, ging ik onder de douche, en de zeep rook heerlijk naar lavendel
trekhaak, tank, koelbox |
|
allone Oudgediende
|
@Mamsie: nee, het was vandaag.. niet jaren geleden  als je onder de douche gaat, welke shamoo neem je dan, roos of lavendel? spiegel, appel, kaars |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik stond voor de spiegel een appel te eten en zag dat de kaars zowat opgebrand was.
kandelaar, rente, geluksgevoel. |
|
botte bijl Oudgediende
|
een mooie kandelaar, kan net als hoge rente voor een geluksgevoel zorgen.
trekhaak, tank, koelbox |
|
Sjaak
Moderator
|
Maar goed dat er een trekhaak aan die tank zit, want in de aanhangwagen past mooi een koelbox.
lepel, oormerk, aardappel |
|
Mamsie Oudgediende
|
Terwijl ik met een lepel mijn aardappel eet en even krab aan mijn oor, merk ik dat ik mijn oormerk verloren ben.
melkmachine, boer, stoel. |
|
Rie_Gormortis Erelid
 WMRindex: 115 OTindex: 3.379
|
Als de melkmachine eenmaal loopt, kan de boer rustig op een stoel gaan zitten.
Stamppot. Kuiken. Rijst. |
|
Mamsie Oudgediende
|
Het recept van stamppot met rijst en gebraden kuiken vonden ze hier helemaal drie keer niks.  watergolf, permanent, geknipt. |
|
allone Oudgediende
|
Mamsie is naar de kapper geweest: haar haar is geknipt en ze heeft een permanent, en heeft watergolf ook iets met kappers te maken of meer met surfers?
vraag humor olie |
|
Mamsie Oudgediende
|
Dat is een leuke vraag die ik met humor zal beantwoorden en die olie vergeet ik dan maar even.
Een watergolf was een kappersbehandeling waarbij je hoofd in de krulspelden gezet werd en je golven of krullen in je haar kreeg die ongeveer een week bleven zitten. Ik ging dus naar de kapper voor wassen en watergolven. Dat was handig als je een permanentje teveel van het goede vond. Ik denk dat zowel het woord als de behandeling helemaal uit de tijd zijn.
kerstinkopen, drukte, gelach. |
|
allone Oudgediende
|
@Mamsie:  maar nu weet ik nog niet waarom het WATERgolven zijn  ik heb golvend/krullend haar van mezelf, dus geen kapper nodig.. ik ben gezegend met mooi haar; ik kan me herinneren dat ik als kind naar de kapper wou om het kort te laten knippen, en dat de kapper aarzelde omdat hij het zo zonde vondt, en vroeg of ik dat echt wel wildetijdens de kerstinkopen genoot ze van de drukte en het gelach ster programma licht Laatste edit 23-12-2013 17:46 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Het televisieprogramma werd alweer onderbroken door de Ster en ik begon me licht te ergeren hieraan. linkdraadjesvlees, stoofperen, aardappelen.  |
|
allone Oudgediende
|
@Mamsie: dus eigenlijk is er geen verschil tussen watergolven en gewoon krulspelden indraaien (behalve de hairconditioner)?!Mamsie eet vanavond aardappelen en draadjesvlees, met stoofperen toe  chocola aardebei apartheid |
|
Mamsie Oudgediende
|
De combinatie van aardbei met chocola is wel van een exquise apartheid. @allone: Het enige verschil was, dat de kapper het veel beter kon dan ikzelf. En die eetcombinatie, klopte helemaal, maar dan met de stoofperen als groente.luchtballon, stormwind, strand. Laatste edit 23-12-2013 18:51 |
|
allone Oudgediende
|
@Mamsie: .. lekker, smakelijk (geg)eten?!ze zweefden heerlijk in de luchtballon, toen er een stormwind opkwam en ze een noodlanding op het strand moesten maken. walnoot, zebra, hitte |
|
Mamsie Oudgediende
|
Vanwege de grote hitte had de zebra geen trek in eten en hij liet de walnoot aan zijn neus voorbijgaan. @allone: Echt wel!!! Behaatje, koekenpan, vakantie. |
|
botte bijl Oudgediende
|
als je in je vakantie gaat kamperen, dan mag je de koekenpan en je behaatje niet vergeten.
campinggaz, yaccuzi, luchtbed |
|
Sjaak
Moderator
|
Je kunt een yaccuzi wel verwarmen met campinggaz, maar als je er dan op gaat drijven met een luchtbed voel je daar niet veel van.
leesbril, konijnenoren, bonbon |
|
allone Oudgediende
|
met een leesbril achter zijn konijnenoren kon hij de bonbon niet vinden
tijgerbalsem dierentuin ooivaar
|
|
Mamsie Oudgediende
|
In de dierentuin kreeg de ooievaar een experimentele behandeling voor zijn gekneusde snavel, die werd met tijgerbalsem ingesmeerd.
kadetje, roomboter, achterwerk.
Laatste edit 24-12-2013 13:17 |
|
Sjaak
Moderator
|
Ik ging met mijn mooie pak aan op een gesmeerd kadetje zitten. Nu zit mijn achterwerk onder de roomboter.
sjekkie, rietkraag, motorlaarzen |
|
allone Oudgediende
|
omdat hij sowieso zijn motorlaarzen aanhad, besloot @Sjaak dat hij best wel in de rietkraag een sjekkie kon roken appel reeën takjes |
|