Ruzie om kruis in tuin
In het Australische Melbourne is een twee meter hoog kruis de oorzaak van een burenruzie. De 60-jarige Leonard Thuraisingham zette het in zijn voortui
lees verder bij De Morgen »Gerelateerde artikelen
Beter dit dan een met onkruid overwoekerde tuin, waarvan de zaadjes nog naar de buren waaien.
Tsja wat zal ik hier eens over roepen.
Als meneer zo'n sterke overtuiging heeft, waarom gaat hij dan niet een kerk oprichten op een andere locatie?
Dan val je de mensen die er géén behoefte aan hebben en elke dag tegen dat kruis aanlopen ook niet lastig en dring je je geloof ook niet op, waar ik echt een hekel aan heb.
Mensen moeten ook beseffen dat je geen symbolen of huizen (kerken) nodig hebt om in God te geloven. Het blijven afgoden, wat in de 10 geboden toch echt afgeraden word.
Want hoeveel goud staat er wel niet in de Katholieke kerk. Hoeveel waardevolle materialen zijn er wel niet gebruikt.
Daar kunnen de kindjes in Ethiopïe goed van eten.
Nee ipv eten sturen wij missionarissen en geven we bijbels.
*facepalm*
Laatste edit 10-09-2010 13:10
Laatste edit 10-09-2010 13:13
Ik snap dat je iets wat je in je eigen tuin plaatst je eigen keuze is.... maar respect komt van 2 kanten. als hij zonodig het kruis wilt hebben dan zet hij het toch gewoon in zijn achtertuin ofzo?
Leuk dat die man er hoop uithaald, maar van mij mag 't geloof opzouten. het zorgt nou eenmaal voor meer problemen dan dat het goed lijkt te maken
Volgens mij mag het wettelijk.
Bovendien zou ik bij de buren liever zo'n kruis in de tuin zien als een lelijke niet onderhouden tuin of een tuin met een hoop puin erin.
Misschien zou ik wel vragen of hij het kruis niet iets vrolijker kon maken met een bloemetje of een vrolijk kleurtje. Ik vind het zo wel erg kaal.

Zodra mensen ophouden zich ergens aan te ergeren, valt iets al veel minder op.
Door steeds te zeggeb: Bah wat lelijk, blijf je het ding zien, maar als je het negeert, ben je er na een tijdje aan gewend.
Het kruis is 2 meter hoog. Wat let je om een 2 meter hoge heg aan die kant neer te zetten ipv te mopperen?
Een portie wederzijds respect lijkt mij hier wel nodig
Quote Katjuh:
Volgens mij mag het wettelijk.
Dit doet me gelijk denken aan die boerderij ergens in Nederland met Jezus Redt erop, wat van de gemeente verwijderd moest worden. Ook dat is op eigen grond, op zijn eigen dak, maar wel storend naar de buitenwereld toe en daarom moest hij het verwijderen (ben ik het mee eens, ik krijg iemand's religie ook niet graag door de strot geduwd).
De een zet zijn tuin vol met kabouters de ander een kruis. Voor beide geldt:
1. Als je er in geloofd is het mooi
2. De een vindt het mooi terwijl de ander het afschuwelijk vind.
Het kruis heeft nog een voordeel, ik kan mijn badkuip er aan vast leggen, dat kan aan die tuinkabouters niet

Voor de mensen die de religie niet door de strot geduwd willen hebben: zijn jullie voor de sloop van kerken?
Of zijn die er niet om de religie te promoten?
Laatste edit 10-09-2010 13:28
Nou ben ik verder niet gelovig, maar als die man daar plezier aan beleeft, laat hem.
Maar hij werd ´door God gered´ nog voordat hij dat kruis in zijn tuin had staan, dus zou hij ook kunnen inzien dat het niet echt nodig is. Als je God wil danken doe dat dan door ´naasten lief te hebben´, bijvoorbeeld kindertjes in Ethiopië eten geven.
Mensen laat elkaar gewoon lekker leven, een beetje verdraagzaamheid op z'n tijd kan geen kwaad!
2 meter is wel hoog. Zeker als de ander niet geloofd. Sommige mensen worden echt dwars van dat soort dingen.
Quote ledi:
Zodra mensen ophouden zich ergens aan te ergeren, valt iets al veel minder op.
Door steeds te zeggeb: Bah wat lelijk, blijf je het ding zien, maar als je het negeert, ben je er na een tijdje aan gewend.
Het kruis is 2 meter hoog. Wat let je om een 2 meter hoge heg aan die kant neer te zetten ipv te mopperen?
U = christen?
Beste buurvrouw Ledi, als ik nou een 3 meter hoge travestiet pop in mijn tuin zet, vind je vast niet erg toch?
Ik ben namelijk gelovig, mijn religie is die van de TravoPreachers! Wij verspreiden graag het travestietisme.
En anders zet je toch lekker een schutting neer!
Laatste edit 10-09-2010 13:38 Laatste edit 10-09-2010 13:39
@ikbenpeter: Ik weet niet waarom jij je badkuip in de tuin wilt en of je daar bloot dan in wilt, maar dat soort kruis wordt hier vast niet bedoeld. In dat geval zou het commentaar een stuk lolliger zijn!

De man heeft duidelijk Matheus 5 nooit gelezen . . . .
Mamsie: Ik bloot in mijn badkuip?????
tuurlijk!!!!!!!!!!!!!!
.........Nee geen foto


tja, als ze jesus hadden verdronken en deze man een zwembad in ze tuin had, had niemand geklaagt

btw toen ik t artikel las had ik een veel groter kruis in gedachte, vind t nogal meevallen.
dus laat die man toch met rust!
Sorry een klein stukje weggevallen:
Mijn buurman heeft - echt waar - een huis met 4 minaretten, moet hij dat huis nou weghalen.
Ik vind - de foto gezien hebbend - het nogal intolerant van de buren. Laat die man toch. Ik vind helemaal niet dat hij zijn geloof opdringt. Hij draagt het wel uit, net als mijn buurman met zijn minaretten.
Comment Sjaak: Je kunt je reactie editten hoor. Dan hoef je geen tweede reactie te plaatsen.
het is maar een simpel kruis! dat ding valt net zoveel op als een lantaarnpaal

ik vind het niet storend, die man mag toch geloven wat hij wil. en een kruis in zijn voortuin, hoe kun je dat nou opdringen noemen? zoals wij hier zeggen: as je het niet wil zien, dan draai je je kop maar om.
@JeffDeaf: over het algemeen mogen mensen geen hogere dingen in de tuin zetten dan 2 meter. (gemeenteregels).
Als ik die pop lelijk vind zal ik waarschijnlijk een heg tussen onze tuinen zetten en die mag ook max. 2 meter zijn.
Probleem opgelost.
Edit: Ik zou het dan niet erg vinden (eufemisme) als die heg veel zonlicht uit je tuin weghaalde.

.
Laatste edit 10-09-2010 15:04
Kan me voorstellen dat je je er aan zou kunnen ergeren als het een heel erg opgesmukt kruis zou zijn. Maar dit

slaat helemaal nergens op. Waarschijnlijk ergeren de buren zich meer aan het verhaal dat erbij hoort......................

Wat een onzin, als het een kerstman of een blote stenen Venus was zou er geen haan naar kraaien. Laten we wel normaal blijven doen, zeg...
Quote:
De gelovige buur wil zijn kruis namelijk versieren met een kroon en kleren die lijken op die van Jezus Christus
Misschien zit 'm daar de narigheid. Dat gaat er toch merkwaardig uitzien.
Quote
Mamsie:
Quote:
De gelovige buur wil zijn kruis namelijk versieren met een kroon en kleren die lijken op die van Jezus Christus
Misschien zit 'm daar de narigheid. Dat gaat er toch merkwaardig uitzien.
Hoezo?
Als ie daarna zijn broek aantrekt is er toch geen mens die er last van heeft.
Laatste edit 10-09-2010 15:35
@Philips2: Zolang het geen Maxiretten zijn. Ik zou wachten tot ze groeien en dan George Walker Bush erbij halen. Die haalt het laatste restje uit de grond.
Twee kanten aan het verhaal... de beste man mag natuurlijk in zijn tuin zetten wat hij wilt, maar aan de andere kant mag hij ook wel rekening houden met de anderen in de buurt. Doch wat ledi ook al zei, een heg doet wonderen

dus wettelijk gezien mag het aldaar, het kruis staat op zijn eigen grond

die man doet er niemand concreet kwaad mee

als die buurman als hij zijn woning verlaat gewoon kijkt waar hij loopt, dan hoeft hij zich er niet aan te storen

Dan moet de klagende buurman eigenlijk ook iets opvallends in de tuin zetten

.
Het is ook niet bepaald mijn smaak (al die pedofiele priesters), maar heb je daar nou zo veel last van?
Als hij die kruis nou korter zaagt en in zijn achtertuin of voortuin neerzet..dan lijkt het gewoon net een beeldje net zoals de meeste mensen dat in hun tuinen hebben.
een tuin in je kruis lijkt me vervelender...
@lepeltjes: Je bedoelt dat gras, dat zo kriebelt????
Mamsie: naah meer die beestjes die int gras krioelen
ps,sorry botte
Laatste edit 10-09-2010 16:52
Quote lepeltjes:
@ botte bijl: naah meer die beestjes die int gras krioelen
was dat voor mij

waarom zo massaal
is 50 cm niet groot genoeg of is het juist de bedoeling dat het opvalt .
prop er een kop van krantenpapier op en zie het als een vogelverschrikker.
kansloos(en nee, ik heb niet meer toe te voegen)
Mijn oplossing: zet een groot omgekeerd kruis met de woorden 'HAIL SATAN' in de tuin.
kijken wie er dan het meest geirriteerd word

als dat kruis nu een brievengleuf heeft
kan het onder de noemer van..
Kruistocht..
religie is echt zo`n bullshit
gewoon alle vormen van geloof afschaffen en de wereldwijde anarchie uit laten breken.
survival of the fittest, death to all!!!
Ieder huisje heeft z'n kruisje...

@Invisible: héél Mattheüs 5, of iets specifieker?

Mattheüs 5:16
Laat uw licht alzo schijnen voor de mensen, dat zij uw goede werken mogen zien, en uw Vader, Die in de hemelen is, verheerlijken.
Dat laatste is nu precies wat de man doet
Laatste edit 10-09-2010 18:28
Zo groot issie nu ook weer niet..
Quote JeffDeaf:
Hoeveel goud staat er wel niet in de Katholieke kerk.
Nou, daar kan nog best wel wat bij, hoor

. Dus leg al uw overtollige goud maar gauw klaar, dan komen wij van de Rooms-Katholieke kerk

het snel bij u ophalen. U bent natuurlijk ook altijd welkom om goud en geld bij ons langs te komen brengen. Bij voorbaat onze dank

hiervoor.
Dat is wel overdreven groot.

Ik vind die mans naam - The Rising Ham - wel een mooie verwijzing naar Jezus' Hemelvaart!

PS: Het verbaast me ook niks dat PS tegen religieus vertoon is. Als het nou SGP was geweest...
Laatste edit 11-09-2010 01:03
Waarom niet een kleiner kruis dan, dan is het toch opgelost

Quote:
"De gelovige buur wil zijn kruis namelijk versieren met een kroon en kleren die lijken op die van Jezus Christus"
Misschien zit 'm daar de narigheid. Dat gaat er toch merkwaardig uitzien.
Ik was het bijna vergeten... een kruis met een jas en een hoed, dat is -
KLIKBaron Samedi!
Laatste edit 11-09-2010 11:38
Quote ledi:
Beter dit dan een met onkruid overwoekerde tuin, waarvan de zaadjes nog naar de buren waaien.
Binnenkort groeien er kleine kruisjes in de tuinen van de buren
Laatste edit 11-09-2010 16:18
Quote:
De gelovige buur wil zijn kruis namelijk versieren met een kroon en kleren die lijken op die van Jezus Christus, kwestie van zijn huis nóg beter te beschermen.
Als dat gebeurt is het blasfemie.

Dan kan de politie wel optreden.

gepie
Lid
WMRindex: 38
OTindex: 5
Wnplts: Rijpweteri
als het echt zo'n godlievend mens is, moet daar toch over te praten zijn?

Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: