Baby te vondeling gelegd vanwege haarkleur
Een Chinese vrouw deed een schokkende ontdekking toen ze op weg was naar haar werk. Ze vond, gewikkeld in een pakje dekens, een huilende baby. In de tas die bij de baby lag en door de gewaarschuwde politie werd opengemaakt zat een briefje en 390 euro. Op het briefje stond dat de moeder hoopte dat mensen de baby naar een weeshuis zouden brengen en dat ze een incapabele en onverantwoordelijke moeder is. Met haar excuses want het briefje eindigde met sorry. De politie vermoedt dat het kind gedumpt is, omdat het blond haar heeft.
Foto baby Gerelateerde artikelen
Juist... dus er is geen enkele aanwijzing dat het kind niet gewoon te vondeling is gelegd maar de politie denkt dat het wel grappig is om te roepen dat het om de haarkleur gaat
Kennelijk was het weeshuis niet in de buurt, anders was het handiger geweest om dáár de baby neer te leggen.
Het kan net zo goed een baby van een blanke moeder zijn. Dat zou ik dan toch eerst maar eens uitzoeken voor men als politie een conclusie trekt.
Ach gut...een albino chineesje, moet je dat dan maar weggooien?
Ja, die éénkindspolitiek daar he.

Nieuwswaarde 0 natuurlijk als het gewoon een gok is van de politie. En als je je baby te vondeling legt, dan maakt ze in ieder geval haar briefje waar.. Want dan ben je zeker een incapabele en onverantwoordelijke moeder.
lijkt me niet echt een chinese baby... Gevalletje buiten de pot gepiest?
Opa baby

Spoort de moeder maar op duidelijk maken dat dit niet normaal is.
Dat de moeder verkeerd bezig is, zal niemand ontkennen.
Toevallig heeft de baby blond haar, en trekt men daar conclusies over, maar niets is zeker. Daarom vraag ik me af of dit nu echt iets is om wereldwijd op nieuwswebsites te posten..
Dat ze dat mens nog moeder durven noemen ...

@Roy6: De biologische moeder zal ze haar hele leven blijven.

Voor zover ik weet krijgen Aziatische mensen eigenlijk altijd kinderen met zwart haar als ze met een blonde blanke mengen. Of het nu de man is of de vrouw. Sterk vermoeden dus dat het hier om twee blanke mensen gaat, dus lijkt mij de conclusie van de politie ook wel wat voorbarig.
Dat de politie die conclusie trekt is eigenlijk vrij logisch in china is het volgens mij zo dat wit of licht een "kleur" is van ongeluk. Sommigen geloven daar nu eenmaal heilig in.
Het neemt niet weg natuurlijk dat het stom is zo snel al conclusies te trekken. Maar goed. Hopen dat het kindje een beetje goed terecht komt

@Hart: of gewoon een albino, of een pigmentafwijking??
Toen ik de foto zag dacht ik eigenlijk hetzelfde als mamsie: Een albino Chineesje.
Ik weet niet hoe ze daar in China mee om gaan, maar om dan maar je kind te dumpen.... Sorry, dat snap ik niet!
Quote TrevoriuS:
Juist... dus er is geen enkele aanwijzing dat het kind niet gewoon te vondeling is gelegd maar de politie denkt dat het wel grappig is om te roepen dat het om de haarkleur gaat
ja precies

Wat een vreemde assumptie

is het een meisje? Daar houden ze in China blijkbaar toch al niet zo van...
Hopelijk krijgt t kleintje een betere toekomst!
Op latere leeftijd krijgen kinderen soms nog donker haar, dus geduld heeft de moeder ook al niet

Volgens mij is het inderdaad een albino-kindje. Het heeft wel de Aziatische gelaatstrekken en het haar is wel heel erg wit. De huid lijkt ook nogal pigmentloos te zijn.
Dan snap ik de conclusie van de politie wel een beetje. Maar wel heel vreemd van zo'n "moeder" als dat de reden zou zijn.

@Hart: het Aziatische gen is inderdaad dominant over het europese gen
Vreemd dat de politie daar suggereert dat het om de haarkleur zou gaan, denk als dat het geval zou zijn geweest, zou ze misschien dát wel op het briefje hebben gezet i.p.v, dat ze een incapabele en onverantwoordelijke is.
Het kan ook net zo goed zijn dat ze vreemd is gegaan met een blanke en dit wil verdoezelen, of het haar 2e kind is.
Wel netjes dat ze nog wat geld achterlaat voor de eerste zorgen.
arm kind weer

@Anne88: waar haal jij in vredesnaam die Aziatische gelaatstrekken vandaan?? Het kind lijkt enorm westers met die van verdriet dichtgeknepen oogjes. Ik zie helemaal niets Aziatisch.
@TheAnimalFriend:altijd eerst de andere reacties lezen, dan hadje gezien dat het zwarte haar van een Aziaat dominant is en de moeder daarvan nooit een blond kindje had kunnen krijgen
Het is misschien maar goed dat ze in ieder geval zelfkennis heeft en zichzelf een incapabele moeder vindt. Anders hadden we over een paar jaar misschien weer een artikel gelezen over een mishandelde of gedode peuter.....

Quote
keijzer:
@Hart: het Aziatische gen is inderdaad dominant over het europese gen
Niet alleen het Aziatische gen Maar ook het gen dat zwart haar "geeft" is dominant over het gen dat blond haar "geeft"
@Hart: dat zwart haar dominant is, betekent niet dat kinderen ook altijd zo geboren worden!
het is nooit voor 100% te bepalen
ik heb bijvoorbeeld rood haar en mijn partner zwart. Mijn ene dochter heeft hoogblond haar en de ander lichtbruin.
daarbij kunnen die genen ook generaties overslaan, denk bv aan twee blanke mensen die een "zwart" kindje krijgen
Laatste edit 26-11-2010 13:05 Laatste edit 26-11-2010 13:05
Toen ik geboren werd was mijn haar zwart, daarna werd het blond en nu is het bruin

@Hart: Ik ben niet verplicht om eerst altijd de reacties van anderen te lezen

, en omdat jij denkt te weten dat kinderen van Aziaten altijd zwart haar krijgen, ook als ze het met een blanke mengen, wil dan nog niet zeggen dat het ook zo is, net wat Kim 1985 zegt het is nooit voor 100% te bepalen

Quote Hart:
Voor zover ik weet krijgen Aziatische mensen eigenlijk altijd kinderen met zwart haar als ze met een blonde blanke mengen. Of het nu de man is of de vrouw. Sterk vermoeden dus dat het hier om twee blanke mensen gaat, dus lijkt mij de conclusie van de politie ook wel wat voorbarig.
Sorry niet mee eens in mij familie zijn veel halfbloedjes en veel van mij nichtjes zijn met zwart haar geboren maar hebben nu blond haar en een paar andere nichtjes van me zijn met blond haar geboren maar hebben nu zwart haar... Dus geen doc. uit hangen als je iets niet 100% kan bepalen

Quote
Mamsie:
Ach gut...een albino chineesje, moet je dat dan maar weggooien?
Ja, die éénkindspolitiek daar he.

Ik snap die eenkindspolitiek wel maar toch.
Dit is om te huilen

Dit doe je niet denk aan dat kind



Oei, ik heb iets losgemaakt.
@animalfriend: natuurlijk ben je dat niet verplicht, maar het plaatst sommige reacties dan opeens wel in een ander daglicht.
@Ranie: volgens mij (ik blijf erbij) is het zwarte haar van Aziaten (niet het donkere haar van Europeanen) altijd dominant, zeker bij de geboorte. Dat het daarna lichter kleurt: okee, maar bij de geboorte zal het altijd zwart zijn. Ik heb het niet over blonde mensen gehad die donker worden (zwart lijkt me stug als ze het niet geverfd hebben). Dus dat laatste moet je er dan ook niet bij halen, dat slaat nergens op. Ik hang geen doc uit, ik geef mijn mening.
@kim1985: ik heb het niet over zwart haar, ik heb het over het zwarte haar van een Aziaat. En dan begin jij te miepen over jouw rode haar en het (waarschijnlijk donkere) haar van je partner. In dat van je partner zullen vele, vele andere kleurene vermengd zitten.
Ik daag je uit mij een (foto van een) baby te tonen van een Aziaat en een blonde westerling die blond is.
Ik vind ook dat het op de foto moeilijk te bepalen is of het hier om een Westers (100 % blank) kindje of om een Aziatisch kindje gaat vanwege de hoek hoek waarop de foto is gemaakt, jammer dat ze geen foto hebben van de vooraanzicht, (soort portret foto)
@TheAnimalFriend: "verplicht"is een te groot woord, maar het zou de reacties wel erg irritant maken als iedereen maar in het wilde weg wat ging toeteren zonder eerst te kijken wat anderen al geschreven hadden.
@Hart: Daarom was de schok zo groot toen ze zag dat het kind blond haar heeft.
Ze zal waarschijnlijk vreemd gegaan zijn en vrij tenger gebleven zijn, anders had haar echtgenoot het wel gemerkt dat ze zwanger was en nu zich zou afvragen wat er met de baby gebeurt is.
Het zal waarschijnlijk een zeer grote schande geweest zijn voor de familie.
@ledi: Iedereen mag toch zijn eigen uiting geven op het artikel ? Zonder eerst even te kijken wat anderen al geschreven hebben, het komt voor dat er al 40 reacties staan, ik reageer ook wel bij nu.nl en daar staan soms al over 100 tot 400 reacties, nou lekker is dat als ik eerst die allemaal maar even door moet spitten, voor ik mag gaan reageren.
Edit, meestal lees ik de reacties ook wel eerst, de ene keer allemaal de andere keer ff globaal er snel over heen, en deze keer had ik alleen maar de eerste paar gelezen.
Laatste edit 26-11-2010 14:14
@Hart:
Blonde, blanke negerinMisschien niet de gevraagde Aziatische baby, maar het toont wel aan dat alles mogelijk is bij babies, lijkt me.
@TheAnimalFriend: Als iedereen dat zou doen, zouden er geen 400 reacties staan waarvan meer dan de helft dubbel is
@TheAnimalFriend: Over nu.nl kan ik niet oordelen maar het niveau van de Telegraafreacties is wel zodanig dat ik geen enkele behoefte voel om mee te reageren.
Dat hoop ik dus ook nooit te zien bij WMR .
390 euro in China? Dat is best nog een redelijk fors bedrag daar. De Chinese vrouw in kwestie zal dus niet bepaald onbemiddeld zijn geweest lijkt me

Daarbij: wie laat het kind achter vanwege de haarkleur?

@emmertje: Het is zelfs nog meer

het is 462.17 euro, de plaatser heeft vergeten om de Engelse ponden om te rekenen naar euri's

Eigenlijk was het volgens mijn omreken machine van Babylon
3900 Chinese yuan = 442,33
390 uk pound = 462.17
Laatste edit 26-11-2010 14:50
Dr. Ziggy: Ik ben sprakeloos, maar we moeten toch erkennen dat het zeer zeldzaam is. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het zelfs niet geloof....., maar ik word dan ook als supereigenwijs gezien.
Quote Hart:
Voor zover ik weet krijgen Aziatische mensen eigenlijk altijd kinderen met zwart haar als ze met een blonde blanke mengen. Of het nu de man is of de vrouw. Sterk vermoeden dus dat het hier om twee blanke mensen gaat, dus lijkt mij de conclusie van de politie ook wel wat voorbarig.
[quote=Hart]misschien heb je voor 99% gelijk maar er zijn uitzonderingen.
neem me tante bijvoorbeeld , ze is geboren met blond kroeshaar de doktoren stonden voor een raadsel en ze werd erg gepest omdat ze "anders" was.
nu 50jr. later niet meer
Laatste edit 26-11-2010 15:02
Ik heb er ook moeite mee om echt te kunnen geloven dat een zwart stel een volkomen blanke baby, dat géén albino is, kan krijgen!
@Hart:
@gloria: Het heeft anders op WAARmaarraar gestaan, dus daar kan eigenlijk geen twijfel meer over bestaan

een chromosonenpoel is een raar ding

die ons mens langzaam aan liet evalueren door de eeuwen heen
@gloria:
zo is het. en dan ook nog met heel erg noordwest-europese gelaatstrekken (of het kind hier in de flat uit Zweedse ouders is geboren)
officieel moet het wel, het staat op WMR tenslotte, maar het kan best zijn dat er iets heel anders aan de hand is

@ledi: ben ik niet mee eens! Je leest een artikel en geeft er een mening over,punt.
als een artikel al zoveel reacties heeft, heb ook ik geen tijd, zin en behoefte om ieder eerder bericht te lezen. daarbij is het commentaar over de mening van theanimalfriend niet eens naar waarheid,
@Hart: wauw wat knap dat jij weet hoe mijn partner eruitziet! (sarcasme)
een ieder die minimaal middelbare school heeft gehad, heeft ook erfelijkheidsleer gehad, al is het maar heel beknopt, en weet dat een gen (ook voor het type haar) niet altij overgedragen hoeft te worden, en dan nog niet eens tot uiting hoeft te komen.
Laatste edit 26-11-2010 15:18
@gloria: en toch is het zo, en vice verca ook, en meer dan eens!
@gloria: Mijn moeder heeft een donker gezin gekend die 2 kinderen hadden, waarvan er 1 donker was en de andere blank en blond.
Haha, toevallig heb ik hier net een toets over gehad bij bio, over erfelijkheid,
de blonde haarkleur komt waarschijnlijk omdat de moeder en/of de vader een (misschien dominant) gen voor de haarkleur blond had.
Off-topic
Ik wens iedereen nog een fijne avond ik ga naar mijn werk
wel raar dat ze het daar neerlegd en niet voor bijv een ziekenhuis of weeshuis of iets in die richting waarbij ze zeker had geweten dat het kind werd gevonden, en waarbij dan grotere kans was dat het het kind goed zou verlopen.
als ik het me goed herinner had mijn zusje ooit eens gezegd dat blond een "onnatuurlijke" haarkleur is in Azië (omdat ze daar meestal alleen zwart of donkerbruin haar hebben) en dat de moeder waarschijnlijk schrok van het feit dat de baby blond was en haar dus maar te vondeling heeft gelegd

maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben
@Kim 1985: ja, heel knap van mij, vooral omdat je zelf al zei dat je partner zwart haar heeft, waarna ik het door mij op school geleerde erbij haalde en zei dat er vele kleuren doorheen gemengd zijn die niet tot uiting komen (dat is dus het zelfde als wat jij zei.)
Voor mij: discussie gesloten, ik begrijp dat het zeer, zeer sporadisch voorkomt dat een blond babytje geboren wordt uit zwarte ouders. Omgekeerd zie ik dat nog niet gebeuren (klein zwart babytje met zwarte kroeshaartjes uit blond echtpaar)
Nou ja, ja, met zo'n aftanselijke haarkleur zou ik hem ook het liefst weg willen gooien.
ik heb ook een hekel aan blonde babys.. behalve als ze dubbel D hebben..
Loveonc: wat een onsmakelijke reactie..
@Hart:
jij kunt aan de hand van mijn beschrijving niet aflezen of mijn partner europeaan is, afrikaans, aziatisch of een van een andere afkomst is,
nee het is niet wat ik zei en
,als je een discussie sluit moet je niet meteen een nieuwe openen:
(gedeeltelijke)quote:
Omgekeerd zie ik dat nog niet gebeuren (klein zwart babytje met zwarte kroeshaartjes uit blond echtpaar)
maar om aan jouw wensen te voldoen: ik zal er niet met mijn mening op reageren.(het zal toch weinig nut hebben)
Hopelijk krijgt het kind nu wel een goed onderdak.
@Kim 1985: tja, tegen mijn gewoonte in moet ik nou toch even reageren.
In je allereerste reactie op dit topic zei jij dat je partner zwart haar heeft. Ik heb nergens beweerd dat hij Europeaan, Aziaat of wat dan ook is. Ik heb alleen uitgesproken dat ik vermoed dat hij donker haar heeft met daarin vele andere kleursoorten. Als dat niet zo is (dus als hij een "echte"zwarte kleur heeft van een Aziaat of Afrikaan) dan heb jij helemaal gelijk. Verder zou ik het heel plezierig vinden om niet zo knorrig tegen elkaar te doen: ik heb gewoon gezegd wat ik denk en daar mag iedereen, zonder persoonlijk te worden, op schieten. Ik vind het zo ongelooflijk wat je hier op de foto ziet dat ik het gewoon niet kan geloven, maar kennelijk moet ik dat toch.
eindelijk eentje met niet cliche zwart haar, chinese kuddedieren
Laatste edit 26-11-2010 17:29
De titel moet een beetje prikkelend overkomen, he. Maar toch een vreemde aanname.
Hoe kan die politie nou weten of de haarkleur de reden was!. Het kunnen er zo veel zijn
Waar gaat de wereld naartoe

.. ze mogen dat arme meiske gerust naar mij brengen hoor
Laatste edit 26-11-2010 23:31
Arm kind... Is die moeder echt nog te beroerd om d'r kind ff zelf naar het weeshuis te brengen?

Misschien omdat het een meisje is? Aangezien het in China is gebeurd?
beter blond haar op goede grond
dan zwart haar op een ezels kont hahaha

Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: