Brabanders doen aangifte van moord Bin Laden
Twee mannen uit Kaatsheuvel en Waalwijk hebben dinsdag in Tilburg geprobeerd aangifte te doen van moord op Osama bin Laden en enkele van zijn medestanders. Volgens de Brabanders is de terroristenleider gedood in een vuurgevecht en gaat het dus om een liquidatie.
De politie weet niet wat het tweetal met de aangifte tegen de Verenigde Staten wil bereiken, maar er moet niet in 'een extremistische hoek' worden gezocht, meldt Omroep Brabant. De aangifte is niet opgenomen omdat het geen zaak is voor de Tilburgse politie. Wel is er een interne melding van gemaakt. De Brabanders zijn doorverwezen naar het Internationaal Strafhof in Den Haag.
Bin Laden werd zondagnacht gedood door Amerikaanse troepen in een villa in Pakistan. Er kwamen nog drie mannen om, onder wie een van Bin Ladens zonen.
Gerelateerde artikelen
Laat hun ook ff oppakken, waarscijnlijk mensen van alqaida zelf
Waarom aangifte voor iets doen dat iets goeds is voor de mensheid?? Mafkezen...
Hoezo is dat goed voor de mensheid als er iemand wordt vermoord?
Niet dat ik nu zo'n aanhanger was/ben van 's mans ideeën, maar ik zou liever gezien hebben dat hij netjes was opgepakt en gearresteerd, ipv er een videospelletje van te maken voor de top van de regering van de US.
@Blixa: Ik vind het juist goed dat ze deze man een kogel door zijn kop hebben gejaagd.
Gewoon opruimen die hap!
klaag dan ook meteen de navo aan voor hun aanval op khadaffi's huis waar 3 kinderen bij omkwamen, daarover maak ik me meer kwaad
Inderdaad gewoon kogel door de kop!
Anders regelt hij zijn zaakjes toch gewoon vanuit de (hoogstwaarschijnlijk) corrupte gevangenis. Man heeft toch genoeg geld.
Quote tekst:
maar er moet niet in 'een extremistische hoek' worden gezocht
Quote
@brettos10:
Laat hun ook ff oppakken, waarscijnlijk mensen van alqaida zelf
...
Oppakken zou ethisch gezien beter zijn, al heb je dan wel het probleem dat al Qaida het beste excuus ter wereld heeft om gigantisch veel aanslagen te plegen, je hebt immers hun leider gevangen genomen. Er bestaat dan een gerede kans dat tientallen zelfmoordterroristen de muren van willekeurige gevangenissen gaan opblazen op zoek naar Osama.
Is misschien ook een reden waarom het filmpje van het doden van Osama nog niet openbaar is. Het is de perfecte propaganda voor extremisten, net zoals de twin towers de perfecte propaganda waren voor de VS in 'the war against terrorism'.
Laatste edit 04-05-2011 13:31
Snapt niemand dat dit gewoon een grap is,
@jero die 3 kinderen dat klinkt heel erg maar stel je voor er gaan bij aanslagen op ghadafi ong 30 mensen dood dan is dat nog niet zo erg want als hij zou blijven leven zou hij zelf veel meer mensen vermoorden
van mij hadden ze hem net als sadam houssein ff mogen laten lijden terwijl de hele wereld toekijkt, vond ik mooier
Zijn mensen die denken dat ze daar uit een schade vergoeding kunnen krijgen.
Maar in dit verhaal gaat het niet op.
Of het goed is of slecht dat ze hem om hebben gelecht weet ik niet.
Mijn idee goed, want: 200% kans dat hij de doodstraf zou krijgen. en zoon geboefde wil je niet een lange dure zaak voor rekenen.
Laatste edit 04-05-2011 13:47
Laatste edit 04-05-2011 13:48
Quote
@brettos10:
Laat hun ook ff oppakken, waarscijnlijk mensen van alqaida zelf
Dit waren Juristen
maffe gasten.. zij denken het van Amerika te kunnen winnen?
Laatste edit 04-05-2011 13:54
Ik zou me inderdaad eerder druk maken om alle onschuldige mensen die zijn gedood (of die in angst leven) om deze man uiteindelijk te kunnen doden.
Bin-laden had waarschijnlijk meer geleden als hij de rest van z'n leven op brood en water had gezeten, nu is hij er gelijk vanaf met een kogel..
Maar aand e andere kant, nu kan hij niemand nog kwaad doen.
Ik denk dat het voor de al-qaida niet uit maakt of die dood of gevangen is, ik denk dat ze toch wel een of andere wraak actie zullen beramen...
Bin Laden is zonder vorm van proces om het leven gebracht. Daarna hebben de "daders" zich van het lijk ontdaan.
Iemand heeft hier dus voor eigen rechter gespeeld.
Volgens welke wet dan ook is dit niet goed.
Veel beter zou zijn geweest als de (ongewapende) Osama Bin Laden was opgepakt en berecht.
Ik ben dan ook niet blij met de gang van zaken.
En, voordat ik alle WMR leden over me heen krijg, ik ben GEEN aanhanger of fan van Bin Laden. Ik ben het alleen niet eens met de gang van zaken. Dat had zoveel netter gekund.
@KrissSzz: In de ogen van deze mannen is Osama bin Laden simpelweg gedood uit eigenbelang.
De V.S. speelden eigen rechter, en dat is overal ter wereld verboden.
Dat de U.S.A. alle internationale wetten heeft overtreden en dat de regering opdracht heeft gegeven tot een koelbloedige liquidatie van O. B. L. is niet goed te praten, maar gezien de omstandigheden wel begrijpelijk. Juridisch deugt het natuurlijk van geen kant....
@Blixa: inderdaad! zoveel beter dan de tegenstanders zijn ze in deze 'act' dus ook niet.
Het is volgens mij een zwakte hoor om je waarden en normen te laten overstromen door je gevoelens...
Ik zie al dat ik niet de enige ben die de gang van zaken afkeurt.
@Grouse: Ik ben ook niet voor geweld met geweld bestrijden en het eigen rechtertje spelen, maar ik denk toch echt dat dit meest veilige oplossing is...(plus een levenslange rechtszaak wordt vermeden)
@Marisz: Gaat gemak boven recht??? Sinds wanneer?
De volgende keer die Brabo's maar naar het politiebureau op de Efteling sturen. Kunnen ze Laafgifte doen van moord.
@Grouse: Dat zeg ik ook niet (gelukkig niet zeg), maar de actie valt toch te rechtvaardigen? Ik ergerde me overigens wel aan dat gejuich van de Amerikanen.
Mogen wij dan ook even aangifte doen van alle moorden die Osama en zijn terreurnetwerk op hun geweten hebben?
Marisz: Ik ergerde me ook aan het feit dat moslims zich ergeren aan het gejuich van de Amerikanen.
Want wie stonden er juichend op straat op 9/11?
En ja, ik weet heel goed dat het maar een deel was van de islamitische bevolking die toen aan het juichen was. Zo is het echter ook maar een deel van de Amerikanen die deze week aan het juichen was.
Ik was zelf op beide dagen niet aan het juichen; het is gewoon verschrikkelijk dat deze 2 machten de hele wereld in rep en roer zetten met hun eigen propaganda en daden.
Marisz: Mooi, dan begrijpen we elkaar. Ook ik ergerde me dood aan de ongenuanceerde feestvreugde. Hoewel ik me kan voorstellen dat het voor de nabestaanden van de slachtoffers een hele opluchting is geweest.
Waar ik me vooral aan erger is het gebruik van het woordje "WE" (in de zin: We got'm)
Een misplaatst gevoel van nationalisme zou ik denken.
Persoonlijk ben ik ook blij dat OBL is uitgeschakeld. Misschien dat Al Qaida zich voorlopig lekker bezig gaat houden met een interne machtsstrijd en geen tijd meer heeft voor andere rottigheid.
Laten we de zaken even duidelijk stellen
Bin laden was in oorlog met Amerika.
Deze oorlog heeft hij zelf verklaard.
In een oorlog is het een heel normale zaak om militaire bevelhebbers en officieren te doden.
Dit kan gebeuren met een gerichte aanval ( zoals hier ) , met sluipschutters of de zaak platbombarderen.
Dus het betreft een oorlogshandeling in een oorlogssituatie.
Persoonlijk ben ik blij dat hij dood is.
Of er iets zal veranderen, ik denk het niet.
Er lopen nog steeds van die bloeddorstige gekken rond die zijn plaats willen innemen.
Waarschijnlijk probeerde ze misbruik te maken van de lekken in de wet wat betreft liquidatie/moord.
zucht...
@Belgarath: Ik ben het helemaal met je eens. Beter had ik het niet kunnen schrijven.
Wat wilden die twee brabo's dan: een class-action tegen Amerika??
Zeker aanhangers, mafketels, zoek een leven!
Quote
@Jos1987:
Zeker aanhangers, mafketels, zoek een leven!
ja of niet meer zoveel drinken
Het is dubbel. Aan de ene kant is eigenlijk iedereen blij dat hij nu eindelijk een zeemansgraf heeft gekregen, want de man heeft zoveel gruwel daden op zijn geweten.
Aan de andere kant had hij wel berecht moeten worden.
Wat Belfarath al zei het is een oorlogssituatie en dit is een militaire actie geweest, dus is het wel geoorloofd hoe hard ook.
En helaas voor de wereld is ook hij maar 1 speler in het veld. Er lopen nog veel meer van deze extreme dwazen rond.
OT: Die 2 mogen zichzelf wel aanmelden bij het Pieter baan centrum, misschien dat ze daar een gratis vakantie adresje aan overhouden.Laatste edit 04-05-2011 15:42
Dit is op 3FM geweest. Ze wilden niet zozeer serieus aangifte doen, ze wilde gewoon dat men er even stil bij zou staan dat Bin Laden zomaar doodgeschoten werd en niet levend gevangen. Ook als hij weerstand had geboden hadden ze hem net zogoed in zijn benen kunnen schieten
Ik zie dit eigenlijk als een originele stunt van die 2 mannen, die eens wilden zien wat het resultaat zou zijn.
Wanneer ze echter hiermee doorgaan naar het Internationaal Strafhof in Den Haag verklaar ik ze voor geschift.
Amerikanen klagen toch ook alles en iedereen aan voor de gekste dingen. Waarom dan de Amerikanen niet aanklagen voor moord. dat die vent volslagen van God los was weten we wel maar toch moord is moord.
Amerika dan ook gelijk maar aanklagen voor de moord op heel veel burgers.
Onze wereld politie heeft er al aardig wat om gebracht.
Collateral damage noemen ze dat met een mooi wordt.
de oorlog tegen terreur is de leugen die gebruikt wordt om het doden goed te kunnen praten.
met de dag wordt het doden van mensen schever aangekeken, waarbij het minder en minder verschil uitmaakt waar je vandaan komt en hoe je heet en waar je in geloofd.
we hebben nog een lange weg te gaan gezien sommige van de ondoordachte reacties op dit bericht.
op de weg naar de menselijkheid en mensenrechten is zelfverdediging en educatie met als doel overleven als mens het enige antwoord.
Als we het even van een andere kant bekijken.
Amerika heeft gewoon toegegeven een persoon geliquideerd te hebben. Niets meer, niets minder.
In Nederland lopen de grootste onderzoeken naar liquidaties in de onderwereld en Amerika loopt er maar mooi mee te koop.
De dood heeft hij zeker verdiend, maar niet op zo'n manier.
Het is natuurlijk te proberen
.
Ik had hem gedood precies zoals hun ook gegijzelde doden, maar dan net een tikkeltje anti koran, ondersteboven hangen, varkens kop over zijn hoofd zetten, en zijn keel doorsnijden en dat over de hele wereld laten zien!.. zo doen hun dat ook, beetje mensen onthoofden en filmen alsof het dieren zijn.
Nederland wordt steeds slimmer maar niet heus.
@sjordy: Als je dat zou doen ben je nog minder dan een beest.....
Ik vind het niet erg dat ze OBL doodgeschoten hebben, ik heb me wel geergerd aan het feit dat er een hoop Amerikanen feestend op Times Square waren te zien. Net zo goed als ik het erg vond om te zien hoe er na 9-11 feestende mensen in het Midden-Oosten te zien waren.
Verder vind ik het toch wel raar dat ze hem een zeemansgraf gegeven hebben en dat ze geen foto's vrijgeven. Ik snap de redenatie van bedevaartsoord wel, maar had er dan een filmpje of foto's van gemaakt. En ook een lijk met schotwonden is wel zo op te kalefateren dat er met een gerust hart foto's van gemaakt kunnen worden. Met de lijken van de zoons van Saddam waren ze ook niet zo weekhartig. Het voedt alleen de geruchten maar dat OBL inderdaad niet dood is en dat het alleen een verkiezingsstunt van Obama is...
Snappen jullie die actie echt niet?
Dat is het verschil tussen de massa
en diegene die over dingen nog eens
nadenken..
Ik heb nu mijn zekerheid, bedankt.
Toen stapten ze weer in hun groene Opel Manta en scheurden weer naar huis.
Ik denk dat ze die foto's niet willen laten zien omdat Osama waarschijnlijk helemaal doorzeeft is met kogels.
met wat we nu weten hebben ze tot zekere hoogte gelijk dat ze het onder de aandacht brachten, maar geen zinnig mens zal verwachten dat ze verder komen
ik vind het allemaal heel ingewikkeld
Soms lijkt het of amerika ons allemaal
Voor de gek houd
Mafkezen, hoppa, ook tegen de muur en piefpafpeof, leren ze het wel af om zulke onzinzaken aan te spannen.
Sorry, maar het lijkt me best een goed
proces - wie zal het winnen, wie leverd de meeste bewijsstukken - hoe zou Osama zich verdedigen, wie gaat voor hem getuigen?
@heraux: Zulke gasten moeten ze gelijk in het dolhuis stoppen.
Ach ja...
Die bestaat ook nog..
Quote
@aap020:
van mij hadden ze hem net als sadam houssein ff mogen laten lijden terwijl de hele wereld toekijkt, vond ik mooier
Op openbare executies zitten we niet te wachten, dat is iets voor extremisten, die geilen daar op.
Quote
@Grouse:
Bin Laden is zonder vorm van proces om het leven gebracht. Daarna hebben de "daders" zich van het lijk ontdaan.
Iemand heeft hier dus voor eigen rechter gespeeld.
Volgens welke wet dan ook is dit niet goed.
Veel beter zou zijn geweest als de (ongewapende) Osama Bin Laden was opgepakt en berecht.
Ik ben dan ook niet blij met de gang van zaken.
En, voordat ik alle WMR leden over me heen krijg, ik ben GEEN aanhanger of fan van Bin Laden. Ik ben het alleen niet eens met de gang van zaken. Dat had zoveel netter gekund.
Dacht je nu echt dat de VS de enige is die zich daar niets van aantrekt?
Staatsveiligheid, noem het maar op, staat boven de wet.
Je weet wat de founding fathers daarover zeiden.. maar die zijn dan ook dood..
Pas op voor staatsveiligheid..
want als basale rechten verdwijnen
valt er ook niets meer te beveiligen.
omg... die vent moest gewoon dood!
sukkel dat het is !
Vooral die onschuldige mensen doden kreeg hij zoiezo toch de doodstraf doe het dan maar meteen!
Quote
@Grouse:
Bin Laden is zonder vorm van proces om het leven gebracht. Daarna hebben de "daders" zich van het lijk ontdaan.
Iemand heeft hier dus voor eigen rechter gespeeld.
Volgens welke wet dan ook is dit niet goed.
Veel beter zou zijn geweest als de (ongewapende) Osama Bin Laden was opgepakt en berecht.
Ik ben dan ook niet blij met de gang van zaken.
Ik vind het goed dat er iemand op genuanceerde wijze hierover kan nadenken en praten, laat ik dat voorop stellen, maar ik ben het niet helemaal met u eens.
Er is wel degelijk juridische basis voor deze gang van zaken. Bin Laden was een internationale terrorist, door de VS (en daarmee indirect door haar bondgenoten) gezocht, dead or alive. Hij mocht dus gedood worden door iedereen in principe als het onmogelijk was om hem levend te grijpen.
Bovendien vallen de SEALS onder het geweldsmonopolie van de overheid. Zij hebben van de regering van de VS de bevoegdheid gekregen om te doden als dat past in het kader van hun missie. Dit geld OOK op Pakistaans grondgebied omdat door de Pakistaanse toestemming voor de aanvallen met Predator vliegtuigjes een jurisprudentie is ontstaan.
Just saying. Het was inderdaad ideaal geweest als ze hem levend hadden kunnen grijpen, maar het mocht niet zo zijn. Ik vind het nog steeds goed werk, één terrorist minder.
@Mafgast: Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn. Iedereen is vrij zijn eigen mening te vormen en te verkondigen.
Dank dus voor je bijdrage.
wat ik erger vind dan bin laden's dood is eigenlijk dat zijn dochter van 12 jaar blijkbaar aanwezig was tijdens de hele operatie en hem dus voor haar ogen door zijn kop geschoten zag worden.
dan vraag ik mij af: was dat nou echt nodig? nu heeft een (waarschijnlijk onschuldig) kind een levenslang trauma
@ElGuppo:
Kpuc:
dat is inderdaad héél erg
ook verontrustend is dat USA-strijdkrachten die actie uitvoerden op Pakistaans grondgebied zonder de Pakistaanse overheid zelfs maar te informeren
natuurlijk hebben ze de -te verwachten- smoes paraat dat de actie anders zou kunnen worden verraden, maar....
als we nu aan de kant staan te juichen en daar niks over zeggen, dan hebben we dus ook niks te zeggen als die Amerikanski met dezelfde smoes met grof oorlogstuig op EU-grondgebied de zin doordrijft
W8 ff wat zitten jullie te zijken
20 jaar geleden ofzo was amerika bevriend met Osama Bin Laden
ze vochten tegen Russia Unie toen verade amerika ben laden
en toen werden ze vijanden
amerika wou pakistan veroveren en na duizenden doden pakistaanse burgers(gedood door amerika) gebeureden het osama werd boos
en sloeg amerika terug 9/11 ground zero
ik zou zeggen eigen schuld dikke buld en toen werd amerika verbaasd wat osama kon doen in z'n eentje en toen werd het oorlog
en nu hebben ze osama gedood liquidatie schaamlijk... gedood voor de ogen van zijn dochter
ik snap dat hij de dood verdient maar niet zo (eigen rechter spelen,liquidatie) omg echt schaamelijk maar wij bewoners van nederland kunnen nix tegen amerika hopeloos
Laatste edit 06-05-2011 10:12
oke dat is echt debiel, maar als ik de reactie boven me zo lees. het is echt altijd wraak. zo debiel. waarom mag amerika gewoon beginnen met doden en moeten wij burgers van europa maar vergeven en vergeten?
Uit Kaatsheuvel, toch...?
De politie daar is wel gewend aan :
"Kleine Boodschap!"
Die maken een PV op en dan zegt de prullebak : "Papier Hier!"
Waarom vinden sommigen het zo erg dat hij 'zo' is gestorven. Hij is snel en pijnloos gedood en is in het harnas gestorven. Dat is volgens mij een betere dood dan hij verdiende.
joz13
Lid
WMRindex: 60
OTindex: 0
Wnplts: Niemandsla
S MOORD is nooit goed te praten. In wat voor een vorm dan ook.
.
Oog om oog, tand om tand principe is wat mij betreft achterhaald en voor mensen die wat minder goed nadenken.
.
Bovendien is America
een groote hypocriete natie.
.
Ik vind het wel lollig, die aangifte
Laatste edit 09-05-2011 12:23 Laatste edit 09-05-2011 12:24
@joz13: ja mee eens maar nederland is net zo hypocriet en hangt aan the states
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: