Borstvoeding verboden om angst voor moslims
Een Britse moeder die borstvoeding gaf aan haar 19-weken oude zoon in een buurthuis, kreeg te horen dat ze dat beter niet kon doen omdat het een "
lees verder bij Spits »Gerelateerde artikelen
Ach ja, trek die lieve islamitische mensjes maar weer voor
en laat hen de hele westerse cultuur maar domineren.
Als die moslims het niet willen zien blijven ze maar thuis. Bij ons in het westen is het normaal om borstvoeding te geven.
lekker multicultureel zeg, een normale Britse vrouw discrimineren
Wij westerse mensen moeten ons aanpassen naar import moslims?
Dat vindt ik te ver gaan.
Zij komen hier toch of ben ik nou gek?
Quote:
Een woordvoerder van het centrum laat weten dat het geen beleid is om vrouwen te verbieden borstvoeding te geven.
Jaja ...... wie was dan degenen die het verbood?
Ach ach, de Moslims zouden zich wel eens beledigd kunnen voelen. Als het nou iets was waarmee je mogelijk Christenen of Boeddhisten beledigd dan mocht het gewoon, maar als het mogelijk Moslims beledigd dan moet het verboden worden. En dat die Moslims zelf ook te pas dingen doen waarvan wij vinden dat dat niet door de beugel kan moeten we hen ook maar vergeven, als zij zich hier in het westen maar thuisvoelen ten kostte van de oorspronkelijke bewoners.
@Tom-Servo: lees het artikel nu nog eens? En doe eens niet zo dom met je achterlijke aanname dat zoiets van Moslims zelf afkomt?
En niet janken, gezien de vrijspraak van Wilders mag ik zeggen wat ik denk!
Laatste edit 16-07-2011 18:39
Kpuc: als het niet eens van Moslims zelf komt is de situatie zelfs nog erger dan men al denkt, want dat betekend dat Moslimextremisten al zoveel angst en terreur hebben gezaaid dat mensen ook zonder dat Moslims erom vragen zich maar aan gaan passen, uit angst voor meer terreur. Zelfislamitisering dus.
Sinds wanneer is dit kwetsend? Ik snap het niet... Wie heeft het dan aangegeven dat het kwetsend zou zijn? Ik vind het vreemd. Voor de Moslim vrouw is borstvoeding ook gewoon heel normaal. En Moslim mannen... Die zeuren er niet over.
@Tom-Servo: Ik denk gewoon dat er een persoontje veels te panisch is geworden en dat ie het daarom heeft verboden. Als men zich ging aanpassen, uit angst voor meer terreur, dan hadden we het veel duidelijker gemerkt.
Maar da's mijn mening, en die telt wel weer eens niet. (Zoals altijd...)
Eerst een foto van Emma...
voordat ik zeg dat het mag..
Quote:
...dat ze maar op een openbaar toilet moest gaan zitten
Hieruit blijkt al dat het een mafkees was die dit gezegd heeft, want een minder onhygiënische plek voor een baby kun je je niet voorstellen.
Had die persoon dan nog maar gezorgd voor een apart kamertje of desnoods achter een scherm.
@Tom-Servo: Zucht, zelfislamisering, welke boeken lees jij eigenlijk? Ik hou t meer op teveel rekening houden met... En dat geldt voor meer dingen dan alleen moslims knuffelen zoals jouw kamp het zo graag noemt.
Mag ik alsjeblieft terug naar de zeventiger jaren? Toen het leven nog normaal was, de muziek goed en er niet zo achterlijk veel buitenlanders waren?
@Rubellum: Bedank de Christelijke partijen maar met hun missie van gezinshereniging destijds
Als het multicultureel is, dan mag je als westerling toch gewoon borstvoeding geven? Want dat hoort tot JOUW cultuur.
Vind het wel triest dat mensen uit voorzorg gaan lopen zaniken erover, er staat nergens bij dat er moslims hebben geklaagd.
Kpuc, ik denk dat ik dan Tom verkeerd begrepen heb????
Eerst zegt hij juist dat ze te veel rekening met moslims houden, dan ben je het er niet mee eens, dan "verpakt" hij het netter en weer is het niet goed en heb je het over het kamp van hem....op links uuuhhhh.
Ben de draad kwijt hoe jij erover denkt inmiddels.
En dit bedoel ik niet beledigend!
Wat ik vind dat je meteen in je eerste posting al wel naar hem bent, jammer!
Ik vind dus dat ze idd. te veel rekening houden met moslims,ben het met de eerste posting van Tom helemaal eens.
Maak het hier zelf als NIET moslim vrouw mee, dat moslims overal commentaar op geven, maar zeg je iets terug....foute boel!
Misschien ben ik een vreemde, maar ik lees Tom op rechts!
ik vindt dat een vrouw borstvoeding mag geven waar ze wil,diegene die het niet wil zien draait zich maar om,enne zoveel zie je er niet van.
het ergste zijn de blanken die zeuren dat het discriminerend is voor de allacthonen..wie discrimineerd nu wie
@balou: Ik vind het idioot dat een niet-moslim zo overijverig wil zijn om maar niemand voor het hoofd te stoten. Ook vind ik het idioot dat Tom Servo gelijk komt met de Moslims zouden zich wel eens beledigd kunnen voelen, zeker gezien hoe hij vaker over moslims spreekt.
Kpuc,
Die eerder uitingen heb ik niet meegekregen sorry.
Maar ik begrijp nu dus, dat we er toch hetzelfde over denken?
Ik las in Tom zijn berichtje sarcasme naar de moslims toe, dat hij het er ook niet mee eens was, met dat rekening houden met.
En als niet moslim zo overijverig, das typisch links he!!!!
Snotverdomme, zijn we het toch eens met elkaar haha.
Mijn mening? kom op met die tieten.
Dit begint meer op een flamewar te lijken dan een nette discussie. Kan dat ook privé?Verder is het absurd dat borstvoeding geven in het openbaar niet kan volgens bepaalde mensen.
Het is de normaalste zaak van de wereld. Als moslims zich op hun teentjes getrapt voelen dan kijken ze maar niet.
Er zijn hier nou eenmaal meerdere culturen. Probeer er maar mee te leven zo goed als het kan. Als je om het minste of geringste je aangevallen voelt kan je maar beter vertrekken.
Dit geld zowel voor de mensen met een immigratie achtergrond als voor mensen die hier al generaties wonen.Het leuke aan dit soort discussies is dat niemand zich echt objectief op kan of wil stellen.
Laatste edit 16-07-2011 21:34
Ik wil borsten!
ik ben jalloers...
ik wil ook de borst geven..
25c/min
Quote
@heraux:
Ik wil borsten!
ik ben jalloers...
ik wil ook de borst geven..
25c/min
hahahaaha.. zo grappig
Nou, er was laatst een stelling van...het Brabants Dagblad geloof ik,waarin bediscusseerd werd of borstvoeding geven ongepast was. (In het openbaar natuurlijk hé ).
En daaruit bleek dat veel mensen het inderdáád niet vonden kunnen,maar ik denk niet dat dat alleen moslims waren!
Laatste edit 16-07-2011 21:41 Laatste edit 16-07-2011 21:42 Laatste edit 16-07-2011 21:42
Quote
@balou:
Maak het hier zelf als NIET moslim vrouw mee, dat moslims overal commentaar op geven, maar zeg je iets terug....foute boel!
Sorry, maar mag ik het hiermee oneens zijn?
Ikzelf reageer niet uitbundig op dingen, juist omdat men er overdreven war van terug zegt. Ik kan wel tegen kritiek, maar ik krijg meestal van die reacties als "Kut allochtoon, terug naar je land!" en "Moslims verneuken alles, weg met jou."
En het erge is... Ik ben gewend om gediscrimineerd te worden en reageer er niet op. Op school ook, met "Theedoek" en allerlei racistisch getinte grappen. Dan lach ik mee vanwege de stommiteit ervan.
Kortom: In elke groep, ongeacht afkomst/geloof, heb je mensen die overal commentaar op geven, maar zelf niet tegen een stootje kunnen. Gelukkig heb je ook normaal functionerende mensen die kalm blijven en het maar negeren.
Oehh gezellig! Een artikel over iets wat enigszins met moslims heeft te maken en we mogen weer moslims bashen! Wat zijn het toch een verschrikkelijke mensen he? Oehh en kijk eens hoe ze hun cultuur in onze strot proberen te douwen? Oh en niet te vergeten dat het allemaal criminelen zijn. Dat weet elk intelligent mens. Gelukkig zijn er nooit niet-moslims die iets hebben tegen het geven van borstvoeding in het openbaar
.
@Marisz: Zo denken de meeste mensen, hè?
Alev: De hele geschiedenis is doorspekt met dit soort mensen en ideeën en pas achteraf (als het te laat is) zien we hoe slecht dit soort denken is.
Marisz: Helemaal mee eens
Marisz: Ik weet het... Ben ook gewoon gewend geraakt aan discriminatie...
Want een volk zoals "wij" hoort hier niet en moet oprotte naar "ons" eigen land en "wij" proberen iedereen het geloof door hun keel te douwen. "Wij" zijn allemaal een stel criminelen en horen het land uit gezet te worden...
Alev: Dat vind ik echt jammer om te horen/lezen. Ik hoor de verhalen maar al te vaak helaas. Het lijkt wel alsof mensen zo geïndoctrineerd zijn dat ze alleen al bij het horen van het woord moslim meteen beginnen te flippen. Maar goed, je kunt er soms ook wel om lachen als je de discussie aangaat, want hun "argumenten" zijn echt nergens op gebaseerd. Ja, overgenomen uit de media met het idee dat dat feiten zijn.
Sorry hoor, maar ik vind het ook erg onsmakelijk als vrouwen in het openbaar borstvoeding geven en ik ben geen moslim
. Dat kunnen ze toch gewoon in een besloten ruimte doen, zoals een toilet of zo?
@Bigmans: denk even na: zou een toilet geen onhygiënische plaats voor een baby zijn???
Voor de rest vind ik je standpunt nogal ouderwets.
In Groot-Brittannië is de islamisering nog verder/gekker dan hier.
Lees
dit artikeltje van enige tijd geleden maar eens.
En
deze is zo mogelijk nog erger.
Dan EIS ik per direct dat die boerka's ook maar een toilet op gaan zoeken, want IK vind DAT aanstootgevend.
sjesus.
Marisz: Achja... Ikzelf vind dat het achteruit gaat met de mensheid... En dit is één van de redenen ervan... Op een gegeven moment killen we ons zelf.
@Gautier: Die tweede artikel is slecht uitgekozen... Daarin geven Moslims zelf aan dat ze het belachelijk vinden... Heb je eigenlijk wel de inhoud ervan gelezen?
@ Alev,
Daar mag jij het zeker mee oneens zijn!
Alleen jammer is, dat het mijn eigen bevinding is hier!
Ik kan wel net doen alsof het niet gebeurd, maar tja....
Hoe vind je deze:
Mijn oudste dochter is op school een jaar lang bedreigd door een groep Marokaanse jongeren, een jongen vroeg verkering, ze zei nee en hij voelde zich gediscrimineerd, heeft haar bedreigd met een mes...
We wonen achteraf, leraren konden er buiten het schoolplein nix aan doen, dus het is een hel geweest dat ene jaar, steeds de angst, de achtervolgingen....
Mijn jongste dochter (autistisch)is met haar 16 jaar terwijl ze een boodschap moest doen op klaarlichte dag aangerand door een Marokaanse man van halfweg 30......
En nu kun je zeggen, had ook een autochtoon kunnen zijn, maar dat waren deze mannen dus niet!
Dus snap je dat ik het weer niet met jou eens ben????
Mijn bevindingen zijn HELAAS echt anders!
En geloof me, als je je meiden langzaamaan kapot ziet gaan door het gebeurde, dan krijg je vanzelf een andere kijk.
Zet daarachter dat een kennis van ons is doodgestoken toen hij een ruzie wilde sussen (jaren geleden) ...je raad het al, hoe kun je het dan oneens zijn met mij?
Dat er zéér goede moslims rondlopen, geloof ik graag, ik ben ze uit eigen ervaring weer HELAAS nog niet echt tegen gekomen.
Vind je het dan vreemd, dat ik vind dat er te veel rekening gehouden word met?
Nix ten nadele van jou, ik zal NOOIT iemand uitschelden of naroepen of wat dan ook,heb respect voor iedereen, maar geloof me, eens is het een beetje op.......
@balou: Ik snap je helemaal. Ik begrijp ook dat het je gaat irriteren als er "te veel rekening wordt gehouden met Moslims.". Ik vind het ook ontzettend jammer dat je zulke ervaringen hebt. Ik kan je nu wel vertellen dat er 2 mensen zijn in elke groep, normale mensen en die rot krengen, maar dat zorgt er niet voor dat je ervaringen beter worden.
Ikzelf moet ook toegeven dat ik niet al te beste ervaringen heb met allochtone mensen.
Mensen die zulke dingen doen zullen er later (Ja, helaas later...) er worden voor bestrafd. Of ze zijn nu al bestrafd (Ziekte, overlede familie/vriend etc.)
Ik zal het ook vreselijk vinden als zoiets bij mijn kinderen zou gebeuren. Ik schaam me ook voor de mensen die dat soort dingen doen, ook al zijn ze geen Moslim.
Het enige wat ik nog voor zinnigs aan je kan vertellen is dat wat die mensen deden los staat van het geloof... Maar... Ik denk dat het niet voor je zou veranderen, wat ik kan begrijpen.
Houd je taai, en leef verder. Ondanks deze nare ervaringen is het leven iets om volop te kunnen genieten. Geniet ervan, samen met jouw meiden, familie en geliefde.
(Heb je trouwens aangifte gedaan? Het mag niet ongestraft blijven...)
@ Alev,
Ik schreef net , ik ben ze helaas nog niet tegen gekomen......
NU DUS WEL, ik begreep dat je zelf Moslima of allochtoon bent?
Ik vind deze reactie eerlijk van je!
Heb de uitspraak ook niet gedaan om iemand te kwetsen, maar om uit te leggen, waarom ik soms reageer zoals ik dat doe.
We hebben idd. aangifte gedaan, maar helaas, de man ie niet opgepakt, heeft wel een paar weken later een nieuw slachtoffer gemaakt.
Je hebt idd. in iedere bevolkingsgroep rotte appels, maar het valt niet echt mee, als je steeds tegen de verkeerde aanloopt uit een bevolkingsgroep.
En we genieten zeker van het leven, het is te kort om boos te blijven of te treuren!
Bedankt voor je lieve respectvolle reactie!!
@balou: Ik probeer eerlijk en respectvol te blijven... Dus je hoeft me daarvoor niet te bedenken, daarvoor ben ik een mens.
Quote
Alev:
@Gautier: Die tweede artikel is slecht uitgekozen... Daarin geven Moslims zelf aan dat ze het belachelijk vinden... Heb je eigenlijk wel de inhoud ervan gelezen?
Wat dacht je? Daarom zette ik er ook boven: in GB is de islamisering nog verder/
gekker dan hier. Zelfs zo gek dat ze op voorhand al dénken dat moslims ergens aanstoot aan nemen, en hun gedrag daar dan op aanpassen.
Maar of dat hier bij borstvoeding ook zo is... Het laat in elk geval zien hoe een "minderheid" zijn wil kan opleggen aan een verder volstrekt geseculariseerde samenleving.
Trouwens, in NL gebeurt dat ook al. Google maar eens op 'Kerstpakket wijn moslims'. Ik kwam een artikel tegen waaruit blijkt dat er 10 jaar geleden al moeilijk werd gedaan over de traditionele fles wijn in het kerstpakket! Moslims zouden daar aanstoot aan nemen. Dan denk ik: moslim - kerstpakket... wat klopt hier niet? In de meeste moslimlanden wordt het christelijk erfgoed (waar Kerst toch een belangrijk onderdeel van is) zoveel mogelijk uitgeroeid. En hier krijgen moslims een kerstpakket dat aan hun wensen is aangepast. Het moet niet gekker worden.
Laatste edit 17-07-2011 08:26 Laatste edit 17-07-2011 08:27
In elke bevolkingsgroep zitten rotte appelen, wij Nederlanders zijn ook niet altijd brave engelen (extreem voorbeeld: Joran).
En over inburgeren gesproken: mijn oud-collega heeft een tijd in Duitsland gewoond en haar kinderen gingen daar naar een Nederlandse school. Kijk, dan vind ik dat je ook niet mag zaniken over islamitische scholen. En dan heb ik het nog niet eens over Nederlanders in Canada die daar nog steeds Nederlands in huis spreken en Sinterklaas vieren e.d.
Ik vind het logisch dat je van je eigen cultuur een stukje bewaard, maar je moet je wel aanpassen naar het land waar je in leeft.
En ik ken ook nog iemand die is gevlucht vanuit Iran en kon binnen drie maanden vloeiend Nederlands spreken (zonder accent!) en ook goed schrijven!
Sorry maar toen ik begin jaren 80 mijn zoon in familie kring de borst wilde geven waren er ook een paar die dat niet konden waarderen en daar zaten geen Moslimas tussen. Dus ik vind dat degene die het zo heeft gebracht maar eens na moet denken over zijn of haar woordkeus . En om even bij de tijd te blijven. Laatst in de trein kreeg ook iemand heel nare opmerkingen te horen. En daar zaten op dat moment alleen Nederlanders in de coupé. De rottigste opmerkingen kwamen van jongeren en zo luid dat de jonge moeder het duidelijk kon horen.
Dus alsjeblieft zeg ga niet generaliseren.
@Trudie: ik ben ook bang dat het woord "onverdraagzaamheid" in deze maatschappij een grotere rol speelt dan het woord "moslim" .
Alhoewel: 1 van de ergste dingen in de jaren 40 en 50 vond ik de kleinburgerlijkheid van mensen. Alles lag vast in regeltjes hoe je je moest gedragen. En o wee als je "anders" deed.
Toen bestond er dus net zo goed al onverdraagzaamheid.
@ledi: Klopt helemaal. Ik weet nog dat ik begin jaren 60 niet in een lange/ski broek naar school mocht. Terwijl ik 's winters 3 kwartier naar school liep. Vooral in 63 was dat erg koud ik ben vaak huilend van de kou thuis gekomen. Tot mijn vader er genoeg van had en hij mijn moeder beveelde om mij dan in elk gevan een skibroek onder mijn rok te laten dragen. Ook op katholieke scholen mocht een meisje toen niet in een broek verschijnen. En om bij het onderwerp te blijven. Over borstvoeding mocht je niet eens prsten. Ik dat mijn zusje de fles kreeg maar dat er ook een andere mannier was?
Laatste edit 17-07-2011 10:37
@Trudie: ...
En vroeger als kleine jongen. had ik alleen maar korte broeken
meisjes een jurkje of rok en de jongens zomer en winter korte broek
en ook toen was borstvoeding geven een stiekeme zaak
en nu
hebben de islams het gedaan
ECHT NIET
Borstvoeding is een noodzaak voor baby's om hun weerstand op te bouwen.
Als je daar niet tegen kan, dan kijk je maar de andere kant op.
Degenen die daarover lopen te klagen hebben waarschijnlijk nooit borstvoeding gekregen.
Laatste edit 17-07-2011 12:19
Politiek correct zijn wordt steeds moeilijker.
@nxttrain: http://www.flickr.com/photos/jogafoto/3810737207/
dit is één van de vele Emma's. Van mij mag ze
kind de borst geven in een openbaar toilet. het moet niet nog gekker worden
@Opa Zot: En mijn ex heeft nog een foto van zijn vader waarop hij een rokje draagt. Er zijn tijden geweest dat zelf dat tot een bepaalde leeftijd normaal is geweest voor en jongetje. Zijn vader was van 1910.
Blijf het zeggen: geloof is het kwaad en achteruitgang van de samenleving...
Quote
@Bigmans:
Sorry hoor, maar ik vind het ook erg onsmakelijk als vrouwen in het openbaar borstvoeding geven en ik ben geen moslim
. Dat kunnen ze toch gewoon in een besloten ruimte doen, zoals een toilet of zo?
Zou jij je eten op een stinkend, slijmerig openbaar toilet willen nuttigen?
En het is niet zo dat de hele borst te zien is. Mijn schoonzusje dekt zich altijd netjes af als ze de borst geeft. Omdat ze dan een doek om haar heen drapeert zou je kunnen zien dat ze de borst geeft, anders zou het je niet eens opvallen...
Quote
@WMR-kok:
Borstvoeding is een noodzaak voor baby's om hun weerstand op te bouwen. Als je daar niet tegen kan, dan kijk je maar de andere kant op.
Degenen die daarover lopen te klagen hebben waarschijnlijk nooit borstvoeding gekregen.
Laatste edit 17-07-2011 12:19 hulde voor je reactie kokkie
zometeen wil ik ook borsvoeding geven, maar dit soort berichten maken me wel een beetje bang. tuurlijk zal ik als ik lang onderweg ga eerst kolven dat ik mijn kindje 'keurig met een flesje' kan voeden, maar wat als dat op is en de kleine heeft nog steeds honger? gewoon maar laten blêren ipv te voeden aan de borst?
eens kijken waar de omgeving het meest aanstoot aan neemt...
Quote
@nozema:
Blijf het zeggen: geloof is het kwaad en achteruitgang van de samenleving...
Het spijt me, maar daar ben ik totaal niet mee eens. Stel je voor als er totaal geen geloof was. Iedereen gelooft wel in íets. Of het nou een religie is, of in zichzelf.
Ik denk dat het nóg slechter zou gaan met de wereld zonder geloof.
Luiers in het openbaar verschonen da's pas
Iedereen gelooft wel iets????
Dat klopt niet hoor! En je kunt best geen religie 'aanhangen', maar een goed (beter?!) mens zijn!!!
Als je je alleen maar gedraagt, omdat je later door God gestraft zou worden (niet naar de hemel gaat . . .) ben je niet oprecht, maar bang. En DAT is waar dit hele gedoe ook uit ontstaat: ANGST, want stel je voor dat je iemand van de islam beledigt door borstvoeding te geven 'en plein publique'. Dit heeft niets met de allochtonen te maken, maar met achterlijke types, die zich overdreven (bij voorbaat) aanpassen en dus geen ruggegraat hebben. Nooit gehoord van jezelf blijven?
En soms moet je je rechten opeisen; tja, het gaat niet altijd over rozen, he.
Ik wil even reageren op iedereen hier die loopt te roepen dat het ALLEEN MAAR en ALTIJD de moslims zijn die fout zijn en zich moeten aanpassen.
Waren wij zo'n 400 jaar geleden ook niet zo?? Met de VOC heel Indonesië leegroven en noem maar op.
Wat natuurlijk niet weg neemt dat buitenlanders, ONGEACHT WAAR ZE VANDAAN KOMEN, zich moeten aanpassen aan onze cultuur, want wij moeten dat ook altijd als we naar het buitenland gaan.
Want gaan we naar frankrijk moeten we frans praten, gaan we naar engeland moeten we links rijden, gaan we naar marroko/turkijke is het beter dat je als vrouw een hoofddoek draagt omdat je anders lastig gevallen kan worden.
Maar vind dit wel het toppunt van rekening houden met moslims. Ze moeten zich maar eens een keer AANPASSEN AAN ONS, en de meesten moeten zich EENS LEREN GEDRAGEN, en niet lopen zeiken dat er een keer iets gezegd wordt over wat ze doen. LEER RESPECT TE HEBBEN VOOR ELKAAR EN VOORAL VOOR EEN BEPAALDE CULTUUR, want volgens mij wordt dat nergens meer goed uitgelegd in dat soort landen.
AMEN
@lousaki: Ja, inderdaad. Iedereen gelooft wel in íets. Of wil jij zeggen dat je in totaal niets gelooft? Dus ook niet in jezelf, of iets dergelijks.
En wie ben jij om te bepalen dat je een beter mens bent als je geen religie hebt? Dat je een goed mens bent heeft niet te maken met je religie, het heeft te maken met de persoon zélf.
Ik weet niet hoe het met andere personen zit, maar ik geloof niet alleen in de Islam, omdat ik bang ben gestrafd te worden. Ik heb heel goed gekeken naar de Islam en heb er allerlei boeken over gelezen. Hoe meer ik van die boeken las, hoe meer ik werd overtuigd. Ik geloof in de Islam omdat
ik het een mooie religie vind!
@aap020: Ik weet niet hoe dat in Marroko is, maar in Turkije wordt je zeker niet lastig gevallen als je als vrouw zonder hoofddoek rondloop. Hier zijn zat vrouwen die geen hoofddoek vragen.
Ik ben het met je eens dat buitenlanders zich moeten aanpassen. Maar hoe bedoel je "maar eens een keer"? Buitenlanders passen zich al zo vaak aan. Om te beginnen met de taal. Ze leren een hele nieuwe taal, dat is al een hele aanpassing, vind ik.
Dan de cultuur. Sommige buitenlanders hier vieren zelfs Sinterklaas. Ík heb zelfs Sinterklaas gevierd, maar ben van Turkse afkomst.
En dan zeg je dat de meeste Molsims zich eens moeten leren gedragen. Hoe kom je daarop? Alsof bijna élke Moslim een crimineel is, een kut jong, een kwajongen. De buitenlanders die zich niet kunnen gedragen zijn een klein deel van het geheel, helaas is het zo dat ze enorm opvallen.
Ik ben van mening dat Moslims niet lopen te zeiken over wat ze doen... Ik vind dat Moslims al vaak in de Media zijn gekomen. (Mede dankzij onze lieve Geertje). En niet iedereen zanikt daarover. Misschien wel eens van "Weer zo eentje die het voor ons verpest."
Inderdaad. leer respect te hebben voor elkaar. Maar niet voor "een bepaald cultuur". Gewoon voor élk cultuur. Maar ik denk dat jij er zelf gebrek aan heb als ik lees "in dat soort landen." Het komt bij mij namelijk nogal minachtig over. "In dat soort landen" wordt zeker wel uitgelegd respect te hebben voor elkaar. En al helemaal "voor een bepaald" cultuur. Ook voor andere culturen, trouwens.
Laatste edit 18-07-2011 23:03
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: