Bloedneus voor bellen in de bios
Een 35-jarige vrouw uit Huizen die zaterdagmiddag zat te bellen in een bioscoop in Amersfoort heeft dat moeten bekopen met een vuistslag in haar gezicht. Ze liep een gekneusde neus op en heeft aangifte van mishandeling gedaan. Een 40-jarige man uit Amersfoort die met zijn zoontje ook naar De Smurfen aan het kijken was stoorde zich aan haar, waarna een woordenwisseling ontstond. De man werd vervolgens zo boos dat hij haar een klap gaf. Het slachtoffer zat met haar 8-jarige dochter in de bioscoop aan de Snouckaertlaan en verliet de zaal rond 16.15 uur met een bloedneus. De Amersfoorter is in de pauze aangehouden, zijn zoontje werd opgehaald door een familielid. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.
Gerelateerde artikelen
Om nou te gaan bellen in de bios
maar om dan meteen te slaan
en btw een vrouw sla je niet.
Wie gaat er nu ook bellen in een bioscoop? Ze heeft nu tenminste geleerd dat dat niet geapprecieerd wordt.
Bellen in de bios is ook irritant. Net als druk praten of andere storende zaken.
En gezien er een woordenwisseling ontstond had de vrouw ook het idee dat ze maar gewoon moet kunnen. Als het gewoon "Sorry, ik hang op" was, dan was er vast niets aan de hand geweest.
Maar wat voor slechte moeder ben je ook als je met je dochter naar de bios gaat en nog niet alle aandacht aan haar besteed.
Quote
@olleng:
en btw een vrouw sla je niet.
Dat regeltje is precies de reden waarom veel vrouwen vreselijk irritant zijn in een ruzie en zich onschendbaar voelen. Omdat ze denken dat ze toch geen mep krijgen.
Hoewel ik voorstander ben dat slaan niet helpt, vind ik dat daar geen onderscheid in zit tussen mannen en vrouwen.
Quote
@DrZiggy:
Dat regeltje is precies de reden waarom veel vrouwen vreselijk irritant zijn in een ruzie en zich onschendbaar voelen. Omdat ze denken dat ze toch geen mep krijgen.
Hoewel ik voorstander ben dat slaan niet helpt, vind ik dat daar geen onderscheid in zit tussen mannen en vrouwen.
ja daar zit wel wat in Drziggy zoals je dat omschrijft
Laatste edit 09-08-2011 12:19
Tegen die man is een proces verbaal gemaakt maar ik vind dat die vrouw ook straf heeft verdient ze heeft het behoorlijk uitgelokt al begrijp ik niet dat het personeel niet eerder heeft ingegrepen en haar heeft verwijderd uit de bios. Al is gelijk een mep geven weer bijzonder overdreven.
dan vraag ik me af, op welk moment ging ze bellen? als het voor de film/tijdens reclame is, is het geen punt... tijdens de film, kan ik me ergens erin vinden.
@Endaviour: Gezien de film volgens de agenda om 16:00 begint, zou je nog wel eens gelijk kunnen hebben dat het voor de film was.
Ik had het mobieltje afgepakt en kapot getrapt als het tijdens de film is. Niet bellen in de bios. En als het een belangrijk gesprek is, dan verlaat je de zaal en ga je buiten verder met bellen.
Laatste edit 09-08-2011 12:31
En dat gebeurt in het bijzijn van de kinderen
Wat een goed voorbeeld geven ze zeg
idd niet bellen in de bios, slaan is wel een slechte actie. gewoon aangeven aan het personeel van de zaal en haar laten verwijderen
bellen tijdens een film is ook heel erg irritant. en als iemand er dan wat van zegt en je gaat ook nog is moeilijk lopen doen, dan heb je het ook wel een beetje verdiend. maar goed, slaan is nou ook niet echt heel netjes, vooral niet als er kinderen bij zijn.
het is maar een bloedneus - leert ze misschien nog wat manieren van.
In dit geval hebben beide partijen last van vervaging van normen en waarden, maar ook het personeel dat de vrouw had moeten verbieden om in de zaal te bellen schiet ernstig tekort. Slaan gaat misschien iets te ver maar als praten niet helpt wat dan?
Quote
@hessebes:
Tegen die man is een proces verbaal gemaakt maar ik vind dat die vrouw ook straf heeft verdient ze heeft het behoorlijk uitgelokt al begrijp ik niet dat het personeel niet eerder heeft ingegrepen en haar heeft verwijderd uit de bios. Al is gelijk een mep geven weer bijzonder overdreven.
Hij heeft ook niet meteen een mep gegeven. Zij zal hem het bloed wel onder de nagels uit hebben gehaald, maar een vrouw slaan en waar ook nog kinderen bij zitten, nee. Ook al heeft DrZiggy wel een punt. By de weg, telefoons moeten gewoon uit, of op trillen in de bios en als je dan gebeld wordt, ga je maar ff naar buiten.
Quote
@Petermetsnor:
Slaan gaat misschien iets te ver maar als praten niet helpt wat dan?
Dit...Ik kan ook enorm kwaad worden als ik iemand ergens op wijs en die persoon reageert van...ja en? Nou
dit!! kan ik me dan heel goed voorstellen... Er staat duidelijk aangegeven dat er NIET gebeld mag worden in een bioscoop omdat dit storend is voor andere bezoekers...
Quote
@olleng:
Om nou te gaan bellen in de bios
maar om dan meteen te slaan
en btw een vrouw sla je niet.
Hier ben ik het niet mee eens.
Het is misschien slecht om vrouwen te slaan, maar als ze zich zo erg asociaal en aggressief gaan gedragen, dan verdienen ze een mep.
@DrZiggy:
idd vrouwen zijn tegenwoordig geëmancipeerd en willen gelijk behandeld worden als mannen. dus gewoon slaan. Niet alleen de lusten maar ook de lasten
ben zelf overigens ook een tegenstander van nutteloos geweld.Hij had gewoon iemand die in de bios werkt er bij moeten halen.
of moeten zeggen dat haar dochter de film niet goed kan volgen
een andere mogelijkheid is met iedereen in de bios heel hard door elkaar gaan praten en herrie maken zodat ze de persoon aan de andere kant van de lijn niet meer kan verstaan
Quote
@SaladZ:
@DrZiggy: een andere mogelijkheid is met iedereen in de bios heel hard door elkaar gaan praten en herrie maken zodat ze de persoon aan de andere kant van de lijn niet meer kan verstaan
uuuhhhhh.... dan kan ik de film nog niet volgen en moet ik iedereen gaan meppen
Quote
@WillemStyle:
Quote
@olleng:
Om nou te gaan bellen in de bios
maar om dan meteen te slaan
en btw een vrouw sla je niet.
Hier ben ik het niet mee eens.
Het is misschien slecht om vrouwen te slaan, maar als ze zich zo erg asociaal en aggressief gaan gedragen, dan verdienen ze een mep.
Sowieso, moeten ze lijfstraffen opnieuw invoeren, ongeacht sexe... Lijkt wel alsof we graag weer naar de middeleeuwen terug willen.
@SaladZ: geweld is niet altijd nutteloos. waarschijnlijk heeft de vrouw wel het telefoon gesprek be eindigt en was het dus niet nutteloos
Quote
@WillemStyle:
Quote
@olleng:
Om nou te gaan bellen in de bios
maar om dan meteen te slaan
en btw een vrouw sla je niet.
Hier ben ik het niet mee eens.
Het is misschien slecht om vrouwen te slaan, maar als ze zich zo erg asociaal en aggressief gaan gedragen, dan verdienen ze een mep.
Ik zie werkelijkwaar niet waarom het een slecht idee is om vrouwen te slaan (je lijkt hiermee immers impliciet te beweren dat het blijkbaar prima is om mannen te slaan). Mijns inziens is het slaan van anderen sowieso iets wat je uit principe niet doet.
@deeese: De andere bezoekers waren ook blij dat beide herrieschoppers weg waren. Nut genoeg dus
nutteloos geweld? geweld is per definitie al nutteloos.
Vrees aleen dat het in veel mensen ingebakken zit, hoop dat evolutie dit ooit zal oplossen.
Tussentijd zullen we altijd met zulk zoort geboortje afwijkingen blijfen zitten.
Ook een keer meegemaakt toen ik klein was (nu klink ik echt oud!). Ging met m'n moeder naar Platvoet en zijn Vriendjes in de bios en opeens gingen twee moeders elkaar te lijf met paraplu's
. Ging alleen niet om mobiel bellen want die waren er toen nog niet!
Nou ben ik het met de man eens dat iedereen die tijdens een film belt het verdient om zijn of haar neus te verkorten. Maar dit doe je niet voor de neus van kind of andermans kinderen.
Ze geven allebei het verkeerde voorbeeld. Moeders mag niet bellen in de bios, maar vaders mag ook niet slaan.
Quote
@JohnBD:
nutteloos geweld? geweld is per definitie al nutteloos.
Vrees aleen dat het in veel mensen ingebakken zit, hoop dat evolutie dit ooit zal oplossen.
Tussentijd zullen we altijd met zulk zoort geboortje afwijkingen blijfen zitten.
totaal niet waar.
Vrouw is irritant.
Ik sla vrouw.
vrouw verlaat zaal.
slaan = geweld.
Nut = irritatie verwijderen.
Duidelijker dan dit kan ik het niet maken.
Je kunt zeggen: geweld is nooit moreel verantwoord.
Daar ben ik het totaal mee eens! Ze mag nog zo irritant zijn, geweld is een verboden oplossing.
@mcbobo: Dat klopt. Alleen maak je het te eenvoudig. Want de irritatie komt omdat je een film wilt kijken en de vrouw stoort je daarbij. Het geweld verlost je van de vrouw, maar aangezien je opgepakt bent kan je de film nog niet zien.
Dus het geweld heeft niet geleid tot het gewenste doel.
Ik vind slaan altijd wel slecht, maar wat nou als het een roekeloos en onredelijk persoon is waarmee je te maken hebt, dan lijkt fysiek geweld wel weer de enige oplossing. :/
@DrZiggy: In principe kun je ook dat wel weer met geweld oplossen, maar op een gegeven mometn zit je nogal in een spiraal. Geweld is over het algemeen niet een zeer duurzame oplossng.
Hé kom naar Smurfenland
Welkom allemaal
Ja kom naar Smurfenland
Een land van pracht en praal
Hé kom naar Smurfenland
Het is hier heel speciaal
Ja kom naar Smurfenland
Smurf mee met dit verhaal
Quote
@Madarian:
Ik had het mobieltje afgepakt en kapot getrapt als het tijdens de film is. Niet bellen in de bios. En als het een belangrijk gesprek is, dan verlaat je de zaal en ga je buiten verder met bellen.
Laatste edit 09-08-2011 12:31 Ik ben het met je eens dat bellen niet kan in de bios, maar als je een eigendom van iemand anders vernielt dan ga je betalen.
Quote
@peertje19:
het is maar een bloedneus - leert ze misschien nog wat manieren van.
En wat is het de volgende keer?
Quote
@WillemStyle:
Quote
@olleng:
Om nou te gaan bellen in de bios
maar om dan meteen te slaan
en btw een vrouw sla je niet.
Hier ben ik het niet mee eens.
Het is misschien slecht om vrouwen te slaan, maar als ze zich zo erg asociaal en aggressief gaan gedragen, dan verdienen ze een mep.
Niemand verdient een mep! Zowel mannen als vrouwen niet. Praten doe je niet met je handen!
@spot: Dus niet kapot maken, maar op een plaats gooien waar niemand snel bij kan. Bijvoorbeeld in de rand waar de lampen vaak in verborgen zitten om licht alleen naar boven te laten schijnen.
Hij is niet kapot dus geen kosten
Vrouw had nooit mogen bellen (altijd overal in elke bioscoop waar ik kom staan bordjes en komt op het scherm te staan: MOBIELTJES UIT!!)
Kerel had niet moeten slaan.
Allebei fout, allebei film niet gezien.
Wel jammer voor die kinderen, misschien kunnen die uit coulance van de bioscoop samen een keertje gaan? Wie weet bloeit er wat moois op.... (wordt later grappig op de bruiloft: "hè? nee... wat? Sorry, er staat een meneer in een jurk vooraan wat hard doorheen te praten... oh, nu komt de vader van mijn schoonzoon hierheen" BAF!)
In een bioscoop hoor je niet te zitten bellen.
Dat is asociaal.
Je hoort bij een ruzie niet te gaan slaan.
Dat is asociaal.
Dus: ze zijn geen van tweeën erg netjes geweest. Ik weet gelijk weer waarom ik niet graag naar de bios ga. Voor dit soort incidenten.
Een soortgelijk geval is mij ook eens overkomen...
Een vrouw zat te bellen in de bioscoop, en inderdaad was het behoorlijk irritant. Ik heb dat opgelost door - ook heel irritant
- tegen haar te gaan praten van: "Bellen mag hier niet hoor. Dat kunt u het beste buiten. Kijk maar... daar is de uitgang!" Zo ging ik nog even door, en mevrouw ging zwaar geïrriteerd de zaal uit, om haar telefoongesprek te kunnen beëindigen
Zij rust van mij, en ik rust van haar
Wat een voorbeeld weer voor de kindjes!!
Het zal je pa en ma maar wezen
@emmertje: Mag je nog blij zijn dat je zelf niet een lel voor je hoofd hebt gekregen.
@Mamsie: Dan had ik mevrouw dus kunnen aanklagen wegens mishandeling
Tenslotte ben ik heel netjes gebleven in mijn bewoordingen tegen haar
Quote
@Mamsie:
Ik weet gelijk weer waarom ik niet graag naar de bios ga. Voor dit soort incidenten.
Dit snap ik niet - je doet alsof dit dagelijks voorkomt, maar overal waar je heengaat kan dit gebeuren.
Dan ook maar niet meer boodschappen gaan doen of ergens een kopje koffie drinken.
Bel dan ook niet in de bioscoop
Quote
@Petermetsnor:
In dit geval hebben beide partijen last van vervaging van normen en waarden, maar ook het personeel dat de vrouw had moeten verbieden om in de zaal te bellen schiet ernstig tekort. Slaan gaat misschien iets te ver maar als praten niet helpt wat dan?
Mja. Als je als personeel telkens de zaal in en uit gaat om ff te kijken of t goed gaat, dan is dat ook irritant. En iemand die de hele film aanwezig is in de zaal is ook kansloos omdat er bijna nooit iets gebeurt.
Hij had beter dat mobieltje kunnen afpakken en vliegles geven, dit is niet de juiste manier
"Je mobiel wil ook wel eens een avondje/middagje uit"
.
En in de bioscoop moet dat gewoon!
Laatste edit 09-08-2011 15:35
Als ik die man was dan has ik dat klote mobieltje van haar afgepakt en dan kon ze dat terug krijgen ná de film!Dan kunnen ze nooit een boete geven voor het vernielen en ook voor mishandelijng.
Stiekem vind ik het een goeie bak dat ze op haar flikker kreeg!
Het is trouwens een ziekte van deze tijd dat vooral de jonge mensen alsmaar met dat ding aan hun oor lopen en maar bla bla bla onzin kletsen!
@gloria: Maar ze kunnen je wel oppakken voor diefstal.
Bellen in de bioscoop of tijdens een voorstelling is gewoon asociaal. Dan vraag je er ook om.
Ik vind het nogal smurfig gereageerd maar ze smurft het waarschijnlijk nooit meer!
Die vrouw heeft niet te smurven tijdens de film...
En dan vervolgens boos te smurven als er wat van gesmurfd wordt..
Die man had die vrouw niet mogen smurven...
Maar die man heeft wel de film gesmurfd tot aan de pauze...
Daarna werd hij gesmurfd en werd naar het politiebureau gesmurfd...
Best wel smurfig uiteindelijk voor de kinderen...
Quote MPlugge:
En iemand die de hele film aanwezig is in de zaal is ook kansloos omdat er bijna nooit iets gebeurt.
Dat vind ik geen reden om niet te zorgen dat er iemand aanwezig is om de zaak in de gaten te houden. Het is per slot hun werktijd.
Niet goed om te slaan. Zoals al meer is gezegd, was het een betere oplossing geweest om het personeel erbij te halen.
Aan de andere kant voelt het toch ergens wel goed dat die vrouw een flinke muilpeer heeft gekregen. Mensen komen veel te vaak weg met asociaal gedrag. Misschien dat ze het de volgende keer uit haar hoofd laat.
@ledi: Als dat betekend dat de prijs van een kaartje verdubbeld wordt, dan mag het van mij zo blijven.
Ik zat de afgelopen 5 jaar bijna wekelijks in de bios en heb toch maar zelden meegemaakt dat het echt uit de hand liep.
Ik denk dat ik vaker last hebt gehad van mensen met een irritante schaterlach tijdens de leuke films dan van aso tuig dat er doorheen praat.
Ik vind heel conservatief dat die gsm-etjes echt super irritant worden, was laatst in een restaurant, ff gewoon leuk met een paar kennissen happie doen lekker gerelaxt, zit er naast ons een coole vader en een coole moeder met drie diepvries kindjes die ieder constant contact hadden met ik denk vriendjes(innetjes)
en er ging geen normaal gezinsgesprek over tafel. WALCHELIJK.
@Hebbenwijdat: Je weet dat het 'walgelijk' is?
En verder, tsja, erg dubbel..
@ledi: Nou, om heel eerlijk te zijn ga ik voornamelijk niet naar de bioscoop omdat Papendrecht geen bios heeft en ik geen zin heb in parkeergedoe in een andere stad en ik de films ook meestal niet de moeite waard vind en de laatste keer dat ik er dan toch was, zo'n 15 jaar geleden, zat er iemand ook heel irritant doorheen te kletsen,zonder GSMmetje, want die had je toen nog niet....
Zo..al buiten adem?
Ik zou het ook heel irritant vinden. Maar gaan slaan dat is nou ook weer een stap te ver. Ik snap trouwens ook niet dat men niet het fatsoen heeft om het mobieltje uit te zetten wanneer men ergens is waar het storend kan zijn. In het theater hoor je zo nu en dan ook een mobje overgaan. Ik snap dat niet zodra ik binnen ben gaat dat ding bij mij uit. Waneer je zo belangrijk bent dat je bij tijd en ontijd bereikbaar moet zijn, moet je thuis blijven.
Quote:
De Amersfoorter is in de pauze aangehouden,
Ik wist niet dat je in bioscopen pauzes had. Daar zijn bioscopen toch ook voor, geen pauzes in de film
Man: Zoontje, dit moet je doen als iemand in een bioscoop belt: *vuist*
Zoontje: Oké
Als de bioscoop wel beetje leeg was, gewoon naar een andere plek gaan, en natuurlijk niet het zicht (te veel) verpesten.
slaan mag niet, maar als mensen in de bioscoop bellen dan zou je....
Quote
@spot:
Niemand verdient een mep! Zowel mannen als vrouwen niet. Praten doe je niet met je handen!
Oh nee? Nou echt wel, wat dacht je van dove en doofstomme mensen? Die praten wel degelijk met hun handen! Sorry, open deurtje, kon het niet laten...
Overigens vind ook ik dat geweld een laatste middel moet zijn, en dan omdat jij, of een van je dierbaren ernstig bedreigd wordt. En in zo'n geval maak ik geen onderscheid tussen man of vrouw, ook vrouwen kunnen soms fysiek zeer bedreigend zijn!
Laatste edit 10-08-2011 00:57
Je zit naast je kind van 8... Dit zegt genoeg hoop ik?
had die vrouw soms een extra mobieltje of was het personeel zo galant en scheiterig tegelijk om niet even polshoogte te gaan nemen?
Laatste edit 10-08-2011 01:32
Een andere oplossing dan. Overal drukknopjes zodat medewerkers kunnen worden opgepiept zodat ze de lastpakken uit de zaal kunnen verwijderen.
@Madarian: Ja, daar zal vast geen misbruik van gemaakt worden.
Quote
@Madarian:
Een andere oplossing dan. Overal drukknopjes zodat medewerkers kunnen worden opgepiept zodat ze de lastpakken uit de zaal kunnen verwijderen.
Daar gaat inderdaad misbruik van gemaakt worden.
Het beste is gewoon in de pauze - mocht deze in de film zitten - naar personeel te stappen en deze op de hoogte te stellen. Indien er een ruzie ontstaat, gewoon naar personeel gaan.
Ik begrijp sowieso niet waarom het nodig is om iemand te slaan. Ik heb ook een hekel aan mensen die zich zo opstellen door te bellen onder een film waar iedereen naar probeerd te kijken, maar ongeacht de situatie - of sexe - je hoort
niet te slaan.
Smurfen maken meer kapot dan je lief is.
of
Een blauwtje gelopen tijdens smurfenfilm...
Je gaat er natuurlijk niet op los slaan, maar de telefoonterreur neemt wel grootse vormen aan, en het getuigt van weinig innerlijke beschaving al die lucht in een bioscoop, restaurant e.d. te gaan spuien.
En terecht....
Teringwijf.
Telefoon afpakken en de accu na de film terug geven was waarschijnlijk handiger geweest maar ach..
De rechter vind in zichzelf waarschijnlijk nog dat de man gelijk heeft ook maar mag dat natuurlijk niet zeggen..
Zooooo irritant mensen die tijdens de film gaan zitten bellen. En de film industrie zich maar afvragen waarom mensen liever een film downloaden dan naar de bios gaan. Nou dat is 1 van de redenen.
er zijn trouwens gewoon apparaten voor om GSM signaal te verstoren zodat je geen bereik meer hebt. Ik snap niet dat ze die niet gewoon in elke bioscoop inzetten..
ze mag blij zijn dat het daarbij bleef
Nou ja, zo'n vuistslag kan natuurlijk niet, maar er staat bij élke filmaanvang met grote letters op het scherm het verzoek of je je gsm wilt uitschakelen. Maar ja, misschien zat die mw. wel op belangrijk nieuws te wachten en wilde ze haar zoontje de smurfenfilm niet onthouden omdat ze het al had beloofd. Ze had bij belangrijk nieuws natuurlijk ook alleen de trilfunctie aan kunnen laten staan en van te voren vragen of ze haar een sms hadden kunnen sturen. Hoe dan ook, bellen tijdens een film blijf hoogst hinderlijk!
Dude! welke mongool gaat er dan ook bellen in de bios XD
Dit is dus precies de reden dat ik nooit naar de bioscoop ga. Je betaald een hoop geld, moet vervolgens eerst een hoop reclame bekijken en dan heb je ook nog van die aso's naast je zitten.
Als de vrouw van dit bericht nog niet eens het ethisch besef heeft dat bellen tijdens de film onacceptabel en onbeschoft is, verdien je het om een flinke klap te krijgen. Dat die kinderen het zien is alleen maar goed; dan weten die ook direct dat dergelijk gedrag niet acceptabel is in de bioscoop.
Kinderen nemen altijd gewoontes over van de ouders, dus dit soort eigenschappen ook.
Nee, ik download mijn filmpje wel in HD van het internet. Lekker rustig thuis comfortabel op de bank met een knabbeltje en een drankje (waar je je niet blauw voor hoeft te betalen-) en niemand die je lastig valt.
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: