Quote
@Stewie:
@Ralph:
de ketting zal ook niet breken, wat wel zal gebeuren als de bodem verder weg is dan de ketting lang, is dat de rem (grondstopper) naar beneden gedrukt word de romp van het schip in. met genoeg kracht zou deze de volledige boeg kunnen verbuigen en deze zou dusdanig verzwakt kunnen zijn dat hij redelijke golven niet meer kan hebben.
en als dat alles gebeurt is, heb je een flinke lengte aan ketting met anker onder je schip bungelen die je schip nog verder beschadigt met iedere golf die je tegen komt. en de motor is niet sterk genoeg om de ketting terug te halen. dus moet het anker gekapt worden. dit alles is levens gevaarlijk, verschrikkelijk schadelijk voor het schip. en met een beetje pech kan deze lang in een droogdok komen te liggen.
ok, sorry, schrijf weinig hier. en dan in 1 keer een lap tekst
Waarom zou de motor niet sterk genoeg zijn om het anker terug te halen? Das toch de bedoeling, hoe moet je hem anders elke keer omhoog krijgen? Toch niet handmatig?
En bij slechte weer, doe je toch nooit het anker los, dus het heeft een soort eigen ingebouwde veiligheidsmaatregel.
Wel snap ik dat het de zijkant van het schip had kunnen raken en beschadigen, vooral wanneer het gedaan wordt door een onervaren leek.
Maar je moet het gevaar ook niet overdrijven, vergeet niet hierbij dat de Amerikanen de zaak zo slecht mogelijk willen doen lijken omwille van de aanklachten.
Quote
@Stewie:
@zkr003: een schip zo zwaar toetakelen dat het een paar maanden het dok in kan, noem ik dan toch wel een flinke beschadiging
En waar beweer ik dat er geen beschadiging op zal treden?
Om dat gelijk te paren met het zinken van het schip, das wel weer een beetje sterk.
Edit MuseMatt: dubbelpost samengevoegd