Voetballende evangelisten: oogje op kids
Ouders in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn maken zich grote zorgen over een groepje rondzwervende evangelisten in hun buurt. De 'Geloofshelden'
lees verder bij Spits »Gerelateerde artikelen
Rot op, Jehova's!
Waar is de vijand dan?
Ga wat anders doen dan de kinderen zomaar belagen, zijweten te eerste niet waar je het over hebt en zijn goed gelovig.
Het is dat er geen geweld aan te pas komt...
Aggressieve verkoopmethoden
@Davh11: Voetbal
.
Geen honkbal
"Hij was heel enthousiast, kinderen zijn zó goedgelovig. "
Jouw kind misschien. De rest niet hoor.
Ik heb niets met die evangelisten en gelovige knakkers maar ik vind dat ze nu toch net iets moderner bezig zijn.
Ik heb toch de kriebels over predikers en kinderen . . . . .
'kind, wij komen jezus brengen' .. oké ik hoop dat ie een beetje kan keepen
@VliegendeGeit:
Kinderen zijn over het algemeen goedgelovig en gaan er vaak vanuit dat een volwassene gelijk heeft.
Ongevraagd geloof opdringen, waar is de PVV als je m echt nodig hebt
Quote Davh11:
Men neme een knuppel...
eigenlijk wel een punt
dit zou je het liefst met dit soort mensen doen ja
mijn ouders lieten mij zelf beslissen of ik wilde geloven of niet.
ze lieten me beide kanten zien van het geloof
uiteindelijk heb ik er voor gekozen om het niet te doen.
Dit vindt ik gewoon erg zwak want die gozers hangen een heel leuk verhaaltje op over hoe goed jezus is en wat dan ook nog meer. maar dit hoort gewoonweg niet.en ja natuurlijk komen zij dan gelijk ja maar de duivel is ook aan het werk en die ouders zijn bezeten door hem.
ik vraag me af of de politie hier wat tegen mag en kan doen.
volgens mij is het zo dat in de wet staat dat als iemand je duidelijk vraagt hem of haar met rust te laten, en ouders mogen dat volgens mij voor kinderen bepalen, dan moet deze je met rust laten anders beperkt deze je in je vrijheid en dat is volgens mij strafbaar
.
Ik vind dit een enge manier van evangeliseren.
Je kunt in ieder geval niet zeggen dat ze niet creatief zijn...
creepy freaks
Kinderen hebben er recht op om het evangelie te horen. Wie ben je als ouder om je kind dat recht te ontnemen.
Als het vriendje van je kind met het zwaarste metaal aan muziek aan komt zetten waarin de duivel geprezen wordt, stap je dan ook naar de politie?
Laatste edit 20-10-2011 14:27
Nooit met vreemde praten/meegaan
. Dat werd mij al heel vroeg geleerd
die ouders moeten maar even wat beter hun best doen.
Quote
@dido:
Kinderen hebben er recht op om het evangelie te horen. Wie ben je als ouder om je kind dat recht te ontnemen.
Zou jij het leuk vinden als jouw kinderen worden benaderd door vreemden met allerlei rare praatjes en dingen zonder dat jij daar vanaf weet?
Een knokploeg vormen om die geloofseikels uit de buurt te verjagen zou een goeie oplossing zijn
. Gewoon er op los rammen, als er een God zou zijn zou hij ze wel beschermen, toch?
Quote
@Peugeot206:
Rot op, Jehova's!
Waar is de vijand dan?
Ga wat anders doen dan de kinderen zomaar belagen, zijweten te eerste niet waar je het over hebt en zijn goed gelovig.
Het is dat er geen geweld aan te pas komt...
lezen is heel lastig he
er word gesproken over evangelisten niet over Jehovah's, zit een degelijk verschil tussen.
vind het maar een rare manier, het is leuk dat ze die kinderen wat vertellen maar laten ze dat ff lekker anders aanpakken
Gelukkig zijn mijn kinderen de goedgelovige leeftijd voorbij. Maar ik zou er niet blij mee zijn en zou als de weerlicht gaan uitzoeken wat hen is verteld en hoe.
Ik vind dat die ouders gelijk hebben. Als ze vinden dat hun kinderen gelovig opgevoed dienen te worden doen ze dat zelf wel. Ik vind het ook niet goed zoals het aangepakt wordt, je weet tegenwoordig maar nooit of het geen pedo's zijn die op die manier bezig zijn.
Rare shit! Ik vind ook dat je (ook als kind) vrij moet zijn te kunnen geloven wat je zelf wil, maar de manier hoe dit wordt gedaan is gewoon verkeerd. Inderdaad een uitnodiging hiervoor is veel beter, of voor mijn part dat je op een school komt (maar laat dan mensen van elk geloof hun zegje doen).
@dido; vriendjes dwingen met metal over de duivel verder niks op (en de helft snapt t niet eens). En zo wel, dan is het een verkeerd vriendje. Ik vind het eerder verkeerd als dat vriendje door jou verboden wordt de muziek te luisten, want dan doe je precies hetzelfde.
En wie de berichten heeft gevolgd weet waarom katholieke mannen die zogenaamd het woord van de heer zouden verkondigen werkelijk jonge kinderen willen benaderen...
Jij als ouder hoort toch het meeste invloed op je kind te hebben? Anders zit er iets goed fout (iets wat de laatste tijd bij vele ouders aan de hand is...)
@dido:
Ik ontneem mijn kind niets, zelfs het evangelie niet. Zodra mijn kind oud genoeg is om een rationele keuze te maken en ze interesse toont wil ik haar best meenemen naar een kerk en kan ik haar zelf ook wel het een en ander vertellen.
Wat de muzieksmaak van mijn kroost betreft, daar kan ik weinig aan veranderen. Mijn dochter zit nu nog in de K3 fase en ik hoop dat door de jaren heen haar smaak verbeterd en niet afzakt naar hip hop en rap. Gaat ze van metal houden, dan is dat maar zo. Niet bepaald mijn muziek, maar er zijn ergere muziekstijlen. En wat die duivelaanbidding betreft, dat valt allemaal erg mee, het hoort bij de image van de muziek, maar de meeste metal gasten geloven niet eens in een duivel. En als je van een bepaalde muziek soort houdt, betekend dat niet automatisch dat je ook het geloof van de artiest moet hebben. Het luisteren naar Cat Stevens maakt je nog geen moslim en je kan ook naar Ali B luisteren zonder moslim te worden.
Ik luister bijvoorbeeld graag naar Jon Anderson, naar geloof nog steeds niet in elfjes en andere sprookjesfiguren.
Ik zou het als ouder eng vinden dat 'n groep vreemde mannen opeens wilt gaan voetballen met de kinderen...
In mijn buurt kun je beter niet met verhaaltjes komen, vooral niet tijdens het voetballen.
"Houd je bek, of ik sla die dicht!"
Wat ik mij afvraag... Zijn er daar geen oudere kinderen die op de jongere "passen"? Hier is dat vanzelf sprekend en ook in andere wijken heb ik het gezien.
laat de kinderen tot mij komen........
Quote
@Invisible:
Ik heb toch de kriebels over predikers en kinderen . . . . .
Zulk hokjes denken doet mij de kriebels krijgen. Elke dag krijg ik te horen dat, omdat ik geloof en dat actief uit draag en wil dragen, wel kleine kinderen zou misbruiken of dat zou willen.
Er zijn ratten en ja daar moet op gelet worden, maar die zitten net zo veel tussen jeugdwerkers en andere mensen als tussen "christenen." Als deze mensen de kinderen mee nemen naar een gesloten ruimte zijn ze verkeerd bezig. Dan wekt het de schijn dat ze iets verkeerds willen.
Zelf heb ik mee gedaan aan Atletes in action. Daarbij gingen we ook voetballen, basketballen en vertelden we waarom we dat deden. Kinderen zijn al lang niet meer goedgelovig en van 6 jarige kregen we goed de wind van voren en goede vragen. Enige verschil (wat ik hier lees) is dat we van te voren ons bekend maakte via supermarkten, de moskee en andere plekken. En jongere kinderen er op aandrongen eerst hun ouders te verwittigen.
In deze "tolerante"wereld mag je niet over je passie hebben zodra het geloof is. Terwijl als ik zou gaan voetballen en dan over een andere passie zou hebben zou het niet zo veel uit maken.
Gek genoeg heb ik dit zelf ook meegemaakt. Al leef ik in de regio Twente. Een jaartje geleden reed ik met mijn fietsje langs een veld waarop kinderen aan het voetballen zijn. Spontaan en sportief als ik ben doe ik lekker een potje mee.
De begeleiders, allen personen met een leeftijd van gemiddeld 22 jaar waren van eenzelfde club. Het viel me al op dat ze alleen een kruisje droegen en eenzelfde verenigingstrui aanhadden.
Ik dus een potje meedoen. Na een tijdje werd er een pauze ingelast en werd deze benut door de begeleiders om één persoon naar voren te schuiven die haar verhaal deed over god, de bijbel en het christelijke geloof. Als een topdemagoog wond ze de groep met vele kinderen van tussen de vier en tien jaar rond haar vinger, en overtuigde ze hen van hun leefwijze en geloof.
Na afloop van haar ellenlange betoog werd er weer even gevoetbald, waarop dit zich herhaalde nadat er weer even gestopt was.
Ikzelf sta -ook al ben ik niet gelovig- open voor andere geloven, en heb nog een fascinerend persoonlijk gesprek met een ander groepslid gehad na afloop.
Ik hoop alleen wel dat de ouders van al deze kleine kinderen wisten waar ze mee bezig waren. Vele ouders kunnen het namelijk niet waarderen wanneer vreemden je zoontje of dochtertje zomaar een ander geloof bijbrengen dan waar jij voorstander van bent, of ze van dingen overtuigt waar jij achteraf helemaal niet achter staan.
Edit: typo
Laatste edit 20-10-2011 16:23
@Redduggy, het is waar dat in elke groep ratten zitten, maar in dit geval wijst de vinger gewoon weer naar 'un' geloof. Moet je je niks van aantrekken, als jij maar geen rat bent.
Je geloof is je keuze, toch?
Quote
@Invisible:
Ik heb toch de kriebels over predikers en kinderen . . . . .
Jij bedoelt die met zo'n stijf wit boordje, die altijd alles ontkennen. Tot de hoogste sinterklaas in Rome toe; maar deze jongens niet!!!
Ik vind dit inderdaad heel erg. Het bijzondere is alleen wel dat mij dit bijna ook overkomen is zo´n twee weken geleden. Toen vroeg iemand ook of ik geloofde in god en eigenlijk het onderstaande citaat kwam ook ongeveer uit haar mond. Dat er inderdaad god was en de duivel en iedereen die dan niet luisterde die werd dan aangestuurd door de duivel en zo. Belachelijk gedoe.
@dido: Jouw vergelijking gaat niet op als het een vriendje van mijn kind is. Dan moet je zeggen: zou je ook de politie bellen als een of andere satanist je kind probeert te bekeren tot het satanisme. Dat is namelijk wèl exact hetzelfde en het antwoord is dan ook ja.
Hoezo zou een kind trouwens recht hebben om het evangelie te horen? Dan zou het ook het recht hebben om van elke religie de leer te horen, wat zou het christendom wat dat betreft speciaal maken?
Overigens heb ik wel veel respect voor jehova's en andere predikers. Deze mensen geloven heilig dat ze jou helpen als jij je bekeert en daar richten ze hun hele leven op in. Ze moeten het alleen wel pas doen als mensen een leeftijd hebben bereikt waarop ze bewust zijn van godsdiensten.
Edit MuseMatt: dubbelpost samengevoegd
Moeilijke toestand...
Valt dit nu onder vrijheid van meningsuiting, of de vrijheid van religie. (En ik bedoel hier ook mee, dat religie niet zomaar opgedrongen mag worden.)
Ik ben wel van mening dat predikers een plek hebben: De kerk. Om dit zomaar, zonder medeweten van de ouders, op straat te doen is nogal vaag. Vooral omdat het onder het mom van wat anders is. (In dit geval een potje voetballen.)
Edit sjatter: Offtopic reactie verwijderd
@Zieltje: En bovendien zit die God dan niet zo in elkaar. Alsof hij jou niet zou willen sturen als je niet onvoorwaardelijk in hem gelooft. Dan zou hij er zelf op die manier een zootje van maken.
Tja, als de ouders hun kinderen niet meer vertellen over het christelijk geloof, moeten anderen dat doen. Het wordt hen niet opgedrongen; er wordt hen een keuze gesteld. Kinderen staan meer open voor een dergelijke keuze dan volwassenen.
@Enkie: Kinderen zij beïnvloedbaar, dus moet je ze zo snel mogelijk 'bekeren' tot het christendom?
Enkie: Als kinderen echt christen willen worden, zullen ze dat vanzelf worden. Het is niet de taak van gelovigen om zo veel mogelijk mensen christelijk te krijgen door kinderen te beïnvloeden, omdat je weet dat ze nog jong zijn.
@Kameleon: Of tot de niet gelovigen,
kunnen ze zelf iets uitzoeken.
Sjatter, daar heb je wel gelijk in.
Kinderen moeten zich geen zorgen maken of God iets wel of niet goedkeurt, kinderen moeten niet al te veel druk op zich hebben door iets wat ze niet kunnen zien of vastpakken, vind ik.
@Enkie:
Dus stel jij hebt je kinderen christelijk opgevoed. Is het dan oke dat ik eventjes kom vertellen dat geloof een (in mijn ogen) verderfelijk idee is?
@Kameleon, mensen die in God geloven zijn zoveel rijker dan mensen die dat niet doen. Het gaat niet om 'dit mag je niet, dat mag je niet'. Het gaat juist om 'dit krijg je' en doordat je zoveel van God krijgt, wíl je niet eens meer de dingen doen die Hij ook niet wil. En als ouders hun kinderen niet kennis laten maken met de liefde van God, moeten anderen dat maar doen. Hebben ze meer kans op een gelukkig leven, nu en hierna.
@Deniz, prima, dat houd ik toch niet tegen. Als mijn kinderen eenmaal geloven en God hen vasthoudt, zal de duivel in andere mensen hen niet zomaar afpakken hoor.
Laatste edit 20-10-2011 19:21
Enkie: Ga toch een eind fietsen of over water lopen.
Ik vind extremistische moslims erg, maar extremistische christenen net zó erg. Geloof moet je voor JEZELF doen, leer er gewoon mee leven dat er mensen zijn die het NIET WILLEN.
Ik denk dat ik mensen wil gaan onderwijzen in de leer van het Flying Spaghetti Monster. Dat is immers ook een machtige Godheid
. De enige godheid zelfs.
En kom nou niet aan met dingen als 'ja maar dat is onzin', want God is ook maar een verzinseltje van de mens zelf. Je kan niet bewijzen dat God bestaat. Heb je 'm ooit gezien? Heb je z'n nummer? Z'n foto? Is hij er? Maar toch wordt het normaal gevonden als je in iets gelooft wat nog nooit iemand heeft gezien.
Maar als je zegt dat je gelooft in het Spaghetti Monster wordt je voor gek versleten...
Laatste edit 20-10-2011 19:34
@Enkie:
Kinderen van een ander blijf je gewoon van af. Mensen moeten zelf bepalen wat ze hun kinderen bij brengen. Ik zal mijn kinderen nooit vertellen of ze wel of niet moeten geloven. En gelukkig worden heeft niks met geloof te maken.
Laatste edit 20-10-2011 19:32
Quote @Vailan:
Flying Spaghetti Monster.
family guy
?
Vailan: ramen
ik ben het in het hier eens met deniz. ieder mens moet voor zichzelf bepalen of hij of zij geloven wil of niet.
als je vindt dat je je kinderen moet laten geloven is dat prima maar andere kinderen moeten het van hun eigen ouders horen of ze moeten het op latere leeftijd zelf bepalen of ze in iets willen geloven
@Mythiq:
klik hierLaatste edit 20-10-2011 19:36
Evangelisten die op zo'n manier zieltjes proberen te winnen wens ik veel succes, maar mijn kinderen zullen zoiets hebben van: "Ja hallo, ik ben hier om te voetballen en niet om dat gezeur aan te horen. Ben er dus weer weg van!"
En wat mij betreft hebben ze daarin groot gelijk
@Enkie:
Bedoel je met "geloven in God" zoals de christenen zeggen, of is het geloof in God op welke mannier dan ook voldoende om dat gelukkigere leven te hebben? Moslims geloven namelijk ook in God en Hindoes hebben zelfs een heleboel goden. Wat moeten hindoes dan gelukkig zijn!
@Enkie: de fout (in mijn ogen) is dat ze dit doen buiten de ouders om. Die horen te weten wat er met hun kinderen gebeurt en als het verstandige ouders zijn gaan ze akkoord dat hun kinderen wat leren over God en de bijbel.
Maar zoals ze het nu doen, zo gaan pedofielen ook te werk.
Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat een moderator zich zo opstelt. Enkie heeft het volste recht om heel duidelijk te maken dat geloven voor haar de juiste weg is. Maar door te stellen dat mensen zonder geloof armer zijn en minder gelukkig is een grove belediging.
Als het geen pedo´s zijn dan wel deze figuren..
Edit MuseMatt: Overtreding v.d. regels, reactie gewijzigd.
Quote
@Invisible:
Ik heb toch de kriebels over predikers en kinderen . . . . .
Ik
vraag mij af hoe dat nou komt.
Ik ben een gelovig Christen, maar ik zou er toch niet zo happy mee zijn als er in een keer van die evangeliserende lieden bij mijn kinderen zouden staan als die lekker aan het voetballen waren. Wat kinderen eventueel aan geloofszaken mee moeten krijgen zou ze moeten worden verteld door de ouders, als een deel van hun opvoeding. Niet van zomaar voorbijgaande vreemdelingen...
@Lennie: er bestaat natuurlijk ook nog zoiets als Zondagsschool en bijbellessen op school.
Het hoeft niet allemaal van de ouders te komen, maar de ouders horen wel geïnformeerd te worden.
@ledi: ja, dat is niet meer als normaal natuurlijk, ik bedoelde eigenlijk te zeggen: wat de kinderen aan geloofszaken meekrijgen moet een keus van de ouders en van de kinderen zijn, niet van vreemden...
God bestaat helemaal niet
@Twiki: Er is daar geen bewijs voor. Er is ook geen bewijs dat hij wel bestaat.
Laatste edit 21-10-2011 00:10
als ze mijn kinderen aan durven spreken over god.
dan heb je kans dat ik zelf in moet grijpen.
hoe durven ze. liegen doen ze met ik heb god in me hard! nee al die geloofs waanzinnige moeten ze
aan de hoogste boom knopen. schoften
SVP op het artikel reageren en laat elkaar in zijn/haar waarde
Quote
@Deniz:
Kinderen zijn over het algemeen goedgelovig en gaan er vaak vanuit dat een volwassene gelijk heeft.
Dan heb je je kind(eren) wel slecht opgevoed als ze zo goedgelovig zijn!
Quote
@Deniz:
@Enkie:
Kinderen van een ander blijf je gewoon van af.
Mee eens, echter ze komen niet aan de kinderen, je stuurt je kinderen wel naar school en daar laten ze zich wel met jouw goedkeuring alles wijs maken wat later soms toch ietsje anders blijkt te zijn!
O.T. Ik heb zelf helemaal niks met welk geloof dan ook, echter ik zie hier reacties waarvan ik denk, onder welke steen heb je de afgelopen 100 jaar geleefd, deze zieltjesjagers pakken het misschien verkeerd aan, echter ze doen de kinderen geen kwaad (of om sommigen te plezieren nog niet)
Persoonlijk ben ik van mening dat op een bepaalde leeftijd (lees een leeftijd die het kind zelf bepaald) zich mag oriënteren op geloofsovertuigingen, ongeacht of de ouders het goedkeuren, want zoals we de afgelopen eeuwen geleefd hebben dat onze ouders ons een kant op dwingen (ik katholiek/protestants dus mijn kind ook) is natuurlijk van de zotte!
Laatste edit 21-10-2011 01:57
Ik vind het eigenlijk best wel onschuldig.
Ook op wmr zijn er genoeg jongeren te vinden die heel actief zijn binnen hun kerk.
En doordat zij daar erg enthousiast over zijn dragen zij dat ook uit.
Wel jammer dat het in sommige reacties gelijk weer over pedo's gaat, want daar gaat dit onderwerp niet over.
Ik denk ook niet dat deze voetballende missionarissen iets slechts in de zin hebben, maar op een leuke manier vertellen over de bijbel.
En nee, ik ga zelf al lang niet meer naar de kerk , maar ik zie hier geen kwaad in.
Quote bezorgde moeder in het AD:
Maar ze zomaar op straat of in de voetbalkooi aanspreken
Wat voor moeder ben je zelf dan wel als je je kids opsluit in een voetbalkooi. Dat is toch vragen om problemen
@sjonder:
Kinderen kun je gewoon veel wijs maken, goedgelovig is wel iets overdreven idd. Van kinderen af blijven hoeft in mijn ogen niet alleen het lichamelijke gebeuren.
Laatste edit 21-10-2011 08:37
Grappig dat deze mensen van de vredeboodschap juist voetbal kiezen; een bekende Nederlandse voetbaltrainer zei ooit: "voetbal is oorlog"!
@dido, ik ontneem mijn kind het geloof niet hoor. Ik geloof zelf niet maar als mijn zoontje van 4 wat vraagt krijgt hij antwoord. Hij weet dat Jezus in de hemel is, natuurlijk niet wie hij precies was, want daar is hij te jong voor. Enige tijd geleden wilde hij in een kerk kijken, ben ik met dat kind de kerk in geweest. Niet op zondag maar toen hij een keer open was. Ik geloof zelf niet, mijn zoontje zal het hoogstwaarschijnlijk dus ook niet gaan doen, maar ik ontneem hem niks. Daarbij al had ik het hem wel ontnomen? Dan hebben die mannen het recht niet om mijn kind aan te spreken op het geloof, ik bepaal wat mijn kind wel en niet te horen krijgen, geen anderen.
Zouden alle voorstanders van deze missionarissen ook zo reageren als het om een heel ander geloof zou gaan, bijvoorbeeld het Islamitische? Ik denk dat Henk en Ingrid zich hier meteen zouden melden. NOOIT ongevraagd je geloof opdringen aan iemand. Dit is zeer kwalijk!
Gadver
Mensen hebben de vrijheid om te kiezen of ze wel of niet ergens in geloven. Dat dit hen dan zo wordt opgedrongen is wel een smerig spelletje van hun 'o zo lieflijke God'. Bleh!
Edit Delenn: reactie verwijderd vanwege persoonlijk aanvallen lid.
Quote
@sjonder:
je stuurt je kinderen wel naar school en daar laten ze zich wel met jouw goedkeuring alles wijs maken wat later soms toch ietsje anders blijkt te zijn! Als je wilt dat je kinder niet naar een school gaan waar men over de bijbel spreekt, stuur je ze toch naar een openbare school. Mocht een gristelijke school in de buurt zitten en om die reden je kinder daar heen te doen, dan weet je wat er besproken wordt daar.
Deze kinderen worden gevraagd te komen voetballen en daarna volgepropt met gristelijke meuk.
Maarjah ff reageren op het artikel:
Vind deze mensen zeer eng. Vind ook dat de ouders groot gelijk hebben om zich zo druk te maken over deze kwestie.
Edit MuseMatt: offtopic reactie verwijderd
@Dongorthed: Je hebt mij niet goed begrepen, wanneer kinderen naar een gewone openbare school gaan krijgen ze dingen te leren die ook niet geheel kloppen dat hoeft niet persé pver godsdienst te gaan.
Indoctrinatie ... je moest eens weten wat er allemaal veranderd is in de geschiedschrijving!
Enniewee deze mannen hebben dus een nieuwe manier van zieltjesjagen bedacht, en ja ik zou erop af stappen als mijn kind op die manier benaderd word, maar wanneer ongeruste ouders stellen dat hun kinderen te jong zijn dan vraag ik me af hoe jong ze zijn dat je je kind zonder toezicht laat spelen in een voetbalkooi.
Of is sociaal toezicht iets wat uit de mode is geraakt in deze kapitalistische maatschappij?
@Grouse: Wat dacht je wat football?
kinderen bekeren, getver
komt dus nog steeds voor
snap alleen niet dat het op deze manier kan, hoor toch van ouders in NL altijd dat ze altijd weten waar hun kids zijn en wie er bij is
sorry, begrijp heel goed dat ouders anno 2011 die allebei moeten werken voor het gezinsinkomen, en dus met hun tijd moeten woekeren
wat ik begrijp van dit artikel is dat die kids in de nieuwbouwwijk waar ze wonen op een speelterreintje 'werden benaderd door 'niet-ouders' die daar ook niet door ouders en/of opvoeders heen werden gestuurd
dat dat anno 2011 in NL kan, daaraan moet worden gewerkt bij de huidige paniek
Laatste edit 22-10-2011 17:21
Zo hadden wij vroeger een pastoor en een pater die mij ongevraagd de grootst mogelijke onzin vertelde over Jezus en Maria en alle Heiligen... Ben ik ook helemaal overheengekomen.
"De kleine Mohammed en zijn zusje Saïfa kwamen thuis van het voetbalveldje en vertelde enthousiast aan hun ouders over de Heere Jezus en de vergeving in hun zondige moslim-leventjes. Gelukkig werd dit probleem opgelost door de vrienden van Mohammed B".
God en voetbal? Jesus saves but the rebound went in. He wasn't half cross :0
Wat walgelijk dat ze het zo aanpakken. Beetje kinderen wijsmaken dat ze gelovig moeten worden anders belanden ze in de hel.
Weet je wat ik zo vreselijk vind aan gelovigen? Ze bedanken GOD voor wat hardwerkende mensen doen! Groepje mensen is gered na hard werken van de mens, wat hoor je dan? BEDANKT GOD. PRAISE THE LORD FOR SAVING THEM. Hard aan het werk? Maakt niet uit, jij hebt niks gedaan, nee dat heeft God allemaal gedaan. En jij bent een egoïst als je denkt dat je het zelf was en God er niks mee te maken had. God doet helemaal NIKS. Maar nee, toch heeft HIJ iedereen gered.
Als God bestond was de mens niet zo ver geëvolueerd. Nee, want dan had die God er al lang een stokje voor gestoken, om de rest van de wereld te redden van de mensheid!
Waarom moet de Heer die over de wereld beslist toch per se een MENS zijn? Wat zijn we toch egoïstisch. De mensheid is de beste hé, nou van mij mogen mensen de grond in zakken, zal de wereld goed doen.
Tuurlijk mag mijn kind interesse tonen in religie, heb ik zelf ook, vind de verhalen fascinerend. Maar dat is het punt. Het zijn VERHALEN. Als zij religieus wil worden, veel plezier, dat respecteer ik. Maar als ze beginnen met opdringen van religie dan mogen ze van mij oprotten.
Heb veel Gelovigen (tussen de 16 - 25) gevraagd waarom zij geloven, en daar kunnen ze geen antwoord op geven. Nee, ze geloven alleen omdat ze zo zijn opgevoed. Hoor ik vervolgens dat de familie je in de steek laat als je stopt met religie. KLASSE.
Nee hoor, ik respecteer degene die geloven, maar dat komt er bij mij niet in. Dan zak ik maar af in de hel. Als God mij wilde redden komt hij me dat zelf maar vertellen.
Onze kinderen moeten open staan voor religie. Maar hun kinderen keren ze de rug toe als ze ermee stoppen. Belachelijk.
Ik geloof in moedertje Aarde, niet God.
Quote
@dido:
Kinderen hebben er recht op om het evangelie te horen. Wie ben je als ouder om je kind dat recht te ontnemen.
Als het vriendje van je kind met het zwaarste metaal aan muziek aan komt zetten waarin de duivel geprezen wordt, stap je dan ook naar de politie?
Laatste edit 20-10-2011 14:27 kijk, hier moet ik als rasechte metalhead toch echt wel even op reageren... ja, er komen satanistische teksten in voor.. maar dat moet je compleet met een korreltje zout nemen. Helemaal als je net als ik tegen ieder vorm van geloof bent. Ik luister metal omdat ik het lekker vind klinken en omdat ik er mn ei in kwijt kan. Bovenal is naar metalconcerten gaan vooral gezellig zuipen met je vrienden, rondstuiteren en lol maken.. dat zie ik die evangelische honden niet doen..
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: