Stel mag niet naast elkaar zitten
Noman Ansari ging afgelopen zondag in Karachi, Pakistan met zijn vrouw naar McDonald's om iets te drinken. Hij ging naast zijn vrouw zitten en slo
lees verder bij wtf »Gerelateerde artikelen
Het enige vreemde aan dit verhaal is dat ze daar een Mac hebben
Laatste edit 16-09-2012 13:05
ze zien er wel heel westers uit op de foto (er is geen filmpje)
Belachelijk, maarja, oosters land he!
Overigens is tegenover elkaar zitten wel zo gezellig en praat stukken makkelijker.
Maar om daar nou een verplichting van te maken......
Zijn naam is Noman.. No Man, klopt nog ook, een beetje vent zou zeggen dat hij zelf wel zal uitmaken waar hij gaat zitten..
Wacht, hij komt zelf uit Saudi-Arabië en vindt het vreemd dat hij niet naast zijn vrouw mag zitten?
Dan ga ik twijfelen of het wel zo streng is in Saudi-Arabië.
Belachelijk, meneer het is hier een familierestaurant............het lijkt me beter dat die kinderen een stel samen zien die van elkaar houden, dan die onzin regels en dat gesotemieter!
Het punt is waarschijnlijk dat ie aan zn vrouw zat.
Hebben ze soms teveel klanten, dat ze mensen op deze manier wegpesten?
Ik was opgestapt en nooit meer terug gekomen.
De concurrent zal vast ook wel iets eetbaars hebben.
Quote
@Mandarijntje:
Het punt is waarschijnlijk dat ie aan zn vrouw zat.
Dat zou kunnen, het moge bekend zijn dat ik niet kinderachtig ben op bepaald gebied maar in publieke aangelegenheden moet je niet aan elkaar zitten dat moet je mee naar huis nemen dat hou je prive.
Pakistan is de nieuwe toevluchthaven van de Taliban, verbaast me dan ook niks
@Mandarijntje: "Aan zijn vrouw zat".
Hij sloeg een arm om zijn vrouw, meer niet. Hij zal echt niet publiekelijk aan haar borsten hebben gezeten o.i.d.. Hij is opgegroeid in Saudi-Arabië dus hij weet donders goed hoe zich te gedragen in dat soort achterlijke landen.
Laatste edit 16-09-2012 14:20
Quote
SamuiAxe:
@Mandarijntje: "Aan zijn vrouw zat".
Hij sloeg een arm om zijn vrouw, meer niet. Hij zal echt niet publiekelijk aan haar borsten hebben gezeten o.i.d.. Hij is opgegroeid in Saudi-Arabië dus hij weet donders goed hoe zich te gedragen in dat soort achterlijke landen.
Laatste edit 16-09-2012 14:20 Nee dat zal ie niet gedaan hebben aan haar borsten zitten dat doet ie liever s,nachts als het donker is, dan ziet niemand het alleen moet je oppassen voor, De Hond, die opiniepeiler, schijnt een gleurder te zijn van het ergste soort die dan in de krant schrijft dat 99,9% van de mannen dat doet, o-jee.
@john Grapjas: Dus slechts 0,01% van de mannen is homo? Dat valt me alles mee
Wat zijn het toch een gestoorde mongolen in dat soort achterlijke landen. Het is werkelijk niet te geloven hoe aanmatigend ze zijn met het opleggen van hun achterlijke geloof en achterlijke regels aanandere mensen.
Ik vind er niks grappigs aan. Triest wel. En walgelijk ook! En het is hun cultuur? Zal allemaal wel maar blijft om te kotsen!
@Lennox: Adem diep in.. Hou vast.. Adem uit.. Adem diep in.. Hou vast.. Adem uit.. Adem diep in.. Hou vast.. Adem uit.. Adem diep in.. Hou vast.. Adem uit.. Adem diep in.. Hou vast.. Adem uit..
@Lennox jij zegt het
helemaal mee eens!
SamuiAxe, last van hyperventilatie kerel whahahaha
@Lennox: Hoop hebben in iets is zó achterlijk natuurlijk! Pfft, geloof. Wát moet je ermee. Toch?
EDIT: Ik heb het nog eens gelezen.
Er staat niks in over religie. "Het is een familiebedrijf" is als reden opgegeven.
Weer een geval dat elke kans pakt om uit te barsten over religie?
Laatste edit 16-09-2012 15:26
Alev: Dan heb je niet goed gelezen meisje. Het is een familierestaurant, niet een familiebedrijf.. Het is nota bene een Mac Donald! En laten we nou elkaar geen mietje noemen, natuurlijk is deze regel te herleiden naar de aldaar heersende religieuze regels, dat men dat vermomt door te stellen dat het sfeerverpestend is, is natuurlijk een drogreden. En nee, ik zit niet af te geven op geloof en hoop, zo goed ken je me inmiddels wel denk ik, maar wat waar is, is waar.
SamuiAxe: In India zijn er vele religies. Dus in mijn ogen is het niet logisch om "Het is een familierestaurant" te combineren met "Het is tegen religeuze regels."
Alev: Elke Mac is per definitie een familierestaurant omdat veelal jongeren daar een burger gaan eten. Om dan te stellen dat een omarming tegen de fatsoensregels is lijkt mij dan toch echt een religieuze en niet een maatschappelijke oorsprong te hebben. Van de bevolking van Pakistan is 95% Moslim, is niet anders...
SamuiAxe: Pakistan... Da's geen India, Alev. *facepalm*
Alev: LOL
SamuiAxe: Gelukkig krijgen we op het VWO examen teksten over wetenschap. Moet je zien hoe ik actuliteit-teksten lees.
Ben benieuwd of dat echt op deur van de Mc als huisregel staat...
Zo niet, dan mag dat gewoon. En bovendien, dit romantische stel is een toekomstige familie in de dop.
Nee, ze zien daar liever hoe kinderen van 10-12 jaar leren omgaan met automatische wapens dan al die vuiligheid van een mens van het mannelijk geslacht DIRECT naast een mens van het vrouwelijk geslacht, zélfs al zijn ze getrouwd. Bah! "Familierestaurant"...
Bijna nog erger dan die puriteinse Amerikanen uit de bible-belt (ook wel bekend als "wapengordel"
) of de bible-belt in Nederland zelf (nou, ok, erger dan de bible belt in Nederland, maar niet veel).
Quote
Alev:
SamuiAxe: Gelukkig krijgen we op het VWO examen teksten over wetenschap. Moet je zien hoe ik actuliteit-teksten lees.
Blijkbaar niet best.
Het was dus in Pakistan. Raad eens welke geloofsregels hier opgelegd worden?
Maar ja, jij wil dat niet zien. Jij blijft die achterlijken verdedigen.
@BekiekUtMoar: Je loopt achter beste kerel, dit was allang besproken. Bovendien is er helemaal niets mis mee als iemand zijn/haar geloof wil verdedigen, mits met wederzijds respect. Hetgeen ook gebeurde, dus waar jij je nou ineens druk over maakt?
@BekiekUtMoar: Pardon?
Als jij iemand achterlijk gaat noemen vanwege zijn geloofsovertuiging zegt dat meer over jou dan mij.
Dat die vrouw nog getolereerd werd in het restaurant...
Dat ze niet terug gewezen werd naar het aanrecht...
@Yue: is dat echt zo vreemd? Mac zit overal, desnoods met een aangepast menu om aan de eisen van de locale bevolking te voldoen.
@Tom-Servo: Met hun afkeer voor alles wat westers is, vind ik het wel vreemd dat ze daar dan een Mac hebben...
@Yue: Ze hebben afkeer van westerse Macdonalds die niet halal zijn..
Maar zodra het Macdonalds restaurant het "halal-certificaat" laat zien, willen zowat alle moslims daar eten
Alev: Je reactie kan ik niet helemaal plaatsen maar ik vermoed dat teksten lezen niet je beste vak is. Het is behoorlijk onnozel om iemand 'een geval dat elke kans pakt om uit te barsten over religie' te noemen als je de posting niet eens fatsoenlijk gelezen en begrepen hebt. Allereerst zeg ik in mijn posting helemaal niet dat dit een geloofsuiting is, slechts dat men daar in het
algemeen geloof en regels aan anderen op wil dringen.
(Dat de meeste van dit soort regels overigens door geloofsovertuigingen worden ingegeven heb je op school vast ook wel geleerd).
Dat jij dat interpreteert als dat ik van mening ben dat anderen niet mogen geloven of 'hoop' mogen hebben is geheel voor je eigen rekening. Waar ik niet van gediend ben (misschien begrijp je het zo beter) is dat dat geloof (en in die landen vooral) aan anderen opgedrongen wordt en dat men daarmee ook anderen constant, zelfs in de macdonalds, regels op wil leggen. Misschien vind jij dat heel normaal maar ik vind dat ACHTERLIJK.
Het geloof is niet achterlijk. Maar er zijn wel achterlijke geloofsfanaten die hun eigen interpretatie van dat geloof aan anderen willen opleggen. Desnoods met geweld.
@Mimii: Oke, dat is begrijpelijk
Quote Alev:
SamuiAxe: Pakistan... Da's geen India, Alev. *facepalm*
Vroeger, in de Engelse tijd, wel geweest.
Pas bij de onafhankelijkheid zijn beide gebieden gescheiden...
@Lennox: Ik kan behoorlijk teksten lezen. Jouw post heb ik dan ook gewoon begrepen.
Hier op WMR heb je een hele hoop mensen die elke kans grijpt om wat rots te zeggen over religies.
Aangezien jij nogal tekeer ging in jouw post terwijl er nergens in het artikel stond over religie, nam ik aan dat jij behoort tot één van die mensen.
En als je mijn vorige posts had doorgelezen had je geweten dat ik dacht dat het zich afspeelde in India. Niet Pakistan.
Nieuwsberichten lees ik vaak globaal door, omdat het me vaak niet interesseert. Daardoor maak ik dus verkeerde opvattingen.
Ik las een krantnaam "Times of India" dus nam ik aan dat het afspeelde in India.
Quote Alev:
Nieuwsberichten lees ik vaak globaal door, omdat het me vaak niet interesseert. Daardoor maak ik dus verkeerde opvattingen.
Nieuwsberichten globaal doorlezen, en toch een mening ventileren?
Oei
@Emmo: Ik lees ze vaak eerst grondig door. Maar alles onthouden doe ik niet. Ik ga ook niet alles weer helemaal opnieuw doorlezen. Dat doe ik lekker globaal.
Alev: Kennelijk kun je dat niet, ook niet in de herkansing. Zoals ik net ook al gezegd heb, staat nergens in mijn posting een oorzakelijk verband tussen het gedrag dat spreekt uit het artikel en religie. De enige die dat verband noemt dat ben jij zelf.
Ik heb slechts aangegeven dat ze daar én religie én regels opdringen.
En verder maakt het me geen fluit uit waar jij denkt dat het zich afspeelt want zowel in India als in Pakistan is religie. En ongeacht waar men religie op wil dringen, ik ben er niet van gediend en vind het zeer achterhaald. Achterlijk dus.
Laatste edit 16-09-2012 19:30
@Lennox: Het is achterlijk als iemand zijn relgie gaat opdringen.
Maar een religie zelf is niet achterlijk en iemand die een religie aanhangt ook niet.
Dat stond er in jouw eerste post.
En dát vind ik achterlijk.
Alev: Dat hangt er vanaf wat die religie inhoudt. Als die religie mij voorschrijft dat ik mijn arm niet om mijn vriend heen mag slaan in het openbaar dan lijkt mij dat niet van deze tijd.
En je kan niet zo goed lezen dus je weet misschien niet wat het woord achterlijk betekent maar het komt neer op achterlopen in ontwikkeling. En dat is wat mij betreft precies wat hier aan de hand is. Dat zaken die wij allang normaal vinden door hen nog als onzedelijk worden beschouwd. Kennelijk vind jij homohaat, vrouwen onderdrukking en eerwraak hartstikke hip. Succes d'r mee meid. Ik ben d'r klaar mee.
@Lennox: Niet goed kunnen lezen heeft niks te maken met een opvatting van een woord.
Quote:
[b]achterlijk[b]
achterlijk bijv.naamw.
1) achter in geestelijke ontwikkeling Voorbeeld: `een achterlijk kind hebben`Antoniem: voorlijk niet achterlijk zijn (slim of intelligent zijn)
2) belachelijk, raar
Bron Het is trouwens heel knap van je om dingen vast te stellen zonder dat ik daar over heb gehad.
Homohaat: Nee.
Vrouwen onderdrukking: Ik ben zelf een vrouw, dus waarom zou ik dat "hip" vinden?
En eerwraak vind ik een hartstikke ongelukkig onderwerp, omdat ik daar zelf mee te maken heb. Ik vind het ook triest dat men zulke beweringen doen in een discussie, aangezien ze het geen feiten zijn.
Laatste edit 16-09-2012 20:16
@Lennox faalhaas, faalhaas!
Quote uwer comment:
Je reactie kan ik niet helemaal plaatsen maar ik vermoed dat teksten lezen niet je beste vak is.
Kom op man, waar slaat dat op? faalhaas >_>
Quote uwer comment:
En je kan niet zo goed lezen dus je weet misschien niet wat het woord achterlijk betekent maar
Quote uwer comment:
Kennelijk kun je dat niet, ook niet in de herkansing.
Mag ik dan ook even over iets zeuren wat offtopic is en compleet onnodig? Het is in de Nederlandse taal namelijk niet toegestaan om "als dat" te schrijven. Zeau. Da's d'r ook uit. Veel plezier met generaliseren en moslimhatert zijn, je bent de moslims net zo blind aan het haten als ze jou haten.
Laatste edit 16-09-2012 20:36
Alev: Misschien moet je eens niet zo hoog van de toren blazen als je eerst het artikel niet goed leest, vervolgens mijn posting niet goed leest en dan ook nog eens een eigen aanname doet inzake een multiinterpretabel woord.
En ik stel geen dingen vast waar jij het niet over gehad hebt. Degene die dat doet ben jij zelf, zoals ik je al drie postings lang probeer uit te leggen.
Je hebt met je eerste posting gewoon de plank gigantisch misgeslagen en probeert je er nu onderuit te discussieren. Jammer, niet gelukt.
@Lennox je bent je eigen cabaret, applaus hoor.
Trouwens, het woord wat je zoekt is polyinterpretabel. niet multiinterpretabel die, als het woord bestaan had, een streepje had moeten krijgen.
Laatste edit 16-09-2012 20:40
@Lennox: Jij stelde wel dingen vast, waar ik niet overhad.
Je stelde vast dat ik vóór homohaat, vrouwenonderdrukking en eerwraak ben. Dat terwijl ik daar niks over heb gezegd.
Ik heb jouw eerste post wel degelijk goed gelezen.
Je barst uit over religie, noemt aanhangers ervan achterlijk.
Ik reageerde daarop. En dan ga je mij zitten vertellen dat ik niet goed lezen kan en ga je valse dingen vaststellen.
Lennox, y u no sane like everyone else x_x
Quote
@Lennox:
Wat zijn het toch een gestoorde mongolen in dat soort achterlijke landen. Het is werkelijk niet te geloven hoe aanmatigend ze zijn met het opleggen van hun achterlijke geloof en achterlijke regels aanandere mensen.
Ik vind er niks grappigs aan. Triest wel. En walgelijk ook! En het is hun cultuur? Zal allemaal wel maar blijft om te kotsen!
>gestoorde mongolen
>dat soort achterlijke landen
>achterlijke geloof
>achterlijke regels
>walgelijk
>hun cultuur
>om te kotsen
Nou, held op sokken, leg mij maar eens uit wat je met mongolen, achterlijke landen, geloof en hun cultuur bedoelt. Als wij de plank misslaan, leer ons dan slaan
Kom op, beetje damage control, toe maar, we wachten op je.
GVD kan hier dan niemand gewoon zijn mening geven en dat repecteren????
Of je het er nu mee eens bent of niet, we hoeven het niet overal mee eens te zijn!
En ik ben van mening, dat als je een arm om iemand heen slaat en dat als fout ziet voor het tere kinderzieltje, dat je het vooral uit je botte harsens moet laten om diezelfde tere kinderzieltjes een geweer in hun handen te geven in de naam van.....
Davh11 om dan gelijk Lennox gaan te benoemen als Moslim hatert vink wel erg ver gaan!
Ik vind het ook achterlijk, dat die kinderen wel mee mogen (moeten) vechten in de naam van.....
En dat ze geen gewone genegenheid mogen zien, Genegenheid en Liefde, DAT is waar de wereld op zit te wachten om het allemaal beter te krijgen!
Quote Alev:
SamuiAxe: Pakistan... Da's geen India, Alev. *facepalm*
Als je nu even omhoog was gescrolled,
@Lennox, dan had je deze comment gelezen. Dan wist je ook dat Alev haar fout heeft hersteld. Geen reden meer om haar erop aan te vallen.
Quote
@Lennox:
Dat jij dat interpreteert als dat ik van mening ben dat anderen niet mogen geloven of 'hoop' mogen hebben is geheel voor je eigen rekening. Waar ik niet van gediend ben (misschien begrijp je het zo beter) is dat dat geloof (en in die landen vooral) aan anderen opgedrongen wordt en dat men daarmee ook anderen constant, zelfs in de macdonalds, regels op wil leggen. Misschien vind jij dat heel normaal maar ik vind dat ACHTERLIJK.
Het mag duidelijk zijn dat je "hun cultuur" haat. Als je Alev vervolgens afrekent op het jou verwijten dat je dit hebt gezegd, dan ben je verkeerd bezig. Leuk trouwens dat je haar in zowat alle reacties afzeikt dat ze "niet goed kan lezen". Dat kan ze wel. Een erg jammere redenering van je, kerel, echt heel erg jammer. Iets met kant en wal, maar je raakt geen van beide.
Quote balou:
Of je het er nu mee eens bent of niet, we hoeven het niet overal mee eens te zijn!
En ik ben van mening, dat als je een arm om iemand heen slaat en dat als fout ziet voor het tere kinderzieltje, dat je het vooral uit je botte harsens moet laten om diezelfde tere kinderzieltjes een geweer in hun handen te geven in de naam van.....
Davh11 om dan gelijk Lennox gaan te benoemen als Moslim hatert vink wel erg ver gaan!
Ik vind het ook achterlijk, dat die kinderen wel mee mogen (moeten) vechten in de naam van.....
En dat ze geen gewone genegenheid mogen zien, Genegenheid en Liefde, DAT is waar de wereld op zit te wachten om het allemaal beter te krijgen!
1) gvd is een beetje overbodig, doe rustig of drink wat limonade en kom over een halfuur terug als de woede wat gezakt is.
2) welkom bij de internetdiscussie! vriendelijkheid en openheid sterft met denken dat de ander psychisch gehandicapt is
3) als je de door mij gequote eerste reactie van
@Lennox leest, dan had je de erg simpele link kunnen leggen met een vorm van moslimhaat - niet eentje die uitvoert, maar wel het onderbuikgevoel, gevoed door waardeloze journalistiek en vooral "van horen zeggen". Een vorm die menigeen naar de PVV trek, jammer genoeg.
4) het is compleet uit zijn verband getrokken om deze gebeurtenis en dit conflict gelijk te trekken met wat in onder andere Gaza gebeurt - echt, absoluut, honderd procent ridicuul. Arabië is niet alle landen bij elkaar die Arabisch spreken/lezen, maar het zijn aparte landen. Dit is gebeurt in een plaats in Pakistan, niet in Syrië. Wel heerlijk simpel om te zeggen natuurlijk, dat geef ik toe.
Als Duitsland besluit het homohuwelijk in de ban te doen, dan is niet opeens heel Europa homo-intolerant. Of wel?
Laatste edit 16-09-2012 20:56
@balou: Natuurlijk mag iemand zijn mening geven, en die respecteer ik ook. Tenminste, als de persoon zelf ook een beetje respect heb.
Als je religies meteen achterlijk gaat noemen en daarover uitbarst, lijkt het mij dat je geen greintje respect heb.
En discussies zijn gewoon toegestaan op WMR.
Also: Hoezo mogen kinderen wel meevechten en geen genegenheid zien? Van waaruit maak jij dat op, vraag ik me dan af.
Ik kan alleen zeggen dat er in de Islam gaat om vrede, liefde en bewust zijn van je daden.
Het is dan ook niet goed om "Allah Akbar" te gaan roepen, wanneer je van plan bent een persoon te gaan doden.
Helaas gaan mensen generaliseren vanwege een paar rotte appels.
Laatste edit 16-09-2012 20:56
Alev, je hebt onder Christenen ook types die doorslaan net zoals onder Moslims, en deze soort zaken (als in bovenstaand artikel) zijn zéér kwalijk, dat weet jij ook wel, ze valt het geloof niet af in zijn geheel, maar DIT gedrag.
Ik heb hierboven ook uitgelegd, waarom het zo kwalijk is en dat het niet terecht is, van de ene kant krijgt een kindsoldaat een geweer in zijn handen geduwd uit naam van.... en aan de andere kant, mogen ze geen genegenheid zien, dat vind ik ook achterlijk!
En discussies voeren mag zeker, ben ik zelf ook niet echt vies van, dat weet je, maar om iemand meteen Moslim hater te noemen vink echt repectloos!
Davh11, ik zou ff moeten gaan afkoelen?
Whaha, lees je eigen tekst eens terug, je springt er vol in.
Wáár staat dat Lennox ALLE MOSLIMS haat?
Jou redenering loopt ook behoorlijk mank.
En dat bedoelde ik dus, Lennox heeft het niet over ALLE Moslims!!!!!
Uuhh ff voor de duidelijkheid, ik ben niet boos, ook niet één moment geweest, dus afkoelen heb weinig zin.
Extreem gedrag in religies zijn altijd kwalijk, en extreem Moslim gedragmis kwalijk en extreem Christen gedrag net zo!
Laatste edit 16-09-2012 21:11
Quote Lennox:
Wat zijn het toch een gestoorde mongolen in dat soort achterlijke landen. Het is werkelijk niet te geloven hoe aanmatigend ze zijn met het opleggen van hun achterlijke geloof en achterlijke regels aanandere mensen.
Ik vind er niks grappigs aan. Triest wel. En walgelijk ook! En het is hun cultuur? Zal allemaal wel maar blijft om te kotsen!
Hij heeft het over een aantal landen die achterlijk zijn. Hij beschuldigt hele landen van achterlijk zijn. Laat het even inwerken. Ga mij dan maar vertellen waar staat dat hij alleen de extremisten in die landen bedoeld. Ook is niet specifiek duidelijk wie "gestoorde mongolen" zijn.
En de toon is niet boos, misschien komt het belerend over, maar da's niet intentioneel.
Laatste edit 16-09-2012 21:10
@balou: Als ik Lennox' reacties las, leek ik het alsof hij het had over élke religie/religieaanhanger.
Ik kan niks zeggen over andere religies, omdat ik daar gewoonweg niet veel van afweet.
Ik kan alleen echte feiten zeggen over de Islam.
In de Islam mag je heus wel genegenheid zien. Iemand doodschieten uit naam van Allah dus niet...
Ik vind het ook belachelijk hoe mensen een religie misbruiken en daarbij het leven van anderen vernietigen.
Ik heb trouwens niemand Moslimhater genoemd.
Alev, die posting van mij was ook niet zo zeer naar jou Alev!!
@balou: En toch reageer ik er graag op. Stout van me, hè.
Ik geloof dat ik deze discussie afsluit, niet omdat ik niet van een discussie hou, maar vind het ook niet zo gezellig om na al die politieke debatten van de afgelopen weken, het hier ook nog eens gaan te hebben over politiek.
(en nee ik moet ook nix hebben van Groen links).
Davh11 graag gedaan kerel, hoe jij het wil.
En ff kijken, Lennox is dus geen hij, maar ook een hele lieve zij!
Alev, en weet je wat nou het leuke is meid, jij en Lennox zijn allebei meiden met het hart op de juiste plek!!!
Laatste edit 16-09-2012 21:19
@balou wat je maar lief noemt. Ze schreeuwt wel van de daken dat ze hele volkeren mongolen vindt.
En dit is geen politiek, maar een poging om rede te introduceren waar het nodig is. Het is te merken dat Lennox een goede meid is, gezien de vele aanvallen die ze op Alev heeft gedaan. Vriendelijk ja
Laatste edit 16-09-2012 21:20
Eh, politiek? We hebben het hier niet over politiek.
Davh11 noemde enkel alleen de PVV, om een punt te maken.
Alev: Ik geef aan dat ik een geloof achterlijk (lees niet meeontwikkeld) vind. Jij bent het daar kennelijk zo niet meens dat je meent mij 'een geval' te moeten noemen. Hieruit mag ik logischerwijs concluderen dat jij dat dus niet vindt waarop ik voorbeelden geef die uit dat geloof voortkomen (en nee @davh11 dat heb ik niet alleen van horen zeggen) en die jij dus kennelijk niet achterlijk vindt. Nergens staat dat ik denk dat jij voor homohaat enzovoort bent. Ik constateer slechts een feit dat jij zelf benoemd. Ik stel dus geen valse dingen vast, integendeel zelfs.
Alev, meidje, het ging in eerste instantie helemaal niet over politiek, das waar, maar ook de PVV hoeft dan niet genoemd te worden vind ik (net zo min als Groen links.Rede, wat is rede, ik denk dat iedereen een andere reden heeft.
Alev, weet je nog dat wij lang geleden die discussie hadden over Marokkanen (ff o.t) jij begreep toen heel goed waar het bij mij vandaan kwam en ik begreep jouw reactie toen, omdat je daar respect voor toonde.
Zo hebben alle mensen hun achtergrond dat ze reageren zoals ze reageren.
En dan vind ik het jammer, dat iets zo uit de hand kan lopen!
En geloof mij, als iemand het hart op de goede plek heeft zitten is het Lennox!
Maar waar ze niet tegen kan (en ik ook niet) dat is als je al veel jaar meeloopt op deze aardkloot, en dan regels in gaat voeren die anderen schaden.
@Lennox, zit ik hier mee voor jou te lullen, ben je er weer whahahaha.
Quote:
Nergens staat dat ik denk dat jij voor homohaat enzovoort bent. Ik constateer slechts een feit dat jij zelf benoemd. Ik stel dus geen valse dingen vast, integendeel zelfs.
Quote:
Dat zaken die wij allang normaal vinden door hen nog als onzedelijk worden beschouwd. Kennelijk vind jij homohaat, vrouwen onderdrukking en eerwraak hartstikke hip. Succes d'r mee meid. Ik ben d'r klaar mee.
@Lennox: Your argument is invalid.
@balou: Ik herinner mij die discussie zeker.
Ik vind het ook hartstikke jammer dat ze het zo voor jou verpest hebben.
Men moet alleen herinneren dat als iemand iets doet, dat de persoon zelf dat heeft gedaan. Niet de gehele religie en haar aanhangers.
@DavH11 een N te veel in mijn posting, ik weet dat je rede bedoelde.
Als je iemand tot rede wilt brengen, zeg ik, wat is rede in deze ??
@Alev, en dát is dus het punt meid, de regels die ze daar hebben, zijn volkomen achterhaald en kwalijk, dáár ging het om, niemand vaart wel bij die regels, dus zijn ze eigenlijk overbodig (vind ik dan he).
@balou: Ligt eraan welke regels je bedoelt.
Regels dat gemaakt is door een persoon die een religie misbruikt,
of "regels" van de religie zelf.
Alev, de regels zoals bv. hier boven, niet naast elkaar mogen zitten en zo zijn er nog vele.
@balou: Die regels zijn door een of andere idioot gemaakt voor meer macht.
Ik ken namelijk geen enkele heilige boek waarin staat dat je niet naast elkaar mag zitten.
Davh11: Als jij nijn postings had gelezen zie je dat ik wel degelijk gescrolled heb en de vergissing van @alev al weerlegd heb. Het maakt mij geen ruk uit welk geloof het is en de plaats doet dus geheel niet ter zake.
Daarbij ben ik niet degene die naar moslims verwijst dus je conclusie inzake moslimhater is net zo stompzinnig als de rest van je postings. Ik kan je nogmaals proberen uit te leggen dat ik alle geloven die anderen constant de wet willen voorschrijven achterlijk vind, ongeacht welke geloven dat zijn, maar ik ben aan jou geen enkele verantwoording schuldig.
Btw. Mosimhatert is ook geen bestaand woord en generaliseren doe je zelf. Zoals al gezegd heb ik het in de oorspronkelijke posting niet over moslims gehad. Je vraagt nota bene zelf wie ik bedoel maar begint vervolgens met oeverloos gelul over moslimhaat alsof je mijn antwoord al weet. En dan nog lullen over anderen die dingen van de daken schreeuwen.
De bedoeling van het noemen dat rede zeer gewenst is in dit soort discussies, is dat er heel veel factoren zijn wat betreft de islamitische cultuur. Je kunt het niet in vier zinnen samenvatten. Dat kun je met geen enkele cultuur, zonder te generaliseren. Dit accepteren, ondervangen en begrijpen is essentieel - en dat is iets wat ik mis.
Rede is begrijpen dat dit slecht is in onze maatschappij, maar dat we geen enkele aanleiding hebben om die mensen zo hard te veroordelen als
@Lennox doet. Het is een land hier ver vandaan, met een compleet andere geschiedenis, bevolking, cultuur, en religie. Onze moralen opdringen aan die landen is dan ook zeer ongewenst en onterecht, het zorgt uiteindelijk alleen maar voor polarisatie. Een stap terug - het in zulke sterke termen veroordelen van deze volken is onterecht, en een teken dat de persoon slecht geïnformeerd is waardoor hij/zij het moet ondervangen met idiote beschuldigingen.
In het kort: we kunnen het niet veranderen zonder een bloedige oorlog als gevolg. Alleen mondjesmaat nieuwe ideeën en stromingen voeden binnen de landen kan zorgen voor een revolutie in denkwijze.
Dat is rede, en dat is ook waarom ik het noemde. Dit is nog niet eens 1% van de werkelijke omvang die het probleem moslimextremisme vormt.
@Lennox *aai* je komt er wel hoor, darling.
Lees je comment nu nog een keer (ja, nog een keer, meid) en zeg me dat je niet moslims bedoelde met je comment. Wat bedoelde je dan wel? Je impliceert toch heel sterk moslims (dat soort landen).
Laatste edit 16-09-2012 21:52
Quote
@Lennox:
Davh11: Als jij nijn postings had gelezen zie je dat ik wel degelijk gescrolled heb en de vergissing van alev al weerlegd heb. Het maakt mij geen ruk uit welk geloof het is en de plaats doet dus geheel niet ter zake.
Daarbij ben ik niet degene die naar moslims verwijst
dus je conclusie inzake moslimhater is net zo stompzinnig als de rest van je postings. Ik kan je nogmaals proberen uit te leggen dat ik alle geloven die anderen constant de wet willen voorschrijven achterlijk vind, ongeacht welke geloven dat zijn, maar ik ben aan jou geen enkele verantwoording schuldig.
Btw. Mosimhatert is ook geen bestaand woord en generaliseren doe je zelf. Zoals al gezegd heb ik het in de oorspronkelijke posting niet over moslims gehad. Je vraagt nota bene zelf wie ik bedoel maar begint vervolgens met
oeverloos gelul over moslimhaat alsof je mijn antwoord al weet.
En dan nog lullen over anderen die dingen van de daken schreeuwen.
<3 <3 <3 <3
Delen we gratis aaitjes uit?
Alev, ik ook niet, en toch heersen die regels in vele landen, hoe kan dat dan dat de mensen daar niet tegen in opstand komen?
In Arabische landen mag je ook geen arm om je geliefde heen slaan in het openbaar.
Je zou toch zeggen, dat als het nergens beschreven staat, dat er dan mensen tegen in opstand komen?
Waarom blijft het zo hardnekkig bestaan?Net zoals vroeger hier bij de Katholieken, dan kwam de pastoor aan huis om te vragen of het geen tijd werd, dat er weer een zieltje bij kwam.
Dat zie je nu nergens meer omdat de mensen niet achterlijk zijn ( daar heb je het woord weer, en daar wil ik ook niet mee zeggen, dat ik Katholieken achterlijk vind)) maar omdat ze denken, ja hallo, meneer pastoor betaald de opvoeding niet he!
@balou: Omdat daar ook straffen gelden als je rechterhand eraf en zweepslagen.
Mensen houden zich liever koest.
De personen die zulke regels maken kunnnen alleen hun macht behouden met angst.
Laatste edit 16-09-2012 21:59
Alev, en dat is dus ook, waarom in Westerse landen de angst heerst voor deze geloven!
Wij zijn die "geloof-angst" door de jaren heen kwijt geraakt (hel en verdoemenis)en willen hem voor geen goud terug!
Laatste edit 16-09-2012 22:03
Alev, ik zal je een voorbeeldje geven.
Mijn oudste zat in de 3e klas van de lagere school (Katholieke school,was het dichtstbij haha).
Op een dag kwam ze thuis en was wat stilletjes, s'avonds bij het naar bed gaan durfde ze niet te gaan slapen en kwam het hoge woord eruit, de juf had die dag over andere geloven verteld, wat er met je gebeurde als je dood ging....
Er kwam een warrig verhaal over een 3 koppig monster die je opat enz.
Ben de volgende dag met haar naar school gegaan en heb aan de juf gevraagd, wat de meerwaarde daarvan was?
Nou, zei de juf, ik vind het belangrijk, dat de kinderen ook op de hoogte zijn van andere geloven en hun gebruiken.
En tja, dat mijn oudste zo reageerde was een beetje flauw ( 9 jaar oud) vond ze.
Ik keek haar aan en zei, ik denk dat je het verkeerde beroep hebt gekozen meid, ten eerste zit ze op een Katholieke school, ten 2e waarom als je hun iets van andere geloven wilt bijbrengen, van die achterlijke verhalen????
Ze werd rood en boos, maar ik kon het niet accepteren dat ze een 9 jarige zo bang had gemaakt en met mij verschillende andere ouders!
Het was en is voor een kind al moeilijk genoeg te begrijpen wat het woord dood eigenlijk inhoud, laat staan al die onzin eromheen.
@balou maar dat is ook veel te complex voor een negenjarig meisje. Erg jammer van die leerkracht
@balou: Again. Niet religie stelt deze regels op. De mensen die daar de macht hebben wel.
Dus waarom angst voor iets wat niks heeft gedaan?
Ik weet niet hoe de docente het verhaal heeft gebracht. Voor jongere kinderen moet het wat milder zijn.
Maar omdat een docente een verhaal niet zo goed heeft gebracht, moet je de religie daarachter vrezen..?
Driekoppig monster...
Cerberes? De driekoppige helhond, waker van de Onderwereld?
Ach, die eet je niet op. Die zorgt ervoor dat niemand vlucht van de Onderwereld.
Of bedoel je het driedelige beest van de Eqyptenare? Leeuwen-krokodil-nijlpaard. Als je zwaarder woog dan een veer (Dat kon alleen door je zondes) dan at het je op.
Alev, in vind zelf, dat kinderen van 9 jaar helemaal geen onderricht horen te krijgen over het onderwerp dood, dat ten eerste.
Je snapt zelf ook wel, dat kinderen dat onderscheid niet kunnen maken he, dat het nix met dat geloof te maken heeft.
En waarom angst?
De regels die hier in het Westen door Moslims nageleefd worden, zijn terug in de tijd voor ons Westerlingen, we willen niet terug naar die tijd (zie posting hier boven).
5x per dag bidden (deden ze hier vroeger ook een paar keer per dag) geen alcohol enz.
Zéér streng doorgaans allemaal, DAT is waarom er angst komt voor andere geloven!
Davh11 klopt, ik vind (maar wie ben ik he) dat kinderen van die leeftijd zich helemaal niet bezig hoeven te houden met zulke "zware" zaken.
Alev, ik zou het begot niet weten welke religie het was, de juf wilde het me uitleggen en ik heb (heel onaardig van me ja), gezegd dat ik niet in die onzin geïnteresseerd was en dat ik geen schoolgeld betaalde voor die onzin haha.
Mythologie is een ander verhaal, maar dan ook graag op latere leeftijd, dat vind ik dan weer wel leuk en de meeste kids ook!
@balou: Kinderen begrijpen veel meer dan wij denken, heb ik gemerkt.
Het is goed dat ze het begrip dood kennen, want ze zullen het vaak tegenkomen.
Mijn zusje was 6 toen ze vroeg wat er gebeurt wanneer je doodgaat. Mijn neefje was nog jonger.
Kinderen zijn nieuwsgierig. Vooral in deze tijden, wanneer ze overal het nieuws kunnen volgen.
En laat ik die regels uitleggen.
- Moslims bidden anders dan Christenen. Hun gebid noemen sommigen soms joga. Door dat 5 keer per dag te doen, blijf je gezond en flixibel.
- Geen alcohol, omdat alcohol je organen aantasten en ervoor zorgt dat je je controle verliest.
Het is niet zo streng wanneer je weet wáárom iets zo is. Eigenlijk logisch.
Over fantasie gesproken, blaadje zit hier Game of Thrones te kijken, ik hoor nix anders dan ooeeeehhhhhm aahhhhhhhhh.
En hij zit me toch te genieten, hopenlijk kan hij straks slapen whahahaha.
@balou: Ik heb zelf Game of Thrones gekeken.
De helft is seks, maar wat er van over blijft... Geweldig!
Complotten, genialiteit, gevechten, draken.
Fantastisch. Ik zit te wachten op seizoen 3.
Alev, dat snap ik allemaal wel, maar je moet ook begrijpen, dat niet iedereen hier voor wil kiezen.
En dat je met de nek aangekeken word en voor varken word uitgemaakt als je je daar niet aan houd....
Dan ontaard dat in angst!
En als een "geloof" of de regels opgedrongen zouden worden, dat het dan nix meer te maken heeft met begrijpen, dan stuit het op tegenstand.
En dat kinderen het over de dood willen hebben (de uitleg) das héél begrijpelijk, dat vind ik ook, maar toch niet over de (ik zal het bij de Katholieken houden) over hel en verdoemenis?!
Toen jongste 3 jaar was, ging mijn pa dood, ze vroeg me waar opa nu was, dat heb ik haar ook zo goed mogelijk uit proberen te leggen, dat is het punt niet, het punt is al die onzin eromheen!
En dat bedoelde ik straks ook, als je kinderen iets bij wilt brengen uit een andere cultuur, kom dan niet zoals die juf met die onzin aan.
Alev, seizoen 3 is in de maak hoorde ik net, op HBO zijn de eerste 2 al uitgezonden en hier zijn de 2 boeken ook al uitgelezen door blaadje.
De sex vond je dus maar nix whahaha?
Nou ik vraag me af, als ik het zo hoor, of IK straks wel kan slapen
Laatste edit 16-09-2012 22:40
@balou: Elk normaal respecterende mens accepteert het als je niet dezelfde opvattingen heb.
Ik heb dan ook niks te maken met de mensen die anderen "ongelovigen" varkens gaan noemen.
Als een religie wordt opgedrongen, is het geen religie meer. Als jij de intentie niet hebt bij wat je doet, houdt het op.
Ik vind dat je kinderen kunt vertellen over de hel, mits je het goed brengt. Dus niet "Als je dood gaat, brand je eeuwig in de hel." Nee, met meer uitleg graag.
En seizoen 3 komt uit in april.
We zijn trouwens wel behoorlijk offtopic gerend.
Alev, dat is ieders keuze, ik vond en vind het nog steeds niet nodig om kids iets uit te leggen over de hel.
Ik ben daar op tegen, omdat wij vroeger in onze tijd zijn opgevoed (op school) over hel en verdoemenis en daar een soort tegenzin hebben opgebouwd, onbedoeld tegen de kerk en het geloof!
Het heeft geen meerwaarde in de opvoeding vind ik, ik probeer mijn kind de normen en waarde mee te geven zonder deze soort dingen.
Zo ff door gegeven aan blaadje dat hij april in de gaten moet houden.
@balou: De modjes hier vinden het niet zo fijn als we zo enorm offtopic gaan.
Ik vind ook niet dat je de kinderen moet vertellen over de hel om ze bang te maken.
Ikzelf vind dat kinderen kennis mogen opdoen over opvattingen van andere mensen.
Alev, ik heb het hier altijd zo gedaan: als ze vragen hadden, mochten ze alles vragen, maar over deze onderwerpen zou ik nooit zelf beginnen met ze.
Nou meid, als ze die kennis mogen opdoen, hebben ze aan één leven niet genoeg haha, zoveel mensen, zoveel opvattingen haha.
Ik denk trouwens, dat de modjes het ook wel prettig vinden om te zien, dat 2 mensen vanuit een totaal andere achtergrond en gedachtengang hier zo samen zitten te lullen misschien haha?
Laatste edit 16-09-2012 22:57
@balou: Volgens mij hóóp je dat je straks niet kunt slapen.....
Trouwens, ik kan me geen geloof indenken, écht niet, waarbij een driekoppig monster komt als je dood bent...Ik zou toch de uitleg van de juf afgewacht hebben....In het katholieke geloof komt geen driekoppig monster voor. Het enige wat ik me voor kan stellen is dat ze het had over de mythologie...en daar vind ik persoonlijk 8-jarigen te klein voor. Maar dat is mijn mening!
On Topic: Ik denk dat het bij dit stel meer te doen was om de arm om haar heen dan over het naast elkaar zitten.
Laatste edit 16-09-2012 23:02
@Lennie,
Ik zie hier nog steeds dat beeld voor me van je Gothic zoon met je poedeltje ....heerlijk!
Laatste edit 16-09-2012 22:59
het is waar, maar in Pakistan niet raar
Alev: Not valid. Tuulijk, goed onderbouwd ook.
@balou: Hoi meid, ik had je nog niet eens gezien want zat met net door dat gelul van davh11 heen te worstelen. Maar ik ben het met je eens hoor. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat mensen vandaag de dag nog dit soort achterhaalde zaken blijven aanhangen en dat heeft niets met angst voor hun regime te maken. Want als ze allang en veilig hier zijn gaan ze onverminderd door met het uitdragen van hun religie en het opleggen van regels aan anderen. Het is dus wel degelijk een keus. Ik ken trouwens ontzettend veel moslims (waarvan veel hier geboren zijn). En die ontkennen helemaal niet dat niet-gelovigen, wij dus, in hun ogen onreine varkens zijn. En een aantal van hen vindt wel degelijk dat die varkens eigenlijk dood moeten. Niemand kan van mij of jou verwachten dat we dat maar accepteren. Al die mensen die hier zogenaamd zo openminded zijn en vinden dat we iedereen in zijn waarde moeten laten die vinden het dus wel acceptabel dat deze mensen dit soort zaken aanhangen en anderen constant veroordelen.
Wat mij betreft gelooft iedereen wat ie wil. In tegenstelling tot de nergens op gebaseerde uitpraken van davh11 en alev heb ik niets tegen geloven in het algemeen, ook al vind ik er een aantal volstrekt niet van deze tijd, want het kan me gewoon simpelweg niets schelen. Maar niemand heeft een ander iets op te leggen, regels op te dringen of dood te wensen als die niet in zijn geloof mee wil! Het maakt mij helemaal niets uit of je moslim of christen bent, je hebt anderen gewoon met rust te laten. En de landen waar dat opleggen wel constant wel gebeurt en waar zonder pardon doodstraffen uitgedeeld worden als je niet meegelooft die vind ik, inderdaad, achterlijk ja. En daar walg ik van! Dat moslimhaat noemen, zoals davh11 doet of roepen dat ik "een geval ben dat religies haat" zoals alev, is ronduit dom. Want dan heb je het punt gewoon niet begrepen. Trouwens, als ik een moslimhater was had ik gewoon de woorden "moslims" en "islamitische landen" gebruikt in mijn eerste posting. Ik heb het opzettelijk algemeen gehouden om dat dit wat mij betreft voor alle geloven geldt. Zoals ik overigens in een eerdere posting aan alev ook meldde: de plaats en geloof doen er niet toe, het achterlijke zit hem in het opleggen van regels aan anderen.
Davh11: Ik kom er wel? Sterker nog, ik ben er al. Nu jij nog. Je enorme overkill aan quotes en denigrerende woordjes, tja, daar moet ik altijd een beetje om lachen als je hier weer eens loopt te bleren tegen een medelid. En het is nog hypocriet ook. Was jij niet dat zelfde mannetje die nog heel recentelijk alle kampers wegzette als asociaal volk waarvan algemeen bekend was hoe mis het met ze was? Je vond ze allemaal criminelen en iedereen wist in jouw ogen dat ze zich nooit aan de wet houden en blabla. Zei je niet tegen een andere gebruiker iets als "kssst ksst ga jij maar naar je kamperhuisje"? Omdat je zelf zo vriendelijk bent natuurlijk! Hou toch eens op man met dat overdreven gedoe, over kant noch wal gesproken.
Laatste edit 16-09-2012 23:49 Laatste edit 16-09-2012 23:51
@Lennox: Ik had je laten zien dat je wel zei dat ik voor homohaat en dergelijke ben, dus het is prima onderbouwd.
Hartstikke jammer dat jij zulke Moslims bent tegen gekomen. In de Islam gaat het er juist om van het houden van je medemens. Natuurlijk zijn er mensen die dingen extreem gaan uitvoeren en alleen wanneer het ze uitkomt.
Bij alles heb je rotte appels, maar niet iedereen is zo. Dat moet je je realiseren.
Ikzelf ben Moslima en heb al bijna twee jaar een relatie met iemand die niet in God gelooft. Dus het kan wel.
Ik vind het bijzonder knap dat je zegt dat Davh11's en mijn uitspraken nergens op gebaseerd zijn. We hebben ze goed beargumenteerd.
Natuurlijk mag niemand zijn religie opdringen. Ik vind dat ook niet kunnen. Maar lees eens jouw eerste post terug. Daaruit maakt iedereen wel op dat je religie haat. Je reageert onwijs heftig tegenover religies. Uit het niets, want het woord "Religie" of "Geloof" staat niet eens in het artikel.
Veel mensen hebben dat ook gedaan op WMR, vandaar dat ik dacht dat jij ook zo'n persoon bent. Helaas moet jij dan weer heftig blijven reageren in plaats van mij te laten zien dat jij daar niet bij hoort. Jammer.
Het gebruik van quotes bespaart al dat onzinnige getyp, omdat jij jezelf tegenspreekt en in jouw posts genoeg argumenten staan.
Ik vermaak me altijd met zulke discussies. Humor gewoon.
Als ik zo de reactie,s lees op de stelling valt me een ding op, ten eerste
probeer niet intelligent over te komen met geleerde woorden daar prik ik zo door heen.
Ook wordt Wilders afgezet als een moslimhater dat is niet zo hij heeft alleen een hekel aan die extremen aan goede moslims dus niet. Hij is 3 keer in moslimlanden geweest en heeft daar lieve mensen ontmoet hij weet waar hij overpraat.
HIj wil niet dat de Islam hier de overhand krijgt in Amsterdam leven nu 51% buitenlanders, niet allemaal moslims natuurlijk, maar het is jammer dat hij doordraafd over hoofddoekjes, kopvoddentax en anti moslimfilmpjes maakt, dat is niet nodig maar over verschillende zaken heeft hij wel een punt. Mijn punt is, laat die moslims hun eigen leven leiden wij willen zaken met jullie doen maar gaan niet samen leven onze culturen staan te ver van elkaar.
Wilders heeft wel gelijk over de EU dat kost ons nog de kop met die betalingen aan Zuid-Europa als dat zo doorgaat en de 7 miljard die we jaarlijks uitgeven aan kansloze immigranten.
@john Grapjas: Wilders is totaal irrelevant.
@Lennox *wrijft in handen* meid, je bent jezelf boos aan het maken over niets. Doe nu eens rustig joh
Zoals ik al zei, je bent je eigen cabaret.
Quote kamperverhaaltje:
Was jij niet dat zelfde mannetje die nog heel recentelijk alle kampers wegzette als asociaal volk waarvan algemeen bekend was hoe mis het met ze was? Je vond ze allemaal criminelen en iedereen wist in jouw ogen dat ze zich nooit aan de wet houden en blabla. Zei je niet tegen een andere gebruiker iets als "kssst ksst ga jij maar naar je kamperhuisje"? Omdat je zelf zo vriendelijk bent natuurlijk! Hou toch eens op man met dat overdreven gedoe, over kant noch wal gesproken.
dat ksst ksst heb ik nooit gezegd, Lennox. Jammer voor je. En kampers staan erom bekend dat het criminelen zijn. Wil je drugs? ga daar even langs - en waag het niet om op het terrein te komen, je wordt er vanaf geschoten. Niet voor niets dat zo nu en dan raids worden gehouden waarbij een kamp wordt omsingeld door bewapende ME.
En niet op de inhoud ingaan maar wel onze comments wegzetten als dom en gelul, godnondeju dan ben je wel heel erg slecht in discussiëren. Heel erg jammer. En denigrenende woordjes, da's mijn stijl - of je doet normaal en evenwichtig mee, of je gaat full retard (eerste comment - allejezus meid, als je niet ziet dat daar mensen over struikelen dan ben je een trip naar de specsavers waard) en je krijgt de volle laag van mij. Capiche? Je bent niet duidelijk geweest in de dingen die je hebt gezegd, je spreekt jezelf tegen over homohaat, je zet mij weg als een brabbelende idioot - wat een psychologie, echt. mensenkennis zit bij jou ingebakken
't is al laat dus m'n verhaal hangt er een beetje bij, maar ik ben ervan overtuigd dat je mijn strekking weet. hoe jij je hebt gedragen hier is op z'n minst merkwaardig en je toon in de comments ronduit betuttelend. Dat je het weet.
@john Grapjas jammer, maar Wilders is volledig irrelevant.
Mensen, mensen.
Relativisme. Ik predik relativisme. Doen ze het daar zo? Doen ze het daar zo. Haal de schouders op en vind het maar best, je slikt het maar. Je er boos over maken of de overtrokken arrogantie hebben dat "wij" het hier beter hebben (voor zover "wij" bestaat binnen een standenmaatschappij met etnische verschillen) dan elders omdat wij anders denken, is de puurste bekrompenheid.
zoals een wijs man ooit zei, geen idee wie trouwens... When everyone is guilty, the only crime is getting caught.
Allemaal schuldig eraan. En ik wijs eenieder aan die die arrogantie voert.
Mensen hebben nu eenmaal de neiging om hun eigen ideeën superieur te vinden. niet voor niets dat de rellen voor de Iraakse ambassades even zorgwekkend waren als de rellen voor de Amerikaanse nu. Er zijn nu eenmaal verschillen, deal with it.
Laatste edit 17-09-2012 00:39
Quote
Davh11:
@john Grapjas jammer, maar Wilders is volledig irrelevant.
Zeker erg jammer want hij legt de vinger op de zere plek lees de koloms van Smalhout en De winter maar eens dat zijn toch ook geen domme jongens.
Het is toch te gek dat in Medemblik mensen bespeugd worden door lui die de moskee bezochten en voor parkeeroverlast zorgden en
zwerfvuil achter lieten en de mensen daar over klaagden.
Er zijn bijna meer moskee,s dan kerken
dit is wel Nederland he.
Gelukkig heeft het mijn tijd gehad maar jullie komen er nog wel achter in de jaren 60 70 hadden we dat gezeik niet en kon je s,nacht nog rustig op het Leidseplein lopen
nu krijg je een mes in je rug door lichtgetinte lieden maar ik moeten zeggen dat onze schoonmaker een Marokkaan is die koffie van ons krijgt, snapppie!
Alev: Maar het is een niet kloppende onderbouwing omdat ik ermee aan wilde geven dat jij dat van deze tijd vindt (omdat je het niet achterhaald vindt) en dat is wat anders dan dat je het ermee eens bent.
En ik vind dit soort discussies in principe ook luek (hoewel je het zelden eens wordt) maar dan moet het wel algemeen blijven en niet op de man gespeeld worden. Dat gebeurt wel als je iemand ' een geval' gaat noemen. Dan vraag je om een felle en persoonlijke tegenreactie. Dat schoot mij erg in het verkeerde keelgat.
En verder reageer ik niet onwijs fel op religies in het algemeen, maar wel op religies die dit soort constante regelgeving aan anderen opleggen. En jij kunt niet voor iedereen spreken.
@balou schijnt prima te begrijpen wat ik wel bedoelde.
@john Grapjas: meer moskees dan kerken? Laat me niet lachen man.
en moslims die zich hufterig gedragen? Hebben daar evenveel recht op als iedere Nederlander.
En ik kan nu ook over het Leidseplein zonder klompenprikkers tegen te komen. Den kaaskophaterts.
______________________
in het algemeen: Het nieuws kijken is blijkbaar geen garantie voor een redelijk wereldbeeld.
Davh11:
Quote:
En denigrenende woordjes, da's mijn stijl - of je doet normaal en evenwichtig mee, of je gaat full retard en je krijgt de volle laag van mij. Capiche?
Goh, en dan vind je dat jij de discussie goed aan kan?
Doe zelf ook eens normaal. Als het je niet aan staat, of je krijgt geen gelijk ga je aardig betuttelend doen. Nee, da's goed discussiëren.
Quote:
En kampers staan erom bekend dat het criminelen zijn. Wil je drugs? ga daar even langs - en waag het niet om op het terrein te komen, je wordt er vanaf geschoten. Niet voor niets dat zo nu en dan raids worden gehouden waarbij een kamp wordt omsingeld door bewapende ME.
En jij durft te beweren dat jij nu niet generaliseert? Misschien moet jij ook even naar specsavers, want ik zie hier een prachtig voorbeeld van generaliseren.
Misschien moet je verder dit hele topic met alle reacties er nog eens op nalezen.
Dan valt het op je het vuurtje elke keer weer op laat laaien, dat je eerst iemand wat verwijt (generaliseren)of betutteld (niet vloeken, neem een pauze). Om vervolgens precies hetzelfde te doen. Als je niets beters toe te voegen hebt, blijf dan weg.
Blijft het topic zelf ook een stuk prettiger.
Laatste edit 17-09-2012 00:46
Quote
@Lennox:
Alev: Maar het is een niet kloppende onderbouwing omdat ik ermee aan wilde geven dat jij dat van deze tijd vindt (omdat je het niet achterhaald vindt) en dat is wat anders dan dat je het ermee eens bent.
En ik vind dit soort discussies in principe ook luek (hoewel je het zelden eens wordt) maar dan moet het wel algemeen blijven en niet op de man gespeeld worden. Dat gebeurt wel als je iemand ' een geval' gaat noemen. Dan vraag je om een felle en persoonlijke tegenreactie. Dat schoot mij erg in het verkeerde keelgat.
En verder reageer ik niet onwijs fel op religies in het algemeen, maar wel op religies die dit soort constante regelgeving aan anderen opleggen. En jij kunt niet voor iedereen spreken.
@balou schijnt prima te begrijpen wat ik wel bedoelde.
Je zegt over je eerste comment dat het over religie in het algemeen ging, en je noemt dat niet onwijs fel? Die heb ik even niet. Daarbij speelde jij het "op de man" op Alev. Onnodig en erg vervelend, daarom ben ik hier ook gaan reageren.
@sleeper over die kampers, er komt een realityserie met kampers erin. "laten zien hoe ze echt zijn" ofzo. Amusementstelevisie van een van de onderste lagen van de samenleving, puur voor de kijkcijfers. Leuk joh
Maar als je wil zien hoe ze zijn in het echt dan raad ik je aan om dat te kijken.
Laatste edit 17-09-2012 00:46
@Lennox: >gestoorde mongolen
>dat soort achterlijke landen
>achterlijke geloof
>achterlijke regels
>walgelijk
>hun cultuur
>om te kotsen
vind jij het heel erg dat zij zich aangesproken voelt,
@Lennox? Beetje vreemd. Jou een geval noemen is gezien het gedrag en de houding niet anders dan logisch. Zie, jij hebt de keuze of jij aan het stigmatiserende beeld van een ongeïnformeerde hater wil voldoen. Die mensen hebben geen keuze in stigmatiserend beeld, zij hebben slechts de vrijheid om hiervan beveiligd te zijn.
Laatste edit 17-09-2012 00:47
@Lennox: Jij zegt dat ik voor homohaat ben. Ik zeg dat jij zulke dingen niet kunt vaststellen, omdat ik daar niks over heb gezegd.
Dan zeg jij dat jij helemaal niet beweert hebt dat ik voor homohaat ben.
Ik heb dat stuk van je gequote. Dus genoeg onderbouwd.
Het feit dat jij almaar door gaat over dat ik jou "een geval" heb genoemd, geeft alleen maar aan dat jij inderdaad tussen de mensen hoort die ik daarbij bedoelde.
In plaats van onredelijk hevig te gaan reageren, kon je mij ook op een normale manier tonen dat jij niet het soort mens was dat ik bedoelde. Dat heb je niet gedaan.
Je reageerde in je post wel onwijs fel op religies. Dan maak je ook een geweldige eerste indruk. Je moet dan ook niet verbaasd zijn als iemand daarop reageert.
En nogmaals: Religies leggen anderen geen regels op. Dat doen personen, mensen. Een iemand. Niet de religie zelf. Die komt niet opeens binnen wandelen "Hé, ga jij eens in God/Allah/Spaghetti geloven."
Dat doet een zekere machtige persoon.
@Lennox: Van mij hoef je geen excuses te maken voor wat je zei. Excuseer jezelf maar voor je impulsiviteit. Net als dat alle moslims sorry moeten zeggen tegen het grote westen dat zij iemand in Pakistan niet toestonden om naast elkaar te zitten.
Schuldig. Allemaal.
Quote
Davh11:
[
@sleeper over die kampers, er komt een realityserie met kampers erin. "laten zien hoe ze echt zijn" ofzo. Amusementstelevisie van een van de onderste lagen van de samenleving, puur voor de kijkcijfers. Leuk joh
Maar als je wil zien hoe ze zijn in het echt dan raad ik je aan om dat te kijken.
Laatste edit 17-09-2012 00:46 Tja, als ik Opsporing Verzocht op heb staan, hoor/zie je continu van Noord Afrikaanse afkomst.
Bovendien slaat je argument van die realityserie nergens op. Dat soort shows draait op de excessen. Alles voor de kijkcijfers, dus het betsaande beeld moet bevestigd en aangedikt worden.
Nogmaals, als je niets toe te voegen hebt, voeg dan niets toe. Dat komt niet zo slim over.
alev: hier even verder wat mijn mobiel heeft kuren
. Maar ik moet toegeven dat ik geen fan van de islam ben. Kennelijk zijn er dus die wel openstaan voor andere overtuigingen maar ik ben vooral erg veelminachting voor anderen tegengekomen (zoals brandbommen n de brievenbus van een lesbische lerares, constant he psss, hoer uitlatingen, aanvallen van homovrienden enzovoort. En geloof me maar, in amsterdam zijn dat geen 'enkele gevallen'. Dit in combinatie met de berichtgeving uit moslimlanden en uitlatingen van veel marokaanse jongeren die ik ken, vormt zich geen positief algemeen beeld.
Maar dat terzijde. Mijn issue is dat vreselijke opleggen aan anderen. Begrijp je? Ik ga er nu mee kappen. Word tureluurs van dat gepriegel o die mobiel en spelfouten zijn ook niet te corrigeren
.
@Lennox: Daarom vind ik het hartstikke jammer dat jij zulke rotte appels bent tegen gekomen.
Je hoort natuurlijk meer van zulke mensen. Zij laten zich zien, terwijl merendeel hun mooie glans verbergen.
En dat is ook logisch. Waarom zou een rustig normaal persoon opvallen? Zij proberen gewoon hun leven te leven. Dat moet helaas met veel haat van anderen, omdat een paar debielen besloten "Moslim" te zijn. Een Moslim gooit geen bommen in brievenbussen en roept niemand woorden toe als "Hoer". Dan laat je gewoon zien hoe zwak en laag je bent.
Ontzettend jammer dat jij met zulke mensen te maken had.
@sleeper: Je redenatie is irrelevant aan het verhaal.
Also, dat is niet etnische maar economische segregatie. De segregatie die Wilders aan wil pakken, maar wat een heleboel mensen verdommen om te zien omdat ze niet begrijpen dat er een verschil in zit.
@Lennox: Moslimlanden en Amsterdam staan niet in relatie met elkaar en zijn al helemaal niet te combineren/vergelijken.
En het opleggen gebeurt niet vanuit de persoon, maar vanuit de staat, en dan vanuit het volk. Ga jij een volk maar eens veranderen. Kom ik weer terug op relativisme. Een volk veranderen is onmogelijk zonder interne invloeden, dus gewoon op je reet zitten en afwachten.
@Lennie, ik zie je nu je aanvullende mailing pas.
De juf zei zelf dat het over een ander geloof ging, dus geen mythologie, het was een of ander verhaal waar je na je dood heen ging en dan die grote "hond" of zoiets met de 3 koppen.
En nee ik had geen zin en geduld meer om na een lange nacht met een brullend kind naar een uitleg te luisteren.
Toen ik hoorde van haar dat het ging over andere religies en de bijbehorende "enge" uitleg, had ik mijn zakken al vol.
Ik dacht eerlijk gezegd toen al, daar gáán we weer, ook hier al.....
@sleeper held :') hele topic al gelezen?
DEvH: Je redenatie klopt niet. DavH11 valt mensen aan op het feit dat ze generaliseren, om later zelf te generaliseren. Dat was de essentie van mijn posting, en daardoor is mijn redenatie ook niet irrelevant. Maar misschien moet je alle reacties nog eens goed doorlezen, dan weet je waar het over gaat.
Davh11: knul, ik heb het hele topic gelezen.
@balou: Grote hond met 3 koppen. Dat is dan toch echt onze Griekse Cerberus, de helhond.
ook goedemorgen iedereen! Word ik net wakker, eerste kopje koffie, je kent dat wel. Ik denk, kom laat ik eens zien wat er zoal geschreven is, beetje bij lezen.. Ik schrok me de pleuris! Terwijl ik in dromenland lag werd/wordt er zowat een oorlog gevoerd hierboven! Ik ga het allemaal op mijn gemak lezen maar wil op voorhand wel even iets kwijt: Ik ken inmiddels Alev, Lennox & Dav11h redelijk goed (naar WMR maatstaven) en an sich zijn jullie alle drie ok people. Dus ik hoop dat de al dan niet verkapte beledigingen over en weer geen al te kwaad bloed hebben gezet en dat jullie als de emoties afgekoeld zijn weer gewoon door een deur kunnen. Zo, nou eerst eens lezen.... Laters..
Alev, zoals je weet hou ik erg veel van honden, maar als ik deze ooit tegenkom, draai ik hem nog hoogstpersoonlijk zijn nekkie(s) om whahahaha.
Laatste edit 17-09-2012 01:13
@sleeper goed zo
Laatste edit 17-09-2012 01:14
@balou: Maar dan ontsnappen ze allemaal uit de Onderwereld!
Davh11:
Alev, tja, als ik zo het nieuws eens bekijk van over de hele wereld, deed ie zijn werk toch al niet zo bijster goed he haha.
@balou: Nou. De Onderwereld is geen hel. En ook geen hemel.
Al je dood gaat ga je naar de Onderwereld. En dat is heel erg karig.
Achilles zei eens "Ik ben liever een levende slaaf dan een held in de Onderwereld."
Alleen als je een god bent zat je in de hemel.
Alev, hier betekende de onderwereld trouwens in de oudheid wel de hel.
Bij mijn ouders staat nog een antiek kastje, het bestaat uit 2 delen, de onderwereld en de bovenwereld (klinkt vreemd, ik weet het).
De bovenwereld bestaat uit Engelen en het onderste deel (onderwereld) bestaat uit demonen.
Hades (weer net ff iets anders) is de bewaker weer in een andere beschrijving.
In zijn donkere rijk, de onderwereld, is Hades een hard en meedogenloos heerser. Hij staat aan niemand toe terug te keren naar het rijk der levenden. Verscheidene demonen en geesten zijn in zijn dienst, zoals Charon de veerman die met zijn boot de zielen van overledenen de rivier de Styx overzet tegen betaling van een obool (een geldstuk dat voor dit doel in de mond van de overledene werd gelegd).
Nog ff en we knutselen zelf een goedlopende serie in elkaar haha.
Laatste edit 17-09-2012 01:24
@ DevH,
Er zijn idd. nog geen meer moskee,s dan kerken maar het gaat wel langzaam die kant op.
Als ik moslim was en ben opgenomen in Nederland zou ik dankbaar zijn en me gedeisd houden.
Ik heb 21 jaar gevaren en ben ook in moslim
landen geweest dus ik heb mijn mening niet
uit kranten of zo maar uit eigen ervaring.
Er zijn zat goede moslims maar, extremen,
moeten we niet hebben in Nederland die moeten een ander niet lastig vallen met hun achterlijke ideen, nogmaals de extremen dan.
O.a, oude kerels die met 12 jarige meisjes trouwen, vrouwen die niet mogen leren
vrouwen die niet naar buiten mogen, in Amsterdam zitten 300 vrouwen in huis die ook niet met de buitenwereld in contact mogen komen, kijk op die lui zit Nederland niet te wachten.
@balou: Bij de Griekse mythologie is de Onderwereld echt geen hel. Anders zou Achilles en dergelijken daar nooit terecht zijn geraakt.Een betere naam voor de Onderwereld is het Schimmenrijk, want dat is het. Een plek voor de doden.
Alev, nee ik zei ook hier betekende de onderwereld hel.
"Meneer pastoor" noemde vroeger de hel ook wel onderwereld.
Dat Hades demonen in dienst had waaronder blabla bla, is weer een andere versie zoals ik al zei.
Sorry mijn quote was bedoeld voor Davh11
i.p.v. DevH.
Het is al laat he.
Maar we kunnen lullen als Brugman, maar
eigenlijk moet je nooit praten over geloof en politiek kan je de grootste ruzie over krijgen je komt er toch niet uit.
Alhoewel het kan soms wel spannend kan zijn.
Laatste edit 17-09-2012 01:42
Quote
Alev:
@balou: Elk normaal respecterende mens accepteert het als je niet dezelfde opvattingen heb.
Ik heb dan ook niks te maken met de mensen die anderen "ongelovigen" varkens gaan noemen.
Ik kom nogal eens in islamitische landen.
25 jaar terug had je als buitenlander nergens last van. Ook niet in Saoedi Arabië, om maar eens een voorbeeld te noemen. In Port Saïd kon je op een terrasje een biertje drinken. Je bent geen moslim, dus dat mag.
Tegenwoordig is de tendens dit soort dingen steeds meer te verbieden. Ook in mijn privé domein mag ik in deze landen geen alcohol meer drinken.
Dus mijn praktijk ervaring is dat, helaas, de islamitische wereld steeds onverdraagzamer wordt. Wereldwijd.
Volgens mij is die foto van een Wimpy bar waar je in de jaren 70 nog bediend werd.
Of van Happy Days.
Alev: Ik zie het zo :
- Vrijwel dagelijks worden wij overspoeld door berichten uit moslimlanden waar een ieder die niet buigt voor het geloof of afwijkt, gestenigd, vermoord, afgeranseld of gemarteld wordt. Hadden we zeer recentelijk niet het verhaal over dat meisje van 13 met het syndroom van down dat de gevangenis in moest omdat ze "heilige geschriften" zou hebben verbrand?
- In vrijwel mijn hele volwassen leven in Amsterdam heb ik een voortzetting gezien van dit intolerante gedrag in de vorm van brandbommen bij een lesbische lerares, homomishandeling door moslimjongeren (wordt steeds erger overigens) en dagelijkse grof schandalige uitingen richting fatsoenlijke vrouwen en meiden die niet-moslim zijn.
- Vanuit mijn werk heb ik te maken gehad met asielzoekers die een verblijfsvergunning kregen en hier op de arbeidsmarkt moesten intergreren. Die mensen waren voor een deel vluchtelingen uit moslimlanden die hun leven daar niet veilig waren omdat ze niet aan de normen van het geloof voldeden. En tja, dan moeten ze dood he. Van die mensen heb ik de meest vreselijke verhalen gehoord over wandaden die allen uit naam van het geloof gepleegd zijn.
- In Amsterdam heb ik met ontzettend veel moslims gesproken (en dan heb ik het er niet over maar twintig of dertig o.i.d.) die vrijwel allemaal een afkeer van niet-moslims hebben en daar op neerkijken (hen onrein vinden). Sommige in de zin van dat ze er nooit mee zullen trouwen, anderen die er zelfs helemaal niets mee te maken wilden hebben en weer anderen die aangaven dat ze eigenlijk gewoon dood moesten. Al deze mensen, van oud tot jong hebben mij zelf, zeer nadrukkelijk en veelvuldig verteld dat het merendeel van de moslims het geloof op een dusdanige wijze interpreteert dat er eigenlijk geen ruimte is voor andere religies en dat wereldwijde macht voor de islam het absolute hoofddoel is.
En nu ga jij mij vertellen dat ik toevallig net de rotte appels getroffen heb en dat de gemiddelde moslim liefde en VERDRAAGZAAMHEID predikt? Sorry, maar daar geloof ik dus geen zak van omdat ik zo'n 25 jaar lang vrijwel dagelijks anders gezien en gehoord heb. Ik kan me ook niet voorstellen dat de gemiddelde nederlander dat wel gelooft trouwens, maar ik spreek hier even voor mezelf. En misschien ben jij zelf niet zo, maar ik denk dat jij eerder de uitzondering bent dan diegenen die wel zo zijn.
En als ik dat vind dan zeg ik dat. Daarbij laat het mij volslagen onverschillig dat jij van mening bent dat ik daarmee richting jou geen goede eerste indruk maak en kennelijk een van "die" mensen ben (wat dat ook moge betekenen). Ik ben hier namelijk zeker niet voor jou maar voor mezelf. Ongetwijfeld zal het jou geen fluit uitmaken wat ik van jou en jouw mening vind dus ik denk dat we moeten accepteren dat wij het niet met elkaar eens zijn en ook nooit worden.
Laatste edit 17-09-2012 06:04
@Lennox: Ergens ben ik erg blij dat ik in een overwegend Boeddhistisch land woon, enkel in het diepe zuiden zijn er problemen met de Moslims die daar wonen. Ik vind het Boeddhistisch geloof prima, ze laten gewoon iedereen met rust en doen der eigen ding, wel zo relaxed.
Davh11: Ik heb je quote even opgezocht.
Quote
Davh11:
@gloria ga ergens anders white trash spelen. shoo, shoo! terug naar je kampershuisje!
En je hebt gelijk hoor, "kssst" is in werkelijkheid "shoo". Veel sympathieker natuurlijk en ook helemaal niet generaliserend, want daar sta jij ver boven natuurlijk. Blijkt ook wel weer uit bovengenoemde commentaren. Schijnbaar mag je zelf wel op bevolkingsgroepen neerkijken, zoals
@sleeper ook al opmerkt.
Verder ga ik niet op jouw argumenten in omdat ik nog niets zinnigs ben tegengekomen. Het enige wat je doet is mijn woorden opzettelijk verkeerd begrijpen (zo staat er nergens dat ik haar een homohater noem) en een heleboel denigrerende blabla neerzetten (met wat moeilijke woorden die je vermoedelijk uit een van de schoolboekjes in je kamertje haalt om ons te imponeren).
Verder ben ik niet met jou in gesprek dus waarom zou ik aandacht aan jou besteden met je "volle laag" en "capiche". Hahahaha, denk je nou dat ik dat soort praatjes serieus neem (als ik het al lees)? Op basis waarvan? Omdat je altijd zo hard schreeuwt met je quotes? Je prestaties in het leven tot dusver? Je enorme levenservaring? Hou toch op man, ongetwijfeld woon je nog veilig thuis bij je mamma onder d'r rokken, hebt nog geen ruk gepresteerd, geen school afgemaakt en nog geen reet van de wereld gezien. Verder vind ik het inderdaad erg raar om persoonlijk aangevallen te worden zonder dat ik eerst zelf persoonlijk iemand aanval, maar ik dacht toch niet dat ik me daarover richting jou hoef te verantwoorden.
DEvH:
Quote
DEvH:
@Lennox: Een volk veranderen is onmogelijk zonder interne invloeden, dus gewoon op je reet zitten en afwachten.
Tuurlijk jongen blijf jij maar lekker op je reet zitten en afwachten tot het vanzelf beter wordt. En als je daar dan toch zit, lees dan ondertussen de posting van
@Emmo nog even door. Die weet namelijk waar hij het over heeft en geeft aan dat de nomren verharden. Zoals iedereen die inmiddels wat langer meegaat dan jij allang gemerkt heeft.
En een volk veranderen kan best onmogelijk zijn zonder interne invloeden maar veranderingen worden bijna altijd geinitieerd door prikkels van buitenaf.
Laatste edit 17-09-2012 06:44
SamuiAxe: Ja snap ik. Als iedereen zijn eigen ding deed en zich niet met gedragingen van anderen bemoeiden zou het ook veel relaxter zijn.
@Lennox: Hier een berichtje van mij dat ik aan iemand anders stuurde maar die ook hier van toepassing is denk ik:
Alev, Davh11 en DEvH zijn alle drie nog jong, tussen de 18 en 20 jaar. Hun wijsheid is geen levenswijsheid, daar zijn ze te jong voor. Maar daarmee zij niet gezegd dat ze onzin uitkramen! Ze discussiëren over wat hen geleerd is op school en wat ze gezien hebben op t.v.. En discussiëren is tegenwoordig op scholen zowat een apart vak geworden
Jongeren van tegenwoordig zijn daar vaak heel erg bedreven in en maken graag gebruik van geleerde woorden
Laat je daardoor niet van de wijs brengen, zeg gewoon wat je denkt, wat je wilt zeggen en heb maling aan persoonsgerichte kritiek, dat is geen kritiek, dat is iemand af willen breken/zeiken! (Dit stukje is duidelijk niet aan jou gericht jij weet van je af te bijten
)
Feit blijft dat hoe objectief je het ook wilt bekijken dat het Moslims zijn die meestal de ellende veroorzaken. Als iemand zegt dat Moslims dat niet doen dan heeft die persoon boter op zijn hoofd, het zijn wel de Moslims die het doen! Maar, daarmee zij niet gezegd dat alle Moslims daarom maar fout zijn. Ik denk dat de overgrote meerderheid van de Moslims vredelievende mensen zijn, er zijn enkel veel te veel extreme Moslims, en dat is nu juist de groep die altijd negatief in beeld komt. En dat bevordert vredig samenleven met de welwillende Moslims niet. Door het gedrag van hun eigen geloofsgenoten krijgt de Moslim in zijn algemeenheid een slechte naam, onterecht!
@Lennox je bent echt ontzettend blind meid. En nogmaals, je eerste reactie sloeg helemaal nergens op. Dat begrijp je toch zo onderhand wel? Moet ik nu alles voor je voorkauwen? En je hebt Alev persoonlijk aangevallen door zelfs bij de eerste reactie op haar te zeggen dat ze echt niet kan lezen. Dat schoot me in het verkeerde keelgat, net zoals jij ongehoord boos werd over dat je "een geval" werd genoemd. Accepteer dit dan en geef toe dat dit gebeurd is, dan ben ik tevreden - of is het te moeilijk om je trots een heel klein beetje weg te slikken?
---
Quote
@Lennox:
Davh11: Ik heb je quote even opgezocht.
[quote=Davh11]
@gloria ga ergens anders white trash spelen. shoo, shoo! terug naar je kampershuisje!
Davh11: En Gloria is iemand waarmee ik rekening mee moet houden. Ok, dan doe ik dat toch. Ik zal wel luisteren naar d'r PVV Hu Akbar verhalen >_>En je hebt gelijk hoor, "kssst" is in werkelijkheid "shoo". Veel sympathieker natuurlijk en ook helemaal niet generaliserend, want daar sta jij ver boven natuurlijk. Blijkt ook wel weer uit bovengenoemde commentaren. Schijnbaar mag je zelf wel op bevolkingsgroepen neerkijken, zoals
@sleeper ook al opmerkt.
Davh11: Verder ga ik niet op jouw argumenten in omdat ik nog niets zinnigs ben tegengekomen. Het enige wat je doet is mijn woorden opzettelijk verkeerd begrijpen (zo staat er nergens dat ik haar een homohater noem) en een heleboel denigrerende blabla neerzetten (met wat moeilijke woorden die je vermoedelijk uit een van de schoolboekjes in je kamertje haalt om ons te imponeren).
Davh11: misschien, heel misschien, zijn jouw woorden niet anders te begrijpen dan wat jij "verkeerd" vindt. Beetje taal- en mensenkennis en je zou zoiets wel moeten weten. Ik vind het wel jammer dat je de inhoud niet kan verdedigen, maar het siert je wel.Verder ben ik niet met jou in gesprek dus waarom zou ik aandacht aan jou besteden met je "volle laag" en "capiche". Hahahaha, denk je nou dat ik dat soort praatjes serieus neem (als ik het al lees)? Op basis waarvan? Omdat je altijd zo hard schreeuwt met je quotes? Je prestaties in het leven tot dusver? Je enorme levenservaring? Hou toch op man, ongetwijfeld woon je nog veilig thuis bij je mamma onder d'r rokken, hebt nog geen ruk gepresteerd, geen school afgemaakt en nog geen reet van de wereld gezien. Verder vind ik het inderdaad erg raar om persoonlijk aangevallen te worden zonder dat ik eerst zelf persoonlijk iemand aanval, maar ik dacht toch niet dat ik me daarover richting jou hoef te verantwoorden.
Davh11: Ik ben achttien. Het enige wat ik tot nu toe heb meegemaakt is een ziekbed van mijn vader voor ongeveer twee jaar, waarbij het hele huis chaos was en ik er maar tussendoor draalde met een school die absoluut niets deed. Het is dus op school ook niet echt goed gegaan, het heeft een beste schade achtergelaten. Goed, twee jaar geleden is hij overleden en zit d'r nog steeds mee. Ga jij nu maar psycholoogje spelen en jezelf helemaal geweldig vinden vanwege een profiel die je hiermee kunt maken (jongen is gewoon teleurgesteld in het leven), dan red ik mezelf wel, ok? godverdomme wijf, d'r is persoonlijk en d'r is persoonlijk, en ik heb het idee dat je hierboven echt te ver gaat. Maar dat zul je wel weer niet begrijpen.
Echt, als je een discussie niet andes aankan dan de andere persoon volledig te beschrijven naar jouw zelf gecreëerde karikatuur van de persoon, dan ben je echt niet goed bezig.DEvH:
Quote
DEvH:
@Lennox: Een volk veranderen is onmogelijk zonder interne invloeden, dus gewoon op je reet zitten en afwachten.
Tuurlijk jongen blijf jij maar lekker op je reet zitten en afwachten tot het vanzelf beter wordt. En als je daar dan toch zit, lees dan ondertussen de posting van
@Emmo nog even door. Die weet namelijk waar hij het over heeft en geeft aan dat de nomren verharden. Zoals iedereen die inmiddels wat langer meegaat dan jij allang gemerkt heeft.
Davh11 Nou! geweldig meid! Ga jij ons eens laten zien hoe het wel moet! Ga jij met het vaandel der Westersche goedheid naar het midden-oosten om ze te leren wat liefde en genegenheid is! Ik wacht wel op de kist die met veertig kogelgaten op vliegveld Schiphol aan komt. Hint: Ze haten het westen. Maar als jij goede ideeën hebt, deel ze vooral. Of richt een stichting op En een volk veranderen kan best onmogelijk zijn zonder interne invloeden maar veranderingen worden bijna altijd geinitieerd door prikkels van buitenaf.
Laatste edit 17-09-2012 11:13 Laatste edit 17-09-2012 11:17
Quote
SamuiAxe:
@Lennox: Ergens ben ik erg blij dat ik in een overwegend Boeddhistisch land woon, enkel in het diepe zuiden zijn er problemen met de Moslims die daar wonen. Ik vind het Boeddhistisch geloof prima, ze laten gewoon iedereen met rust en doen der eigen ding, wel zo relaxed.
Boeddhisten lopen ook met stokken Moslims in elkaar te meppen hoor. Net als Hindoestanen.
DEvH: De extremistische Boeddhisten*
Sodeju je kan een boek drukken van al de reacties hier
hmmm. Net artikel in NRC Next gelezen over de "Enorme Massale Demonstraties" naar aanleiding van "Innocense of Muslims". Blijkt dus dat maar 0,0006% van de moslims boos is en demonstreert.
Helaas worden die (natuurlijk! Media overleven alleen als ze opvallen in oneliners en hard roepen) wél in beeld genomen, en de 99,9994% gematigde moslims die het wel vervelend vinden en het ook liever gezien hadden dat die film niet gemaakt werd, worden buiten beeld gehouden - want daarmee scoor je niet, een gematigd en genuanceerd geluid laten horen. Zéker niet bij de SBS6-en van de wereld, en helaas daardoor ook steeds minder bij de publieke omroepen.
Dit soort beelden veroorzaakt veel onderbuikgevoelens (zal eerlijk bekennen: heb ze zelf ook wel eens gehad als ik weer eens een (naar later vaak bleek) uit zijn verband gerukt verhaal hoorde/las) bij veel mensen. Die kunnen dan niet meer zo goed nuanceren en hebben/krijgen een steeds extremer standpunt.
Jammer.
Davh11: Blablabla. Lul jij maar lekker door met je 18 jaartjes en zogenaamde levenswijsheid. En hoe kom je erbij dat ik over jou een profiel zou willen maken? Hahahaha, wat mij betreft ben je een doorgeslagen en oninteressant mannetje dat al lang en breed door de mand is gevallen met je hoogdravende gesnater over generaliseren (kampers) en afzeiken (Gloria). Capiche?
@Lennox *knuffel* gelukkig heeft Nederland genoeg psychologische hulp en medicijnen om je te helpen.
Mag ik daar aan toevoegen dat ik het aan het einde weer naar wat min of meer het hoofdonderwerp toe werk en dat jij dit niet oppikt? Jammer meid.
Onderwijl geven
deze mensen geen fuck om je sentiment en zijn ze gewoon ergens anders gaan eten. The world keeps on spinning, je bent de enige die zich op aarde nog drukt maakt om wat in Pakistan gebeurt is. Leer relativeren
Laatste edit 17-09-2012 13:28
Oke nu ga ik even reageren.
Ten eerste heb ik geen haat aan het geloof Islam. Wel heb ik haat aan de extremisten die zichzelf opblazen omdat andere niet hetzelfde geloven, gelovigen die andere hun geloof aandringen, aan zulke mensen heb ik haat.
Alev: Ik heb respect voor je geloof in de islam en op de manier hoe je dit hier naar voren brengt
Davh11: Ga alsjeblieft ergens anders je stoken voortzetten. Hoe jij je "eigen mening" uit is niet enkel om je mening te geven maar om andere af te zeiken. En kan je het niet winnen, dan ga je zielig doen met hetzelfde te blijven herhalen.
@Lennox: Je eerste reactie kwam er wat te grof uit, ookal was dit wss niet de bedoeling
Mensen die nu commentaar hebben: "bring it on"
Davh11: ja heb het hele topic al gelezen
Hoeveel mensen heb je dit nou al gevraagd?
@Timeforplanb twee, met jou meegeteld.
Luister,
@Lennox gedraagt zich wat onbeschoft richting Alev, ik spring erbij in omdat ik het hier niet mee eens bent, vervolgens ontstaat een flamewar die nog steeds bezig is, en die bezig blijft totdat
@Lennox met d'r botte kop doorheeft dat ze zelf ook fout zit. Ik zit fout, natuurlijk, ik speel het nu enkel nog op de persoon. Da's omdat ik me geschoffeerd voel door haar, en daar heb ik geen vrede mee. Mag ze ook weten.
@Lennox, je zou het bijzonder kut doen als minister op BuZa. Je kunt niet relativeren, je begrijpt niet dat het ons probleem niet is en je maakt je kwaad vanwege een ontzettend klein geïsoleerd incident in Pakistan. Als dat is hoe jij je tijd wil besteden dan is dat heel erg jammer.
Laatste edit 17-09-2012 13:36
davh11: Ze heeft haar mening en daar blijft ze bij. Ja, ze is af en toe wat grof daarmee maar het blijft een mening.
Het is de manier hoe je de discussie voert wat me ergert. Je valt af en toe in herhaling en je zegt het zelf "flamewar". Dit is niet echt meer een discussie en het heeft geen nut om daar over door te gaan. Je bent zoals
@sleeper al zei, schuldig aan generalisering terwijl je zelf daarna ook dat gaat doen (nee ik ga niet quoten je weet waar ik het over heb.
Dit is geen aanval op je, word alleen gek van de flamewar waar geen echte inhoud meer in zit.
Davh11: Je laatste reactie is ook weer een beschuldiging terwijl je zelf hetzelfde doet. Je zegt dat ze zich druk maakt om het incident in pakistan maar zelf doe je precies hetzelfde en hoeveel posts heb jij gepost na haar laatste post?
Laatste edit 17-09-2012 13:50
Quote DEvH:
Boeddhisten lopen ook met stokken Moslims in elkaar te meppen hoor.
Is dat zo? Waar dan?
ik had geen zin om ook nog eens aan
@sleeper uit te leggen wat er allemaal gebeurt was in dit topic, vandaar dat ik 'm zo behandelde - wilde hem het topic uit hebben.
en natuurlijk val ik in herhaling, als er niets met de punten wordt gedaan die ik aandraag maar het wel wordt afgedaan als gelul. Blijkbaar is dat een trigger voor haar ofzo, ik weet het niet.
Ik ga de reacties uitzetten. Gaat helemaal niet meer over het artikel en men valt elkaar aan.
Laatste edit 17-09-2012 14:01
Davh11: Je wilt hem uit het topic hebben waarom? Omdat hij tegen je in gaat? Moet ik dan ook niet weg hier?
Maar ff serieus, jij bent ff schuldig maar je blijft je eigen mening opdringen.
Ben ff nieuwschierig, geloof jezelf in de Islam? (verandert niks aan iets, want ik heb respect voor andermans geloof alleen niet de extremisten, welk geloof dan ook, ben zelf Atheist)
Naja, hoe dan ook, vervelend voor de mensen in kwestie, iets wat ik persoonlijk nooit zal en wil snappen
hey Sjaak, hij staat nog steeds open
Edit Sjaak: Doe eens even Ctrl-F5.
Davh11:
Quote
Davh11:
ik had geen zin om ook nog eens aan
@sleeper uit te leggen wat er allemaal gebeurt was in dit topic, vandaar dat ik 'm zo behandelde - wilde hem het topic uit hebben.
Had je gewoon meteen kunnen zeggen. Maar je reacties lieten al zien dat je niet wou of kon discussiëren.
Reacties zijn op dit moment niet mogelijk.