Vader Paul Boogaard (34) en moeder Arlette de Bruin (35) geloven sinds afgelopen week in wonderen. Het stel uit Zoetermeer zocht vorig jaar lange tijd naar een flesje Coca-Cola met daarop de naam Tess, de toekomstige naam van hun aanstaande kindje. Eenmaal gevonden verstopten ze het flesje in een kast, maar vergaten het. Pas maandagavond, vijf maanden na de geboorte van Tess, kwam het opnieuw tevoorschijn. Met, hoe bizar, op het flesje de exacte geboortedatum van hun dochter.

Vader Paul kan er nog niet over uit en besloot een bericht te sturen aan Coca-Cola op Facebook. "Er is echt iets unieks uit de fabriek in Dongen gekomen", zo schrijft hij aan het frisdrankmerk op Facebook. "Coca-Cola wist al wanneer Tess geboren zou worden. Terwijl wij een week in spanning liepen wanneer 'het' zou gebeuren. Al die tijd lag de geboortedatum gewoon in onze kast. Bizar."

Vorig jaar rond deze tijd wisten Paulus en zijn vrouw dat ze voor het eerst vader en moeder zouden worden. "In het proces van wennen aan het ouderschap komt natuurlijk ook de vraag: welke naam gaan we kleine geven? Al snel waren we het er over eens: we noemen haar Tess."

Op het moment dat de naam vast stond, waren er in supermarkten en andere verkooppunten flesjes Coca-Cola te koop, die voorzien waren van namen. "We zijn zeker anderhalve maand op zoek geweest naar een flesje met de naam Tess erop. Uiteindelijk vond één van ons bij een tankstation een flesje Coca-Cola light met daarop de naam van ons toekomstige kind. Zuinig als ik ben, heb ik eerst het flesje leeggedronken. Omdat we bang waren dat iemand de naam zou zien, hebben we het flesje goed verstopt achterin een kast."

Zo goed zelfs, dat Paul en Arlette in de tussentijd vergaten dat ze het hadden. Tot maandagavond het flesje ineens weer tevoorschijn kwam. Tess werd geboren op 31 januari 2015, precies de houdbaarheidsdatum van het flesje Coca-Cola. "Een wonder of niet, het is in ieder geval apart." Paul adviseert Coca-Cola mee te gaan doen aan loterijen, winacties en weddenschappen. "U heeft een voorspellende gave."

Met het grappige bericht op Facebook had Paul succes, het leverde hem nu al bijna 56.000 likes op. Ook Coca-Cola reageerde verheugd en verrast. "Wauw, wauw, wauw. Wat een geweldig verhaal en wat prachtig om te zien dat Tess nu al zo ongelooflijk veel mensen blij weet te maken, zonder dat ze het weet."

De frisdrankketen wil het gezinnetje belonen met een onvergetelijke verrassing. Nog deze week komt een delegatie van het merk langs. "Wij gaan het flesje in ieder geval nooit meer weggooien. Ik ga kijken wat voor leuks ik ermee kan doen om het te bewaren."
Foto