hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-11 08:00 - 75427 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

1 2 3 4 .... 123 124 125 [126] 127 128 129 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

18-07-13 15:16:09
tierelier
Senior lid

WMRindex: 248
OTindex: 1.376
Quote SamuiAxe:
@venzje: Nee hoor, ze weet donders goed dat ik 56 ben :P Maar het is wel lief (L)

was mij niets van bekend(a)

18-07-13 15:43:31
omabep
Oudgediende

WMRindex: 10.849
OTindex: 3.187
Mooi gedicht en foto van Kauw :ja
Mooie foto van jezelf trouwens :ja Je lijkt er 40 op dus heeft @tierelier: gelijk :ja

Ik vis ook naar complimentjes (A)

18-07-13 16:31:00
Lennox
Oudgediende

WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
samuiaxe: Ja Kauw natuurlijk, die bedoelde ik ook. Hoe kom ik nou bij Spot 8O? Ik ken niet eens een hond die zo heet :).

@omabep: Jij ziet er ook heel jong uit met paarse jurk en knotje  ;). Grapje hoor, ik weet best dat je er in het echt heel anders uitziet :).

20-07-13 10:16:42
balou
Erelid

WMRindex: 2.233
OTindex: 127
Mooi gedicht (een waarheid als een koe zeggen we hier) en een mooie foto van Kauw!

23-07-13 23:25:55
nietmeer
Eindelijk!!
.
.
Eindelijk, na een financieel bijzonder moeilijke periode ga ik vandaag voor het eerst in bijna acht maanden weer een (gedeeltelijk) pensioen ontvangen! Ik heb inmiddels via het ABP een bevestiging ontvangen dat er deze maand nog een laatste bedrag ingehouden wordt, vanaf augustus ga ik weer mijn pensioen volledig ontvangen :jeej

Mijn vriendin en ik zijn de afgelopen maanden redelijk goed doorgekomen. We hebben (noodgedwongen) geleerd om met heel erg weinig geld rond te komen, en als ik zeg heel weinig geld, dan bedoel ik dat ook 8O Soms hadden we minder dan €50,= per week te besteden voor eten, drinken en andere noodzakelijkheden. Mijn twee beste vrienden én mijn broer en zus hebben gelukkig een duit in het zakje gedaan, anders had ik het waarschijnlijk niet gered :nee

Zo meteen, om 09:00 uur lokale tijd is het geld bijgeschreven op mijn Thaise rekening, daar kun je de klok op gelijk zetten. Ik denk dat ik mijn meisje vanavond trakteer op een uitje: Ergens een hapje eten en misschien even over een avondmarkt kuieren, wellicht vindt ze een leuk jurkje (L) Mijn lieverd heeft niet een enkele keer gemopperd, dit terwijl de meeste Thaise dames er berucht om staan dat ze hun buitenlandse vriend dumpen zodra de geldbron opgedroogd is! Niet mijn Sulawan, de schat...

Ik ben nu helemaal, 100% overal schuldvrij, lekker gevoel, hoewel ik nog steeds laaiend ben op de Belastingdienst, die honden hebben niet eens het fatsoen gehad om zelfs maar te reageren op meerdere verzoeken mijnerzijds om een betalingsregeling te treffen! Misschien ga ik ze nog een uitvoerige bedankbrief schrijven, hoewel ook die waarschijnlijk ongelezen de versnipperaar in zal gaan.. Och, dat ze de pest krijgen, ik ben klaar....

23-07-13 23:39:26
nietmeer
Goh Axe, echt geweldig voor je! Fijn dat je familie je steunde en je vrienden natuurlijk! Maar ook fijn voor jou om te weten dat Wan niet bij het minste, geringste bij je weg zal gaan....Daar héb je wat aan! En dat is wel een beloning voor haar waard!
Geniet ervan, van je schuldenvrij zijn! Laat Gods water over Gods akker lopen en geniet met volle teugen van het goeie leven! Ik gun het jullie van harte! (L)

23-07-13 23:52:40
nietmeer

23-07-13 23:56:24
omabep
Oudgediende

WMRindex: 10.849
OTindex: 3.187
Geniet er saampjes maar van nu de ellende voorbij is. Ga Sulawan maar lekker verwennen, je hebt geluk met haar :ja

23-07-13 23:59:51
nietmeer
@omabep: Zij ook met mij Beppie (A) *)

24-07-13 00:02:03
Mamsie
Oudgediende

WMRindex: 46.274
OTindex: 96.132
Wat zal dat een opluchting zijn en wat bof je met een vrouw die achter je staat ook in krappe tijden. Je hebt echt geboft met deze lieverd!(L)

24-07-13 00:11:36
tierelier
Senior lid

WMRindex: 248
OTindex: 1.376
sluit mij bij @Mamsie aan:)

24-07-13 00:14:13
nietmeer
@Mamsie: Ik heb het geluk dat ik een vrouw gevonden heb die niet uit de Thaise horeca komt. Ik heb veel vrienden die eveneens een Thaise schone hebben, echter, deze dames zijn meestal uit een bar geplukt en krijgen van hun vriend een maandelijkse toelage.. Geen toelage? Dan ook geen vriendin. Of zoals hier op T-shirts staat gedrukt;

'No money? No honey!'

Deze dames zullen zelden liefdevolle gevoelens hebben voor hun partner, geld is de enige drijfveer, zodra de bron opgedroogd is wordt de partner gedumpt en gaat men weer op rooftocht. Tevens worden deze relaties gekenmerkt door zowat dagelijkse ruzies! Zoals een vriend ooit zei;

'If you came to Thailand to find love, then you came to the wrong country'

Buiten mijn eigen relatie ken ik er nog 1 of 2 waarbij het echt goed gaat, in beide gevallen zijn de dames niet uit de horeca afkomstig *8

24-07-13 00:51:46
nietmeer
SamuiAxe: Ik ken ook een man uit mijn klantenkring bij mijn videotheek. Ook een Thaise schone ontmoet tijdens een duikvakantie daar, brieven over en weer, hij een verdomde hoop moeite gedaan om haar naar Nederland te krijgen en zo...heeft echt wel een jaar overheen gegaan voordat ze hier dan eindelijk was. Alles ging goed...totdat hij buiten zijn schuld om in de WW kwam...Toen was het snel uit met de liefde...Want hij kon niet alles meer betalen waarvan zij vond dat ze recht op had. Ze is er met zijn ex-baas vandoor gegaan...

24-07-13 01:11:58
nietmeer
@Lennie: Klinkt mij helaas zeer bekend in de oren.. Deze dames hebben een zeer hoog verwachtingspatroon van hun partner: Ze willen in de watten gelegd worden, ze willen dat je ze financieel bijzonder goed verzorgt én ze gaan er van uit dat je ook nog eens de familie financieel bijstaat! Het is niet ongebruikelijk dat een oma of tante een paar keer per jaar 'ziek' is en geld nodig heeft voor medicijnen. Ook zijn ze dol op sterfgevallen in de familie, zo kan opa een paar keer per jaar sterven :ja

Ik heb van meet af aan tegen Wan gezegd dat ik me daar niet voor laat gebruiken, dan maar korte pijn, simpel. Achteraf bleek dat ook helemaal niet nodig te zijn omdat ze een heel andere vrouw is dan de barvliegen. Michel, mijn zoon, heeft hier eens een poosje een internetshop gehad. Hij heeft menigmaal gezien dat een meid achter de pc ging zitten en hetzelfde 'Ik hou van jou en heb geld nodig omdat mamma ziek is' riedeltje soms wel naar 7 personen tegelijk verstuurde :P

Een vriend van mij kocht voor een kleine €500,= gouden sieraden voor zijn liefje.. Ze gooide ze terug in zijn schoot, ze waren niet duur genoeg! (Echt waar gebeurd!!).. Wat doet die ongelooflijke sukkel? Hij gaat terug naar de juwelier, geeft de sieraden terug en koopt duurdere sieraden! Die gozer is dus zwaar in de 'Honeytrap' gevallen 8-)

24-07-13 01:18:42
nietmeer
Grote goden! Ik ben écht een sukkel! Ik ben al helemaal blij als mijn Lief de nieuwste film voor me download en brandt....en dat we die dan in het weekend met een kaasje en een wijntje samen gaan kijken....Volgens mij doe ik wat verkeerd!:P

24-07-13 01:24:57
nietmeer
@Lennie: Nee hoor lieverd, je doet het precies goed :ja Ik ga nu naar de markt en ga er wat lekkernijen kopen voor bij de koffie. Ook koop ik bij een oudere vrouw wat te eten voor Wan. Ze houdt van pittig eten en deze vrouw kookt precies zoals Wan het lekker vindt. Dus koop ik w.s. vis in een pittige saus o.i.d.. Ik kan het niet eten, mijn bek staat in de fik! Als ik dan thuiskom staat Wan w.s. in de douche, ik ga koffie maken en we drinken samen een bakkie en eten een kleinigheidje waarna ze begint met het bakken van de broodjes en broden. Gisteravond heeft ze heerlijk gekookt voor mij: Gebakken groenten met kip en ze is speciaal voor mij ergens gele noedels gaan kopen, omdat ze weet dat ik daar dol op ben! Kijk, zo hoort het volgens mij als je een stelletje bent *) Ik ben er weg van, mijn schatje gaat zo wakker worden, welterusten lieve vriendin (L)

24-07-13 10:31:38
balou
Erelid

SamuiAxe, geniet samen met Wan van de lekkernijen en je geluk, zoals je al zegt, het had zoveel anders kunnen gaan!
Golddiggers heb je helaas overal...........

Ik weet wel, dat het niet altijd mee valt, om met minder dan 50 € per week rond te komen (sociale dienst gezeten jaren terug met blaadje) dan merk je pas of je de liefde gevonden hebt!
Soms zitten we hier samen buiten, kijken elkaar aan en zeggen, geld hebben we niet veel, maar we zijn gelukkig.

*)

25-07-13 11:00:32
Emmo
Stamgast

WMRindex: 67.694
OTindex: 28.580
Quote SamuiAxe:
Eindelijk!!
.
.
hoewel ik nog steeds laaiend ben op de Belastingdienst, die honden hebben niet eens het fatsoen gehad om zelfs maar te reageren op meerdere verzoeken mijnerzijds om een betalingsregeling te treffen! Misschien ga ik ze nog een uitvoerige bedankbrief schrijven, hoewel ook die waarschijnlijk ongelezen de versnipperaar in zal gaan.. Och, dat ze de pest krijgen, ik ben klaar....

'k Zal het doorgeven aan Pa. Misschien heeft 'ie nog een paar oud collega's.... :D

25-07-13 11:04:01
nietmeer
@Emmo: Dan kun je beter aan je pa vragen of hij zijn oud-collega's wilt vragen om voortaan het fatsoen te hebben om hun post te beantwoorden *8

27-07-13 21:51:15
ledi
Oudgediende

WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
http://www.nationaleombudsman.nl/contact-en-adres
-------------------------
Sammie, heb je ooit al eens contact gezocht met de ombudsman?
Op bovenstaande site kun je zien hoe dat digitaal, via post of telefonisch kan.

27-07-13 22:40:29
nietmeer
@ledi: Nee, in alle eerlijkheid gezegd, nee. Ik heb mijn schuld voldaan inmiddels en zie ook af van het sturen van een brief naar de Belastingdienst. Ten eerste zou ik me weer gaan opwinden over die eikels, ten tweede wordt zo'n brief ofwel niet eens gelezen, ofwel wordt er om gelachen en verdwijnt hij in de shredder. Ook heb ik geen zin om het allemaal weer op te moeten rakelen t.g.v. de Ombudsman, het leed is immers al geleden, de Ombudsman kan er verder ook weinig meer mee vrees ik....

28-07-13 09:39:06
ledi
Oudgediende

WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Okee, is ook het beste. Sterkte met het helemaal van je af zetten. *)

28-07-13 10:12:26
nietmeer
@ledi: Dank je, dat gaat wel lukken :ja *)

29-07-13 12:08:38
nietmeer
@balou: Aan de bijstand heb ik nooit gezeten, maar ik was als gedeeltelijk afgekeurd ambtenaar herplaatsbaar dus solliciteerde ik binnen Justitie op alle beschikbare functies die binnen mijn kader lagen. Ten tijde van mijn afkeuring was ik Sociotherapeut en werkzaam in de TBS. Vanwege mijn rugblessure mocht ik niet meer in direct contact met de TBS gestelden komen omdat het nogal eens knokken geblazen was. Nadat ik zo'n drie maanden thuis zat voelde ik de afkeuring al aankomen en heb toen contact gezocht met het UWV om ze te vragen mij te helpen met een herplaatsing. Het antwoord was zeer ontnuchterend en zal ik ook nooit vergeten: 'Meneer, u bent nog niet afgekeurd, dus kan ik u nog niet helpen, goedendag..' 8O

Vele, vele malen heb ik gesolliciteerd op functies waar ik zonder meer geschikt voor zou zijn, elke keer weer werd ik afgewezen, meestal met het dooddoenertje dat een andere herplaatsingskandidaat anciënniteit had. Totdat ik binnen een Penitentiaire Inrichting solliciteerde voor de functie van systeembeheerder. Na een gesprek van bijna één uur met een commissie verliet ik de ruimte en liep toevallig tegen een collega aan waar ik nog mentor van geweest ben. Enfin, beetje bijkleppen en toen vroeg hij wat ik hier kwam doen. Ik vertelde dat ik solliciteerde op de functie van systeembeheerder. Hij schudde meewarig het hoofd en wees iemand aan, 'Kijk, dat is onze nieuwe systeembeheerder, die is al aangewezen. Interne vacatures dienen binnen Justitie opengesteld te worden, ook al is er allang een kandidaat bekend....

Ik ben eervol ontslagen, waarom? Ik wist het niet, ik had een goed stel hersenen en had niets anders dan goede beoordelingen ontvangen tijdens de jaarlijkse evaluaties??

Navraag bij mijn vakbondsman leverde de volgende verklaring op: 'Meneer, het is een rekensom, u zit in schaal 8, dat is een redelijk hoge schaal. Als u herplaatst wordt in een lagere functie/schaal dan moet men u tot uw pensioen het verschil bijbetalen. Ontslaan kost vijf jaar wachtgeld, dat is goedkoper dan herplaatsen, dus u wordt geloosd'... Ik heb mijn ontslag aangevochten, en heb het verloren. De rechter oordeelde dat het ontslag zeker geen schoonheidsprijs verdiende, maar dat het wel volgens de wet was..

Daarna heb ik vele disputen met het UWV gehad, uiteindelijk resulteerden die in 6 verschillende rechtszaken of gedingen. Ál deze heb ik gewonnen, allemaal! Maar ik zat wel zonder werk, dat wel. Toen heb ik ze allemaal de pleuris laten krijgen en ben ik een eigen zaak begonnen, de moord met ze!

29-07-13 12:14:15
balou
Erelid

SamuiAxe 8O wat moet je je klote hebben gevoeld!!
De onmacht die je overspoeld op die momenten...het maakt je kapot!
En dan heb je jaren je best gedaan, laat je gezondheid je in de steek, maar dan tellen al die jaren niet meer he!
WALGELIJK!

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 123 124 125 [126] 127 128 129 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven