SamuiAxes Off Topic shit |
allone Oudgediende
WMRindex: 52.021 OTindex: 93.502
|
Quote SamuiAxe: @Lennie: .. dat in potentie iedereen kan moorden, iedereen! .. Geloof me maar, al ben je de zachtste, liefste vrouw ter wereld, als de belangen hoog genoeg zijn zal ook jij iemand kunnen doden.... volgens mij heeft het niets te maken met je karakter, maar met evenwicht. zolang je, van de dingen die je overkomen, enige afstand kunt bewaren, zal het nooit zo ver komen, dat een emotie je zo overheerst, dat je er iemand door aanvalt/vermoordt. bovendien lijkt me, dat in jouw verhaal, het niet de bedoeling was dat de buurman gedood zou worden door die schroevendraaier, lijkt me eerder een ongeluk |
|
nietmeer
|
@allone: Soms heb je hetgeen mensen die je liefhebt overkomt niet onder controle. Veronderstel dat je een keuze moet maken, je eigen kind dood, of je hebt de mogelijkheid om de potentiële moordenaar te doden om het leven van je kind te redden. Ik denk, nee, ik weet zeker dat ieder ouder ervoor zal kiezen om zijn kind te redden, zelfs als dat betekent dat de ouder daarvoor iemand zal moeten doden! Ik geef toe dat dit een extreem voorbeeld is, echter, daarmee maak ik denk ik wel mijn punt duidelijk: Onder de juiste omstandigheden is iedereen in potentie in staat om een ander te doden. En nee, het was geen ongeluk, de man was zo getergd dat hij wel degelijk zijn buurman wilde doden.... Iets waar hij later veel spijt over betuigde, dat wel, maar dan nog was het geen ongeluk |
|
Lennox Oudgediende
WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340
|
Ben het volledig met Samui eens. Ieder mens heeft een killerinstinct dat we slechts met een laagje beschaving, of angst om gepakt te worden, onder de duim houden. En hoewel veel mensen denken dat dat laagje heel stevig is, is het in wezen maar flinterdun. Je kunt alleen maar hopen dat je omstandigheden zo gunstig blijven dat het laagje niet breekt. (Lees lord of the flies maar eens). Ik twijfel er beslist niet aan dat ik in bepaalde omstandigheden bepaalde mensen zonder problemen te grazen zou nemen als ik de kans kreeg. Een indringer die mij probeert te verkrachten of te vermoorden, gruwelijke dierenmishandelaars, uitschot dat zomaar anderen op straat kapot begint te schoppen, die gore ponypletzeug, een kerel die een baby in zijn gezichtje stompt....als ik een knopje had waarmee ik deze mensen ongemerkt van de wereld kon vagen zonder risico of mijn handen vuil te maken dan drukte ik daar meteen op en dat betekent dat ik dus kennelijk wel degelijk de wil heb om te doden. Zoals de meesten. |
|
omabep Oudgediende
WMRindex: 10.849 OTindex: 3.187
|
SamuiAxe: Dat ben ik met je eens. In oorlogstijd zal je ook beslissingen moeten kunnen nemen of je het nu wil of niet. Het lijfsbehoud en bescherming van je nageslacht zal denk ik de overhand gaan krijgen. Ik weet alleen niet hoelang zoiets duurt voordat ik zo ver ben dat ik het zou kunnen. Maar een moord plannen en uitvoeren zodanig dat je niet gepakt wordt is wel iets anders dan door pesterijen of per ongeluk een moord plegen. @Lennie: Ik hou ook van al die series, heerlijk om daar de tijd mee door te brengen en kijk ook erg veel naar de waargebeurde documentaires. |
|
nietmeer
|
@omabep: Niet voor niets is er het gezegde: Revenge is a dish best served cold. Impulsieve moorden zullen eerder opgelost worden dan doordachte moorden. En vergis je niet, zoals Lennox zegt: Het laagje beschaving dat we dragen is flinterdun, veel dunner dan je zou verwachten, zo heel ver staan we nog niet af van onze grotbewonende voorouders |
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.694 OTindex: 28.580
|
Quote SamuiAxe: Jazz doet hetzelfde bij me, ik vind het vreselijk! Voor de verandering eens luisteren naar Keiko Matsui. Deze jongedame weet heel aardig jazz-achtige dingen bij elkaar te pingelen. Quote @Lennox: (Lees lord of the flies maar eens). Hoewel ik het in principe met je eens ben, (vrijwel) iedereen is uiteindelijk tot behoorlijke wandaden in staat, tot moord aan toe, vind ik eigenlijk je voorbeeld nogal ongeschikt. Toen ik het boek weer eens herlas vond ik het een bij elkaar gezochte constructie van de schrijver om maar vooral gelijk te krijgen. |
|
nietmeer
|
@Emmo: Bedankt voor de tip! Ik heb op Youtube willekeurig een aantal van haar nummers beluisterd en ik moet zeggen dat ik het heel erg mooi vind Zelfs de 'jazzy' nummers zijn eigenlijk veel meer easy listening dan jazz.. Heel erg goed. Ik had nog nooit van deze dame gehoord, wat is internet toch een verruiming voor de mens Het spreekt voor zich dat ik op dit moment haar discografie aan het binnenhalen ben |
|
tierelier Senior lid
WMRindex: 248 OTindex: 1.376
|
als ik ff tijd heb straks zal ik eens naar deze jongedame(keiko matsui) luisteren wat ik tot nu toe van jullie gehoord heb (waar jullie van houden)kon mij niet echt bekoren |
|
nietmeer
|
@tierelier: Tsja, muziek is en blijft toch altijd een persoonlijke smaak. Het enige dat iemand kan doen is wat tips geven, de rest doe je zelf Maarre, vertel, waar hou jij van? Wat is jouw muzieksmaak? Ben eigenlijk wel benieuwd, als je nou echt helemaal niets mooi vond hier dan heb je toch een redeijk aparte smaak lijkt mij. Ik bedoel, wie houdt nou niet van Pink Floyd? |
|
tierelier Senior lid
|
.I can see clearly now - Klapa Sinj & Iva Ajduković .hier 1 van de velen, heb een zeer brede smaak wat muziek betreft. zonder muziek is deze, maar ik vind dit mooi |
|
tierelier Senior lid
|
BOLERO-RAVEL .en deze |
|
nietmeer
|
@tierelier: Je linkjes zijn de mist in gegaan vrees ik Bolero is zonder meer mooi, maar dat is slechts één muziekstuk, ik wil juist graag weten welke soort muziek je mooi vind, wat je favoriete band is enzovoorts |
|
tierelier Senior lid
|
laat ik die nu niet hebben heb verschillende die ik mooi vind, en dan is het meestal maar 1 lied van hen of 2. van, vaya con dios vind ik dan wel weer meerdere van mooi, maar het klapstuk van deze dame is heading for a fall er gaat van mij wel meer de mist in ,kijk ik niet meer van op |
|
Lennox Oudgediende
|
@Emmo: Nou ik had dat voorbeeld niet aangehaald om aan te geven dat iedereen tot moord in staat is of omdat het zo goed geschreven is maar vanwege de intentie van de schrijver om aan te geven dat onze beschaving slecht een dun laagje is en dat zelfs de beschaafdste onder ons, engelse koorjongetjes, gemakkelijk kunnen verworden tot wilden. En dat was toen een schande om te verkondigen (beschaafde mensen waren immers naar het evenbeeld van god geschapen en wilden waren heidenen, eigenlijk een soort beesten, waar men niet mee geassocieerd wilde worden). Vandaar dat hij de boodschap in de vorm van een (wellicht wat kunstmatig aandoend, dat herinner ik me niet meer zo goed) jongens avonturenboek gegoten heeft. Maar dan met een dubbele bodem. Los van wat je wat de opzet of stijl van het boek vindt staat het wel min of meer symbool voor de bewering dat beschaving slechts een heel breekbaar laagje is. Zo hebben wij het althans meegekregen, maar da's wel al 27 jaar geleden . |
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.694 OTindex: 28.580
|
@Lennox: Dat was inderdaad de bedoeling van de schrijver. Volgens mijn info is het geschreven als een reactie op een destijds populair (Engels) jongensboek, waarin de Engelse beschaving van de jongens er voor zorgde dat een hele kudde kannibalen tot keurig met mes en vork etende Engelsen werden Een beetje een persiflage dus, maar met een serieuze ondertoon. |
|
nietmeer
|
|
|
nietmeer
|
@Lennie: Dank je, dank je Het hoogtepunt van de dag..... Tatatataaaaaaa! We gaan vanavond lekker bij de Mac eten! Het blijkt dat we er allebei gek op zijn, maar we zijn beiden in jaren niet meer geweest Dus ga ik vanavond lekker een dubbele cheeseburger eten, of een fishburger, of misschien zelfs wel een Big Mac!! |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: Laat het jullie smaken!!! |
|
Lennox Oudgediende
|
samuiaxe: Hee, van harte gefeliciteerd! Maak er een mooie dag van . En als je toch bij de Mac bent, neem dan eens de Mac Tasty, met gebakken bacon ertussen . Hmmm, water loopt me in de mond. hele fijne dag hoor! |
|
nietmeer
|
@Lennox: Dank je ik zal eens kijken of ze zoiets hebben hier |
|
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
Feli kerel! En dat je in gezondheid nog maar een oud manneke mag worden!
(We hebben trouwens ook een jarig worteltje.) |
|
bouwboy Erelid
WMRindex: 673 OTindex: 2.097
|
|
|
balou Erelid
WMRindex: 2.233 OTindex: 127
|
SamuiAxe, van Harte gefeliciteerd!!! @wortel ook van Harte gefeliciteerd!!! Hey Samui, heerlijk man de Mac, geniet er lekker van!!!!! (krijg al honger als ik er aan denk). Goeiemorgen bouwboy (of moet ik verbouwboy zeggen haha) |
|
nietmeer
|
@balou: Dank je lieverd ik zal er van gaan genieten |
|
tierelier Senior lid
|
SamuiAxe: van harte gefeliciteerd en wens je nog vele jaren gezond en wel. wortel ook van harte gefeliciteerd natuurlijk en dat je maar een oud gezond mannetje mag worden |
|