SamuiAxes Off Topic shit | |
02-07-13 12:58:21 | nietmeer |
@balou: Wat lief! Een liedje speciaal voor mij Die zanger lijkt écht op jouw blaadje! Hieronder twee van de meest mooie muziekstukjes die ik ken. De eerste is Quand Un Amour, onder Nederlanders welbekend als "Waarom nou jij" van Marco Borsato. Zo ik Venzje al vertelde is Cocciante een gevierd zanger/songwriter en veel van zijn nummers zijn vertaald, o.a. in het Nederlands. Cocciante ken ik al langer dan Borsato, ik was al een fan toen Marco nog niet doorgebroken was. 'Quand Un Amour' is een Franstalig liedje waar ik geen snars van begrijp! Mijn Frans is beperkt tot Mayonaise, paraplu en garage Toch kan ik 'Quand Un Amour' woord voor woord mee blèren en krijg ik elke keer weer een dikke strot en kippenvel als ik het hoor! Hoezo? Muziek is emotie? Echt wel Mijn tweede keuze is een song van Supertramp, deze band behoort al sedert 'Dreamer' tot mijn meest favoriete symfonische rock bands aller tijden.. Euh, dat is, tot Rodger Hodgson in 1983 de band verlaat na onenigheid met een van de oprichters, Rick Davies. De albums waarin Hodgson de leadzang voor zijn rekening nam zijn alle vier uitermate succesvol geweest. Nu, bijna 30 jaar nadat Hodgson Supertramp verlaten heeft is zijn koosnaam nog steeds Mr.Supertramp. Hodgson heeft een loepzuivere, hoge, zeer karakteristieke stem die geweldig mooi klinkt! De beste albums van Supertramp zijn zo ik eerder schreef uit de tijd dat Hodgson de leadzang voor zijn rekening nam: Crime Of The Century Crisis? What Crisis Even In The Quietest Moments Breakfast In America De meesten kennen wel een paar tracks van Supertramp: Babaji, School en Dreamer kennen de meeste, iets ouderen onder ons wel. Het nummer dat op mij emotioneel gezien het meeste effect heeft is 'Child Of Vision' van het album 'Breakfast In America'. Echter, ook 'Fool's overture','Asylum','Just A Normal Day' en 'If Everyone Was Listening' zijn pareltjes 'Child Of Vision' heeft op mij een merkwaardig effect; Als ik wat chagrijnig of down ben dan weet dat nummer my negen van de tien keer op te peppen Oordeel zelf en luiter naar deze live-versie van Child Of Vision... 'Quand Un Amour' 'Child Of Vision' | |
02-07-13 17:52:37 | balou Erelid WMRindex: 2.233 OTindex: 127 |
Prachtige nummers! Rodger Hodgson, is idd. een erg goede zanger!! Heb ook veel van hun nummers. Muziek is een en al emotie!!!! | |
02-07-13 17:54:42 | nietmeer |
Dat nummer 'school' zegt zelfs mij iets. Dan moet het wel héél bekend zijn Als we het toch over muziek hebben: ziehier. | |
02-07-13 22:40:11 | balou Erelid WMRindex: 2.233 OTindex: 127 |
wortel, ook die heb ik, mooi! | |
03-07-13 08:11:47 | nietmeer |
wortel: 'Private Investigations' is inderdaad een mooi nummer van Dire Straits Wist je dat ze een nóg mooier nummer hebben gemaakt? De lange, bijna 15 minuten lange versie van 'Telegraph Road'.. Luister en geniet | |
03-07-13 08:31:15 | venzje Oudgediende WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915 |
Mmmm... Love over Gold is inderdaad mijn favoriete album van de Dire Straits. Mijn huisgenoot had de LP al voor hij officieel in Nederland uitkwam. In '78, ze hadden met Sultans of Swing net hun eerste hit, heb ik een avond voor hen mogen werken: tussen de coulissen zitten met een bak bier en telkens als een van de artiesten zijn flesje leeg had, een nieuwe neerzetten. Daarna nog helpen opruimen en alles in dat ene vrachtwagentje zien te proppen. Een memorabele uitzendbaan... | |
03-07-13 08:37:45 | nietmeer |
@venzje: Inderdaad, memorabel Maar het is natuurlijk wel leuk om die gasten van zeer dichtbij eventjes mee te maken. Zo'n, oh wat zal het zijn? 35 jaar geleden ofzo heb ik een poosje bij "De Ster" in Nieuwkuijk gewerkt, was ook wel leuk om de daar optredende Nederlandse artiesten van nabij te zien. Heh, ik heb zelfs ooit een zanger van een Nederlandse band de toegang geweigerd, wist ik veel wie hij was? Ik heb niet zo verschrikkelijk veel concerten gezien, maar mijn mooiste concert ooit was in 1983 in De Kuip, het afscheidstournee van Roger Hodgson en Supertramp voordat hij vertrok bij Supertramp. Ik heb toen nog een shirt gekocht met 'Supertramp' er op geprint, die kan ik goed 20 jaar gehad hebben | |
03-07-13 09:49:47 | venzje Oudgediende WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915 |
SamuiAxe: De Ster, dat was toch zo'n beetje de thuisbasis van Corry Konings? | |
03-07-13 09:54:21 | nietmeer |
@venzje: Weet ik eigenlijk niet, zou best kunnen, hoewel ik ze geloof ik maar één keer gezien heb. Evenals Anita Meier c.s. Maar het was wel een populaire tent, kwamen ook veel gasten van het woonwagenkamp enzo.. | |
03-07-13 13:44:32 | nietmeer |
@balou: Ja hè SamuiAxe: Ik ken bijna dat hele album uit mijn hoofd Genieten is het zeker Ik heb het zo vaak geluisterd dat ik helemaal van slag raakte toen mijn MP3-spelertje besloot de volgorde te veranderen Ik vind Private Investigations iets mooier, en Telegraph Road is zo lang dat je de neiging krijgt af te haken. Daarom kom ik liever met deze als ik niet weet of mensen 't kennen Maar bij jullie had ik dat eigenlijk wel ergens kunnen weten... Ik heb ook zitten twijfelen tussen die twee. Het zit zo stikvol details dat het 'koptelefoon-muziek' wordt: je vindt steeds nieuwe details, maar alleen als je niks anders hoort dan die muziek en al je geduld (voor zover ik dat heb...) bij elkaar harkt. Is er een korte versie van Telegraph road dan?? @venzje: Das best cool, eventjes met zulke artiesten werken Het suffe is dat ik eigenlijk alleen muziek van 'voor mijn tijd' luister, en die artiesten dus meestal geen concerten meer geven, laat staan dat ik zo dichtbij kan komen... Hoewel, de muziek hoor je eigenlijk gewoon beter met een fatsoenlijke koptelefoon. Ieder nadeeld hep z'n voordeel Alleen met de andere albums van de Dire Straits kan ik eigenlijk niks, staat vaak één nummer op dat ik mooi vind, en de rest krijg ik niet eens uitgeluisterd Sultans of swing heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik doen | |
03-07-13 14:04:47 | nietmeer |
wortel: Er zwerft ergens een kortere versie, waarschijnlijk ooit uitgebracht als single. Een koptelefoon gebruik ik enkel als ik geen andere keuze heb. Het ruimtelijke en de plaatsing van de instrumenten in je geluidsbeeld van een paar fatsoenlijke speakers, eventueel aangevuld met een aparte subwoofer, (lage tonen speaker), kan tegen dat van elke koptelefoon op. Ook de lage tonen 'doen niets' als je ze via de koptelefoon beluistert. Geen vibratie in je borstbeen zal ik maar zeggen | |
03-07-13 14:08:03 | venzje Oudgediende WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915 |
Ik ben vooral een groot liefhebber van Pink Floyd. Dat begon al ergens rond mijn twaalfde of zo, met hun eerste twee (nogal psychedelische) LP's. Maar hun absolute topper is wat mij betreft het album Wish You Were Here. En natuurlijk Echoes (op Meddle). (wortel: over koptelefoonmuziek gesproken!) | |
03-07-13 14:16:55 | nietmeer |
SamuiAxe: Oh, in de korte versie skippen ze gewoon het hele voorstuk en het laatste couplet met tussen- en nastuk. Ja, dat helpt wel... Maar dan is de charme er wel vanaf, natuurlijk. In vergelijking met mijn speakertjes is dit (van papa Wortel) een mega-vooruitgang Jammer dat die niet meer te koop zijn, anders was ik voor zoeen gaan sparen. (en ja, ze zijn duur. Moet ik maar geduld gaan kweken) Zijn ding is nu al twintig jaar oud geworden | |
03-07-13 14:21:11 | nietmeer |
wortel: Is Sennheiser uit de handel gehaald dan? Voordat ik in 2007 naar Thailand verhuisde heb ik op de valreep een draadloze Sennheiser gekocht. Prima dingetje , maar ja, zoals gezegd niet te vergelijken met een fatsoenlijk setje Oh,wacht, het kwartje valt... Je bedoelt dit specifieke model? Ach, dan koop je toch gewoon een andere Sennheiser, eigenlijk zitten daar geen slechte modellen tussen. | |
03-07-13 14:25:48 | nietmeer |
@venzje: Echoes is samen met Dogs veruit mijn favoriete keus van PF & Waters... Water's tour 'In the Flesh' bevat een waanzinnig goede uitvoering van Dogs Wist je overigens dat Dave Gilmour na het overlijden van zijn goede vriend en mede-bandlid Richard Wright gezworen heeft om nooit meer 'Echoes' te spelen? | |
03-07-13 14:29:15 | nietmeer |
SamuiAxe: Whaha, ik hoor het kwartje vallen Prrr-rr-rr-pling! @venzje: 'k zal eens gaan kijken! EDIT: Hmm, Sultans of Swing gaat m'n lievelingsnummer niet worden De tekst is wel erg gaaf eigenlijk Voor Echoes ga ik idd even iets beters vangen dan de speakertjes van dit schattige kleine latopje NOG EEN EDIT: Oef, Echoes is gaaf! En ik ben nog niet op een kwart... Hij is zo cool! Ook heerlijk lang trouwens | |
03-07-13 15:53:19 | venzje Oudgediende WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915 |
wortel: Dan zul je Shine On You Crazy Diamond misschien ook wel waarderen (ook haast een half uur). SamuiAxe: Nee, dat wist ik niet. Heel jammer, maar tegelijk ook wel tof van hem. | |
03-07-13 15:58:59 | nietmeer |
Echoes, wonderschoon nummer.... Overhead the albatross hangs motionless upon the air And deep beneath the rolling waves in labyrinths of coral caves The echo of a distant tide Comes willowing across the sand And everything is green and summery And no one showed us to the land And no one knows the where's or why's But something stirs and something tries And starts to climb towards the light Strangers passing in the street By chance two separate glances meet And I am you and what I see is me And do I take you by the hand And lead you through the land And help me understand the best I can And no one calls us to move on And no one forces down our eyes No one speaks And no one tries No one flies around the sun Almost every day you fall upon my waking eyes Inviting and inciting me to rise And through the window in the wall Comes streaming in on sunlight wings A million bright ambassadors of morning And no one sings me lullabies And no one makes me close my eyes So I throw the windows wide And call to you across the sky. | |
03-07-13 21:32:46 | Emmo Stamgast WMRindex: 67.694 OTindex: 28.580 |
SamuiAxe: Over het algemeen vind ik de meeste nummers van PF behoorlijk sterk op het gebied van tekst. | |
03-07-13 22:13:44 | Lennox Oudgediende WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340 |
@samuiaxe: Zo een prachtig nummer! Heb heel lang een videoband gehad met daarop Live at Pompei. Daar zie je hen spelen, zonder publiek en uiteraard heel psychedelisch gefilmd, in de ruines van Pompei. Is echt wel 25 jaar geleden dat ik die voor het laatst gezien heb maar is echt een prachtige opname. | |
03-07-13 22:18:42 | nietmeer |
@Lennox: Ik heb 'Live at Pompei'! Directors cut! Zie je Waters helemaal high met zijn mager bekkie en lang haar! Wil je een kopie? no problem,ik brand een dvd voor je en stuur 'm op.. | |
03-07-13 22:23:50 | Lennox Oudgediende WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340 |
samuiaxe: Hee te gek, heb je die! Had ik ook eigenlijk kunnen weten . En zou hem best weer willen hebben Zal eens kijen of ie online niet even te downloaden is, mocht het niet lukken of als ik hem niet kan vinden, maak ik graag gebruik van je aanbod, dank daarvoor alvast . | |
03-07-13 22:26:22 | nietmeer |
04-07-13 06:06:08 | nietmeer |
@venzje: Ik weet niet of je ook specifiek Rogers Waters hebt? Zo nee, dan hier de LIVE versie van 'Dogs', opgenomen tijdens zijn tournee "In The Flesh". Ruim 16 minuten genieten van een live-uitvoering die kan wedijveren met een studio-opname! Ik hoop eigenlijk dat je het nog niet kent , geloof me, er gaat een wereld open Roger Waters - Dogs | |
04-07-13 06:10:08 | nietmeer |
@Emmo: Quote @Emmo: SamuiAxe: Over het algemeen vind ik de meeste nummers van PF behoorlijk sterk op het gebied van tekst. Daar kan ik het helemaal mee eens zijn! PF & Roger Waters hebben vaak heel erg mooie lyrics. Omdat Waters heel veel nummers voor PF geschreven heeft tijdens zijn PF tijd heeft hij ook de rechten om die nummers in zijn eigen repertoire uit te voeren. Als je internetverbinding het toelaat moet je eens luisteren naar zijn versie van 'Dogs", de link staat hierboven in mijn post aan @venzje. | |