SamuiAxes Off Topic shit |
benja34 Erelid
WMRindex: 161 OTindex: 1.832
|
@Lennie: da's inderdaad weinig foto's wij hebben afgelopen vakantie (10 dagen) ongeveer 1400 foto's en nog een uurtje of twee film gemaakt en de centra van die dorpen lijken me ook heel mooi, ben er alleen nog nooit geweest |
|
nietmeer
|
@benja34: Ja, dat aantal hebben wij in het verleden ook wel gehaald hoor! Maar navenant je op meerdere plekken veel van hetzelfde ziet, zoals bootjes, haventjes e.d. ga je iets minder fotograferen...Ik had op een gegeven moment het benul van: Okee....Weer een bootje, wéér een haventje...Zo wordt zelfs Friesland saai! Dus toen heb ik alleen nog maar foto's genomen van echt opmerkelijke dingen...Zoals eenden die in je tuin komen eten en bijna de keuken binnenkomen.... |
|
nietmeer
|
Quote @benja34:: als je onkruid probeert te bestrijden met waterstofperoxide dan gaat er nog wel wat meer dood ben ik bang. Dat denk ik ook, al werd het min of meer in de bodem gespoten. Maar dat zou een normale gedachtengang zijn... Overigens was het al behoorlijk verstikt door onkruid-overschot, en was er voor 'wat meer' al betrekkelijk weinig ruimte. Daarom moesten ze ook van het onkruid af. |
|
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
Quote @benja34: en de centra van die dorpen lijken me ook heel mooi stadjes @Lennie: Inderdaad. In het Rijksmuseum hangt alleen het beste van het beste, maar je blijft toch niet bij ieder kunstwerk staan. Laatste edit 23-09-2013 12:14 |
|
venzje Oudgediende
|
SamuiAxe: Als je een bouillonblokje in heet tomatensap oplost, heb je al een heel aardige tomatensoep. Stukjes kip erin en voila! Eventueel kun je het nog een beetje zoeten met wat je daarvoor doorgaans gebruikt. (Heb je al stevia kunnen vinden?)
Laatste edit 23-09-2013 15:09 |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.026 OTindex: 93.505
|
@venzje: ik heb stevia in huis, maar ik moet zeggen, ik gebruik het niet veel, het heeft een raar bijsmaakje. maar alles heeft voor- en nadelen, natuurlijk, iedereen moet kijken wat voor hem 'werkt' wat soep betreft, gisteren heb ik komkommersoep gemaakt, heerlijk.. zolang je de groentes maar afwisselt, en naar smaak een beetje zout en peper, blijft het lekker.. maar ben je, SamuiAxe, nog steeds op soepdieet, of mag je al andere dingen? hoe is t? |
|
nietmeer
|
@Lennie: Als je heel veel foto's maakt heeft dat ook een voordeel. Dan kun je thuis bekijken wat je in het echt had kunnen zien als je niet de hele tijd met dat toestel in de weer was geweest. |
|
nietmeer
|
@allone: Ik ben er nog niet aan toegekomen om op zoek te gaan naar Stevia, maar ik begrijp dat het een wat bittere smaak heeft? Hoe het met me gaat? Euh, tsja, eigenlijk schandalig goed Ik voel me kiplekker, heb nergens meer last van en ben weer sterk genoeg om met een Buffel te worstelen Een paar dagen geleden heeft Wan een heerlijke Thaise groentesoep gemaakt, is toch heel anders van smaak en ingrediënten als de Hollandse groentesoep.... Hij was overheerlijk! Ze had er stukjes kipfilet in gedaan en het was een mooi mager soepje. Op dit moment is ze naar de markt om verse vis te kopen, daar gaat ze straks filet van maken, dat wordt dus weer smullen! Ik let nog heel erg goed op met wat ik eet, maar ik ben zoetjes aan van het 100% vetvrije dieet af te gaan, nu eet ik zoveel mogelijk vetarm. Ik eet dus (nog) geen gehakt of vette vleeswaren, vanochtend heb ik op de markt ontbeten met een kop koffie en een pakje vegetarische crackers die ik snel bij een 7/11 gekocht had. Ik ben gelukkig een gemakkelijke eter, dat scheelt. Vaak genoeg bestaat mijn ontbijt uit een kop koffie en een dikke snee bruinbrood die ik in de koffie sop Al met al; het gaat weer erg goed met me! Ook drink ik nog steeds een aftreksel van Roselle en een soort Chinese rozenbottel waarvan mij de naam even ontschoten is, ik meen Sa Doa. Dit werkt erg goed op de blaas en urinewegen, het aftreksel is een diureticum en helpt erg goed om urineweg- en blaasinfecties te voorkomen. De rozenbottel is dan weer goed voor de maag, bloedzuiverend en bloeddrukverlagend. Jaja, Sammy is helemaal op de alternatieve toer . Laatste edit 24-09-2013 12:02 |
|
venzje Oudgediende
|
SamuiAxe: Blij om te lezen dat het weer goed met je gaat. En mocht je idd met een buffel gaan worstelen, zorg je dan wel dat Wan foto's voor ons maakt?
Stevia is in veel gevallen prima bruikbaar, zoals in een zoetzuur sausje, taartdeeg enz. Maar ik doe het niet in de koffie. Ik ben een enorm liefhebber van lekkere koffie en daarin heeft stevia toch een beetje een licht bitter bijsmaakje. |
|
allone Oudgediende
|
SamuiAxe: fijn dat je je zo goed voelt klinkt ook lekker allemaal, niet alsof je moet lijden 'alternatief' -als het werkt- is goed, omdat het minder bijwerkingen heeft.. en ja, foto's van je worstelpartij zijn welkom hoe oud is die Buffel? 3 weken? |
|
omabep Oudgediende
WMRindex: 10.850 OTindex: 3.187
|
SamuiAxe: Fijn dat het goed gaat met je. Zorg ook even dat Wan in kan loggen om de foto's hier neer te zetten en verslag te doen van je gevecht, mocht het zover komen. |
|
nietmeer
|
|
|
allone Oudgediende
|
Quote: Geduld is een schone zaak en dient de mensheid tot vermaak |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: brood in koffie soppen Ieder z'n meug @allone: Geduld is een schone zakdoek! Worteltjes hebben soms ook een licht alternatieve taal, ja. Mama Wortel was het overigens helemaal met je eens dat de rode tomaten achter de bladeren zaten omdat ze verlegen bloosden |
|
allone Oudgediende
|
wortel: |
|
nietmeer
|
@allone: Het leven is een bananeschil je glijdt erover uit zonder dat je het wil. "Maar mama doet dat anders!" "Maar mama is een bosbes." (of krop sla) Waarom, waarom zijn de bananen krom? Al waren ze recht van lijn dan zouden het geen bananen zijn. (Als aardrijkskunde vindt dat zíj me moeten vertellen waarom bananen krom zijn, dan is dat wel een geoorloofd antwoord hè?) "Welterusten!" "Slaap lekker, verslik je niet in je kussen, verdwaal niet in het donker en verslik je niet in een kameel!" (Wortelalternatief op "Don't let the bedbugs bite you!") Ik realiseer me nu pas hoe groente-gekleurd die zijn |
|
benja34 Erelid
|
wortel: maar bedwantsen zijn niet groentegekleurd maar roodbruin tot bruin de bedwants |
|
nietmeer
|
@benja34: Er bestaat ongetwijfeld ook bruine groente Tamme kastanjes? |
|
benja34 Erelid
|
wortel: dat zijn noten, geen groentes bruine bonen misschien? of anders bruinkool ik lees op die wiki-pagina trouwens iets heel aparts: Quote: Bij de bevruchting van de bedwants vindt een traumatische inseminatie plaats; het mannetje maakt geen gebruik van een vrouwelijk geslachtsorgaan, maar maakt een gat in het vrouwtje om de geslachtscellen af te geven. De wijfjes leggen enkele tot ongeveer 10 eitjes per dag en in totaal ongeveer 200 gedurende hun leven. dus die vrouwtje worden zo'n 20 keer in hun leven doorboort ombevrucht te worden |
|
nietmeer
|
@benja34: Dat dat doorboren zo voorkwam wist ik, maar twintig keer in zo'n leven... Ik dacht dat dat meteen het levenseinde van zo'n beestje was |
|
benja34 Erelid
|
wortel: tenzij 1 bevruchting genoeg is voor de rest van hun leven natuurlijk |
|
nietmeer
|
@benja34: No way. Tien per keer leggen, tien per keer bevrucht |
|
benja34 Erelid
|
wortel: als jij het zegt maar dan leven ze 20 dagen en worden elke dag doorboort. lekkere gedachte voor bij het opstaan |
|
nietmeer
|
@benja34: Hij kan enkele maanden zelfs zonder voedsel |
|
benja34 Erelid
|
wortel: ik kan verder niks over zijn levensduur vinden, dus je zult wel gelijk hebben |
|