|
Beereekhoorn Oudgediende
 WMRindex: 1.264 OTindex: 11.040
|
@MIADIA:  mijn schionzus wel en mijn lief heeft ook geschreven(maar alleen voor hemzelf en ik heb het mogen lezen) En eigenlijk maken zij het boek en ik help mee |
|
Buick Oudgediende
 WMRindex: 5.854 OTindex: 1.161
|
|
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 52.782 OTindex: 95.189
|
@Buick: op de Albert Cuyp staat een kraampje met wel 100 verschillende badeendjes. Dus. Als je daar in de buurt bent.  Familiefeestje  |
|
Loek
Oudgediende
 WMRindex: 1.758 OTindex: 19.424
|
is dit nu het felicitatie topic geworden  |
|
allone Oudgediende
|
@Loek: ja. Gefeliciteerd 🥂  |
|
Loek
Oudgediende
|
|
|
allone Oudgediende
|
|
|
Loek
Oudgediende
|
graag gedaan hoor |
|
MIADIA Oudgediende
 WMRindex: 5.554 OTindex: 6.526
|
ei ko toemorroo on veekeesjun toe londun  for for dees ik heb d'r zo'n zin in!  |
|
allone Oudgediende
|
@MIADIA: he? Oh engels  Have fun  Met kids? Laatste edit 24-04-2025 05:12 |
|
allone Oudgediende
|
We zijn mijn moeders huis aan het leegruimen. Zelfs nog brieven uit 1944 gevonden. |
|
Beereekhoorn Oudgediende
 WMRindex: 1.264 OTindex: 11.040
|
@allone: wow die had ze nog bewaard? Ik kan me indenken dat er nog heel veel spullen zijn, sterkte  |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.536 OTindex: 96.914
|
@allone: Ach, wat een treurige bezigheid... |
|
allone Oudgediende
|
|
|
MIADIA Oudgediende
|
@allone: ja 'engels' maar het was leuk. zónder kinderen |
|
MIADIA Oudgediende
|
|
|
allone Oudgediende
|
|
|
Buick Oudgediende
 WMRindex: 5.854 OTindex: 1.161
|
|
|
MIADIA Oudgediende
|
Help, sinds gisteren staat de WMR website bij mij weer op mobiele versie en klikken op normale versie werkt niet
wie heeft tips dit weer goed te zetten? |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.648 OTindex: 57.206
|
@MIADIA: De cookies verwijderen is de oplossing. Je moet daarna weer opnieuw inloggen. |
|
Loek
Oudgediende
|
ik ben ook al weer 18 jaar lid zie ik, 2 dagen terug |
|
HoLaHu Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 2.484
|
Een aantal weken geleden kreeg mijn Lief een uitnodiging om eens te komen praten met een pensioendeskundige. Dat ging van zijn werk uit, alle mensen die dit jaar 65 worden krijgen blijkbaar die uitnodiging. Wat bleek uit dat gesprek? Het werk wat mijn Lief nu al 15 jaar doet valt onder zwaar werk. En er is een regeling op het werk dat mensen die dit werk 15 jaar doen vervroegd met pensioen kunnen met een mooie regeling. Alleen dit jaar nog geldig.... Mijn Lief valt nog net onder die regeling. En zo komt het dat mijn Lief vanaf volgende week met pensioen is....Per 1 juni gaat zijn pensioen in, maar hij had nog wat vrije dagen staan. Dus morgen gaat zijn laatste week als arbeider in. Nog vijf dagen en het is helemaal gedaan met 's morgens om half vijf uit bed, 's avonds om 10 uur naar bed..Nog vijf dagen en hij is helemaal een vrij man!  |
|
De Paus Oudgediende
 WMRindex: 13.890 OTindex: 20.007 S |
@HoLaHu: Ik gun je man zijn welverdiende pensioen van harte. Maar ik blijf het een weeffout in onze maatschappij vinden dat de meeste mensen zich kapot moeten werken tot aan hun pensioendatum en na die dag gaan ze achter de geraniums zitten. Wat ik veel beter zou vinden is dat mensen al een paar jaar voor de pensioendatum een dagje in de week minder zouden werken. En dan een jaar lang na de pensioendatum nog een enkele dag in de week werken. Een meer geleidelijke overgang dan eerst je kapot werken en dan achter de geraniums. Bij zwaar werk, zoals stratenmakers, zou iemand dan de laatste jaren een deel van zijn tijd docent moeten zijn om jongere stratenmakers het vak te leren. Heel veel mensen, zoals Pieter Omtzigt, zijn het met mij eens, maar in de praktijk komt van dit soort ideeën helaas niets terecht. |
|
HoLaHu Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 2.484
|
@De Paus: De optie van minder werken had mijn man ook, maar omdat de regeling voor zwaar werk na dit jaar afloopt heeft hij er voor gekozen om te stoppen. Dat was in dit geval voordeliger dan te minderen met werken. Verder ben ik het met je eens. Laatste edit 19-05-2025 01:56 |
|
allone Oudgediende
|
@HoLaHu: gefeliciteerd. Wat een goed nieuws. En zo onverwacht! Feest @De Paus: Ja inderdaad  |
|