Stel je voor dat |
nietmeer
|
Naar een of andere hondencursus voor opvoeden? Want ik denk dat de hond gewoon niet goed is opgevoed als deze constant in huis poept en plast.
Stel je voor je moet heel erg nodig plassen, maar je zit net in een belangrijk sollicitatiegesprek. Wat doe je? |
|
|
Blaman Erelid
WMRindex: 567 OTindex: 2.109 T |
Oei, dat is een lastige want als ik moet plassen kan ik het echt niet ophouden. Toegeven dat ik moet plassen vind ik ook heel stom want dat had ik natuurlijk voor die tijd moeten doen. Ik denk dat ik uit alle macht ga probeen het toch op te houden (dus heen en weer ga wiebelen op mijn stoel) en geen goede indruk meer maak. Helaas pindakaas, daar gaat mijn nieuwe baan |
|
|
puppy Erelid
WMRindex: 727 OTindex: 6.557
|
@Blaman; lol Ik denk dat ik het gewoon zal zeggen. Jammer dan... Zou er misschien iets van maken van; Zenuwen he? |
|
|
mindworks Erelid WMRindex: 447 OTindex: 1.244 Wnplts: Emmerich ( S |
Is toch geen probleem, is een natuurlijk iets. Juist mensen die het ophouden worden als mensen beschouwd die niets durven te zeggen of geen actie durven te ondernemen..als je solliciteerd als manager of dergelijk nivo en je zit te wiebelen op je stoel kom je nou niet echt goed over... |
|
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
moment opname ergens in een uitzendbureau; midden in een discussie
"je moet professional zijn" "ik wil geen professional zijn, ik wil mens zijn"
in een contekst van functioneren.
En dat was lang geleden |
|
|
Blaman Erelid
Stel je voor dat jij de werkgever bent en er komt een sollicitant tegenover je zitten die heel nerveus is en waar je de woorden bijna uit moet trekken. Wat doe je om deze persoon op zijn/haar gemak te stellen? |
|
|
nietmeer
|
Heel informeel worden en misschien over mijzelf vertellen dat ik ook altijd zenuwachtig ben op zulke gesprekken als sollicitant zijnde dan. |
|
|
gewoon rustig met persoon praten..eerst over algemene dingen des levens..daardoor komt iemand zeer snel op zijn/haar gemak...en langzaam naar de details gaan...
je moet als werkgever altijd de tijd nemen (en rust vinden) voor je sollicitante..anders afspraak afzeggen en nieuwe plannen....
|
|
|
Blaman Erelid
Nieuwe stelling? |
|
|
nietmeer
|
Stel je voor, je baas vraagt of je even kunt kijken naar een belangrijk document dat hij op de pc heeft staan. Je kijkt en drukt per ongeluk de toets DELETE in. Het document is weg, nergens meer te vinden en niet meer terug te halen. Wat nu? |
|
|
Gewoon restore, backup of administrator bellen (moet ik in mijn geval naar mijzelf bellen)
Er zijn 1001 programma's op de markt om het terug te halen dus zou geen zorgen hebben....
Maar op stel dat nog wat leuker te maken;
Stel dat je je huidig werk zou moeten uitvoeren maar computers en rekenmachines bestonden er nog niet. |
|
|
Blaman Erelid
Tsjonge dan zou ik alles op moeten schrijven en bijhouden in dossiers e.d. Dat zou ontzettend veel tijd kosten en bovendien zou de kans op fouten veel groter zijn. Misschien zou ik de typemachine weer in moeten stellen (en in het ergste geval de correctievloeistof ook weer ) Stel je voor dat je wat teveel alcohol gedronken hebt en je wordt aangehouden voor controle. Wat doe je? |
|
|
Slicky Erelid
WMRindex: 697 OTindex: 1.759
|
Van mijn fiets afstappen en zeggen dat dat ding stuk is.
Stel je voor, mensen waren nooit begonnen met muziek maken. |
|
|
Blaman Erelid
Dan was onze cultuur op een heel laag peil gebleven. Sterker nog, ik denk dat onze beschaving op een heel laag peil gebleven was. Met muziek kun je namelijk veel meer uitdrukken dan met woorden dus we waren denk ik in het stenen tijdperk blijven hangen.
Stel je voor dat je een maand lang gedwongen wordt om veel en vet te eten (experiment). Hoe zou je hierop reageren? |
|
|
Dat ik dikker wordt
Stel je voor dat je een maand lang gedwongen wordt om water en droogbrood te eten. |
|
|
Tovenaar Erelid WMRindex: 370 OTindex: 3.459
|
Ja eten he. Daarna zul je in ieder geval meer respect hebben voor al het eten dat je krijgt. Stel je voor.. Je wil een dag vrij van school morgen. Maar je wil niet spijbelen. Je probeert rond 5 uur de zijdeur van de school en tot je verbazing blijft die open te zijn. Wat zou jij nou doen, om de hele school morgen vrij te laten hebben zodat jij niet in de problemen komt. |
|
|
Blaman Erelid
Ik kan me hier niks bij voorstellen. Iemand anders misschien??? |
|
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Ik snap 'm niet |
|
|
Tovenaar Erelid WMRindex: 370 OTindex: 3.459
|
Luister.. Niemand is op school aanwezig.. En jij wil niet naar school morgen. Jij wil dus de school saboteren voor 1 dag. Hoe ga je dat doen? Je bent binnen want ze hebben de zijdeur open gelaten. |
|
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Alle zekeringen en de schroefdoppen verwijderen, de schakelkast opnieuw verzegelen.. dat duurt wel even.. |
|
|
volgende stel dat... |
|
|
Blaman Erelid
Heraux reageert w.s. niet . Stel je voor dat je je eigen foto in de krant ziet staan met daaronder: OPSPORING VERZOCHT. DEZE PERSOON IS EEN GEVAARLIJKE MISDADIGER. Wat zou je doen? |
|
|
Blaman Erelid
Stel je voor dat je je eigen foto in de krant ziet staan met daaronder: OPSPORING VERZOCHT. DEZE PERSOON IS EEN GEVAARLIJKE MISDADIGER. Wat zou je doen? |
|
|
Blaman Erelid
Quote Blaman: Stel je voor dat je je eigen foto in de krant ziet staan met daaronder: OPSPORING VERZOCHT. DEZE PERSOON IS EEN GEVAARLIJKE MISDADIGER. Wat zou je doen? |
|
|