Evolutie, theorie of waarheid |
nietmeer
|
Tuurlijk, maar je kan je beter afvragen hoe deze planeet nog is te redden ipv te hopen of geloven dat een God alleen de gelovigen zal gaan redden. |
|
evertwinter Senior lid WMRindex: 318 OTindex: 555 Wnplts: Hasselt S |
De planeet is alleen te redden met naastenliefde. Dat is ook precies wat in de Bijbel staat, verder heb ik dat nog nooit in een ander boek gelezen. En (dat weet ik niet zeker) volgens mij staat daar in de Koran ook niks over in. |
|
Tovenaar Erelid WMRindex: 370 OTindex: 3.459
|
Nature will conquer.. Be patient.. |
|
nietmeer
|
Die boeken zijn door mensen geschreven, snap je wat ik bedoel? |
|
|
En herschreven en herschreven en herschreven. Snap je wat ik bedoel? |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Quote evertwinter: De planeet is alleen te redden met naastenliefde. Dat is ook precies wat in de Bijbel staat, verder heb ik dat nog nooit in een ander boek gelezen. En (dat weet ik niet zeker) volgens mij staat daar in de Koran ook niks over in. probeer eens kookboek |
|
|
Wat gaan we maken?  Ik heb wel zin in guiche! |
|
heraux Oudgediende
Liefde gaat door de maag(wand  (* meestal bij een tekort eraan) |
|
heraux Oudgediende
weet je waarom een mens niet aan God wil? Omdat we al in het paradijs zeiden dat we het wel zelf uit zouden zoeken, omdat we het beter wisten dan God. Helaas zit die Godhatende egoïstische geest nog altijd in IEDER mens, ook in een christen!
Pas zei iemand nog tegen mij: 'Als je zo eens luistert op straat dan kun je zeggen dat steeds meer mensen in God geloven!' Ik begreep er geen hout van; de statistieken over de leegloop van de kerk zijn toch overduidelijk? _____ Dat heeft niets met het geloven in GOD te maken - of anders - men hoeft niet minder te geloven als men de kerk mijd.
De supermarkt heeft de kleine winkel verdrongen - geloven wij dan niet meer in speciaalzaken of persoonlijke service?
We willen alles onder een dak.'Moet je maar eens goed luisteren, als je op het perron staat en iemand mist zijn trein dan wordt er gelijk gebeden: GVD! Alleen vergeten ze nog Amen te zeggen.' ____________ Vloeken is van alle tijden - erop letten geeft het een verkeerde betekenis - Is het een ontkenning van GODs bestaan - nee - zeker niet.Waarom zou iemand aan God vragen of hij naar de hel mag, als hij niet eens in die God en in de hel gelooft??? _____________ Wat is dan HELL en waarvoor is er zoiets als HELL - wellicht zijn mensen die denken dat HELL niet slechter kan zijn dan de plek waar ze nu vertoeven.
GODs lastering bestaat niet - denk over dit na en je geeft me gelijk. Zodra GOD er schoon genoeg van heeft grijpt die wel in - dat hoeven mensen niet voor hem te doen.
Maar je kunt vrij in iets geloven als die vrijheid ook bestaat - dat was 50 jaar geleden niet zo. Jij beleid je geloof in een windstille periode - zodra je opinie onder druk komt te staan ga je ook anders naar geloof kijken - als je dan nog opelijk druft te zeggen wat je vind - dan is er een echt geloven - nu is het meer voetenopdetafel religie...
vind ik (ihmo)
|
|
kazz1980 Erelid WMRindex: 1.704 OTindex: 1.181 Wnplts: Nee
|
sterk verhaal heraux!
Alleen zal God niet ingrijpen bij Gods lastering... Vrije wil enzo - daar kan zelfs God niet aan komen. GVD heeft niets met bidden te maken - al kan het wel gezien worden als een erkenning van het bestaan van God... ZO had ik het dan weer niet bekeken...
Voor veel te veel mensen is religie inderdaad een voetenopdetafel-religie (leuke voor Scrabble!!) - ik doel dan met name op de mensen die ook bijvoorbeeld iedere keer CDA stemmen omdat het een christelijke partij is waar de hele familie altijd al op stemt... Maar het geldt niet voor iedereen... Ikzelf ben bijvoorbeeld ongelovig opgevoed en ben nu wel gelovig... en geloof me - dat is niet makkelijk! |
|
|
_______________________ Zijn dat quotes of heb je dat nu net allemaal getypt? |
|
Ik heb wel eens een verhaal gehoord van iemand die aan het vloeken was. Een dominee die dat hoorde waarschuwde hem te stoppen. Die man ging door en zei dat als God echt bestond, Hij vuur van de Hemel mag laten neerdalen om hem te doden. Hij ging door, en de dominee bleef waarschuwen totdat inderdaad de bliksem op hem insloeg. Ik geloof dat dat op klaarlichte dag was zonder een wolkje aan de hemel.
Als je GVD zegt, bidt je in principe wel. Je roept Gods Naam aan... Je zegt immers God verdom me? Toch? En Gods Naam aanroepen is bidden... |
|
nietmeer
|
@evertwinter. Maar wat nu als je 'm juist vervloekt? Dat is dan toch geen bidden meer? En gebeurde dit tijdens de vloek of was dat een paar dagen later? Of weet ik hoeveel, het kan natuurlijk puur toeval zijn, misschien werd de bliksem naar mans naar de hemel gehoven arm geleid, aangetrokken door misschien zijn trouw of andere ring? |
|
heraux Oudgediende
Quote: Ik heb wel eens een verhaal gehoord van iemand die aan het vloeken was. Een dominee die dat hoorde waarschuwde hem te stoppen. Die man ging door en zei dat als God echt bestond, Hij vuur van de Hemel mag laten neerdalen om hem te doden. Hij ging door, en de dominee bleef waarschuwen totdat inderdaad de bliksem op hem insloeg. Ik geloof dat dat op klaarlichte dag was zonder een wolkje aan de hemel.
(nu kom je toch nog in de quote..) ______________ Wie heeft je dat verhaal in je neus geboord- ______________ Twee Jehova's die nu - ik denk - Nooit meer - aan de deur komen -stelde mij een hele riedel aan vragen waaronder er toch een paar zaten waarvan ik dacht dat de jehova's meer een populistische zielen verzamelaars vereniging was. ______________________________________ Ik vroeg ze wat het zou betekenen als de bijbel was geschapen door de duivel. ik was toen nog heel creatief met het geloof bezig.. |
|
Als je vervloekt is het net zo goed een gebed, want God aanroepen IS bidden, (ver)vloeken of niet. Dat verhaal, hij werd op datzelfde moment ter plekke geraakt. Ik geloof dat God dat kan. Dat verhaal werd mij door een godsdienst leraar (die ik als mens ook) hoog heb staan. Jehova's moeten van hun leider zielen winnen ja, dat is zo. Ze moeten per se zoveel huizen afgaan. Op zich heb ik daar best respect voor en daar kunnen veel Christenen een voorbeeld aan nemen (voor het geloof uitkomen bedoel ik dan) maar ik ben het met hun manier niet eens en ook ZEKER niet met hun Bijbelvertaling en bepaalde opvattingen |
|
Quote: En herschreven en herschreven en herschreven. Snap je wat ik bedoel? Het oude testament is vaak herschreven aan de hand van de vorige rollen. Hierbij werden ALLE letter EN leestekens ten alle tijden nagekeken. Als er ook maar het minste aan ontbrak werd deze rol vernietigd. Het nieuwe testament is net zo nauwkeurig, alleen kun je daarin taalfouten zien e.d. Maar de inhoud blijft hetzelfde. Verder zijn vertalingen niet altijd even goed. Er zijn in NL verschillende vertalingen die niet allemaal even goed zijn. De Statenvertaling is volgens mij de meest betrouwbare, deze is ook in de stijl van de orignele grieks/hebreeuws overgenomen. Met gezegden en alles... |
|
nietmeer
|
Quote: Als er ook maar het minste aan ontbrak werd deze rol vernietigd. Dat geeft dan gelijk aan hoe nauwkeurig dit moet herschreven zijn... |
|
heraux Oudgediende
|
|
|
Quote Kpuc: Quote: Als er ook maar het minste aan ontbrak werd deze rol vernietigd. Dat geeft dan gelijk aan hoe nauwkeurig dit moet herschreven zijn... Ze hebben het in de middeleeuwen veel te vaak aangepast. Ze zijn daar ook toe gedwongen. Ik heb laatst 2 verschillende bijbels naast elkaar gelegd, dat was erg verschillend. Hier en daar hab ik wat dingen vergeleken. De bijbel zal ik niet lezen, nu niet, nooit niet. |
|
Wat er in de middeleeuwen is gebeurd, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de Statenvertaling vanuit het hebreeuws en grieks is vertaald vanuit de orginele rollen. Deze moet dus zeer betrouwbaar zijn. Uiteraard staan er in de orginele vertaling dingen die je niet goed naar het nederlands kunt vertalen. Zo wordt er bijvoorbeeld voor het woord liefde 2 verschillende griekse vertalingen gebruikt die beide iets anders betekenen. Zoiets als echte "liefde" en "veel geven om". Dit valt wel op te maken uit de kanttekeningen van de Statenvertaling. |
|
nietmeer
|
Prima, maar dan nog, wat stond er in die rollen die ze vernietigden? |
|
Ikje Senior lid WMRindex: 395 OTindex: 727
|
Quote: Jehova's moeten van hun leider zielen winnen ja, dat is zo. Ze moeten per se zoveel huizen afgaan. Wat een onzin. Wie is hun leider? En hoeveel huizen moeten ze langs gaan??? De manier van prediken van JG is precies zo als de manier zoals Jezus dat wou. Hij gaf zijn apostelen de opdracht om met z'n tweeen langs de huizen te gaan en daarvan om de zoveel tijd verslag uit ye brengen. |
|
Twaggy Oudgediende
 WMRindex: 1.552 OTindex: 9.593
|
och ik heb driekwart van het topic niet gelezen tis elke keer dezelfde discussie |
|
|
Tja, je staat open voor het geloof en/of andere denkwijzes, of niet. Ik probeer achter de waarheid te komen en dan moet je soms toegeven dat je eerst in sommige dingen een verkeerde zienwijze had en dat is soms best moeilijk toe te geven voor sommigen.
|
|
|
Quote: Als je GVD zegt, bidt je in principe wel. Je roept Gods Naam aan... Je zegt immers God verdom me? God verhoord niet alle gebeden alleen die aanvaardbaar zijn voor hem. Dus je kunt GVD bidden wat je wilt maar Hij zal er niet naar luisteren. |
|