hr
jaargang -24 - laatste artikel 19-4 08:00 - 76013 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 4 .... 25 26 27 [28] 29 30 31 87 88 89 90

Evolutie, theorie of waarheid

17-10-06 09:13:20
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Wat nou als god gecreeert is door de mensen...?

17-10-06 11:32:30
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
poe, zou het ?
ik weet niet hoor - erg edge volgens mij - dat is voor de gristelijke niet echt vet cool hip om te zeggen..

Evenbeeld van GOD is de maker - en zo is het maar net..

Welcome to the planet of the apes

17-10-06 11:36:17
Tovenaar
Erelid

Ik vind dat het het overwegen waard is. Ik denk hier echt teveel over na... ;|

17-10-06 15:21:00
heraux
Oudgediende

T S
nou, het idee is niet nieuw.. tis gewoon waar.. wij scheppen God -onze schepper - wij projecteren onze verwachtingen en voorstelling aan iets wat we GOD noemen - In de geschiedenis is de GOD-norm (of GOD-moraal) ook sterk veranderd.

Dus wij projecteren die GOD en maken 'm zoals wij denken dat ie moet zijn, vader, moeder, liefde, geloof, overtuiging, kracht, overleven, opstaan na de dood (niet echt functioneel met zoveel spataderen..)

Als we GOD als projectie zien - en dit wordt een beeld gedeeld door ieder - wordt dan de wereld beter?
Ik projecteer een twijfel aan die GOD - een twijfelende GOD die niet goed weet wat goed en slecht is - die heel erg menselijk is geworden.

17-10-06 15:45:28
Tovenaar
Erelid

Alle mensen twijfelen.

instinkt is een goede eigenschap vind ik.

18-10-06 17:16:36
heraux
Oudgediende

T S
Instinkt laat ons overleven
moraal is de vraag "als wat" ?
moraal verheft ons - instinkt is het oordeel van de onbeschaafde -niet altijd slecht, maar niet altijd even goed - en dat wordt bepaald in de contekst, de omgeving, situatie waarin dat oordeel wordt geplaatst..

voorbeelden genoeg..

18-10-06 17:24:31
heraux
Oudgediende

T S
'Mensheid splitst zich in Übermensch en Untermensch'

LONDEN - Het verontrustende toekomstbeeld dat de schrijver Herbert George Wells in 1895 in zijn boek The Time Machine schetste en waarin in een verre toekomst de mensheid is geëvolueerd naar twee soorten, de Eloi en de Morlocks, wordt mogelijk werkelijkheid.

Dat althans zegt de Britse evolutie-expert Oliver Curry, meldde de BBC dinsdag. Meer..

18-10-06 17:37:25
Stryfe
Senior lid

WMRindex: 525
OTindex: 572
Wnplts: Den Bosch
S
Quote heraux:
'Mensheid splitst zich in Übermensch en Untermensch'

LONDEN - Het verontrustende toekomstbeeld dat de schrijver Herbert George Wells in 1895 in zijn boek The Time Machine schetste en waarin in een verre toekomst de mensheid is geëvolueerd naar twee soorten, de Eloi en de Morlocks, wordt mogelijk werkelijkheid.

Dat althans zegt de Britse evolutie-expert Oliver Curry, meldde de BBC dinsdag. Meer..

ghehehe, er komt zeker een deel 2 van de film aan ofsow :P
Wazig berichtje heraux... doe je goed.

18-10-06 17:45:22
heraux
Oudgediende

T S
Mijn reactie op het bericht aan redactie

tekst enigzins aangepast en gecorrigeerd.

1 woord - kul

Door gestage vermenging zal de mens inderdaad veranderen - wellicht langer worden.
Maar dat athletische zie ik niet zitten in die kantoorjungle -ook niet met de alternatieve activering in gymcentrales.

Tweedeling zal inderdaad ontstaan omdat de technologie een bepaalde groep toegang geeft tot pre-emptive zorg - dit blijkt dan de auto of het mobieltje te worden van de toekomst - zo: je hebt een mobiel waarom nog een telefooncel (public vs private care)
Quote:
pre-emptive care:
voorzorgsmaatregelend: medicatie tegen mogelijke bot/darm/maag problemen, genetische correctie etc..

Rijker worden kan niet zonder armer worden - armer worden betekend systematisch generatieve degeneratie - grote groepen mensen die door gebrek aan pre-emptiven over generaties lang achter zullen raken. Maar is dat nieuw, nee, ik zie deze ontwikkeling al voor eeuwen

En zijn stigma untermensch/ubermensch is een acta in flagrantis - het zegt iets over de vertaler cq herschrijver of over Oliver Curry. Maar deze term is het eerst leesbaar geworden met het werk van Frederich Wilhelm Nietsche in "Ecce Homo". (aanschouw de mens)

Daarin worden bepaalde groepen geklassificeerd als ubermensch - bestemd om anderen te leiden en te bepalen wat wel en niet moet.
Het lijkt dan ook een poging om dat denken uit te zetten voor de toekomst, zonder de vraag of antwoord op sociaal-economische vraag stukken - ik weet wie het water zal drinken - niet iedereen.

Leermoment 1: weinig; de gevoeligen voor untermenschlichkeit zeggen dat dit vooral een kapitalistische houding is - de gevoeligen voor ubermenschlichkeit zeggen dat dit onzin is -terwijl ze zichzelf natuurlijk tot de heersende klasse willen scharen.

Leermoment 2: men kan zich afvragen wat de volgende stap is in de evolutie van de mens als bepaalde genetische ontwikkelingen worden gedempt of geremt.

test: alle mensen slim zouden zijn -welke vorm krijgt dan de samenleving - als alle mensen voor zich zelf kunnen opkomen - welke profijt ideologie ontstaat er dan?

Diegene die zich niet hebben laten verwennen zullen overwinnen - ook al zijn ze dom, lelijk en klein..

misschien komt de mens wel van deze overwinnaar van de beeldenstorm van de prehistorie, wat dat ook mogelijk geweest zou zijn

Misschien is de lange athletische machine behoeftigde wel stom en kortzichtig?

imho

18-10-06 19:23:50
Tovenaar
Erelid

Misschien... Misschien ook niet..

18-10-06 19:26:55
mij
Erelid

WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
ik denk van wel, denk zelf een waarschijnlijk wel;)

19-10-06 00:04:58
Tovenaar
Erelid

We'll never know. Only if everyone shares his/her wisdom.

19-10-06 12:20:49
Civie
Senior lid

WMRindex: 119
OTindex: 13
Wnplts: Apeldoorn
S
Evolutie? God?

Ik hou het erop dat we uit de ruimte komen. En dat we er ook zullen terugkeren.

19-10-06 14:12:19
heraux
Oudgediende

T S
@Civie - gelijk heb je..

19-10-06 16:10:54
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Ruimte is ook maar een classificatie van de mens, daarmee bedoel ik dat wij zeggen “aarde” en “ruimte” en mars is dus in de ruimte voor ons aardbewoners. Maar iemand op mars zou zeggen, “mars” en “ruimte” en dus is de aarde in de ruimte. Is dus gewoon een kwestie van perspectief. Eigenlijk snap ik dat geheel van evolutieleer sowieso niet. Waarom moeten we kiezen tussen god, evolutie of nog wat anders? Waarom niet gewoon accepteren dat we zijn zoals we zijn omdat we zo zijn?
Alhoewel, om even in de filosofie te blijven, er is altijd nog Descartes. Jullie kennen vast wel zijn beroemde uitspraak “ik denk, dus ik ben” maar als je er over nadenkt, en dus volgens hem bestaat, bestaan we dan eigenlijk wel? Of zijn we gewoon figuren in iemands hoofd? Denk ik hier nu over na omdat ik dat leuk vind, of wordt ik gestuurd bij alles wat ik doe door een hogere macht? :P

19-10-06 17:02:45
heraux
Oudgediende

T S
Theologie
GOD is ontstaan uit de noodzaak om macht te hebben over het hiernamaals - een menselijke zaak (niet ehct Goddelijk) - als hoogste bepalende factor naast justitie op aarde. Een noodzakelijk machts middel van de heersende klasse.
Ik zie religie als een schakelstuk tussen de materialistische Psychologie en het immaterialistische spiritualisme. Religie heeft ankers in beide gebieden.
Allen psychologie probeer wetenschappelijk te werken - wat niet altijd even successvol is.
Daarom zal er altijd religie zijn in welke vorm dat is is bepaald door de drager (mens).

Het bestaan van GOD hoeft niet twijfelachtig te zijn - alleen de verbeelding dat deze GOD goed is - is twijfelachtig.

Verder zitten nog genoeg mensen in een denkwereld waar NA de dood er iets moet zijn - omdat het niets NIET bevattelijk is - en dat is simpel het geval omdat niets niet te bevatten IS omdat niets meer te proberen voor te stellen heel moeilijk is, als je dat lukt heb je ook een voorstelling van niets.. en dat lukt maar weinig mensen.

Quote:
Dat $@# brein moet tenslotte van alles iets proberen te maken..

Mediteren zou een oplossing zijn -
maar ik geloof niet in de van boven opgelegde wens om gelukkig te zijn - zeker de laatste tijd niet.

Intentie en Pretentie
Men gebruikt vrijheid en "way of live" alsof het een conditie absolute is - Dit LEVEN van ONS : dan ga je soms ontzettend twijfelen aan de bedoeling vandiegene die het uitspreekt.
Vertel ons even wat uw intenties oh grote spreker van "way" (ik zie meer - the wave)

Maakt GOD ons gelukkig of maakt het effect van het idee GOD ons gelukkig.
Maken we ons zelf gelukkig (zelf-illusie) of wordt een meditatie aangeboden zonder kaft en isbn nummer
(de bijbel heeft geen isbn nummer)

We willen ons projecteren op iets - een voorstelling, wat goed is en wat slecht is - maar zolang het slechte ons goed doet - is het goed genoeg.

sociologistes; toch niet dat wat ik dacht; voorstellingen zijn bedriegelijk - dat is guna guna; de werkelijkheid achter de werkelijkheid; iemand echt leren kennen is een soort goena goena.
Men spreekt hier over betovering -

hoe kan een betovering blijven werken (goena goena - wordt ihmo overgedragen door tekens en symbolen waarin de ontvanger het beeld krijgt - en daarmee ook de lading van het beeld)

Verder:
moeilijke doelstellingen, verkeerde verwachtingen, mentaal voer en zenuwgif
*intoxicatie doormiddel van beeldversterking

De meeste mensen willen de oorzaken en de gevolgen van hun Essentieel denken niet onderkennen - zie hier de basis van de grootste ellende.

19-10-06 19:42:27
heraux
Oudgediende

T S
Geloven of overtuigen?

Het Barbapapa-principe

‘Dat kan niet.’ Het is in de geschiedenis vaak gezegd, over schepen van metaal, over vliegmachines, over mensen op de Maan. En mocht de lezer het zeggen van het onderhavige onderwerp, dan zegt Beet het hem na. Het kan niet. Maar toch… Als je categorisch verklaart dat Barbapapa niet kan en het blijkt later tóch te kunnen, dan sta je mooi voor paal.

Jawel, het onderzoek van Intel samen met de Carnegie Mellon University in de VS kan Beet maar op één manier kenschetsen: het gaat over het Barbapapa-principe. Over materie die naar believen elke vorm kan aannemen. Sterker, terwijl Barbapapa altijd roze blijft, moeten voorwerpen die worden gevormd uit catoms naar believen van kleur kunnen veranderen (al kan Beet nergens vinden hoe). Een ander verschil is dat Barbapapa zelf zijn gedaante kiest. In het geval van Intel/Carnegie Mellon bepaalt de mens dat.

Carnegie Mellon noemt deze jonge tak van wetenschap ‘Claytronics’; kleitronica dus (Intel houdt het op ‘Dynamical Physical Rendering’). En op de pagina’s van de betreffende onderzoeksgroep staat deze video, waarvan de groep zelf waarschuwt dat hij enigszins ‘over the top’ is, maar die de toekomstvisie pregnant in beeld brengt. Uit een bak rijzen spontaan modellen van auto’s op, die met de hand worden gekneed en zelfs worden opgepakt en dan opeens vormvast blijken.

Meer Barba Pappa

19-10-06 22:21:37
heraux
Oudgediende

T S
Schimmels minstens viermaal uit zee gekomen

AMSTERDAM - Schimmels zijn in de evolutie niet eenmaal, maar minstens viermaal vanuit zee het vasteland opgekomen. Dat stelt een internationale onderzoeksgroep in het Britse tijdschrift Nature na een genetische reconstructie van de vroege stamboom van schimmels.

Uitleg

De groep wetenschappers, onder wie ook Nederlanders, analyseerden gegevens van zes plekken op het genoom, het genetisch materiaal, van meer dan tweehonderd schimmelsoorten. Daaruit leiden ze af dat schimmelsporen bij minstens vier onafhankelijke gelegenheden hun zweepstaart hebben verloren. Dat betekent dat de schimmels in kwestie toen niet meer in het water leefden.

Schimmels (fungi), naast planten en dieren de derde groep meercellige landorganismen, komen voort uit simpele in zee levende voorouders. Die plantten zich voort via sporen die als zaadcellen met een zweepstaart door het water zwommen. De huidige schimmels hebben sporen zonder zweepstaart die via de lucht worden verspreid.

Meer...

1)Symbiotics: genetic code interchange
Hoeveel code bevat de mens door symbiotische samenleving van Schimmels op vroeg stadium van ontwikkeling
en welk effect heeft een chemische/ genetische interferentie op het functioneren van deze symbiotische partners met oerspronklijke eigenschappen?

Paradox = bevat een spermatoide genetische precursor code?

24-10-06 14:29:35
Tovenaar
Erelid

Quote Civie:
Evolutie? God?

Ik hou het erop dat we uit de ruimte komen. En dat we er ook zullen terugkeren.

We zitten in de ruimte.. En over de ruimte gesproken: De 12e planeet.

@Theologie: Ik denk inderdaad dat mediteren een goede oplossing is.

@Intentie en Pretentie: "Iemand leren kennen" Het klikt of het klikt niet.

@Schimmels: Misschien zijn wij ook allemaal schimmels.

24-10-06 15:58:53
heraux
Oudgediende

T S
Hersenen veteranen veranderen door stress

Uitgegeven: 23 oktober 2006 09:56
Laatst gewijzigd: 23 oktober 2006 09:56

UTRECHT - De hersenen van veteranen die lijden aan het posttraumatische stress-syndroom (PTSS) zien er anders uit dan die van oudstrijders die geen last hebben van posttraumatische stress. De PTSS-veteranen hebben een slechter geheugen, voelen minder pijn en verwerken pijnprikkels anders.

Meer...(c) ANP

24-10-06 16:17:36
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Dat is een bewijs dat je tijdens je leven blijft ontwikkelen. Dus een bewijs voor evolutie. Immers zul je zelf niet veel merken van de veranderingen, maar ook de hersenen van je kinderen kunnen anders zijn dan die van andere kinderen enzovoorts. Evolutie houdt gewoon in, ontwikkeling, vooruitgang.

24-10-06 16:22:16
laurenssie
winnaar PW 06

WMRindex: 495
OTindex: 1.166
Wnplts: Zwijndrech
Theorie betekent niet een idee. HET IS GEWOON ZO!!!

24-10-06 16:29:54
heraux
Oudgediende

T S
Quote laurenssie:
theorie betekent niet een idee. HET IS GEWOON ZO!!!

Theorie is Theorie.. dus, niet vastgesteld maar een voorstelling van hoe iets zou kunnen zijn - een model waarop men andere dingen kan bewijzen.

Edit mij: voor de duidelijk heid er maar even een quote van gemaakt;)

27-10-06 16:48:21
macosx
Lid

WMRindex: 16
OTindex: 37
Evolutie betekent vooruitgang, oftewel toename van dna.

Elke generatie is armer aan dna dan de voorgaande generatie. Dit heet degeneratie. Evolutie bestaat dus helemaal niet.

Er mag dan wel een theorie over bestaan maar bewijzen zijn er niet dus dit zou je ook een 'geloof' kunnen noemen.

Er wordt wel beweerd dat er bewijzen zijn ja, omdat de mens nu eenmaal per se een verklaring wil hebben van het begin van ons bestaan.

Durf te geloven dat er Iemand is die over deze aarde heeft nagedacht en hem gemaakt heeft.

Lees ook het boek 'Degeneratie, het einde van de evolutietheorie'.

27-10-06 16:54:41
heraux
Oudgediende

T S
Evolutie betekent vooruitgang, oftewel toename van dna.

Dat hoeft niet zo te zijn
we kunnen in het verloop ook DNA code kwijt raken omdat het vervangen wordt door kortere code of omdat de code niet doorgegeven wordt

Er zit niet veel verschil tussen een muis en een mens..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 25 26 27 [28] 29 30 31 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven