hr
jaargang -24 - laatste artikel 19-4 08:00 - 76013 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 4 .... 27 28 29 [30] 31 32 33 87 88 89 90

Evolutie, theorie of waarheid

07-11-06 22:40:04
Enkie
Oudgediende

WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Zou 'diegene' er dan geen reden voor hebben om dat niet te doen? Ieder mens heeft een vrije keuze. Als 'diegene' er voor zou zorgen dat iedereen hetzelfde geloofde, zouden we een soort van marionetten zijn.

07-11-06 22:41:32
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Enkie:
Zou 'diegene' er dan geen reden voor hebben om dat niet te doen? Ieder mens heeft een vrije keuze. Als 'diegene' er voor zou zorgen dat iedereen hetzelfde geloofde, zouden we een soort van marionetten zijn.

Wa dat dan niet de bedoeling? We moeten in God/Allah/<vul zelf in> geloven, we moeten bidden, we mogen geen zonden begaan, etc. etc.

07-11-06 22:42:24
Enkie
Oudgediende

Natuurlijk, maar wel uit jezelf anders heeft het toch geen waarde.

07-11-06 22:43:27
Ikke
Oudgediende

S
Quote Enkie:
Natuurlijk, maar wel uit jezelf anders heeft het nog geen waarde.

Volgens de geloven gaat iederen die niet gelooft naar een of ander hel.... Dat noem ik niet echt een keuze?

Nog zoiets wat niet helemaal uitkomt: als God zo vergevend was, waarom zou ie dan mensen voor eeuwig naar de hel sturen?

07-11-06 22:45:57
Enkie
Oudgediende

Quote Ikke:
Volgens de geloven gaat iederen die niet gelooft naar een of ander hel.... Dat noem ik niet echt een keuze?

Je kiest toch of je wilt geloven of niet. In principe kies je dan of je naar de hel wilt of niet.

Quote Ikke:
Nog zoiets wat niet helemaal uitkomt: als God zo vergevend was, waarom zou ie dan mensen voor eeuwig naar de hel sturen?

God vergeeft door middel van Jezus. God zou uit zichzelf helemaal niet vergeven, maar omdat Jezus zich heeft opgeofferd voor ons, heeft hij genade. Hij zegt als het ware: 'Nou okee, omdat Jezus het zegt, mogen jullie naar de hemel'.

07-11-06 22:48:56
Ikke
Oudgediende

S
Quote Enkie:
Quote Ikke:

Je kiest toch of je wilt geloven of niet. In principe kies je dan of je naar de hel wilt of niet.

Als ik ervoor kies om in God te geloven, ga ik volgens Allah naar de hel.... Het maakt niet uit WAT je gelooft, je gaat hoe dan ook naar de hel

Quote Ikke:

God vergeeft door middel van Jezus. God zou uit zichzelf helemaal niet vergeven, maar omdat Jezus zich heeft opgeofferd voor ons, heeft hij genade. Hij zegt als het ware: 'Nou okee, omdat Jezus het zegt, mogen jullie naar de hemel'.

Nog zoiets leuks: Als de mensheid naar het beeld van God geschapen is en de mensheid superieur aan andere dieren is, waarom is ons genoom dan voor 95% gelijk aan dat van de apen?

Maarre... kga nu naar bed: truste
Mmore: Welterusten :)

07-11-06 22:52:33
Enkie
Oudgediende

Ja dat is lullig voor het christendom he, dat er andere geloven zijn komen opzetten. Daar kan het christendom toch niks aan doen dan? Jij wijst alleen maar iets af terwijl je niet eens weet of 1 van de geloven het echte is.

En dat van de apen: bullshit. Apen zijn grappig en waarom zouden er niet gewoon dieren zijn geschapen die op mensen lijken?
Apen zullen trouwens nooit het totale vermogen krijgen dat mensen wel hebben; een ziel en het kunnen praten en denken zoals wij dat doen.

Maar nu ga ik slapen.
Mmore: Welterusten :)

07-11-06 22:54:27
Mmore
Administrator

WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Enkie:
En dat van de apen: bullshit. Apen zijn grappig en waarom zouden er niet gewoon dieren zijn geschapen die op mensen lijken?
Apen zullen trouwens nooit het totale vermogen krijgen dat mensen wel hebben; een ziel en het kunnen praten en denken zoals wij dat doen.
Verder dan dit bemoei ik me er niet mee, maar, mensen lijken qua opbouw precies op apen. Ik sluit het zelf niet uit, vind het zelfs hoogstwaarschijnlijk, dat er eerst apen waren en die zich evolueerde tot mensen. zo en meer zeg ik niet want ik hou niet van discussies over geloof 8O

08-11-06 17:01:25
Ikke
Oudgediende

S
Quote Enkie:

Bewijs dat....

Apen kunnen wel degelijk het denkvermogen van mensen krijgen... Kijk maar naar de mens.

Gisteravond schoot me nog wat te binnen: De Ark van Noah. Van elke soort twee exemplaren om te overleven.

Binnen 1000 jaar alles uitgestorven door inteelt. Zelfs al had Noah 100 exepmlaren meegenomen, dan nog had geen enkele soort het overleefd.

Door inteelt neemt de genetische variatie in een soort af en zullen bepaalde eigenschappen verloren gaan. Uiteindelijk gaat de algehele integriteit van het DNA achteruit en slechts enkele generaties later is het DNA helemaal kapot (dit heeft een naam, kweet 'm alleen ff niet meer, zal 't nog opzoeken)

klik

08-11-06 17:50:02
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote Mmore:
Quote Enkie:
Verder dan dit bemoei ik me er niet mee, maar, mensen lijken qua opbouw precies op apen. Ik sluit het zelf niet uit, vind het zelfs hoogstwaarschijnlijk, dat er eerst apen waren en die zich evolueerde tot mensen. zo en meer zeg ik niet want ik hou niet van discussies over geloof 8O

Alle dieren lijken op elkaar... En de ark van noah is bullshit.

08-11-06 17:52:30
Enkie
Oudgediende

Tovenaar, je mag best je mening uiten, maar doe het dan aub op een wat minder ruwe manier.

08-11-06 18:10:40
Ikke
Oudgediende

S
Quote Tovenaar:
Quote Mmore:
Quote Enkie:

Alle dieren lijken op elkaar... En de ark van noah is bullshit.

Adam & Eva, 't zelfde verhaal: inteelt

08-11-06 20:28:31
Tovenaar
Erelid

Inderdaad ikke.

En sorry Enkie. Ik vind dat de ark van noah zwaar bullshit is!

08-11-06 21:23:30
Mmore
Administrator

De mens is van nature narcistisch. We hebben de 4 uithoeken van onze kleine planeet gekoloniseerd. Maar wij zijn niet het hoogtepunt van onze zogenaamde evolutie. Die eer behoort de eenvoudige kakkerlak toe. Die in staat is om maanden zonder voedsel te leven. Zelfs zonder kop, leeft het nog weken door. Bestand tegen straling. Als God zichzelf heeft gecreëerd naar eigen beeld, dan zou Hij een kakkerlak zijn.

08-11-06 21:38:35
Ikke
Oudgediende

S
Quote Mmore:
De mens is van nature narcistisch. We hebben de 4 uithoeken van onze kleine planeet gekoloniseerd. Maar wij zijn niet het hoogtepunt van onze zogenaamde evolutie. Die eer behoort de eenvoudige kakkerlak toe. Die in staat is om maanden zonder voedsel te leven. Zelfs zonder kop, leeft het nog weken door. Bestand tegen straling. Als God zichzelf heeft gecreëerd naar eigen beeld, dan zou Hij een kakkerlak zijn.

Als een kakkerlak onthoofd wordt, leeftie inderdaad nog vier maanden.... Daarna sterft ie de hongerdood

08-11-06 22:14:14
Mmore
Administrator

De eerst paar zinnen in een nieuwe amerikaanse serie: Heroes.

09-11-06 01:25:38
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Zuidpoolijs toont rol oceanen in klimaatomslagen

Quote /!\KLIMAAT/!\:

AMSTERDAM - Europese poolwetenschappers hebben de analyse afgerond van een 2,5 kilometer diepe boorkern uit het ijs in het oosten van de Antarctica. De oceaan blijkt een factor die klimaatveranderingen op de Noord- en de Zuidpool met elkaar verbindt.

Dat bewijst voor het eerst dat substantiële klimaatveranderingen die bekend zijn uit boorkernen op Groenland, geen plaatselijk verschijnsel waren. Ze hebben een perfecte tegenhanger gehad op de Zuidpool. Warmer in het noorden betekent kouder in het zuid.

09-11-06 07:43:31
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Ik vind het zo apart dat er van alle kanten geroepen word dat de aarde niet lang meer heeft op deze manier, en dat niemand reageert. Om me heen krijg ik reacties van: nou, ze willen denk ik geld gaan verdienen aan milieuvriendelijke ontwikkeling. ed.
Ze durven niet dit meest gigantische probleem onder ogen te zien. En dit is ook echt wel hun probleem ook. Dit is niet iets war je uit kunt stellen. We praten hier over 10-50 jaar.
Kijk ik geloof dat God binnenkort in zal grijpen en heb die hoop, maar voor de mensen die hun hoop op de mensheid hebben gesteld, is er geen hoop.
Dan zouden juist die mensen zonder geloof toch in moeten willen grijpen om hun aarde te behouden en daarmee ook de mogelijkheid op leven voor de mensheid.
Ik begrijp de mensheid niet.:nee
Wat hebben de grootste vervuilers van de wereld nou aan geld, als ze geen plek meer hebben om te leven.:(
En toch willen ze geen actie ondernemen. Onbegrijpelijk.

09-11-06 08:36:17
Mmore
Administrator

Iedereen denkt dat het hem of haar wel niet zal overkomen, maar Nederland zal als één van de eerste landen ten onder gaan. Wat wil je anders? Wie bouwt er nou weer een land onder de zeespiegel?

09-11-06 10:34:33
heraux
Oudgediende

T S
Pas op voor het volgende probleem

- te snel reageren op problemen
- te laat reageren op problemen

en dat is eigenlijk het probleem dat
er minimaal twee kampen bestaan -
diegene die zeggen dat het wel meevalt..
en diegene die zeggen dat we eigenlijk
al te laat zijn om iets zinnigs te kunnen doen.

Dan is er nog de "weet ik veel" kamp en de "sorry, maar dat intereseerd me niet" kamp en de "roeiboot kopen, ik heb nog een duikboot?" kamp.

Ondergang is niet zo erg - dat gebeurt vaker.

10-11-06 09:58:11
Tovenaar
Erelid

Quote Mmore:
Iedereen denkt dat het hem of haar wel niet zal overkomen, maar Nederland zal als één van de eerste landen ten onder gaan. Wat wil je anders? Wie bouwt er nou weer een land onder de zeespiegel?

Ik niet ik woon erboven :D

10-11-06 12:30:39
heraux
Oudgediende

T S
Zwembandje - water-relatie

Je staat erboven - op de terp
met je verrekijker en ogen op scherp
die je witte kappen komen
rollend en kolkende gebieden verzwelgen
overmannen, de voeten droog maar zonder bioscoop. Want de planten zijn verdronken, de koeien dobberen met de poten omhoog.. hier daar een stamboom, een vader of een moeder - verwantschap, gedenkschap.

10-11-06 17:32:28
heraux
Oudgediende

T S
Mogelijk oudste tempel van Amerika blootgelegd

Uitgegeven: 10 november 2006 10:49

LIMA - Peruaanse en Japanse archeologen hebben ongeveer 120 kilometer ten noorden van de Peruaanse hoofdstad Lima een tempel blootgelegd, die bijna 5000 jaar oud is.

De tempel Las Shicras dateert uit dezelfde periode als het archeologische complex van Caral, dat geldt als de belangrijkste nederzetting uit het pre-Columbiaanse tijdperk. Dat meldden Spaanse en Latijns-Amerikaanse media vrijdag.

meer..

10-11-06 18:02:02
heraux
Oudgediende

T S
Uitgestorven mensachtige is niet verhongerd

AMSTERDAM - Een vroege voorouder van de mens was veel meer een alleseter dan experts tot nog toe hebben aangenomen, zo blijkt uit gebitsstudies van een schedel uit Zuid-Afrika.

In Science van deze week schrijven antropologen van de universiteit van Colorado in Boulder dat de betreffende vroege mensachtige Paranthropus robustus alles at van fruit en noten tot zaden en grassen en misschien zelfs vlees.

meer...

06-12-06 12:05:07
heraux
Oudgediende

T S
Lawaai leidt tot afname vogelsoorten in stad

Uitgegeven: 5 december 2006 14:29

LEIDEN - Het toenemende lawaai in stedelijke gebieden is funest voor sommige vogelsoorten. De herrie overstemt hun gezang dat een belangrijke rol speelt bij paarvorming en territoriumverdediging.

Dit tonen de Leidse gedragsbiologen Hans Slabbekoorn en Adrie den Boer-Visser aan in een studie in het onlinetijdschrift Current Biology. Zij onderzochten de verschillen in de zang van de stads- en bospopulaties van een soort die zich heeft aangepast aan het stadse leven, de koolmees.

meer ..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 27 28 29 [30] 31 32 33 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven