Evolutie, theorie of waarheid |
Hoskeu Erelid
 WMRindex: 276 OTindex: 5.455
|
@Lanira De meeste gelovigen (mijn halve familie is zwaar gelovig, drie maal daags naar de kerk) die beginnen ook niet over geloof tegen mij... Kijk een discussie is goed, dat is van gedachte wisselen, maar mensen die mij keer op keer willen bekeren... Daar heb ik geen boodschap aan, hun gedachte ken ik al, dus hoef ik niet meer mee tediscuseren...  Maar ik val hun ook niet lastig met mijn ideen...  |
|
Hoskeu Erelid
|
Quote tovernaar: Innerlijke rust = geen leegte. Innerlijke rust = tevredenheid. Naar mijn mening is innerlijk rust meer dan tevredenheid, het is de leegte van het "niets" ervaren, wat tevens "alles" omvat... Alles is uit dat niets ondstaan... Het is het grote niets, de kosmos, waar alles uit is ondstaan... alles is dus tevens niets en niets is alles...  |
|
lanira_mommy Erelid WMRindex: 833 OTindex: 743 S |
@ Hoskeu Ik begrijp wat je bedoeld  Mijn hele goede vriendin/ buurvrouw is zelf Christen, maar zij is verder net als ik wat betrefd elkaar respecteren en open staan voor anderen, en we vinden het vaak dus heel interessant juist met elkaar over het leven en serieuze zaken te praten en respecteren elkaars mening hierin, hoewel we er in veel gevallen totaal anders over denken. Voor haar is een geest een demon bijvoorbeeld, ik zie dat anders. Maar we kunnen er altijd gewoon over praten  De mensen die mij echt kennen weten dat ook van me, er valt altijd overal over te praten met mij en ik sta overal voor open, en ben altijd eerlijk tegen mensen. Mijn vriendinnen en ik respecteren elkaar 100% ookal zijn we allemaal anders. |
|
Tovenaar Erelid WMRindex: 370 OTindex: 3.459
|
Niets = beter dan alles. Met niets kun je tevreden zijn. Met alles ben je naar mijn mening ongelukkig.
Als je "tevreden" bent met je innerlijke rust hoeft er niets veranderd te worden. Als je innerlijke rust "niets" is. Weet je gewoon niet beter. Dus naar mijn mening is tevreden beter. |
|
Hoskeu Erelid
|
@Tovernaar Als je gewoon tevreden gaat zitten zijn heb je groten kans dat je innerlijke rust vind, de meesten doen dit door mediteren... Kan ook gewoon door gewoon tevreden tezijn en verder niets... Die zen-meester waar ik het eerder over had, steld dat mediteren een hulpmiddel is... Gewoon ergens gaan zitten, tevreden zijn, werkt volgens hem ook... Gewoon tevreden zijn en niet doen, niets denken, gewoon zijn... Dat doe je met mediteren ook... Wat ik dan uit die Zen-meester zijn verhaal haal is dat gewoon tevreden zijn, de eerste stap is en een soort van mediteren is... Dat is mijn mening...  |
|
Hoskeu Erelid
|
Quote Tovenaar: Niets = beter dan alles. Met niets kun je tevreden zijn. Met alles ben je naar mijn mening ongelukkig.
Ben ik het helemaaaaal mee eens!!! Zoals je vaak mensen die in afrika geweest zijn, die landen waar je op tv over hoord dat ze weer honger hebben.. Die mensen die daar geweest zijn die zeggen dat bijvoorbeeld die kinderen daar, altijd lachen... Maar die hebben ook niets tedoen, die hebben niets anders dan gewoon tezijn... |
|
|
Klopt. Maar je gaat niet de hele dag mediteren. Je bent dan tevreden als je mediteert. Daarnaast niet. Maar hier aan ons punt (niets of tevreden) ligt ook weer een addertje onder het gras. Zo leef je niet echt. Ik zou niet de hele tijd willen mediteren. Daarom ben ik er ook mee gekapt. |
|
Hoskeu Erelid
|
Ik wil er aan toevoegen dat het natuurlijk erg is wat daar gebeurd!! Dat die mensen geholpen moeten worden, even voor de goede orde... Maar die mensen schijnen wel een soort van gelukkig tezijn... |
|
nietmeer
|
@Hoskeu. Draait daar niet in principe het hele leven om? Om te zijn, te leven en bestaan. |
|
@tovenaar maar kan mediteren niet helpen bij het vinden van een rustpunt in je drukke dag bijvoorbeeld? En zou het voor een kind/volwassene met ADHD , waarbij het hoofd nonstop druk is en de gedachtes nooit stoppen, niet goed zijn het te leren zodat ze wat rust kunnen vinden als alles te veel wordt? Persoonlijk lukt het me dus totaal niet mijn hoofd stil te krijgen, maar ik weet niet of dat misschien gewoon komt doordat ik het niet op de juiste manier leer?
|
|
|
En ja.. Dat had ik eerder al eens gezegd geloof ik. In afrika weten ze niet beter. In Afganistan of Irak (bijvoorbeeld). Daar weten ze hoe het er bij ons aan toegaat(tv, radio) en zien zij dat als perfectie. Ze weten beter dus ze willen beter. Is dit niet meer dan logisch? |
|
Hoskeu Erelid
|
Tovernaar Je moet niet helemaal gaan zweven natuurlijk... Naar mijn opinie gaan die monniken wel net wat ver... Maar zoals ik al zei, mediteren is een middel, het is niet de oplossing... Met mediteren kan je die rust krijgen... Voor de ene is het innerlijke rust vinde een weg van jaaaaren... voor anderen is het een process van nog meer jaren... Het is iets wat niet aftedwingen is ... Maar dat is wederom mijn inzicht...  |
|
Hoskeu Erelid
|
Quote Kpuc: @Hoskeu. Draait daar niet in principe het hele leven om? Om te zijn, te leven en bestaan. Ja dat klopt...  Maar daar gaat het toch over??  |
|
|
Quote Kpuc: @Hoskeu. Draait daar niet in principe het hele leven om? Om te zijn, te leven en bestaan. Waarom dan? (Leuke vraag he  ) Lanira: Jawel, misschien is het dan wel een must. Misschien moet je eens overwegen om op een "Marshal Arts" sport te gaan. Ikzelf heb jaren lang "Aikido" gedaan. Dat heeft me toch wel een visie gegeven.  Of "Tai Chi". @Hoskeu: Ik vind wel dat ze geholpen moeten worden. Maar niet richting onze maatschappij. Weer een cultuur verpest.  |
|
|
Quote Hoskeu: Tovernaar Je moet niet helemaal gaan zweven natuurlijk... Naar mijn opinie gaan die monniken wel net wat ver... Maar zoals ik al zei, mediteren is een middel, het is niet de oplossing... Met mediteren kan je die rust krijgen... Voor de ene is het innerlijke rust vinde een weg van jaaaaren... voor anderen is het een process van nog meer jaren... Het is iets wat niet aftedwingen is ... Maar dat is wederom mijn inzicht...  Het ligt eraan wat je wil.. En wie weet dat nou? Niemand  |
|
Hoskeu Erelid
|
Quote lanira_mommy: tovenaar maar kan mediteren niet helpen bij het vinden van een rustpunt in je drukke dag bijvoorbeeld? En zou het voor een kind/volwassene met ADHD , waarbij het hoofd nonstop druk is en de gedachtes nooit stoppen, niet goed zijn het te leren zodat ze wat rust kunnen vinden als alles te veel wordt? Persoonlijk lukt het me dus totaal niet mijn hoofd stil te krijgen, maar ik weet niet of dat misschien gewoon komt doordat ik het niet op de juiste manier leer?
Zoals die Zen-meester zei, mediteren wordt soms door mensen als DE grote oplossing gezien... Volgens hem mediteren er honderden, mischien wel miljoenen mensen zonder het te beseffen... Volgen hem is het voor iedereen anders, hij zei dat er ook mensen zijn die dat krijgen door de fiets te pakken, gedachte op nul, gedachtenloos, je hoofd leeg en fietsen... |
|
Hoskeu Erelid
|
Quote Tovenaar: Lanira: Jawel, misschien is het dan wel een must. Misschien moet je eens overwegen om op een "Marshal Arts" sport te gaan. Ikzelf heb jaren lang "Aikido" gedaan. Dat heeft me toch wel een visie gegeven.  Of "Tai Chi".  Ik kan het vandaag alleen maar met je eens zijn denk ik Tovernaar..   |
|
|
Soms als kleine kinderen ineens voor zich uitstaren. En niet meer reageren op wat je doet of zegt. Moet je ze gewoon laten. Ze verwerken dan alles in hun hersens van wat er gebeurd is. Als je ze daar in stoort is het een beetje in de war. Dat kan nare gevolgen hebben. Kinderen mediteren dus ook  |
|
|
Quote Hoskeu: Quote Tovenaar: Lanira: Jawel, misschien is het dan wel een must. Misschien moet je eens overwegen om op een "Marshal Arts" sport te gaan. Ikzelf heb jaren lang "Aikido" gedaan. Dat heeft me toch wel een visie gegeven.  Of "Tai Chi".  Ik kan het vandaag alleen maar met je eens zijn denk ik Tovernaar..   Hehe, agree  Hierover praten is ook belangrijk  Je verbetert je visies. Je pikt telkens weer dingetjes op. |
|
@ tovenaar helaas kost dat te veel centjus momenteel nog, wie weet in de toekomst als ik mijn mbo diploma heb en de kids allemaal schoolgaand zijn en ik dus meer kan werken  Ik lees wel heel veel en graag, dan ben ik er ook even niet en hoor ik niets of niemand meer, alleen is mijn hoofd dan dus juist niet leeg maar druk bezig met het verhaal in het boek ik zit dan echt IN het verhaal zeg maar. Momenteel zijn thrillers favoriet, dan brown bijvoorbeeld, ben nu bezig met een boek van Michael Connely "the narrows" (ja in het engels, ik had gehoopt dat ik dan iets langer over een boek zou doen maar het helpt niet haha, ik lees toch elke dag wel een boek uit  ik lees nogal snel ) Ik lees ook veel romans. Maar nooit van die dames boekjes weet je wel lol dat is niet mijn ding, over de prins op het witte paard, nee dankje Anyways, lezen ontspand me dus wel, maar je hoofd is juist druk bezig dan en is niet leeg..... |
|
|
Misschien kun je boeken lezen over meditatie? Of heb je dat al gedaan? Zelf lees ik altijd boeken over theoriën. Dat vergt extra energie omdat de schrijvers hun mening geven. Je moet dus een selectie maken en bedenken of je het daar mee eens bent. Zij baseren hun meningen soms ook op andermans meningen die weer op een of andere (bv) berekening zijn gebaseerd. Ik lees romans vaak tussendoor. Voor de ontspanning dus ^^, Fantasy boeken lees ik altijd omdat ik gewoon een goede fantasy heb. Dan kan ik me geheel in een eigen wereld plaatsen. Muziek maken (akoestische gitaar) is ook ontspannend. Sporten over het algemeen geeft je een voldoening  Je moet alleen vinden wat je ligt. |
|
Ik ben zelf erg asportief lol heb nog nooit een sport beoefend (ja slecht ik weet het  maar ben gelukkig kern gezond,niet te dik, en beweeg wel voldoende omdat ik elke dag wandel en fiets van en naar het werk van en naar mijn dochters school van en naar een speeltuintje bijvoorbeeld en met mooi weer gaan we vaak hele einden fietsen maar dat is dan dus met het hele gezin en dat is dus niet rustgevend hahahah) Ik heb een periode gehad waarin ik zeer veel las over het spirituele. Rosemary Altea is mijn favoriet wat dat betrefd, daarna Jan Kleyn. Heb zelfs een website gevonden met geleide meditaties maar wat ik ook doe ik ga me te veel concentreren op de geluiden en stemmen en kan dan nog mijn hoofd niet leeg krijgen lol Geleide meditatie |
|
|
Proberen kan altijd  Doe wat je denkt dat goed is. Ik sport momenteel ook niet meer. Ik zoek een nieuwe sport. Ik weet alleen niet wat. |
|
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Als wij van de apen afstammen, waarom zijn de apen dan niet verder geevolueerd? Ik heb vorig jaar de nieuwe bijbelvertaling gelezen en ben nu na 32 jaar van het roken af. Als God niet bestaat wat doen we hier dan eigenlijk? We neuken ons te pletter en dan sterven we uit? |
|
Stryfe Senior lid WMRindex: 525 OTindex: 572 Wnplts: Den Bosch S |
Quote Giovanni: Als wij van de apen afstammen, waarom zijn de apen dan niet verder geevolueerd? Ik heb vorig jaar de nieuwe bijbelvertaling gelezen en ben nu na 32 jaar van het roken af. Als God niet bestaat wat doen we hier dan eigenlijk? We neuken ons te pletter en dan sterven we uit? En sommige van ons komen niet eens aan dat "te pletter neuken" toe.... *zucht*  |
|