hr
jaargang -24 - laatste artikel 22-4 18:00 - 76015 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 4 .... 31 32 33 [34] 35 36 37 87 88 89 90

Evolutie, theorie of waarheid

13-12-06 22:16:44
BlueWolf
Actief lid

WMRindex: 68
OTindex: 93
Wnplts: Lapland
Mwa, ik geloof niet de God de mensheid geschapen heeft.
Wat ik eerder geloof is dat de mensheid God geschapen heeft.

Maargoed, 't kan altijd anders zijn en niemand kan het weten :)

13-12-06 22:18:47
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@BlueWolf: ik ben meer geneigd om in iets te geloven wat we kunnen toetsen aan duizenden observaties dan in iets wat in 1 boek staat beschreven....

13-12-06 22:18:48
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Blue Wolf
Die tijd komt nog wel dat iedereen zeker weet of God bestaat of niet.

13-12-06 22:22:59
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Kijk eens op wat-is-waarheid.info. Klik op : Evolutie? Ze geloven er zelf niet in. Word je een heleboel duidelijk, maar het is aan jouw om te geloven in God of niet.

14-12-06 00:24:06
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

14-12-06 16:29:31
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Evolutie blijkt, nu men steeds meer te weten komt over de huidige natuur en de gang van zaken daarin, onmogelijk te zijn. Alleen zijn er nog steeds wetenschappers die beweren dat het wel kan. En zolang die stem groter blijft dan de stem dat het niet kan, zal het nooit ontkracht worden. Evolutietheorie wordt ook wel gezien als een van de grootste wetenschappelijke blunders van de afgelopen eeuw.

14-12-06 16:30:10
nietmeer
Amai, wat moet het geloof dan wel niet voor een giga blunder zijn.

14-12-06 16:36:48
nietmeer
Langs den kromme korte weg, wie de evolutie ontkent, ontkent zijn/haar bestaan.

14-12-06 16:40:12
Blend
Oud Moderator

WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Quote Evertwinter:
Evolutietheorie wordt ook wel gezien als een van de grootste wetenschappelijke blunders van de afgelopen eeuw.
Op het geloof-topic kan ik goed met je discusseren. Vind ik het leuk en leerzaam om met je te praten, maar hier heb je een redelijk plaat voor je ko... hoofd

14-12-06 16:43:51
Stryfe
Senior lid

WMRindex: 525
OTindex: 572
Wnplts: Den Bosch
S
Quote Kpuc:

Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik die reactie van Evertwinter las.
Er zijn steeds meer bewijzen dat het geloof gebaseerd is op (halve) feiten die niet kunnen/ gebeurd kunnen zijn, maar zolang de stem van de gelovers groter blijft dan die van de niet-gelovers zal het nooit ontkracht worden.

Ik blijf het raar vinden dat mensen met hun hart blindelings kunnen geloven in een God, maar dat diezelfde mensen niet datzelfde geloof kunnen hebben in andere theorieen, zelfs als ze niet bedoeld zijn om het geloof te ontkrachten, maar puur om aan te tonen dat geloof iets moois is, juist omdát mensen ergens blind in kunnen geloven, ook al kan het helemaal niet de (enige) waarheid zijn.

14-12-06 16:53:01
evertwinter
Senior lid

S
Quote Blend:
Quote Evertwinter:
Evolutietheorie wordt ook wel gezien als een van de grootste wetenschappelijke blunders van de afgelopen eeuw.
Op het geloof-topic kan ik goed met je discusseren. Vind ik het leuk en leerzaam om met je te praten, maar hier heb je een redelijk plaat voor je ko... hoofd

Nou... Ben ik niet met je eens. Evolutietheorie blijkt naarmate de kennis over de natuur toeneemt onmogelijk te zijn. Een heel simpel voorbeeld zijn de aminozuren. Bij evolutietheorie zou ongeveer 50% links en 50% rechtsdraaiend zijn. Toevallig zijn ze allemaal, 100%, linksdraaiend. Als er ook maar 1 van al die zuren rechtsdraaiend zou zijn, zou een cel niet kunnen leven.
Een eiwit kan ook alleen onder bepaalde omstandigheden bij elkaar blijven (d.w.z. niet uiteenvallen). Hiervoor zijn, in het lab gecreëerde, omstandigheden nodig. In de huidige natuur, als dat voorkomt, zijn deze perioden nooit lang genoeg om die eiwitten bij elkaar te houden.
Ook zei Darwin eens dat er in de aardlagen vele overgangsvormen moeten zijn van de ene diersoort naar de andere. Die zijn er ook nog nooit gevonden.

14-12-06 16:56:22
Blend
Oud Moderator

S
Maar als we van adam en eva afstammen zijn we allemaal familie van elkaar. En weet je wat er gebeurt als je kinderen krijgt van familieleden?

Zijn niet de beste kinderen die je dan krijgt.

14-12-06 17:02:04
evertwinter
Senior lid

S
Klopt. Maar zoals je weet worden de genen of DNA (of zoiets) van de mens steeds zwakker naarmate de generaties verstreiken. Waarschijnlijk waren de genen in de tijd van Adam en Eva zo sterk dat dat geen problemen opleverde. Daar komen waarschijnlijk ook de verschillende huidskleuren vandaan.

14-12-06 17:02:47
nietmeer
Hail the Vampire, die bestaan toch ook?

14-12-06 17:04:04
evertwinter
Senior lid

S
Quote Kpuc:

Beetje flauwe reactie. Ik heb nooit gezegd dat het geloof bewezen kan worden. Het geloof is... Geloof en de evolutietheorie, daar zijn, zegt men, bewijzen voor. Alleen hoe meer men te weten komt, hoe meer men er van doordrongen raakt dat de evolutietheorie niet waar is.

14-12-06 17:04:16
Blend
Oud Moderator

S
Dat de genen steeds zwakker worden is mij niet bekent. Maar dat zegt niet dat het niet zo is, dus ik neem het maar ff aan dat het zo is:)

is het dan niet een beetje een fout van god? Dat de genen steeds zwakker worden, gaan we dus uiteindelijk aan kapot (de mensheid). Heeft god niks meer te doen.

14-12-06 17:07:29
evertwinter
Senior lid

S
Zo, moet ik toegeven, heb ik er nog nooit over nagedacht. Misschien is dat ook wel het "bewijs" dat men nooit het eeuwige leven OP AARDE heeft. Zeg maar, dat men niet sterft. Maar ik vertrouw erop dat voordat dat gebeurt Jezus al terug is gekomen op aarde. Ik geloof dat dat degeneratie heet (van die genen)

14-12-06 17:09:15
nietmeer
Quote evertwinter:
Quote Kpuc:

Beetje flauwe reactie. Ik heb nooit gezegd dat het geloof bewezen kan worden. Het geloof is... Geloof en de evolutietheorie, daar zijn, zegt men, bewijzen voor. Alleen hoe meer men te weten komt, hoe meer men er van doordrongen raakt dat de evolutietheorie niet waar is.
En zo is het andersom net zo, er zijn nog altijd meer bewijzen van evolutie dan enig bewijs dat God er is, of was.

14-12-06 17:11:38
evertwinter
Senior lid

S
Er zijn van evolutie geen bewijzen. Ten minste, ik ken ze niet. En er zijn wel bewijzen dat de evolutie er niet is. Van Gods bestaan zijn ook geen bewijzen. Wel aanwijzingen (ik zie ze ten minste, maar dat is omdat ik geloof) een bewijs is bijvoorbeeld dat de Joden er nog steeds zijn. Maar goed, geloven is God is niet voor niets GELOVEN. Er zullen dus altijd mensen zijn die dat wel en niet geloven.

14-12-06 17:12:20
nietmeer
Pff, Evert, ik kap met deze discussie, je hebt echt een grote bunker ergens voor geloof ik, let wel, dat geloof ik he ;)

14-12-06 17:21:46
Blend
Oud Moderator

S
@Evert
En als jezus komt, maakt die alles weer goed. Gaat die weer aan het kruis hangen voor ons (dat soort praktijken doen ze toch niet meer) en kunnen we weer opnieuw beginnen?

14-12-06 17:29:28
Thommy
Erelid

WMRindex: 352
OTindex: 7.127
Friedrich Nietzsche - God is Dood.

14-12-06 17:29:35
mooiboy
Senior lid

WMRindex: 270
OTindex: 88
Wnplts: amsterdam
even ter attentie, een theorie is pas ongeldig verklaard als is bewezen dat het niet zo is, wat je (nog) niet kan met allebei de theorieen, dus...

14-12-06 17:30:43
Theetje
Oudgediende

WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
Quote mooiboy:
even ter attentie, een theorie is pas ongeldig verklaard als is bewezen dat het niet zo is, wat je (nog) niet kan met allebei de theorieen, dus...

dat is inderdaad zo; ik mag zeggen dan alle zwanen wit zijn, dat is dan de waarheid, totdat iemand een zwarte zwaan vind en daar bewijs van heeft

zo heeft mijn vader het mij vroeger uitgelegd, dat alles wat je zegt waar is, tot het tegendeel bewezen is

14-12-06 17:32:46
Blend
Oud Moderator

S
Helemaal mee eens, daarom stel ik ook al die vragen. Niet op het geloof af te zeiken (al komt het misschien soms zo over) maar ik wil gewoon weten hoe het allemaal zit volgens het geloof.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 31 32 33 [34] 35 36 37 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven