Evolutie, theorie of waarheid |
Tovenaar Erelid WMRindex: 370 OTindex: 3.459
|
Quote heraux: Mogelijk oudste tempel van Amerika blootgelegd Uitgegeven: 10 november 2006 10:49 LIMA - Peruaanse en Japanse archeologen hebben ongeveer 120 kilometer ten noorden van de Peruaanse hoofdstad Lima een tempel blootgelegd, die bijna 5000 jaar oud is. De tempel Las Shicras dateert uit dezelfde periode als het archeologische complex van Caral, dat geldt als de belangrijkste nederzetting uit het pre-Columbiaanse tijdperk. Dat meldden Spaanse en Latijns-Amerikaanse media vrijdag. meer.. Misschien hebben zij wel contact met Atlantis gehad. |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
@Tovenaar @lantis ? stam jij af van Merlijn ? |
|
|
Erm, dat zou ik wel willen. Maar ik vermoed van niet. Van Merlijn de Tovenaar wordt gedacht dat deze een verbastering was van 2 verschillende mensen. (Moeilijk uit te leggen). En hij schijnt een goede leermeester te zijn geweest.
Waarom ik dit denk heraux.. Is omdat Atlantis waarschijnlijk een grote invloed heeft gehad op heel Amerika. Zie uiteindelijk de Inca's die ook weer wegens een te groot machtsbesef ten onder zijn gegaan. Zij hadden grote kennis van astrologie. Ze hadden een geheel tijdssysteem gebaseerd op de stand van de zon. Die dit wel vanaf het begin hebben moeten opbouwen, hebben ze dit zeer snel gedaan. Hoe weet ik niet precies. De Wari's die een paar eeuwen daarvoor vanalles hebben veroverd, hebben veel van de geschiedenis verloren doen gaan. Wat me opvalt is dat ze zich vooral in het Oosten van zuid-amerika bezighielden. Ze hebben zich vermoedelijk daar gevestigd toen Lemurië ten onder ging.
Hiermee wil ik zeggen dat alle geschiedenis die daar gevonden wordt ons dichterbij de oplossing van DE mythe helpt. |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Atlantis van Plato kan ook een leermiddel meta zijn geweest.
|
|
|
Dat kan. Maar dat is niet mijn theorie. |
|
|
Quote Hoskeu: Oei oei oei, je vraagt er om tovernaar!!   Quote tovernaar: De weg naar perfectie. De weg naar geluk wil ik het persoonlijk liever noemen!! Perfectie kan te gemakkelijk in een materialistisch manier uitgelegd worden. Zoals door een tiener meisje die zich gaat uithongeren omdat ze "perfect" wil zijn enzo... Ik snap dat je dat niet zo bedoeld, maar mensen interpreteren naar eigen referentie kader... De weg naar geluk, naar rijkdom werd het ook genoemd, maar dat wordt wederom naar mijn mening weer verkeerd uitgelegd door die matherialistische maatschappij van tegenwoordig... Het is naar mijn mening geestelijke rijkdom, verlicht raken, het geluk vinden.... Hoe je het wil noemen...   Ja, dat ligt eraan wat voor jou, perfectie is. En het leuke is.. Je weet niet wat perfectie/jou geluk is. Dat kan van dag op dag veranderen. Je blijft dus maar zoeken en zoeken. Mensen die gelukkiger zijn dan anderen zijn die mensen die meer om anderen geven dan om zichzelf. Voorbeeld: Je kinderen.. |
|
Hoskeu Erelid
 WMRindex: 276 OTindex: 5.455
|
Jup vandaar die andere post die ik plaatste.. (zal ook wel hier heen komen denk ik... --Hoskeu kijkt rond of hij een admin ziet--  ) De zen-leer ziet het als volledige solidariteit met alles om je heen..  |
|
lanira_mommy Erelid WMRindex: 833 OTindex: 743 S |
Pas nou op, anders raak ik straks opdreef... Een zen-meester zei eens tegen mij (hoor mij nou, een broekje van net 24 gaat al in de "zei eens tegen mij" vorm praten ) dat je op ontelbare verschillende manieren verlichting kan vinden... Mediteren is 1 van de meest bekende "tools" om dit tebereiken... "oonvoorwaardelijke volledige solidariateit" met alles om je heen... Niet alleen met mensen, maar ook met dieren, planten, en zelfs dingen. Dat is waar de zen naar streven, ik denk dat die zen-mensen helemaal zo gek nog niet zijn...
-------------------------------------------------------------------------------- 12-12-06 11:30:19 - Quote deze reactie lanira_mommy
-------------------------------------------------------------------------------- OTindex: 438 Wnplts: Amsterdam Geslacht: Vrouw Ik kan niet mediteren Krijg me koppie niet stil van binnen ... zal wel met de ADHD te maken hebben, maar jammer is het wel, zou het best willen kunnen eigenlijk, mediteren,visualiseren.
|
|
Hoskeu Erelid
|
Zoals de wetten van de heks ook stellen... Wat je uitzend (dus ook negativiteit naar anderen, of positieviteit en solidariteit) krijg je maal (schiet me er niet op lek maar ik dacht te mij te herinneren) 7 terug... Als het hier op aarde niet meer is, dan wordt het netjes voor je bewaard tot na je leven...   |
|
|
Inderdaad, vroeger heb ik gemediteerd. Maar ik weet het niet. Meditatie is eigenlijk "een gevecht in jezelf". Als je je aura volledig in balans hebt, kun je jezelf in die rusttoestand brengen. En toch waarnemen wat er om je heen gebeurd. Sommige mensen zijn hier zo goed in. Dat ze niet meer hoeven te slapen. En toch op elk moment kunnen opspringen als er bijvoorbeeld gevaar dreigt. Als je dat gevecht in je zelf tot vrede brengt, heb je de geestelijke weg gevonden. |
|
en tegen wie heb je dat nou?
(@ hoskeu) |
|
|
Quote Hoskeu: Zoals de wetten van de heks ook stellen... Wat je uitzend (dus ook negativiteit naar anderen, of positieviteit en solidariteit) krijg je maal (schiet me er niet op lek maar ik dacht te mij te herinneren) 7 terug... Als het hier op aarde niet meer is, dan wordt het netjes voor je bewaard tot na je leven...   Ho stop ho. Dat zijn geen feiten meer he makker. Dat is een geloof  |
|
Hoskeu Erelid
|
Quote lanira_mommy: en tegen wie heb je dat nou? (@ hoskeu) Tegen Tovernaar voornamelijk, maar las jij je aangesproken voelt mag je ook reageren hoor...    |
|
*lol* nee maar je zegt er niet bij tegen wie het is dus dan is het wat onduidelijk soms  [color=] |
|
Hoskeu Erelid
|
Quote Tovenaar: Ho stop ho. Dat zijn geen feiten meer he makker. Dat is een geloof  Ho stop ho?? Filosophy is ook maar beredeneren, kan vaak ook niet onderbouwd worden... Zeker niet als je het over geluk of wijheid hebt... Dat zijn ontastbare dingen... Wat ik bedoel te zeggen is dat ik uit verschillende dingen, stukken pak die het zelfde zeggen op een andere manier... Dus dat eigenlijk de meeste "dingen" het met elkaar eens zijn dat je alleen geluk kan vinden als je slidair bent naar alles...  |
|
Blend
Oud Moderator
 WMRindex: 3.111 OTindex: 13.725 S |
@HoskeuIk ben het personlijk met met je eens, maar... Er zijn heel veel mensen die zich gelukkig voelen ten koste van andere. Is niet echt solidair, juist helemaal niet. Deze mensen streven naar persoonlijke perfectie ten kosten van anderen. Willen overal de beste zijn, dan zijn ze pas gelukkig. Die gaan soms letterlijk over lijken. Helaas is de wereld niet zo mooi als jij het wilt zien, er zijn genoeg rotte appels in de mand |
|
Hoskeu Erelid
|
Jaaaa...maaaaaar... Zijn die mensen wel gelukkig?? Dan krijg je die kerst verhalen weer, die scrootch of hoe die kerel persies heet... Die dacht ook gelukkig tezijn... Die mensen weten niet of ze gelukkig zijn, als je het nooit beleefd hebt?? Het is een overlevings drang, beter tezijn dan anderen, zo te overleven... Die mensen zijn naar mijn idee nogsteeds bezig met overleven, ten koste van anderen... Naar mijn mening zijn mensen die solidair zijn naar zichzelf en alles om hun heen dat station al gepasseerd van "ten koste van anderen, zelf overleven"...   |
|
|
@Hoskeu: Dat klopt maar we hadden het net even over feiten  Dat ben ik inderdaad met je eens. Maar helaas heeft Blend gelijk. Ik heb daar laatst een nummer over geschreven. "Good and Evil". Het nummer gaat over onderscheid maken. En over een dierbaar iemand die voor jou gevoel het verkeerde pad kiest. |
|
Blend
Oud Moderator
 WMRindex: 3.111 OTindex: 13.725 S |
Wat is geluk??
Voor iedereen is dat anders. Wat zijn je eisen?? Waar leg je de lat?
ik ben het eens met je, maar kijk verder dan je neus lang is. Er zijn zat mensen die niet gelukkig zouden zijn met waar ik wel gelukkig mee ben |
|
|
Quote Blend: Wat is geluk??
Voor iedereen is dat anders. Wat zijn je eisen?? Waar leg je de lat?
ik ben het eens met je, maar kijk verder dan je neus lang is. Er zijn zat mensen die niet gelukkig zouden zijn met waar ik wel gelukkig mee ben Ieder mens is verschillend. En dat is ook de reden waarom er geen fatsoenlijk werkende procedures bestaan. (In de praktijk). |
|
Geluk is inderdaad een relatief begrip. We hebben allemaal ons eigen dromen en wensen, streven naar ons eigen vorm van "perfectie" ...
|
|
Hoskeu Erelid
|
Geluk... Tsjahh... De grotere wijsheid... HET licht... Eigenlijk komen alle geloven en oosterse leren enzo op het zelfde uit... Rust in jezelf vinden, voelen dat je deel uitmaakt van het niets, dat alles is, waar alles uit ondstaan is... Maar alles is eigenlijk niets... Alles op een hoop geveegd, (vat dat niet negatief op) komt het begrip geluk, wijsheid of hoe je het wil noemen neer op innerlijke rust... Innerlijke rust is leegte, niets, het niets waar alles uit ondstaan is... (Nou jullie weer   ) - Hoskeu vind het leuk om te discuseren met mensen die hem niet direct voor gek verklaren -   |
|
@ hoskeu, gebeurd dat normaal wel dan  lol |
|
Hoskeu Erelid
|
 Quote lanira_mommy: @ hoskeu, gebeurd dat normaal wel dan  lol Nouja... Als ze aansturen op zo een discussie, waar ik tegenwoordig wel wat terughoudend in ben, dan krijgen de meesten die ik ken wel wat grote ogen... Kijken ze me heel vreemd aan... Meestal loop ik onzin uittekramen, de meeste mensen kennen mij helemaal niet zo... Die denken dat ik overal maar een beetje om lach en luchtig over doe...  Maarja... waarom zou je je druk maken??  |
|
|
Nou... De Samurai volgden "de weg van het zwaard". Miyamoto Musashi wordt de grootste Samurai allertijden genoemd. De besten leefden in (innerlijke)rust. Volgens (jaja, alweer) procedures.. Dit begrip werd vaak misbruikt door heersers. Die de Samurai gebruikten.
Innerlijke rust = geen leegte. Innerlijke rust = tevredenheid. |
|