hr
jaargang -24 - laatste artikel 19-4 08:00 - 76013 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 4 .... 30 31 32 [33] 34 35 36 87 88 89 90

Evolutie, theorie of waarheid

13-12-06 16:21:17
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Stryfe:
Quote Giovanni:
Als wij van de apen afstammen, waarom zijn de apen dan niet verder geevolueerd? Ik heb vorig jaar de nieuwe bijbelvertaling gelezen en ben nu na 32 jaar van het roken af. Als God niet bestaat wat doen we hier dan eigenlijk? We neuken ons te pletter en dan sterven we uit?

En sommige van ons komen niet eens aan dat "te pletter neuken" toe.... *zucht* ;|

Ja, jammer he?:[

13-12-06 16:27:10
Hoskeu
Erelid

WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote Giovanni:
Ik heb vorig jaar de nieuwe bijbelvertaling gelezen en ben nu na 32 jaar van het roken af.

Interesante discussie...
Ik snap alleen die linkt tussen dat roken en die bijbelvertaling niet...:P

13-12-06 16:29:00
Hoskeu
Erelid

Ik snap trouwens soiesoow dat vertalen van die bijbel voor de zoveelste keer niet...
:$

13-12-06 16:36:48
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Hoskeu:
Quote Giovanni:
Ik heb vorig jaar de nieuwe bijbelvertaling gelezen en ben nu na 32 jaar van het roken af.

Interesante discussie...
Ik snap alleen die linkt tussen dat roken en die bijbelvertaling niet...:P

Ik geloof in God, ik denk dat ik door God geleid ben (vraag me niet waarom, ik weet het niet), om de bijbel te lezen. Ik ben er 200% van overtuigd, dat als ik de bijbel niet gelezen had ik nu nog steeds zou roken, vandaar die link.

13-12-06 16:47:50
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Waarom is er nu geen evolutie meer??

13-12-06 16:54:06
Blend
Oud Moderator

WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Die is toch nog wel bezig?

13-12-06 17:10:55
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote evertwinter:

Evolutie is zeker nog gaande, maar op 't moment dat 't gebeurt kun je er niets van zeggen omdat 't zo langzaam gaat. Je kunt alleen maar naar 't verleden kijken

13-12-06 18:29:47
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
kan de mens nog evolueren?
en welke druk staat er op onze
ontwikkeling en welke noodzaak
is hier?

13-12-06 19:19:01
haggis
Senior lid

WMRindex: 59
OTindex: 379
Quote evertwinter:

Klein voorbeeldje:

Je pakt een wilde hond bv. Die laat je bij de mens in de buurt blijven. Deze hond is nog redelijk wild. Zij krijgt jonkies, die zijn meer aan de mens gehecht dan hun moeder, maar hebben nog steeds iets wilds in zich. Dan krijgen de jonkies, jonkies en die zijn meer aan de mens gehecht dan dat ze nog wil in zich zijn.

Dit valt ook onder evolutie

Dit is bij verschillende rassen gebeurd.

Een afrikaanse olifant is helemaal naar het afrikaanse landschap toegegroeid, deze kan echt niet in azië overweg. Een aziatische olifant kan daartegenover helemaal niet in afrika overleven.

(kleinweetje: Een indische en een afrikaanse olifant behoren tot verschillende soorten. Een dwergpoedel en een sint-bernardshond behoren tot dezelfde familie :ja:ja)

13-12-06 20:20:27
Ikke
Oudgediende

S
Quote heraux:
kan de mens nog evolueren?
en welke druk staat er op onze
ontwikkeling en welke noodzaak
is hier?

't menselijk lichaam is op 't moment redelijk uitge-evolueerd, maar dit komt ook doordat we onze eigen leefomstandigheden zo constant mogelijk houden... Strax als 't klimaat op aarde totaal is omgeslagen zal aanpassing weer nodig zijn, hierdoor zal de evolutie tijdelijk weer in een stroomversnelling komen

13-12-06 21:38:20
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Mens en dier kunnen zich tot bepaalde hoogte inderdaad wel aanpassen aan bv het klimaat, maar de ene soort zal nooit in de andere overgaan. Dus: van aap naar mens, of van vis naar landdier en zo.

13-12-06 21:44:27
Hoskeu
Erelid

Hoskeu doet vanavond niet mee met de discussie hier, maar wel erg interesante onderwerpen!! :ja

13-12-06 21:50:37
Ikke
Oudgediende

S
Quote Ikje:
maar de ene soort zal nooit in de andere overgaan. Dus: van aap naar mens, of van vis naar landdier en zo.

Waarom deelt de mens dan 95% van zijn genetische opbouw met de aap? Dat kan geen toeval zijn, gezien de getallen waarmee je in DNA werkt

13-12-06 21:53:14
haggis
Senior lid

WMRindex: 59
OTindex: 379
Quote Ikje:
maar de ene soort zal nooit in de andere overgaan. Dus: van aap naar mens, of van vis naar landdier en zo.

Ook van mij een reactie hierop ikje:

Duidelijk overeenkomsten tussen aap en mens

De kans is groot dat wij van de apen afstammen of net andersom hoor

13-12-06 21:54:21
Ikje
Senior lid

Ik ben niet zo goed in getallen maar het blijft een feit dat een aap geen mens is.

13-12-06 21:55:22
Ikke
Oudgediende

S
Believer: religious person who refutes the obvious and the proven in favour of the improbable

13-12-06 21:56:02
Ikke
Oudgediende

S
Quote Ikje:
Ik ben niet zo goed in getallen maar het blijft een feit dat een aap geen mens is.

Dat beweert ook niemand, de mens stamt af van de aap, wij zijn op bepaalde gebieden verder doorontwikkeld

13-12-06 21:57:40
BlueWolf
Actief lid

WMRindex: 68
OTindex: 93
Wnplts: Lapland
Wat ik mij nou eigenlijk afvraag:
wat er dus wordt gezegd is dat de mens afstamt van de aap...

bij een evolutie van een diersoort veranderd dat diersoort toch?
bijvoorbeeld: De mammoet, die is ge-evolueert in de olifant.
Olifant leeft, mammoet niet...

HOE kan het dan, dat 'als wij van de aap afstammen' dat de aap nog leeft?

13-12-06 22:00:56
Ikke
Oudgediende

S
Quote BlueWolf:
Wat ik mij nou eigenlijk afvraag:
wat er dus wordt gezegd is dat de mens afstamt van de aap...

bij een evolutie van een diersoort veranderd dat diersoort toch?
bijvoorbeeld: De mammoet, die is ge-evolueert in de olifant.
Olifant leeft, mammoet niet...

HOE kan het dan, dat 'als wij van de aap afstammen' dat de aap nog leeft?

Evolutie is het aanpassen van levende soorten aan nieuwe omstandigheden en de natuurlijke selectie. Dat soort B ontstaat uit soort A wil niet zeggen dat soort A uit moet sterven. Als beide soorten zich even goed aan kunnen passen aan veranderingen zullen ze allebei voortbestaan. Kijk maar naar allerlei verschillende soorten katten: tijgers, panters, luipaarden, huiskatten allemaal verwant aan elkaar

13-12-06 22:03:05
Ikje
Senior lid

@ Ikke
Ik geloof in de schepping ja. Ik denk dat God de aap heeft geschapen en daar ook de humor wel van inzag doordat de aap zoveel op de mens lijkt. Maar een aap is een dier en wordt in zijn leven gestuurd door intinct, terwijl de mens veel complexer denkt en rekening houdend met zijn geweten handeld. De mens heeft een vrije wil.

13-12-06 22:05:23
Ikje
Senior lid

@ Ikke
De verschillende katachtige leven soms ook naast elkaar in hetzelfde gebied. Verklaar?

13-12-06 22:06:19
Ikke
Oudgediende

S
Quote Ikje:
@ Ikke
Ik geloof in de schepping ja. Ik denk dat God de aap heeft geschapen en daar ook de humor wel van inzag doordat de aap zoveel op de mens lijkt. Maar een aap is een dier en wordt in zijn leven gestuurd door intinct, terwijl de mens veel complexer denkt en rekening houdend met zijn geweten handeld. De mens heeft een vrije wil.

De mens is ook een zoogdier hoor.... Net zoals katten, honden, apen, muizen enz.

Toevallig is bij de mens de geestelijke kant verder ontwikkeld, terwijl we op fysiek gebied vaak inferieur zijn aan andere dieren

13-12-06 22:08:51
Ikke
Oudgediende

S
Quote Ikje:
@ Ikke
De verschillende katachtige leven soms ook naast elkaar in hetzelfde gebied. Verklaar?

Verschillende katachtigen vullen verschillende niches in een ecosysteem. De katachtigen hebben waarschijnlijk verschillende prooidieren waardoor ze elkaar niet beconcurreren of er zijn simpelweg genoeg prooidieren om beide populaties in stand te houden

13-12-06 22:13:29
Ikje
Senior lid

Quote:
Toevallig is bij de mens de geestelijke kant verder ontwikkeld, terwijl we op fysiek gebied vaak inferieur zijn aan andere dieren

Maar is dat wel zo toevallig???????

13-12-06 22:16:39
Ikke
Oudgediende

S
Quote Ikje:
Quote:

Maar is dat wel zo toevallig???????

Toevallig is het verkeerde woord: doordat individuen met een grotere intelligentie zich sneller aan situaties aan konden passen en hun omgeving konden observeren om predators te ontwijken hebben deze individuen het overleefd en zich voortgeplant. Terwijl de minder ontwikkelde individuen opgegeten werden

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 30 31 32 [33] 34 35 36 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven