Storings meldingen |
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
raid-controllet ATA133 pci - 4 poorts (2xraid) prijs 30€
dmesg iteide0 at pci0 dev 9 function 0 iteide0: Integrated Technology Express IDE controller (rev. 0x13) iteide0: bus-master DMA support present iteide0: primary channel wired to native-PCI mode iteide0: using irq 10 for native-PCI interrupt /dmesg |
|
bartman Senior lid WMRindex: 272 OTindex: 422 Wnplts: Boxtel T S |
net kon ik even niet op de site komen ligt dat aan mij of... |
|
heraux Oudgediende
ja, komt regelmatig heel kort voor.. dat bijvoorbeeld de laatste opmerkingen even wegblijven - of dat de site geheel onbereikbaar is - de outages zijn kort.
|
|
dandy winnaar PW 06
WMRindex: 202 OTindex: 1.935 S |
er was iets mis, komt omdat jullie zoveel lullen |
|
Voogeltje Administrator
WMRindex: 1.751 OTindex: 3.684 T S |
En jawel, ook vanmorgen hadden we weer last van een query die lagner wilde draaien dan dat mogelijk is... |
|
heraux Oudgediende
wat voor een servert is dat dan? ben ik blij dat ik geen php-pcp-adhd-java-rood-merk scripts heb lopende
(mijn server is een AMD-K6/2 based - met 196Mb rammsteintjes) |
|
BlueEagle Senior lid WMRindex: 94 OTindex: 113 Wnplts: Oisterwijk S |
heb zelf nu al 2 dagen achter elkaar de melding Warning: mysql_connect(): User wmr has already more than 'max_user_connections' active connections in /var/www/html/mysql.php on line 3... Is daar niets aan te doen? Desnoods een andere host? |
|
Voogeltje Administrator
Helaas, er is niet direct iets aan te doen. We doen ons uiterste best... |
|
heraux Oudgediende
Voogeltje, interesse in een soort uptime scanner? die om de 5 minuten een ping maakt en daarvan log houd... dan wordt deze log elke 5 uur of zo opgestuurd naar je postmaster
|
|
nietmeer
|
zo, what the fuck is dat met die downtime hiero, alle tools op m'n computer die op php/mysql lopen liepen spontaan vast. m'n baas was er niet blj mee kan ik je melden... |
|
nietmeer
|
@Voogeltje: Er zit een Fout in de RSS op regel 84 teken 100 (Volgens mijn google reader) |
|
laurenssie winnaar PW 06 WMRindex: 495 OTindex: 1.166 Wnplts: Zwijndrech
|
Net zag ik dit:Warning: mysql_connect(): User wmr has already more than 'max_user_connections' active connections in /var/www/html/mysql.php on line 3 Er zijn op dit moment wat problemen met de database, we proberen het zo snel mogelijk op te lossen. |
|
heraux Oudgediende
my_sql; no soap opera, do startrek, no as the world burns do csi no goede tijden slechte meiden do ally mcbeal no Deutsch Rechts Scheisse do DrWho (in low dosages) sql_my |
|
Voogeltje Administrator
Vanaf nu houden we van elke opgevraagde pagina bij hoelang het duurt om 'm op te vragen. |
|
dandy winnaar PW 06
WMRindex: 202 OTindex: 1.935 S |
ok das mooi, zijn de problemen dan verholpen? (ben niet heel goed met computers!) |
|
Voogeltje Administrator
Dat niet maar we kunnen dan wel beter zien wat het probleem is |
|
heraux Oudgediende
ik heb hackbot op mijn 'bob' die kan ik regelmatig laten kijken - interesse? |
|
Voogeltje Administrator
Nee dankjewel, ik heb al een service die om de 5 minuten kijkt en meteen smst als er wat loos is... |
|
Enkie Oudgediende
WMRindex: 2.511 OTindex: 18.336
|
Ach, zo'n haast heeft het toch niet.. dan wacht je maar even hoor =) |
|
nietmeer
|
nou zolang er nog maar meer uptime dan downtime is vind ik het goed hoor (Op TV is het ondertussen ook 50/50, de helft reclame en de helft film ) |
|
Voogeltje Administrator
Ik heb inmiddels wel wat dingen gevonden die niet helemaal kloppen. Zo is er 1 IP dat wel heel veel artikelen opvraagt en verder niks... Dit ip heeft vanaf nu een algehele ban totdat ik er achter ben wie/wat het is.
edit: voor de speurders onder ons:151.96.0.8 |
|
Jannick Oudgediende
WMRindex: 1.125 OTindex: 42.838 T |
person: Stefano Lucchini address: ENI SpA address: Piazzale Enrico Mattei, 1 address: 00144 Roma (RM) phone: +39 06 59821 e-mail: network_mgnt@eni.it nic-hdl: SL2030-RIPE source: RIPE # Filtered
Met een IP Whois word je ook niet wijzer, maar wat doet ie persoon dan? |
|
Andries Louw Senior lid WMRindex: 167 OTindex: 202 Wnplts: Sneek S |
@Voogeltje: Dat is iemand uit "Rijeka / trenutno Nigerija" E-mail adres: damircobanovyahoo.com ww.dj-ogi.com/guestbook/index.php%3Fentry%3D20+151.96.0.8&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=12" target="_blank" rel="nofollow">link |
|
Voogeltje Administrator
Wat moet die gast hier dan? |
|
kazz1980 Erelid WMRindex: 1.704 OTindex: 1.181 Wnplts: Nee
|
Waarschijnlijk een oplichter die (geautomatiseerd) websites afscant op zoek naar mensen die een laptop of GSM (ver)kopen oid. Althans - iets in die richting zal het zijn... Vooral bannen dus! |
|