Storingsmeldingen |
Enkie Oudgediende
WMRindex: 2.511 OTindex: 18.336
|
Een zootje is een kleine dierentuin in het Vlaams? Nee hoor, ik zou ook niet 'zooitje' zeggen |
|
Caster Oudgediende
WMRindex: 2.086 OTindex: 16.129
|
Mijn docenten Nederlands houden allemaal de oude spelling aan Die was veel logischer |
|
Andreesie Oudgediende
WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
@Caster: hoe was die dan? weet ik al niet meer maar wel van die tussen-n, vroeger was dat zwaaar onlogisch |
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
Dit lees ik bij Google:
Zooitje of zootje?
--------------------------------------------------------------------------------
Is het een zootje ongeregeld of een zooitje ongeregeld? --------------------------------------------------------------------------------
Zootje en zooitje zijn allebei mogelijk.
Zootje is van oorsprong de verkleinvorm van het zelfstandig naamwoord (de) zo. Dit betekende oorspronkelijk 'hoeveelheid eten die tegelijk gekookt wordt of voor één maaltijd genoeg is'; bijvoorbeeld een zo vis of een zo sla. Hieruit is de betekenis 'hoeveelheid, massa' ontstaan, en vervolgens ook 'rommel, bende'. In deze afgeleide betekenissen wordt zo van oudsher meestal in de verkleinvorm gebruikt: zootje. Omdat zootje zo'n eigen toepassingsgebied heeft gekregen, is het in veel woordenboeken als aparte ingang opgenomen.
Waar komt zooitje dan vandaan? Zooi is een spreektalige variant van zo (net als strooi naast stro en vlooi naast vlo), die ook in de schrijftaal in zwang is geraakt. Hieruit ontstond de verkleinvorm zooitje.
Beide vormen bestaan al zeker sinds de negentiende eeuw. Hoewel zooitje niet in álle hedendaagse woordenboeken is opgenomen (zootje wel), zijn ze allebei juist. Welke vorm je gebruikt, is vooral een kwestie van smaak: sommige mensen vinden zootje mooier, anderen zooitje.
|
|
Andreesie Oudgediende
|
zooitje is gewoon een verkleinwoord van zooi, dus dan is het automatisch goed |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Wat één reactie allemaal teweeg kan brengen. |
|
Andreesie Oudgediende
|
als ik een link plaats en die link wordt geopend door op een plaatje te drukken kan ik alleen maar het plaatje zien |
|
Delenn Oudgediende
WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
in het café nam pluppel mijn avatar en opeens was mijn avatar kapot en even later die van pluppel ook. Is dat een beveiliging of waar kan het aan gelegen hebben? |
|
Traevel Oudgediende
WMRindex: 302 OTindex: 17.280 S |
Ligt het aan mij, of is iedereen die géén stam gast is ineens junior lid geworden op de PP's? edit: en dan bedoel ik bij de reacties op de PP's, bij profielen en dergelijke staat het wel goed edit 2: dat zal dan wel zo zijn sinds er avatars op de PP's staan (lees namelijk zojuist pas dat berichtje ) |
|
Voogeltje Administrator
WMRindex: 1.751 OTindex: 3.684 T S |
|
|
Traevel Oudgediende
WMRindex: 302 OTindex: 17.280 S |
Klopt Niet dat het vervelend was of iets dergelijks, maar het viel me zo ineens op |
|
Andreesie Oudgediende
|
kan er misschien ook worden veranderd dat als je op een plaatje dat je naar een andere site gaat? want nu werkt dat niet meer |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
|
|
Andreesie Oudgediende
|
vervelend chris... en dat systeempje is wel grappig, maar helemaal niet fijn, browser wordt er wel eens sloom van enzo dat groter maken vond ik vaak nog wel fijner edit: met thumbnails is het ook handig, of zijn dat die buttons van jou?;) |
|
Enkie Oudgediende
WMRindex: 2.511 OTindex: 18.336
|
En misschien is dit niet helemaal het juiste topic om suggesties te doen |
|
Andreesie Oudgediende
|
|
|
Voogeltje Administrator
WMRindex: 1.751 OTindex: 3.684 T S |
Via een omweg heb ik een oplossing gemaakt. Gebruik voor afbeeldingen in een link die al de juiste maat hebben [timg]... |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Tok, bedankt Voogel, het werkt |
|
Andreesie Oudgediende
|
dankje voogel mijn lopend mannetje werkt |
|
DreamerTje Oudgediende
WMRindex: 1.305 OTindex: 19.848 T S |
Als ik foto's upload via het WMR-uploadsysteem dan krijg ik na een paar seconden een wit scherm en is mijn foto niet upgeload De pagina zegt ook dat hij "klaar" is met laden en alles |
|
Henise Oudgediende
WMRindex: 6.287 OTindex: 6.684
|
Bij de jarigen vandaag, wordt Melody niet vermeld. Ik weet, dat ze haar verjaardag wel ingevuld heeft bij haar profiel. Ze wordt 26 vandaag. |
|
Relpa Oudgediende
WMRindex: 3.482 OTindex: 10.385 S |
Misschien ligt het aan m'n ABP maar sinds kort zie ik allerlei reclame-blokken die ik niet weg kan klikken *Ms verkeerde Topic, maar moest't toch ff kwijt* |
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Tja.. Ik wil niet vervelend zijn maar zonder die blokken geen WMR.. Geen meetings, niks |
|
Relpa Oudgediende
WMRindex: 3.482 OTindex: 10.385 S |
No offense meant, I hope none taken Vroeg me alleen af of de 'blocker' kuren had *Niet dus* (meestal zie ik ze geeneens) |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Laat maar. |
|