limmerick en andere rijmsels |
nietmeer
|
Het probleem van heel veel chinezen is dat vliegen niet echt kunnen lezen De wet schrijft het voor: "Te veel vliegen is goor" Zodat het er maar twee mogen wezen. |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 52.455 OTindex: 94.464
|
"made in china", inderdaad als dat er maar op staat echt meteorietis het weliswaar niet maar als je depressie er van weggaat ?! |
|
allone Oudgediende
|
het wonder geschiedde meteen Grouse kreeg een derde been.een zegen van boven? moeilijk te geloven, omdat het weer gauw verdween. |
|
nietmeer
|
In het hoge noord van ons land was iets bijzonders aan de hand. Een klusser maakte het erg bont Hij gebruikte zijn trui als lont Voor een ontploffing en een brand. |
|
allone Oudgediende
|
wat leuk, dat Grouse zo hard lacht.... allone had niet verwacht om te vallen, pardoes. maar ze verzint een smoes verkleed in klederdracht. Grouse heeft nu geen idee wie er staat bij de heuvel benee' hij begrijpt dat met spoed hij verdwijnen moet want er is duidelijk iets niet oké.. |
|
nietmeer
|
Even een ander gedicht:
Stilte.
Het is stil op de heuvel. Helemaal geen gekeuvel. Niet van allone of anderen. Ik hoop dat dat niet gaat veranderen. Het is hier heerlijk stil. .... My Hill |
|
allone Oudgediende
|
 het gedicht van Grouse is prachtig, tis niet te geloven, maar waarachtig de jury beslist dat onbetwist zijn poëzie is oppermachtig.  |
|
allone Oudgediende
|
|
|
nietmeer
|
In India heersen de vrouwen want als je er eentje wil trouwen Let dan op de tijd anders ben je haar kwijt En dan ligt ze een ander te douwen. |
|
allone Oudgediende
|
ben je echter één van de heren dan is het goed om te constateren dat, ben je verloofd, terwijl je er niet in gelooft dan is het makkelijk het noodlot te keren  |
|
nietmeer
|
Aangifte doen is niet altijd eerlijk ook al lijkt de oplossing begeerlijk Want ben je vol spijt je belastinggeld kwijt Dan lijkt striptease toch niet zo heerlijk |
|
allone Oudgediende
|
de Titanic was het grootste schip van zijn tijd. kon je toen niet mee, dan nu geen nijd: je kan mee met Titanic II... of het zien van ijsbergen je dan verblijdt?  |
|
allone Oudgediende
|
heeft u al eens een lintje gekregen in de nederlands lintjesregen? je kunt niet zo dure op laten sturen.. ..maar sommige zijn daar tegen. |
|
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
ik zeg maar zo ik en mijn jojo  |
|
allone Oudgediende
|
er was eens in Baltimore gevaar want een jongen op school aldaar maakte met gemak een pistool van gebak dat hij geschorst werd is raarmaarwaar |
|
allone Oudgediende
|
er was een man die ging lopenomdat hij geen buskaart kon kopen iemand zag dat aan en bood hem een baan het is dus mooi afgelopen |
|
allone Oudgediende
|
Quote @nxttrain: Er zijn dus mensen, die zonder dollen hun fantasie uitleven met slijptollenen als je dat voorzichtig doet, kun je leren hoe je de slijptol zacht kunt laten zoemen en vibreren. Maar 1 verkeerde beweging, zal het je bloed doen stollen.  |
|
Giovanni
Oudgediende
|
dikkertje dap vertelde een grap niemand begreep hem vreemd, want hij was best adrem  |
|
allone Oudgediende
|
in de republiek china kan men veel leren over wat op het gezicht te smeren: de één neemt zaad de ander ziet geen kwaad om het effect van een vuurtje te proberen |
|
Giovanni
Oudgediende
|
qua rijm hier niet veel gebeurd daarom heb ik dit hier maar neer gepleurd kan dit beter dan een limmerick ik ben nu eenmaal niet zo'n slimmerik  |
|
nietmeer
|
Een vrouw vond het veel te lang duren Voordat ze haar vriend naar huis zouden sturen Ze zette vol hoop haar kinderen te koopMaar nu moet ze die daad bezuren |
|
allone Oudgediende
|
@Grouse:  als je eens slakken wilt eten dan is het goed om te weten een reuzenslakdie weegt met gemak een kilo - kleintjes kun je rustig vergeten |
|
Giovanni
Oudgediende
|
het is vreselijk koud de oostenwind ons in zijn greep houdt komt er ooit een einde aan? of moeten we naar warmere oorden gaan?  |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Je zult maar eens ongewilt staan gluren omdat je naar de gordijnen staat te turen
maar dat mag dan niet iets te lang daar duren anders zullen de buren zowaar de politie op je dak af sturen.
dus krijgen de buren de kuren en is het gordijn iets te markant ga aan de kant en bel de krant en laat de redactie een nieuw gordijn voor je borduren.
|
|
Giovanni
Oudgediende
|
iets te eten wat ben ik vergeten  |
|