limmerick en andere rijmsels |
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
zo even wat eten en daarna niet vergeten dat ik nog bij de dokter langs moet voor de rug en de assistente met haar leuke snoet  |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Hup daar gaat weer zoveel miljoen er is niets meer aan te doen daar gaat een deel van ons pensioen een verenigd Europa, wat kost dat toch een poen  |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 52.455 OTindex: 94.464
|
ach, alles kost poen niets aan te doen alleen geluk krijg je zo van jezelf cadeau |
|
Giovanni
Oudgediende
|
hela hola om je nek een stola  |
|
allone Oudgediende
|
als ik Gio's avatar zie staan denk ik: hij heeft een verandering ondergaan  |
|
allone Oudgediende
|
Quote @Jura6: De Nederlandse Saskia de Brauwneemt het vrouw zijn niet zo nauw. Zo poseert ze als man iets wat blijkbaar goed kan. Het is ook een echte kenau. Quote @Mamsie: @Jura6: Er is iets dat ik weten wou waarom is dit model een vrouw? Zijn dan de mannen eensklaps op? En kiezen ze zo'n modepop die er uitziet als iets halfslachtigs vinden de mensen dat iets prachtigs? Het ziet eruit als androgyn dus zulk een vent..mij niet gezien!  |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Quote @allone: als ik Gio's avatar zie staan denk ik: hij heeft een verandering ondergaan  ik heb geen verandering ondergaan alleen avatar Animal is weggedaan |
|
allone Oudgediende
|
@Giovanni: ah.. dus weg met alle illlusies en dromen: je Ware Zelf is tevoorschijn gekomen?!  |
|
allone Oudgediende
|
er was eens een man van zijn woorddie had twee van zijn buren vermoord ze waren 's nachts luid dat hield hij niet uit. hij was dus dubbel gestoord  |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Sinterklaas is verdwenen de kerstman is verschenen er ligt bijna overal sneeuw en ik, ik onderdruk een geeuw nee je hoeft het niet te vragen ik wens iedereen alvast hele fijne dagen en gelukkig nieuw haar euh nieuwjaar  |
|
allone Oudgediende
|
dank je, je bent er vroeg bij maar wel leuk, een wens in rijmelarij.. ik wens jou ook geluk en blijheid en vooral een goede gezondheid  |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
O komt toch eens kijken wat er in mijn kribbe ligt
Alles gegeven door die goede Sint
En aan de hemel een licht dat ons verblind
Weet niemand het zeker het kado is een kind
Daar wordt aan de deur geklopt hard geklopt
Het is een herder zeker best verdwaald zeker
maar we zitten allemaal even rechts
want links komt de stoomboot aangevaren
met de drie wijzen uit het oosten
opgepikt vanaf de vluchtstrook
Het was sint die onraad rook
een kameel stond aan het koken
een extra bult was opgedoken
dat vond de wijze een beetje vreemd
wiede wiede wiet.. maar de ander zag dat niet
bleef men nog te ver door lopen
begon die bult te stoken
plots stonden zij stil aan de kant van hoboken.
Over het kanaal kwam goed heilig man
met de verre kijkers blijkt hij heel hip
heeft de situatie snel gesnopen
van je ras ras ras ging Sint door de plas
en takelde hij de drie op zijn schip
Belde hij de Anwb die namen vervolgens de kamelen weer mee.
En zo kwam toch alles weer goed. |
|
Giovanni
Oudgediende
|
@heraux:  zo goed kan ik het niet mijn rijmgeheugen is vaak een vergiet ik modder maar wat aan maar er komt tenminste wel iets dat rijmt te staan  |
|
Giovanni
Oudgediende
|
de kerstman daar vind ik geen reet an nog commercieler dan Sinterklaas ook is al het nog zo'n gezellige baas weg met hem zet hem op de tram die halve zool enkeltje Noordpool  |
|
heraux Oudgediende
Langs de vluchtstrook van twee meter breed Liet een der wijzen een redelijke scheet
De ander licht ontstoken ontploften in hun gewaad En betichten de winderige van een ontheiligende smaad |
|
Giovanni
Oudgediende
|
gatverdamme wat een lelijke prammen die benne veel te groot die zie ik liever bedekt dan bloot misschien een operatie want als ik ze zo zie dan ben jij liever dood  |
|
allone Oudgediende
|
eh, ik ben even de draad van dit verhaal kwijt. waar gaat dit over? maar dit is wel waar: heraux heeft mooie sterren in haar avataar |
|
Giovanni
Oudgediende
|
moet het ergens over gaan dan? dan is er niet veel an zomaar wat rijmen gaat makkelijker anders kom ik met rijmen niet erg ver ik broddel maar wat maar rijmen doet het dan iig wel schat zo nu eerst even de afwas tot klaar ik met rijmen hier voorlopig pas nou tot straks of zit je dan te kijken naar omroep Max?  |
|
allone Oudgediende
|
geen Max, ik heb hier geen tv en het rijm moet nergens over gaan, nee ik moet denk ik nu even naar buiten gaan omdat er even geen wolken voor de zon staan  |
|
Giovanni
Oudgediende
|
het is droog ik woon 3 hoog en zie wolken die hard rond kolken ook al staat er geen wind maar dat is wat ik vind  |
|
Giovanni
Oudgediende
|
nog even dan weten we of we nog leven zal de wereld vergaan? gaan we er met z'n allen aan? ik geloof iig niet in die onzin en een hoop anderen evenmin  |
|
heraux Oudgediende
zie den aarde tollen niets maakt het te dol hoor menig op straat trollen we kantelen van de bol het einde van de wereld zovaak gehoord en voorspeld moet deze tijding weer keren wordt door velen verteld. |
|
Giovanni
Oudgediende
|
hij zal uiteindelijk vergaan maar dan benne wij hier al lang vandaan niet vandaag, niet morgen ooit, ik maak me geen zorgen dan ben ik al lang tot stof vergaan  |
|
heraux Oudgediende
Tot over verre tijden ergens ongezien wellicht komen onze kleinste delen weer tot elkaar verdicht vormt zich weer tot leven ontwikkeld zich met tempo vermenigvuldigd zich tot velen noemt zich meester van kennis en zo muzikaal uit zijn kelen maakt veel moois en sloopt de rest o zo noodzakelijk voor zijn bestaan
|
|
Giovanni
Oudgediende
|
nog steeds niets gebeurt alhoewel het buiten best wel meurt maar dat komt door de mist je daardoor misschien het einde mist het is gewoon een dag als voorheen die je samen beleeft of alleen gelukkig is het bijna weekend en je dan misschien twee dagen rust kent  |
|