limmerick en andere rijmsels |
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
gek wordt je ervan die klote koppijn man ik ga me bezatten of ga ik op de lange latten? skieënd naar beneden zo de kroeg in gegleden volgende ochtend een kater maar dat is voor later  |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 52.456 OTindex: 94.464
|
tja, als dat helpen zou, zou ik zeggen: doe het gauw. maar ik vrees met angst en beven dat dat geen verbetering gaat geven. zatte latten, nee, helaas.. dat brengt zeker geen soelaas. en je hebt t nu al zo veel dagen da's wel moeilijk te verdragen. zo lang ellende en pijn en pech, ik hoop voor jou: morgen is het weg  |
|
Giovanni
Oudgediende
|
ik heb pech het is nog steeds niet helemaal weg op de zevende typ ik dit rijm hier bevende ik ga me maar eens scheren en dan iets te eten smeren al heb ik nog niet veel trek maar heb ik hopelijk een betere smaak in m'n bek  |
|
allone Oudgediende
|
nog niet helemaal weg, zeg je net? dat betekent dat het wel minder geworden is? want dat is iig een vooruitgang, zodat het misschien morgen weg is? want dan ben je toch duidelijk aan de beterende hand ?!
|
|
Giovanni
Oudgediende
|
het is idd wat beter zei de betweter  |
|
Giovanni
Oudgediende
|
altijd dezelfde topics vind ik zolangzamerhand maar niks op de andere reageert bijna niemand meer niet zo leuk dezelfde steeds weer minder hier en meer daar oftewel minder op waarmaarraar  |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.435 OTindex: 96.592
|
Gio, wat moet ik nu lezen Wil jij hier dan minder wezen??? Dat zal je toch niet ernstig menen Straks ben je helemaal verdwenen! Nee hoor, dat vinden we niet goed Je blijft maar hier, omdat dat moet! |
|
allone Oudgediende
|
zeg wat is er aan de hand? is iedereen weg uit Nederland? al dagen niemand op rijmelarij hebben @Giovanni en @Mamsie vrij? en ook hier doet niemand nog iets  ik moet zeggen, ik vind het maar niets .. |
|
allone Oudgediende
|
terug naar de limericks want anders wordt dit topic maar niks: er was eens een man uit Drachtendie had hele slimme gedachten: met de stofzuiger in de hand naar de hoofdstad van het land daar kun je miljoenen verwachten ======= Quote @Lennox: @allone: En dit bijzondere gedicht Smijt je @stora in het gezicht  . Je gaat aan de haal met zijn zuigplan In Amsterdam en uit Stora's hersenpan. Maar Stora is een goeie vent En van ons dames wel wat gewend. Zuchtend schudt hij zijn eendenhoofd Weer is hij van een plan beroofd. Steeds weer heeft hij geen geluk Maar ach zijn stofzuiger was toch stuk. Hij gaat lekker sport kijken met een paar biertjes. En denkt Allone en Lennox zijn vervelende kliertjes. Dit gedicht slaat nergens op. Het is dus beter dat ik stop. Ik lees het even na en lach En wens jullie nog een fijne dag  .  |
|
allone Oudgediende
|
Quote @Lennox: @allone: Dank je voor je lieve compliment Bloos ervan, want niet aan gewend. Maar ik laat de eer aan @Mamsie en @allone. Dat zijn de experts, zo is het gewoon. Maar af en toe in een jolige bui Kan het zijn dat ik toch wat spui. Gewoon om te plagen en voor de lol. Dan schrijf ik meteen een pagina vol  . Helaas is het voor vandaag gedaan. Ik moet nu echt van wmr af gaan. Niet voor lang maar wel voor even Want er gebeurt helaas nogal wat in mijn leven. Moet naar mijn moedertje in ziekenhuis  . Maar gaat weer goed, ze komt snel weer thuis. Dus nogmaals zeg ik doei, tot gauw. Lees dan vast weer een leuke reactie van jou  . Quote @allone: @Lennox: ik geloof dat je te bescheiden bent nu je zo veel mooie poëzie neerpent. en dat loopt zo vlot en goed alsof je nooit iets anders doet. .. zou Vondel nu nog bestaan, het schaamrood zou op zijn wangen staan. en daarbij nog goed nieuws, want je moeder is aan de beterende hand.  tot straks, dan zien we je weer hier, voor nog meer rijmen en ander plezier  |
|
Lennox Oudgediende
 WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340
|
@allone: Hoi Allone, ij lieve meid, Dank dat je mijn ego vlijt! Ik wist van dit forum eerder niets af En kreeg van @Delenn dus bijna straf  . Heb inmiddels met veel plezier gelezen En dacht "hier moet ik vaker wezen". @stora: Hahaha, je ego krijgt geen deuk Wij vinden je onverminderd stoer en leuk. samuiaxe: Wat je zegt is reuze waar Niemand hier krijgt voor elkaar Wat @pizzabakker toch allemaal doet Want dat is niet "leuk" maar gewoon echt goed! Hij denkt vast niet "rijmt dit soms op dit" Maar toont zich een ware woordensmid. Telkens staan wij weer versteld Door de woordenpracht van deze dichtersheld. Ik heb hem eerder al eens gezegd. Pizza's zijn je roeping niet echt. Maak hier professioneel je vak maar van Want weinigen dichten zoals jij dat kan  . |
|
allone Oudgediende
|
@Lennox: @pizzabakker schudt ze uit zijn mouw, beter dan menig man of vrouw. maar zoals jij alles hier in rijm vertelt daarvan sta ik ook verstelt. het is alsof je nooit iets anders doet. je doet het hardstikke bere-goed  en.. wat heb je nog meer in gedachte? kunnen we eerdaags een limerick verwachten? heb je trouwens die van @Grouse gelezen? want die mogen er ook wel wezen. en tot slot nog even deze vraag: hoe was het met je ma, vandaag?  |
|
Lennox Oudgediende
 WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340
|
@allone: Met mijn moeder ging het reuze goed. Ze had dan ook weer praatjes voor tien  . Zat mijn vader te vertellen hoe alles moet En had het ziekenhuis wel weer gezien. Een limmerick kan ik niet beloven Vooral omdat ik niet weet wat dat is  . Zal google eens van kennis beroven En dan limmerick ik, dat gaat niet mis  . Grouse heb ik nog niet gezien Wel zag ik van @heraux een gedicht Het was weer typisch en euh .....bijzonder misschien? En wierp op zaken een heel nieuw licht  . Nu moet Lennox even ontspannen Geen gedenk en geen gedicht. Morgenochtend me weer vroeg vermannen. Met grote wallen in mijn gezicht  . Trusten zeg ik voor allemaal. Slaap lekker en een fijne nacht. Kom allemaal lekker op verhaal En denk eraan, de morgen wacht  . |
|
allone Oudgediende
|
@Lennox:  je ontpopt je als een prof, wow, dat doe ik je niet na.. en als je naar een limerick zoekt, kijk op de eerste pagina. maar googelen is een goed idee daar staat het heel precies.. en nu doe ik met je mee: mijn bed is waar ik voor kies. maar eerst, voor ik daar heen ga moet ik mijn vreugde uiten over de vooruitgang van je Ma  en nu gauw dit gedicht afsluiten  |
|
allone Oudgediende
|
Quote @Soulsplitter: terwijl de kilometers onder mij verdwijnen en de zon nog volop loopt te schijnen geniet ik van alles om mij heen soms koeien, soms mensen, maar het vaakst alleen heerlijk fietsen, gaan zoals ik ga lekker de weg en de zon achterna  |
|
Giovanni
Oudgediende
|
ik heb een boot het is 2 meter lang dus niet zo groot het ligt bij mij thuis achter in de sloot  |
|
allone Oudgediende
|
ik heb ook een boot van meer dan 2 meter groot maar die ligt niet in de sloot maar in de haven bij Lelystad en ik zeg maar ff eerlijk dat hij ook niet niet van mij is.. zo'n boot onderhouden is geen kattepis  |
|
nietmeer
|
|
|
allone Oudgediende
|
@Grouse:  hee, je bent er weer, met een mooie aanwinst ==== en wil je niet graag op dieet dan is het goed als je weet: dank zij hypnotiserenzul je constateren dat je een paar maatjes kleiner meet..  |
|
nietmeer
|
Maar toen was er in de States een stel dat dacht: "Wat denken ze wel?" Imaginair opereren is ook een optie hoor. Zo kwam het dat het paar 64 kilo verloor. Alleen zitten ze wel ruim in hun vel. |
|
nietmeer
|
|
|
allone Oudgediende
|
@Grouse: er was eens een chimpanseedie had eens een goed idee hij zat zich te vervelen dus ging spelletjes spelen .. waarom was men verbaasd dat hij dat dee'?  |
|
nietmeer
|
Er was eens een man uit NijmegenDie hoognodig zijn blaas eens moest legen. Hij dacht te verrassen door op een politieauto te plassen. Helaas voor hem kwam hij agenten tegen. |
|
allone Oudgediende
|
er waren eens oudjes in Almeredie moeite hadden met scooteren leren .. ze konden het wèl maar ze reden te snel dus gaat de politie nu controleren |
|
allone Oudgediende
|
er was eens een Hongaardie man was echt heel naar  hij naaide zijn vrouw maar niet zoals zij dat wou daarom stond het op raarmaarwaar |
|