Een energiemaatschappij in Nieuw-Zeeland heeft excuses aangeboden, omdat ze op hoge poten een dreigende aanmaning stuurden naar een lantaarnpaal. De lichtmast kreeg precies zeven dagen om zijn energierekening te betalen, anders zou hij worden afgesloten, meldt de lokale krant Taranaki Daily News.
Hoe hilarisch de brief ook was, het leverde wel een serieuze nasleep op. De postbode die die dreigende brief moest bezorgen, wist -uiteraard- geen raad met het niet-bestaande adres van de lantaarnpaal en bezorgde de brief bij het dichtstbijzijnde huis. De bewoners daarvan schrokken zich een hoedje.
Pas na enige tijd bedachten ze zelf ook dat de adressering niet klopte. Ze belden naar de energiemaatschappij, maar dat ging in eerste instantie niet van harte. De medewerker aan de andere kant van de lijn wilde per se eerst hún gegevens hebben. "Terwijl het niet eens ons probleem was", vertelt de bewoonster tegen de krant. Oorspronkelijk artikel met filmpje