hr
jaargang -25 - laatste artikel 2-8 18:00 - 78209 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

1 2 3 4 .... 321 322 323 [324] 325 326 327 458 459 460 461

29-01-07 13:32:02
waatmaarraar
Senior lid

WMRindex: 76
OTindex: 341
Wnplts: doetinchem
Quote Blend:
@wmr
Als je je geld moet verdelen onder de armen, geldt dat ook voor je ziel. Is dat uit te drukken in geld?

Ik zou mijn ziel niet verkopen aan de duivel. Maar geldt dat ook voor god? Kan jij je ziel verkopen aan een heilig man? Zo ja. voor wat voor prijs?
Als de prijs dan bekent is weet je wat je moet verdelen onder de armen.

En de benen??

ik bedoel het bij wijze van itdrukking, maar asl je zo bekijkt zou ik mijn ziel aan god geven en jullie?

29-01-07 13:32:47
Hoskeu
Erelid

WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote Blend:
Kan jij je ziel verkopen aan een heilig man? Zo ja. voor wat voor prijs?

Hebben ze je dat nooit verteld op de basischool...
Dat als je stout bent je in de zak van de goed heiligman mee moet... dan schilderen ze je zwart in spanje en moet je als slaaf de rest van je leven snachts kadootjes rond brengen midden in de winter over de daken...:ja

29-01-07 13:33:39
waatmaarraar
Senior lid

Quote Hoskeu:
Quote Blend:
Kan jij je ziel verkopen aan een heilig man? Zo ja. voor wat voor prijs?

Hebben ze je dat nooit verteld op de basischool...
Dat als je stout bent je in de zak van de goed heiligman mee moet... dan schilderen ze je zwart in spanje en moet je als slaaf de rest van je leven snachts kadootjes rond brengen midden in de winter over de daken...:ja

dat lijkt me nks :S

hele dagen in het donker rondlopen...

je zou maar nachtblind zijn :S

29-01-07 13:34:13
Liz87
Erelid

WMRindex: 376
OTindex: 5.176
@ Hoskeu... Hahaha... Die is heel grappig... Nu kun je m wel terug verachten...
Kijk wie rijd door op d'r Hoskeu door cafe...
Het is cow Girl Liz door de boeven zeer gevreest,er is nooit in het wilde westen een cow Girl geweest die zo dapper was als cow Girl Liz... van je liztskieknotsieknetter van je jippy jippy jeej maar den Hoskeu was zeer vermoeid en kon niet langer mee...
maar zij moest de boeven vangen dus koos zij een nieuw beest en nu mag BLENDverzinnen wat voor beest dat is geweest!

29-01-07 13:36:34
waatmaarraar
Senior lid

om 14.00 een tentamen :S wish me luck :S

29-01-07 13:38:05
Hoskeu
Erelid

Quote waatmaarraar:
om 14.00 een tentaen :S wish me luck :S

Wel of niet??
Is wel verwarrend dat doorgestreept... :P

In ieder geval... veel geluk... is het niet voor een tentamen dan gebruik je het maar voor wat anders... :P

29-01-07 13:38:08
Liz87
Erelid

Quote waatmaarraar:
om 14.00 een tentamen :S wish me luck :S
good luck

29-01-07 13:38:53
waatmaarraar
Senior lid

Quote Hoskeu:
Quote waatmaarraar:
om 14.00 een tentaen :S wish me luck :S

Wel of niet??
Is wel verwarrend dat doorgestreept... :P

In ieder geval... veel geluk... is het niet voor een tentamen dan gebruik je het maar voor wat anders... :P

ach tentamen ben ik niet bang voor maar ik ben te lui om te leren en dat is het probleem ^^ *.V.* dus word wel een 5.5 of 6 denk ik ik hoop beter dan dat :D

29-01-07 13:39:28
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Menig hier verwacht heel veel van GOD..

Laten we GOD vooral niet vermenselijken - dat gebeurt elke keer weer.. dat zie je aan de verachtingen van deze entiteit.

Wat zou jij doen als je GOD was?
(en kun je dat wel spreken van 'doen'?)

29-01-07 13:39:55
Hoskeu
Erelid

Quote Liz87:
.......en nu mag BLENDverzinnen wat voor beest dat is geweest!

Ik denk datie nog uitgeteld op de grond ligt van die onverwachtse sprong op zijn rug van mij daarnet...:P

29-01-07 13:40:19
Blend
Oud Moderator

WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Kijk wie rijd door op zijn Waatmaarraar door cafe...
Het is Blend de cowboy door de boeven zeer gevreest,er is nooit in het wilde westen een cowboy geweest die zo dapper was als cow boy Blend... van je blendtskiebendsieknetter van je jippy jippy jeej maar den Waatmaarraar was zeer vermoeid en kon niet langer mee...
maar hij moest de boeven vangen dus koos hij een nieuw beest en nu mag WAATMAARRAAR verzinnen wat voor beest dat is geweest

Hmm, hij heeft wat belangrijkers te doen:P

29-01-07 13:41:17
Liz87
Erelid

Quote Hoskeu:
Quote Liz87:
.......en nu mag BLENDverzinnen wat voor beest dat is geweest!

Ik denk datie nog uitgeteld op de grond ligt van die onverwachtse sprong op zijn rug van mij daarnet...:P
OEPS Hij is weer wakker!

29-01-07 13:41:37
waatmaarraar
Senior lid

Quote heraux:

Laten we GOD vooral niet vermenselijken - dat gebeurt elke keer weer.. dat zie je aan de verachtingen van deze entiteit.

dat kan je je niet inbeelden, want de mens is te KLEIN om zichzelf met GOD te mogen vergelijken (A)

29-01-07 13:42:22
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
En toch spreken we over GOD alsof we 'm kunnen kennen.. toch?

29-01-07 13:44:04
Liz87
Erelid

Quote waatmaarraar:
Quote heraux:

dat kan je je niet inbeelden, want de mens is te KLEIN om zichzelf met GOD te mogen vergelijken (A)
Wow dat is slim gesproken van jou!

29-01-07 13:44:17
waatmaarraar
Senior lid

Quote Blend:
Kijk wie rijd door op zijn Waatmaarraar door cafe...
Het is Blend de cowboy door de boeven zeer gevreest,er is nooit in het wilde westen een cowboy geweest die zo dapper was als cow boy Blend... van je blendtskiebendsieknetter van je jippy jippy jeej maar den Waatmaarraar was zeer vermoeid en kon niet langer mee...
maar hij moest de boeven vangen dus koos hij een nieuw beest en nu mag WAATMAARRAAR verzinnen wat voor beest dat is geweest

Hmm, hij heeft wat belangrijkers te doen:P

Kijk wie rijd door op zijn heraux door cafe...
Het is wmr de cowboy door de boeven zeer gevreest,er is nooit in het wilde westen een cowboy geweest die zo dapper was als cow boy wmr... van je wmrtskiebendsieknetter van je jippy jippy jeej maar den heraux was zeer vermoeid en kon niet langer mee...
maar hij moest de boeven vangen dus koos hij een nieuw beest en nu mag heraux verzinnen wat voor beest dat is geweest

29-01-07 13:44:42
Blend
Oud Moderator

S
@waatmaarraar
Ik denk dat veel mensen naar God praten alsof ze hem goed kennen, om zichzelf niet te kennen te geven dat ze het niet kunnen waarmaken wat God zou willen.

Wat is eigenlijk Gods wil? Is dat niet gemaakt door de mens, de mens heeft een verwachting wat God zou willen. Ze hebben Gods wil vertaald naar de bijbel.

29-01-07 13:45:41
waatmaarraar
Senior lid

Quote Liz87:
Quote waatmaarraar:
Quote heraux:

Wow dat is slim gesproken van jou!

ik kan bijna iedereen eruit praten over dit odw dus begin er geen discussie over (A)

Quote heraux:
En toch spreken we over GOD alsof we 'm kunnen kennen.. toch?

de mensen denken dat ze hem kennen maar dat is niet zo(A)

zo nu ben ik weg en ik spreek jullie morgen weer

29-01-07 13:46:43
Hoskeu
Erelid

Quote waatmaarraar:

Den Hoskeu was zich aan het inhouden... maargoed...

Naar mijn bescheiden mening... is ieder een deel van het grote geheel waar alles uit is ontstaan... zoals jullie van "God" spreken...
Je kan je dus niet verhogen of verlagen tot datgene wat God wordt genoemd...
Het is het grote niets wat alles omvat... waar alles uit ontstaan is...
Dat betekent dat ook plante... dieren... dingen... zand... noem maar op... daar uit ontstaan is...
Alles bestaat dus uit het zelfde... waarom zou dan het ene meer zijn dan het andere... waarom zou datgene wat door jullie god wordt genoemd dan boven je staan... of waarom zou jij dan boven een grassprietje staan...:P

Zo... weer even mijn mening gespamed...:P

Waar waren we... oowja... belangrijker zaken... het hoskeuknotsieketter lied...:P

29-01-07 13:48:24
Liz87
Erelid

@ Waatmaarwaar... Hoezo dat?

29-01-07 13:49:11
Blend
Oud Moderator

S
@waatmaarraar
Is dat nou niet jusit de rede dat ze gaan twijfelen aan zijn bestaatn? Omdat niemand hem kent

29-01-07 13:50:29
puppy
Erelid

WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Is hier nog koffie te krijgen?

29-01-07 13:50:34
Liz87
Erelid

Quote Blend:
@waatmaarraar
Is dat nou niet jusit de rede dat ze gaan twijfelen aan zijn bestaatn? Omdat niemand hem kent
Als je in God gelooft, dan geloof je ( als het goed is ook in de Bijbel...) En via de Bijbel kun je God leren kennen... Ook al kun je Hem tastbaar zien..

29-01-07 13:50:36
Hoskeu
Erelid

Quote Blend:
Ik denk dat veel mensen naar God praten alsof ze hem goed kennen, om zichzelf niet te kennen te geven dat ze het niet kunnen waarmaken wat God zou willen.

Wat is eigenlijk Gods wil? Is dat niet gemaakt door de mens, de mens heeft een verwachting wat God zou willen. Ze hebben Gods wil vertaald naar de bijbel.

Kijk dat is naar mijn mening de fout van dendaagse geloven...
Het is niet meer het doel van gelukkig worden door anderen gelukkig temaken/te helpen... dat is naar mijn idee de essentie van "geloof"...
Maar het is een kunsje geworden van regeltjes... zonder dat het gevoel er nog bij zit... het is geworden dat we precies moeten doen zoals een iemand het een paarduizend jaar geleden ervaarde...
Naar mijn mening is dat voor een ieder anders... maargoed...

verder met het hoskeuknotieknetterlied... :P

29-01-07 13:50:52
Blend
Oud Moderator

S
@puppy
Volgens mij wel...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 321 322 323 [324] 325 326 327 458 459 460 461

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven