|
Hoskeu Erelid
 WMRindex: 276 OTindex: 5.455
|
Quote Jivebunny: Het probleem van die medicijnen voor het hart in dit geval was dus: Ze werken kei goed, maar het bedrijf verdient er niet genoeg aan... Tja... Gooi die prijs dan omhoog of zo? Tenzij de prijs eigenlijk al absurd hoog is, en ze nog niet genoeg verdienen... Ik zeg dan: investeer in een goedkopere productiemethode an maximaliseer je winst  Als dat niet kan... stop dan inderdaad maar met de pillenbusiness  Voorbeeltje: Quote Wie niet kan betalen, sterft:
“…..…..Maar de farmaceutische industrie investeert vrijwel niets in medicijnen voor tropische ziekten. De arme mensen die eraan lijden, brengen immers geen geld in het laatje. De lifestyle-kwalen van het rijke Westen – zoals impotentie en zwaarlijvigheid – díe zijn commercieel pas interessant………. “
Bron: http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200001/medicijnen.stmOm even intehaken op het onderwerp van een pagina terug... |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
 WMRindex: 1.300 OTindex: 15.343 S |
@Hoskeu, het is wel zo... geld is alles |
|
Kriebeltje Erelid
 WMRindex: 463 OTindex: 4.780
|
Tja, waarom leven wij in een kapitalistische/commerciële wereld?  |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
Communisme is anders ook 3x niks, het werkt in theorie, maar omdat mensen zelfzuchtig zijn (het gaat ook hier weer om geld) zijn de meeste mensen slechter af dan een kleine groep die de orders uitdeelt. Het werkt bovendien corruptie in de hand. Kapitalisme en communisme zijn geen ideale bestuurs/economie vormen, maar kapitalisme is wel de evenwichtigere, eerlijkere en betere van de twee. |
|
Ikke
Oudgediende
 WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Goeienmorgen  |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
Môge ikke  |
|
Kriebeltje Erelid
|
Ik vind er anders af en toe vrij weinig eerlijks aan. Alleen de mensen die hun zaakjes goed voor elkaar hebben, hebben het goed. De mensen die in een positie zitten, sociaal, of financieel, komen hier vaak niet uit en krijgen hier ook geen mogelijkheden toe. Dit geldt zowel nationaal als internationaal. Het communisme zou inderdaad werken als niet een deel van de mensen altijd meer en beter zou willen, wat ten koste gaat van de anderen...  |
|
Enkie
Oudgediende
 WMRindex: 2.511 OTindex: 18.336
|
Hoi Ikke  |
|
Ikke
Oudgediende
C-N-C *boink* Enkie!   Hoestie hier? |
|
Enkie
Oudgediende
|
Goed, maar ik moet nog steeds leren  Over twintig minuten heb ik de toets. |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
@Kriebeltje, welke vorm we ook hanteren, de mens blijft de zwaktste schakel. Ok, kapitalisme is niet perfect, maar we kunnen niet allemaal rijk zijn, toch... Er is nou eenmaal geen "gelijk" in deze wereld, dus ook niet op financieel gebied |
|
Kriebeltje Erelid
|
Foei Enkie, heb je gister niet naar me geluisterd?  Hoi trouwens  Ikke *boink* |
|
Enkie
Oudgediende
|
@Kriebeltje, hoi  Ik heb wel geluisterd en ik heb ook wel 'geleerd' gisteren, maar nu ben ik t nog even aan het doorkijken  |
|
Kriebeltje Erelid
|
Quote Cee-N-Cee: @Kriebeltje, welke vorm we ook hanteren, de mens blijft de zwaktste schakel. Ok, kapitalisme is niet perfect, maar we kunnen niet allemaal rijk zijn, toch... Er is nou eenmaal geen "gelijk" in deze wereld, dus ook niet op financieel gebied Ja daar heb je ook gelijk in. de mens is niet perfect...  Ik ook niet hoor trouwens...  |
|
Liz87 Erelid
 WMRindex: 376 OTindex: 5.176
|
Hallow!! |
|
Ikke
Oudgediende
@Enkie: veel plezier dan  Kriebeltje: *boink* |
|
Ikke