|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
@jackjanjanus: Omdat er van die bekrompen mensen rondlopen die hun zin hoe dan ook willen doordrijven. |
|
jackjanjanus Oudgediende
 WMRindex: 1.028 OTindex: 12.798
|
Blijkbaar strax mag patat ook niet meer alleen nog maar sla zeker @Delenn: nee 2jaar terug was het al ingevoerd in spanje  |
|
WMR-kok
Oudgediende
@Delenn: Je gaat aan alles eens dood.  |
|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
ja maar sinds 1 januari 2011 is het soort van heringevoerd met nu echt ook in kroegen verboden enzo  was in het nieuws  PW: maar aan roken 10 jaar eerder |
|
WMR-kok
Oudgediende
In de jaren 60 wist de regering al dat roken schadelijk is voor de gezondheid, dat je er onder andere kanker van kan krijgen. Dat hebben ze vele jaren verzwegen. Pas toen het grote publiek erachter kwam zijn ze maatregelen gaan nemen, zoals een steeds hogere tax.  Hierdoor hebben ze alleen maar meer verdiend aan de rokers. Ze hadden destijds gewoon de tabak uit de roulatie moeten nemen. Als het niet verkocht kan worden, kan er ook niet gerookt worden. |
|
Delenn
Oudgediende
en daar geef je JP de schuld van?  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Quote @Delenn: PW: maar aan roken 10 jaar eerder Ik ken mensen van ruim in de 80 die roken.  Als ze dan 10 jaar ouder zouden worden, wie betaald dan de premies voor het pensioen? De premies zouden dan meer dan verdubbeld moeten worden. Quote @Delenn: en daar geef je JP de schuld van?  Onder andere.  Die vent heeft alle beloftes gebroken die hij gemaakt heeft.  |
|
Delenn
Oudgediende
whaha, JP zat in de jaren 60 nog in z'n luiers denk ik, dus beetje vreemd om hem de schuld te geven van dingen die in de jaren 60 zijn besloten niet? eerst loop je te zeuren dat JP geen rookverbod had in moeten stellen en nu zeg je dat ze het in de jaren 60 al uit de handel hadden moeten halen. Beetje tegenstrijdig niet? Volgens mij heb je gewoon zin om iemand de schuld te geven van wat dan ook  edit: 10 jaar is een gemiddelde, dus leven zij wel hun volledige jaren, dan gaat een ander 20 jaar eerder dood, doe je nou niet dommer voor dan je bent PW  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Ik heb het over de manier waarop het rookverbod doorgedrukt is Delenn. |
|
Delenn
Oudgediende
hoe wil je het anders doen? Lief vragen? Het moet gewoon verboden worden, had veel eerder verboden moeten worden, is toen niet gedaan, dat was toen fout, daar is nu niks meer aan te doen. Moeten we dan maar zeggen van, nou ja, tis toen fout besloten, helaas, mensen mogen voor altijd blijven roken? Nee, de enige manier om het nú nog goed te maken is nú zeggen; ok jongens, jammer voor jullie verslaafde hoofdjes, maar we gaan het nu verbieden   |
|
Kameleon Oudgediende
 WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Ik vind het ook een goed plan  Zelf kies je om te gaan roken, pech gehad dan  |
|
jackjanjanus Oudgediende
|
@Delenn: dus eigenlijk wat jullie suggereren is dat alles wat slecht is voor je maar verboden moet worden?? |
|
WMR-kok
Oudgediende
Bij mij op het bedrijf hadden we eerst een rookhok binnen in het bedrijf. Toen het rookverbod erdoor was, hebben ze het rookhok afgebroken en een stelling weggezet. De rokers konden toen dus naar buiten, weer of geen weer. Pas na 2 jaar werd er een overkapping gemaakt voor de rokers die aan 3 kanten dicht is. Het ziekte percentage is wel omhoog gegaan. |
|
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
Ik dacht dat het een verplichting was van de eu en niet een eigen initiatief  Hoe kun je dan de regering van een land op de kop geven? |
|
WMR-kok
Oudgediende
Waarom dan niet gelijk een totaal verbod op tabak??? Reden is omdat ze er verschrikkelijk veel ermee verdienen (de staat). |
|
Stone-cold Erelid
 WMRindex: 326 OTindex: 4.239
|
Dit geloof je niet! |
|
Delenn
Oudgediende
jjj: 1) mensen hebben ook eigen verantwoordelijkheid, maar als dingen verslavend zijn moet je soms mensen tegen zichzelf beschermen 2) het gaat ook om de mate van slechtheid/gevaarlijkheid. We hebben ook snelheidslimieten, gordels die verplicht zijn, brandveiligheidsmaatregelen, daar wordt weinig over gezeurd niet? 3) roken kost de belastingbetaler bizar veel: maagkanker, longkanker, slokdarmkanker, keelkanker, tongbasiskanker, darmkanker, COPD en de daarbij behorende veel voorkomende longinfecties en zuurstofbehoeftigheid, hart en vaatziektes, hartinfarcten, etalagebenen, onderbeensamputaties, herseninfarcten, hoge bloeddruk. Gelukkig gaan ze jong dood, dat scheelt dan weer in de kosten... |
|
WMR-kok
Oudgediende
|
|
Delenn
Oudgediende
PW over rookhok: dat is je bedrijf z'n schuld, niet die van JP @Dionos: geen idee, kan wel  Quote @WMR-kok: Waarom dan niet gelijk een totaal verbod op tabak??? Reden is omdat ze er verschrikkelijk veel ermee verdienen (de staat). daar ben ik het mee eens  Net als alcohol en benzine maar dat de staat/mensen op geld uit zijn is niks nieuws toch? |
|
Stone-cold Erelid
|
@WMR-kok: mis ik gewoon de bus naar Rotterdam voor een school exursie!! |
|
Delenn
Oudgediende
|
|
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
@Delenn: als t een landelijk initiatief was, dan zou men t niet europabreed in gaan voeren  @Pw: je zeurt nu al over dit verbod  Je zou gek worden als men t totaal zou verbieden  |
|
Stone-cold Erelid
|
@Delenn: nee gewoon op school blijven tot 15.00 |
|
Delenn
Oudgediende
@Dionos: maar het gebeurt niet overal tegelijk? @dionos2: whaha, ja @Stone-cold: oh  en wat mis je nu? |
|
jackjanjanus Oudgediende
|
@Delenn: Bij roken is het toch niet anders ook een eigen verantwoordelijkheid en snelheidslimiet wordt ook over gezeurd en roken leverd de staat meer op als dat het de staat kost. |
|