|
nietmeer
|
hoi |
|
Lisbeth-Salander Erelid
 WMRindex: 240 OTindex: 9.062
|
alles goed? |
|
nietmeer
|
ja |
|
Relpa
Oudgediende
 WMRindex: 3.482 OTindex: 10.385 S |
Hoi Peet, ook weer van de partij ? *boink*
|
|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
eventjes maar, krijg net visite.  tot laters  |
|
Lisbeth-Salander Erelid
|
hoi  gezellig hier he?  |
|
nietmeer
|
ja |
|
Lisbeth-Salander Erelid
|
ik wil wat drinken  |
|
nietmeer
|
ik niet |
|
Lisbeth-Salander Erelid
|
misha kan jij wat drinken voor mij pakken?  |
|
ToMxlr
Erelid
 WMRindex: 296 OTindex: 7.186
|
'middag  |
|
ToMxlr
Erelid
|
Quote KairA: misha kan jij wat drinken voor mij pakken?  hij kan niet bij de bar, hij is te klein   |
|
Lisbeth-Salander Erelid
|
hoi tom |
|
Andreesie
Oudgediende
 WMRindex: 1.051 OTindex: 44.631
|
 tom, en, hoe vond je de brand oefening? (iedereen: check mijn blog straks, zometeen) |
|
pfft Erelid
 WMRindex: 647 OTindex: 1.017
|
brandoefening? Die hebben wij echt nooit op de Thorbecke Scholengemeenschap in Zwolle |
|
ToMxlr
Erelid
|
Quote Andreesie:  tom, en, hoe vond je de brand oefening? (iedereen: check mijn blog straks, zometeen) ...  heijmans zien rondrennen op hakken vond ik wel grappig, en het scheelt weer lestijd  |
|
Andreesie
Oudgediende
|
LOL  |
|
Lisbeth-Salander Erelid
|
ik wil heel graag wat drinken  |
|
Andreesie
Oudgediende
|
bel aan bij de brandweer in alphen aan de rijn heijmans is dus onze overwerkte conrectortijdelijkrector die altijd zich zo geod voled, niet lelijk, maar ook niet mooi is, maar gewoon eng  |
|
ToMxlr
Erelid
|
ik ben trainen, en daarna een ijsthee  drinken laters  |
|
Andreesie
Oudgediende
|
 doei tom ben zlef ook weg, kamer opruimen, eten en weg naar club of: niet kamer opruimen, eten, en niet naar club en vervelen ik ga maar voor de eerste  |
|
Redduggy
Erelid
 WMRindex: 1.810 OTindex: 2.818
|
Ok nog even terug komend op het hacken/cracken verhaal. Hacken is in het begin tijdperk van de computer ontstaan en is inderdaad inbreken op andermans computers, alleen met het doeleinde om de beveiliging van deze computers te optimaliseren. Zo iemand noem je een hacker en hij of zij hacked dus. Een cracker, kraakt software met als doeleinde om daar informatie uit te halen of om de software voor eigen gewin te gebruiken. Deze mensen worden aangeduid als crackers en cracken een software programma of computer. Deze laatste groep is degene die in je pc proberen in te breken en je zooi te jatten en eigenlijk gewoon rotzooi te trappen. De hackers zijn er voor het optimaliseren van softwaren, beveiligingen etc. Hacken is in de loop der tijd veranderd van betekenis. Doordat media de term gebruikt voor crackers, want het klonk veel leuker. Voor meer info zie ook hackenCrackenDe echte hackers zijn dus niet de criminelen dat zijn de crackers. Maar ja dankzij media en een paar crackers is hacken toch negatief gaan klinken. Maar in het begin van het hacken was het een positief iets. Quote: Ten onrechte dichten crackers voor hun bezigheid zichzelf de term hacken toe, dat door media en, daardoor het grote publiek, is overgenomen. Dit wordt mede veroorzaakt door de flinterdunne scheidslijn; iemand kan een systeem binnendringen, louter om de betreffende systeembeheerder te kunnen melden waar de zwakten liggen, zodat het systeem verbeterd kan worden (hacken), echter wanneer dat zonder voorafgaande toestemming is gebeurd valt het onder cracken.
In werkelijkheid zijn hackers niet uit op wangedrag en zorgen -bijvoorbeeld- soms voor een adequate beveiliging tegen computercriminelen als crackers. |
|
ToMxlr
Erelid
|
Quote Redduggy: Ok nog even terug komend op het blablabla etc etc etc bla la bla mja, maar ik doe het gewoon niet bij andersmans email.. |
|
pfft Erelid
 WMRindex: 647 OTindex: 1.017
|
Dus je bent geen cracker als je een crack gebruikt voor een programma dat anders niet werkt? Dacht het toch wel, of niet? |
|
Redduggy
Erelid
 WMRindex: 1.810 OTindex: 2.818
|
Quote ToM_xlr:
mja, maar ik doe het gewoon niet bij andersmans email.. Dat zal ik ook niet doen want het is illegaal. Je breekt toch ook niet bij iemand thuis in? Ik vind dat hetzelfde met computers het is van iemand anders dus blijf je er af. Quote pfft: Dus je bent geen cracker als je een crack gebruikt voor een programma dat anders niet werkt? Dacht het toch wel, of niet? Als je een crack gebruikt voor een programma hoef je geen cracker te zijn, als je die crack maakt dan ben je een cracker anders ben je gewoon iemand die een crack gebruikt(weet niet de naam daarvoor) Maar ik pak een lekker koud biertje en ga lekker eten. Have fun in het café |
|