|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
Kareltje hoort toch bij jou Tis?  |
|
nietmeer
|
Jawel, maar bij mij krijgt ie geen drank en taart! Dus als ie jou ziet, grijpt ie z'n kans!  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Aha, vandaar dat hij thuis van alles wat probeert te jatten.  |
|
nietmeer
|
Ja! Van mij krijgt hij alleen maar gezonde dingen!  |
|
nietmeer
|
Nou, tis weer lekker stil hier! het lijkt wel een bejaardentehuis!  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Nou, vooruit dan. Kareltje... vanguuuuuuuuuu.  *gooit een slagroomtaart tegen Kareltje aan*  |
|
nietmeer
|
*Kareltje wordt volgestort met taart, valt om, werkt z'n hoofd er bovenuit; er verschijnt een zalige grijns op z'n gezicht*  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Tis, Ik ga er vandoor. Ik zit al bijna te slapen. Tot laters, weltrusten.   |
|
nietmeer
|
OK, dag Peter!  |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Doeg.. Captain..
Tistoch - houd je van euh.. SF? |
|
nietmeer
|
Van sommige verhalen wel, niet van alle SF. Er moet een onverwacht plot in zitten en het moet niet te technisch zijn.  |
|
heraux Oudgediende
De schuifdeur gaat open en een stem klinkt van ver..
Een hand reikt naar buiten en grist Tistochwat bij haar kraag
kijk - dit is pas interesant.. je stribbeld tegen.. maar opeens valt er niets meer te stribbelen.. een fel blauw ligt omzoomt je en je verdwijnt in een onbekend niets..
een seconde later sta je in een hangaar.. twee grote deuren sieren de achterzijde - lampen gaan aan en uit - een gezoem komt van rechts.. dat trekt je aandacht.. Als je het geluid wat beter kunt horen zie je ook waar het vandaan komt. Een redelijk groot licht-schip staat dampend en trillen op het lanceerplatau..
Ik trek je mee, kom snel zeg ik.. je kijkt me vragend aan en loopt toch maar mee - ik trek je voorzichtig naar de ingang van het lichtschip.. Kijk eens, zeg ik en wijs met een draai naar de binnenkant van het schip.. Als je naar binnen kijkt die je Peter die verpakt als Kapitein naar je zwaaid..
Het Tisje.. kom je mee..
Wat besluit je te doen? |
|
nietmeer
|
Ik ga mee, natuurlijk!  |
|
Henise
Oudgediende
 WMRindex: 6.287 OTindex: 6.684
|
Daaaaag.  |
|
heraux Oudgediende
ook daaaag.. en hoe is het met misses H er is nog een stoel vrij ga je mee.. of blijf je staan  |
|
Henise
Oudgediende
 WMRindex: 6.287 OTindex: 6.684
|
Ik denk dat ik maar hier blijf.  Ruimtestraling e.d.... |
|
heraux Oudgediende
ok, Peter controleerd het dashboard en drukt op een paar knoppen..
een ladder schuift geriefelijk tot op de vloer en we kunnen eenvoudig naar binnen gaan. We nemen plaats achter Peter en net als we zitten gaat de deur dicht..
We zitten net lekker en kijken om ons heen, maar veel tijd krijgen we niet - een zwaar trillend geluid resoneerd door het toestel als de twee grote hangaar deuren langzaam open gaan - een alarmhoorn toeterd regelmatig met wisselende tonen..
Een sterre pracht wordt zichtbaar, ergens verderop ziet men strepen door de gitzwarte ruimte schieten - elders zien we kleine puntjes en rond tollende galaxien..
Het voertuig begint te bewegen, Peter draaid zich met de stoel naar ons toe. Heren, dames, alles automatisch.. mijn laatste aanwinst.
We voelen ons even alsof in een boot.. En deze boot leeft en glijd langzaam richting de grote hangaar poorten die steeds dichterbij komen en ons lijkten te gaan pletten..
Maar net op het laatste moment is de doorgang geheel vrij en wanen we ons in een zee van duisternis.. die na een seconde of drie overgaat in een zwak blauw sfeer licht. Het trillend geluid ebt langzaam weg.. alleen het zoemen van de ventilatoren blijft hangen.. |
|
Renato Senior lid WMRindex: 28 OTindex: 231 Wnplts: Apeldoorn
|
Goedemorgen mensen, zometeen de bus pakken naar school want me fiets is een beetje erg kapot  Maarja, ik moet er weer vandoor. Doei  |
|
nietmeer
|
@ heraux
Het wordt spannend! Hoe gaat het verder? Vertel het ons... |
|
Theetje
Oudgediende
 WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
Het is inmiddels de 1e dag van de 2e periode en ik heb nog steeds geen defenitief rooster.. Weet wel dat ik zo naar school moet voor tentameninzage, maar ja, dat mag Tussen half 9 en half 11, dus ik ga nog even bankhangen.. |
|
Gravebound Lid WMRindex: 18 OTindex: 105 Wnplts: Enschede
|
Quote Theemonster: Het is inmiddels de 1e dag van de 2e periode en ik heb nog steeds geen defenitief rooster.. Weet wel dat ik zo naar school moet voor tentameninzage, maar ja, dat mag Tussen half 9 en half 11, dus ik ga nog even bankhangen.. Ik doe nog even mee met dat bankhangen - ben mooi twee weken vrij. Om 900 pagina's te leren voor een tentamen Psychologie, weliswaar..  |
|
Redrook Senior lid
 WMRindex: 136 OTindex: 1.341 S |
een hele goede morge.. Redrook is weer terug van weggeweest |
|
puppy Erelid
 WMRindex: 727 OTindex: 6.557
|
Goedemorgen allemaal  |
|
nietmeer Oudgediende WMRindex: 1.656 OTindex: 9.237
|