|
janus Erelid
 WMRindex: 521 OTindex: 1.823
|
Dus Guinneviere is uw grootmoeder? |
|
nietmeer
|
vrouwe Tochwat vergeeft u mij dat ik meldde dat u nu gevangen zit. U bent nu bevrijdt... wat geweldig dat u hier bent. Wat geweldig om de kleindochter van koning Arthur hier te zien zitten... |
|
nietmeer
|
Heer De Wegnemer... Wat kan ik zeggen... Ik zal moeten terugkeren naar de draak... Helaas, er is geen ontkomen aan... Tenzij Gij hem verslaat... |
|
janus Erelid
|
Wij wachten gewoon tot de draak u komt halen  |
|
nietmeer
|
Nee, heer Janus, we knnen vrouwe Tochwat niet blootstellen aan zulke gevaren. Laten wij naar Avalon gaan en hem verslaan... |
|
janus Erelid
|
Laten wij vrouwe Tochwat dan alleen? , stel dat de draak ons voor is |
|
nietmeer
|
Snik... welk een toewijding ondervind ik hier... Eindelijk twee dappere ridders die mij begrijpen! |
|
nietmeer
|
Of een omweg neemt... Nee, dat risico kunnen we vrouwe Tochwat niet laten lopen. Laten we wachten, zoals u voorstelde, om haar dan te verdedigen en de draak te verslaan... |
|
nietmeer
|
Vrouwe Tochwat, wij begrijpen u heel goed. En we zien uit naar uw bevrijding. Eindelijk zult u bevrijdt zijn van de ketenen van de draak... |
|
janus Erelid
|
Er is ook een alternatief, een van ons blijft hier, en de ander gaat op weg om de draak te verslaan met excalibur  het zwaard der zwaarden |
|
nietmeer
|
Nee, heer Janus, dat kan niet... de draak is te sterk voor één van ons. Helaas, wij zijn gedwongen om hier te blijven tot de draak vrouwe Tochwat komt halen... |
|
nietmeer
|
Excuseer, ik las verkeerd, ik las geen excalibur... maar als de draak hier is en een van ons is in Avalon en heeft excalibur, hoe moet de ridder hier hem dan verslaan? |
|
nietmeer
|
Excalibur??? Het zwaard der zwaarden; het zwaard van Koning Uther Pendragon, de vader van mijn grootvader... Ja, hiermede zal uw missie slagen... |
|
janus Erelid
|
Ja, maar zoals heer Jersan terecht zegt er is maar één excalibur, welk een dilemma  wat weet u toch veel vrouwe Tochwat , koning Uther, was ik reeds vergeten  |
|
nietmeer
|
Heer janus, Ge krijgt de beschikking over Excalibur, zo Gij dit wenst... |
|
nietmeer
|
vrouwe Tochwat misschien is er iemand anders online die mij kan helpen als de draak toch bij U komt... mijn kasteel is hier niet ver. Istarion heet het. kom laten wij daar naartoe gaan, als heer Janus tenminste de draak wil bevechten in mijn plaats... of omgekeerd |
|
janus Erelid
|
Maar wat moet ik doen, een duivels dilemma hier blijven wachten met excalibur in de hand, op de draak om u te verdedigen, en heer Jersan op pad sturen met een keukenmes om de draak te verslaan, want zo zijn alle zwaarden gelijk een keukenmes vergeleken bij excalibur
Heer Jersan, goed idee ik vertrek nu op mijn ros met excalibur om de draak te verslaan, bescherm vrouwe Tochwat met uw leven, succes. |
|
nietmeer
|
o Heer Janus leest u toch mijn vorige bericht en beslis... ik leg mijn lot in uw handen. |
|
janus Erelid
|
Ik ben al op weg naar Avalon |
|
nietmeer
|
Heer Janus, u heeft beslist en ik doe wat u wilt... Edele jonkvrouwe Tochwat komt u mee naar mijn kasteel, Istarion? Het is sterker dan het kasteel van de buren maar kan alleen niet tippen aan dat van u... en het is maar een kwartier per paard hier vandaan |
|
nietmeer
|
Ik zal met Heer De Wegnemer, mijn edele prins, naar diens slot vertrekken om een veilig oord te vinden en Gij, Heer janus, moogt de eer hebben om de draak te verslaan... Gij wordt mijn 'First Knight'... |
|
nietmeer
|
o Vrouwe Tochtwat u doet mij geen groter genoegen dan met mij mee tegaan nu Heer Janus van ons heengaat naar de draak... Hier heeft u een edel ros, bereden door de princess of England maar eigenlijk alleen geschikt voor u. |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Zware schreden knarsen in het zand. De heer is onderweg met zijn raadsheren, landheren en gevolg. De Tempel deur gaat open en de Heer met enkelen schrijden naar binnen.. de deur sluit langzaam weer..
Binnen is het warm en komt licht uit nissen die de Hele Tempel van zicht voorziet..
Heren, wij wachten op het Orakel dat ons zal berichten over datgene wat het lot is voor het verleden.. Want, volgens het Orakel is het lot van het verleden de sleutel voor de toekomst..
De gasten nemen elk zit op de plaatsen rond een vuurschaal.
De vuurschaal begint te roken...
|
|
nietmeer
|
Heer heraux, Gij geeft een geheel andere wending aan ons avontuur... Ge zijt onze ondoorgrondelijke magiër, Merlijn gelijk... |
|
nietmeer
|
Heer Heraux, gaat u toch bezig. Ik kijk toe... |
|