|
nietmeer
|
Meester heraux, wij maken eerbiedig plaats voor U... |
|
nietmeer
|
en begin aan datgene wat u al hebt voorbereid... |
|
nietmeer
|
Ja, wij wachten in spanning Uw bezweringen af... Mijn Prins, mijn redder, en ik... |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Buiten staan de landheren en hun knechten omgeven door leden van de riddergarde, in rood gedost met een groot zwart schild en een speer. Ze staan stil en turen over de velden. Hun visier staan allen open. Hun schilden rusten op de met kiezel bedekte grond. Hun speren staan schuin naar voren.
De andere Ridders zoeken elkaar op en wisselen hun ervaringen uit van hun avonturen in verre landen, over hun velden en land, over hun verblijven en de perikelen als heer van een zeer uitgesterkt gebied..
Binnen zit iedereen ontspannen te wachten op dat wat zal komen. De schaal die al redelijk wat rook produceerd.. vat vlam..
De vlam is halfdoorzichtig, en heeft soms vlagen van groen en blauw..
De Heer staat op en loopt naar de schaal |
|
nietmeer
|
Heer Heraux, u maakt het spannend... met ingehouden adem zit ik de kijken... dank u wel dat u dit voor ons wilt doen |
|
heraux Oudgediende
Aan de schaal gekomen strekt hij zijn hand uit.. uit zijn hand vallen wat kruide blaadjes.. die gretig door het vuur worden opgenomen.. lijkt het..
Maar.. ze verbranden niet.. ze gloeien wel. |
|
nietmeer
|
Ik trek mij even terug op een rustbed nu ik me beschermd voel door mijn Prins en Meester heraux... Zucht..., welk een genot... Eindelijk, eindelijk rust... |
|
nietmeer
|
vrouwe Tochwat, geniet van uw rust en neem het ervan... ik blijf bij meester heraux en kijk toe hoe hij verricht wat hij verricht... |
|
nietmeer
|
Oh mijn Prins, vanaf mijn legerstede volg ik Uw beider verrichtingen met grote belangstelling... |
|
nietmeer
|
vrouwe ik hoop dat u niet teleurgesteld wordt door wat ik doe... ik ben niks bij meester heraux |
|
nietmeer
|
Prins... Ge zult later een boeiend verslag over onze avonturen schrijven en iedereen zal dit willen lezen... |
|
heraux Oudgediende
Het vuur veranderd van karakter.. het halfdoorzichtige verdwijnt.. het vuur veranderd van kleur.. en net op het moment als de Heer terug op zijn zete zit..
Vult een muur van vuur de tempel. Het vuur verstart.. vervormt lijkt wel uitgehard..
Langzaam krijgt deze muur een vorm.. Ogen, neus.. en een mond.
De mond beweegt..
Iedereen buigt met respect naar een mooi gevormt gezicht van een vrouw. Een jonge vrouwen gezicht groet iedereen aanwezig bij zijn naam..
Gegroet Leopold, Danakus, Petrus, Frigard, Simondis, Hebregt, Heer Tantalus.
Het gezicht krijgt meer relief, het bold heel langzaam naar voren en kan nu ook naar rechts en links draaien.. het kijkt nu iedereen aan.
Gegroet u allen - u kent mij nog, velen van jullie waren nog kinderen toen ik jullie van het aardse verliet. Velen hebben voor me getreurd - laat ik zeggen dat ik goed nieuws breng, troostend nieuws. Ook Gergadina is met ons, zij laat u weten dat de rede bij haar einde haar zeer bevallen heeft.
De Heer staat op en knikt. Hij pakt een doosje uit zijn jas en opend het. In het doosje bevind zich een roos. Hij loopt met het doosje naar de schaal.
|
|
janus Erelid
 WMRindex: 521 OTindex: 1.823
|
*Boink* edele vrouwe Tochwat, heren Jersan en Heraux, ik ben teruggekeerd van Avalon, kijk eens wat ik heb meegebracht, één grote groene glibberige kop van de draak die vrouwe Tochwat al die tijd gevangen hield. Dankzij de hulp van excalibur en mijn trouwe ros was ik net op tijd bij Avalon, de draak stak zijn kop naar buiten toen de brug over de slotgracht naar beneden was, en hij keek naar rechts en toen naar links, en daar stond ik met excalibur omhoog geheven en met een slag heb ik de draak onthoofd. Ziehier zijn kop vrouwe en heren, vrouwe Tochwat is voorgoed verlost van de draak, laten wij dit vieren!!!  en    voor de jonkvrouw. |
|
nietmeer
|
o heer Janus u bent geweldig! Let we drink with us four... hoera, de draak is verslagen. Voor altijd. dankzij escalibur en het ros van heer janus... en heer janus zelf niet te vergeten. |
|
janus Erelid
|
Dit moet gevierd worden met wildbraad en wijnen o zo fijn uit onze kelder.
Fazanten, patrijzen, everzwijn niets zal op het menu ontbreken, PW helpt u mee in de keuken? |
|
heraux Oudgediende
Plotseling veranderd haar gezicht.. Ze kijkt De Heer aan..
Heer Tantalus, ik voel dat een grote kracht in ons midden is gekomen. Deze grote kracht was ooit een angst voor allen voor ons. Deze kracht lijkt geweken. Maar helaas, Heer, De kracht van Avalon is onder ons.
De roos die u draagt zal voor u waken, in de stam van deze ligt een deel van mij.
Uw missie is duidelijk, vind het hart van de draak. De draak is maar een schil, het hart is de kern van het kwaad. Breng het hart naar de Tempel.
Maar Heer, laat het hart nooit samenkomen met de roos. U moet de roos met u dragen.
Kies uw sterksten onder uw vasallen. |
|
nietmeer
|
Heer Janus ik laat meteen de bedienden aan het werk gaan. Ja, op dezen late uure... Bedienden! Asric, hoofd mijner bedienden! Treedt aan en bereidt voor Heer Janus, voor Heer Heraux, voor Vrouwe Tochwat en voor mijzelf een feestmaal. Laat het zijn zoals heer Janus zei, met fazant, patrijs en everzwijn en wijnen. |
|
janus Erelid
|
Wat zegt u daar?? Is zijn kop niets reeds voldoende? Moet zijn hart ook nog geofferd worden, ik bestijg mijn ros opnieuw en bewapend met excalibur ga ik weer op pad. Wens mij voorspoed en succes, dan breng ik het hart van kwaad voor u mee heer Heraux, dit alles om de jonkvrouwe voorgoed te verlossen van het kwaad!  |
|
nietmeer
|
Heer janus, heb dank voor Uw dappere daad...  Maar Meester heraux wenst ook het hart van de draak te aanschouwen... |
|
nietmeer
|
Heer Janus, laat mij nu gaan... u hebt al het hoofd gebracht, Laat mij dan het hart brengen naar heer Heraux. |
|
nietmeer
|
Oh mijn Prins... wees voorzichtig...  Dappere held!  |
|
nietmeer
|
Vrouwe, dank u, dank u voor uw vertrouwen. Ik zal gaan... en doe wat nodig is. Heer Janus mag ik Excalibur van u? Dan kan ik daarmee het hart uit de draak halen... |
|
heraux Oudgediende
Halt, Heer Janus - deze queste kan niet zonder de Roos - hier Koene Ridder, uw eerste missie was een volmaakt success. Wij konden niet bevroeden welke kracht er in de draak schuil ging.
Neemt deze Roos en kies uit mijn beste krijgers uw gevolg. Let wel, verlies niet de Roos, Heer Janus. Het Orakel was duidelijk. Het hart van de draak mag nooit zich verenigen met de Roos..
De Heer geeft Ridder Janus het doosje, een buideltje met kruiden en een boek.
Waarde Heer Janus. De krachten die u moet trotseren overstijgen de kunsten van het zwaard en het edele paard. Dit boek zal u dienen. Lees het en het overtuigt u.
En de Heer nam afscheid. Zijn Riddergarde stond in een carré om zo de inspectie van Ridder Janus mogelijk te maken..
En terwijl Ridder Janus zijn gevolg deel genoot maakte van zijn missie reed de Heer weer terug naar zijn Verblijf.
Ergens ver weg, ergens op een veld staat een eenzame boer met een zeis het veld te oogsten.. hij kijkt op naar de zon die langzaam zich voorbereid op zijn reis naar Hades.. als hij plotseling.. |
|
nietmeer
|
Offtopic: Heer Janus is er niet meer, ik antwoord even voor hem Heer Jersan dat is goed, hier heeft u het. Berijdt mijn ros u hebt het nodig, de weg is lang en gevaarlijk. |
|
janus Erelid
|
Excuses heer Jersan, ik was even ingedomneld na mijn zware missie. Natuurlijk neemt u toch excalibur ter hand en een vers paard en page, u wens u alle succes die er bestaat, past u goed op uzelf en breng ons het hart van het kwaad.
Jonkvrouwe mag ik met uw permissie even mijn vermoeide lichaam neervleien op een bank, terwijl heer Jersan zijn missie gaat uitvoeren? |
|