|
nietmeer
|
Offtopic: sorry...  Dank u heer Janus. Met Excalibur en een verspaard en page lukt het mij. EN met de hulp van de spullen van meester heraux... het boek, de roos. Maar heer Heraux, hoe moet ik weten welke van uw riddders de sterksten zijn? Kiest u alstublieft voor me... |
|
nietmeer
|
*Wacht vol spanning de beslissing van Heer en Meester heraux af* |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
En zo geschiede.. Heer Jersan trok met een gevolg van Twaalf.. Kijkende van een van de kantelen ziet Een ridder hoe de poorten zich openen, de valbrug langzaam omlaag zakt onder het geluid van ratellende kettingen. Met een doffe klap valt de brug in zijn nokken. Het geluid van briesende paarden en het geluid van schilden en wapentuig klinkt steeds sterker en weldra zien we een karavaan van Ridders, paarden en het nodige gevolg de stadseinden verlaten.. De brug wordt weer langzaam opgetrokken.. Een knarsend geluid en een kraak en de poorten zijn weer op slot. De nacht dringt langzaam door.. In het halfduister worden de vuren aangestoken als gids voor het gevolg langzaam zichtbaar.. Een lange lage hoorngeschal maakt de nacht kenbaar.. Een dag gaat teneinde |
|
janus Erelid
 WMRindex: 521 OTindex: 1.823
|
Jonkvrouwe Tochwat met uw permissie neem ik nu een bad, om mij te ontdoen van zweet, drakenbloed en wat al niet meer, om mij straks geheel schoon en fris, als heer Jersan teruggekeerd is, naast u neer te zitten tijdens het feestmaal. |
|
nietmeer
|
Maar natuurlijk, Heer janus; trekt U zich gerust enige tijd terug in uw privé vertrekken...  |
|
nietmeer
|
Heren Janus en Heraux, grote vrouwe - hier ben ik weer. Heer De Wegnemer met het hart van de draak. En heer Heraux, met de Roos is het nog goed... hier heeft u het hart, het is voor u. Het was makkelijk, eigenlijk wel. Zeker dankzij uw ridders die u met me meestuurde. Dank u wel. Hier heeft u het hart. |
|
nietmeer
|
OOOOOOOH, Mijn Prins! Ge zijt waarlijk zeer dapper en bekwaam... Neemt Ge toch plaats aan mijn zijde en laat ons allen de bekers heffen op de goede afloop!  |
|
janus Erelid
|
Ja laten wij de kelken met wijn heffen op de goede afloop en laat het feestmaal beginnen  |
|
nietmeer
|
Vrouwe Tochwat, ik deed het allemaal voor u. Alle eer is aan u... Gaarne voldoe ik aan uw verzoek. Ja, laat ons drinken en feestvieren, de draak is verslagen voor u... heren Heraux en Janus, feest met ons. Als u wilt. Bedieden, dien het eten op! We hebben honger van alle spanningen die we moesten doorstaan...
*bedienden rennen de eetzaal in en dienen het eten op, patrijs, fazant, haas, everzwijn... samen met bekers en kannen wijn en bier* |
|
nietmeer
|
En laat de dienstknechten komen opdat zij het gebraad binnen brengen!
Oh, mijn held, Ge hebt dit alles reeds voorzien ende laten bereiden! |
|
nietmeer
|
Heer Janus, ik wens u een goede nachtrust. Na alle spanningen van de afgelopen tijd mag dat wel... Slaap lekker alstublieft. En tot weerziens op ons aller forum WaarMaarRaar.nl. |
|
janus Erelid
|
Heer Jersan ik dacht dat u na dit spannende avontuur niet meer in staat was om aan het feestmaal deel te nemen, als u dat wel doet dan laat ik nog geen verstek gaan en worstel nog wel even tegen de vermoeidheid en de slaap |
|
nietmeer
|
Natuurlijk, vrouwe Tochwat! Ik deed het voor u en wist zeker dat het zou lukken...
Heer Janus dank u wel dat u nog blijft. Doet u dan nog mee met Heraux en mij, de uitgebreide tocht naar het hart van de draak, langs schurken en dieven... |
|
nietmeer
|
Edele Heren, Ge verblijdt mij waarlijk met uw aanwezigheid...  |
|
janus Erelid
|
@ heer Jersan
u gaat tijdens het feestmaal verslag doen van uw reis?
Heer Jersan wat zijt gij fier gelijk Lancelot
Schone jonkvrouwe met uw permissie, mag ik plaatsnemen naast u? |
|
nietmeer
|
Vrouwe Tochwat en Heer Janus, ik ben moe en verlang naar slaap maar zet het opzij om nog verder te gaan in de strijd tegen de draak... heer Heraux waar blijft u?
Ja, Heer Janus, dat ga ik doen. Samen met heer Heraux. Geniet u ondertussen alstublieft ende eet van de spijzen aan deze tafelen... En dank u voor het compliment. Ik ben het niet waard om zo te worden genoemd. |
|
nietmeer
|
Koene helden... indien Ge U wilt terugtrekken op uw legersteden, dan zijt Ge daarin vanzelfsprekend vrij... |
|
janus Erelid
|
Laten wij de jonkvrouwe oordelen of u het waard bent zo genoemd te worden
Eten wij nu een klein deel, om vervolgens ons te ruste te leggen, dan kunnen wij morgen genieten van een koud buffet |
|
nietmeer
|
Ja, vrouwe Tochwat. Spreek, en wij luisteren... En ik ga niet terug naar mijn legerstede, dat is voor de volgende morgen. Nu is het tijd voor het feest en de vertelling en wat uw oordeel is |
|
nietmeer
|
Heer Janus dat lijkt mij een uitstekend plan... lekker slapen straks maar ook weer wakker worden, kort daarna. Heerlijk zal dat zijn wanneer het eten nog niet helemaal is afgekoeld. |
|
nietmeer
|
Mijn Prins, Uw moed en fierheid zijn zonder enige schroom te meten aan die van Sir Lancelot, Ridder van de Ronde Tafel; King Arthur's First Knight! En ja, Heer janus, Ge moogt plaatsnemen op de zetel naast mij!  |
|
nietmeer
|
Het is dat u het zegt, o vrouwe... dank u wel.
Heer Janus u bent nog altijd te vergelijken met king Arthur himself. Hij was de eigenaar van Excalibur, en u was het die de draak doodde met dat zwaard. |
|
janus Erelid
|
*ondertussen met z'n allen al wat gegeten te hebben* "laten wij ons te ruste leggen en morgenochtend onder het genot van het buffet uitvoerig verslag doen van onze avonturen aan de jonkvrouwe. Welterusten een ieder.  Heer Jersan, ik heb het voorbereidende werk gedaan voor u, u bekomt net zoveel eer toe.  |
|
nietmeer
|
Heer Janus, u verlaat ons nu... dat doet me groot verdriet.  Maar ik ben het wel met u eens. Het is tijd om nog wat te doen, dit avontuur duurt al 2 en een half uur forumtijd. Dank u wel dat u meedeed, en de draak doodde. |
|
nietmeer
|
Een goede nacht, Sir janus!  |
|