|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
Hoe gaat het met jullie?  |
|
Zuwe
Oudgediende
 WMRindex: 705 OTindex: 22.403
|
Zo een gangetje |
|
Igor Erelid
 WMRindex: 724 OTindex: 2.483 S |
 Jersan had een heel verhaal, maar dat heeft 'ie gedelete  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Het is weer weekend, weer tijd voor nieuwe recepten.  |
|
nietmeer
|
Quote Peter Willemse: Hoe gaat het met jullie?  Tis wel eens beter geweest!  |
|
Igor Erelid
 Brandnetelsoep met gerstebrood  |
|
Zuwe
Oudgediende
|
Ik ga zien of ik kan pitten, welterusten iedereen en   |
|
nietmeer
|
Brandnetels schijnen erg gezond te zijn maar ze smaken voor geen meter!  Dag Zuwe... |
|
WMR-kok
Oudgediende
|
|
Zuwe
Oudgediende
|
Atjuus  |
|
Igor Erelid
 Zuwe ! Brandnetels zijn enorm gezond zelfs ... maar ... ze smaken voor ... 99 centimeter   Peet, maak eens een lekker recept  |
|
nietmeer
|
Dat bedoel ik!  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Ik dacht voor dit weekend aan een preisalade en een paar voorgerechten met bloemkool.  |
|
Igor Erelid
Sajoer Brandnetel 500 gram jonge brandneteltoppen 3 stuks ui, in ringen 2 teentjes fijngewreven knoflook 1 theelepel sambal trassi 0,25 blok santen 1 eetlepel kemiriepasta 1 kopje mais uit blik 1 eetlepel nam pla (vissaus)
Bereidingswijze van Sajoer Brandnetel Kook de brandnetel, giet ze af en bewaar 2 deciliter van het kookvocht. Los de santen op in het kookvocht. Voeg hier ui, knoflook, brandnetel, sambal, kemirie, nam pla en als laatste de mais aan toe. Laat warm worden op hoog vuur en serveer in soepkommen. |
|
nietmeer
|
@ Igor Kijk, zo valt het wel mee!  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Ik ga even wat eten pakken.  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Ben er weer.  |
|
Igor Erelid
Brandnetel soep - ISIRGAN CORBASI van Gunnur Sezgin, een soep uit de Zwarte Zee regio. De soep kan als een dagelijks tonicum genuttigd worden. Zeer geschikt als tonicum, bij anemie en bij ijzertekort. Rijk aan vitamine C. De brandnetel is bloedzuiverend, bloedstelpend en vochtafdrijvend. Het heeft een antiallergische en voedzaam karakter. Het sap en de thee zijn heilzaam bij jicht en gewrichtsontstekingen.200 gr. Brandnetels 1 glas water 4 eetlepel maïs meel 75 gr. Boter 1 glas melk Zout Was de brandnetels in een kommetje met water en laat de brandnetels met een glaasje water ca. 5 minuten koken. Laat de brandnetels en het vocht afkoelen. Giet het water niet af maar gebruik het voor het pureren van de brandnetels, middels een pureerstaaf tot een papje. Doe de boter in een pan en laat het smelten. Voeg, al roerend, maïsmeel tot de boter en braadt het meel ca. 5 minuutjes totdat het een gelige kleur krijgt. Giet de brandnetelpuree, zout en de melk erbij en laat het gehele ca. 10 minuten pruttelen. Warm serveren met getoast of maïs brood.   ...  ...  ...  |
|
nietmeer
|
Is dat lekker?  |
|
Igor Erelid
 Ik vrees van niet, Tis  |
|
nietmeer
|
OW!  Dan ga ik dat maar niet maken, denk ik!  |