hr
jaargang -23 - laatste artikel 7-9 18:00 - 75079 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 52 53 54 [55] 56

Blog van Mamsie

27-06-24 09:32:47
Emmo
Stamgast


WMRindex: 66.976
OTindex: 28.515
Quote @allone:
Saturnus ontmoet de maan in de nachten na 26 en 27 juni
Kunnen ze handjes schudden :ja

27-06-24 09:50:29
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.654
OTindex: 92.818
@Emmo: ja. Gezellig hè :D

… zal wel een slechte vertaling uit het Engels zijn…

Laatste edit 27-06-2024 09:51

27-06-24 10:05:06
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.524
OTindex: 1.123
Brommerverhalen. :)
We woonden in Rotterdam en ik ging op mijn brommer naar mijn werk.
ik kwam er al snel achter dat je als je door een bos of groot park denk het een kwartier scheelde.
S avonds laat er stond veel wind en ik door dat donkere bos en ineens zag ik in de verte veel beweging. Ik dacht bij mezelf allemaal hangjongeren en ik dacht ik rij wel terug en ga over de weg.De volgende dag ik weer door dat bos en op die plek even gekeken en ik schoot in de lach. Wat ik had gezien was allemaal bomen die door de wind stonden te wuiven.
In het donker ziet alles er anders uit. :)
Ik heb dat thuis nog lang moeten horen _O-

27-06-24 11:06:38
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.726
OTindex: 19.765
S
Een man met een bochel en een man met een klompvoet zitten 's avonds nog wat gezellig te drinken in een cafe. Het wordt laat en de man met de bochel wil niet al te laat thuiskomen. Daarom neemt hij een kortere weg, die over een bebraafplaats loopt. Hij komt daar achter een groot grafmonument opeens een geest tegen. De geest vraagt: Wat is dat op je rug? De man antwoordt: dat is mijn bochel. De geest legt zijn hand op de bochel en de bochel is weg.
De volgende dag vertelt hij dit verhaal aan de man met de klompvoet. Hoewel de begraafplaats niet op zijn weg naar huis ligt, neemt hij heel laat op de avond toch die route om de geest te ontmoeten. De geest vraagt: wat heb je aan je voet/ De man antwoordt: ik heb een klompvoet. Maar je hebt geen bochel? vraagt de geest. Nee, zegt de man, ik heb een klompvoet en geen bochel. De geest legt zijn hand op de man zijn rug en nu heeft hij een bochel.

11-07-24 15:15:42
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 46.099
OTindex: 95.810
ZOMERSNEEUW

Ja heus, dat komt nu naar beneden dwarrelen.
We zitten heerlijk onder de luifel, het weer is geweldig, niet te koud en niet te heet. Op onze favoriete camping bij Marcenay in Frankrijk.
En we zien allemaal witte pluisjes uit een of andere boom naar beneden dwarrelen. En op sommige plaatsen liggen die gewoon te liggen, ja echt, het is precies sneeuw. Heel grappig.
Het is hier een muziekcamping, met s'avonds optredens van de campinggasten, die aan het jammen zijn met soms mensen die leuk zingen.
En de Yahama elektrische piano stond al klaar. Plus een akoestische piano in deplorabele staat, daar kan ik niks mee.
Maar die elektriekerd, dat is leuk.
En ik ontmoet hier ook zulke leuke en gezellige mensen. Een ongelofelijke sfeer is hier, dat ben ik nooit eerder tegengekomen. Zo relaxed, heel bijzonder!
En we werden zo enthousiast ontvangen, ja na al zóveel keer zijn we bekend als de bonte hond.
Hier blijven we nog wel een poosje staan.
Want ondanks het muzikale gebeuren is het op de camping verrassend rustig alsof je midden in het bos staat.
Gisteravond heb ik vriendschap gesloten met een enorme zwarte hond. Die kwam blaffende op met toerennen, snuffelde en sprong gelijk bij mij op schoot. Ze zeggen dat honden instinctieve mensenkennis hebben, nou, ik was gelijk goedgekeurd, haha!
En dan te bedenken dat ik vroeger doodsbang voor honden was...
Het kan verkeren hè.....

Laatste edit 11-07-2024 15:16

Laatste edit 11-07-2024 15:18

11-07-24 15:19:30
Sjaak
Moderator


WMRindex: 21.342
OTindex: 54.719
Kijk met die pluisjes maar uit voor brand. Filmpje

Ik wens jullie veel plezier!

11-07-24 15:28:05
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 46.099
OTindex: 95.810
Dankjewel. Nou, dat lukt ook wel, haha!

11-07-24 20:14:01
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.654
OTindex: 92.818

12-07-24 18:10:59
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 46.099
OTindex: 95.810
OP WEG NAAR DE MELKWEG.

Ja, boodschappen doen in Frankrijk, het blijft altijd een avontuur. Een heel leuk avontuur, dát wel.
We gingen dus vanmiddag boodschappen doen. Daarvoor moeten we 15 prachtige kilometers rijden want wat is het hiet toch mooi.
Helemaal niet erg dus.
Zo kwamen we aan bij de Lidl waar net een bus met tieners gelost werd. Die moesten allemaal de Lidl in. En het was er al zo vol! Ze hadden allemaal een geelblauw vestje aan en op de achterkant stond dat het Oekraïners waren.
Nu weten we allang dat de Lidl geen verse melk verkoopt. Wél wijn dus dat namen we mee. Toen naar de Aldi voor heerlijk ontbijtbrood. Ook geen melk maar ook dát wisten we.
Nee, voor de melk, die we bij het ontbijt zo graag drinken zouden we naar de Auchan.
Dat is een supermarktketen met héél grote winkels, waar je in verdwaalt.
Maar hier..... geen melk, de paar flessen die we verwacht hadden waren uitverkocht.
Zo'n megawinkel met maar één paar literflesjes melk die ook nog uitverkocht waren op vrijdagmiddag.
Toen met de moed der wanhoop nog even naar een vierde supermarkt en jawel! Wel 20 literflessen heerlijke koele melk.
Dat wordt genieten morgen bij het ontbijt. We hebben er twee meegenomen.

Met het lekkere Franse brood dat ik even in de oven zet, zodat het lekker knapperig is en dan met Terrine de Campagne. Heerlijke paté die wij dus als boerentrien vertalen.
Ach het leven is hier echt verrukkelijk!

Laatste edit 12-07-2024 18:12

Laatste edit 12-07-2024 18:14

12-07-24 18:14:45
Emmo
Stamgast


WMRindex: 66.976
OTindex: 28.515
@Mamsie: Geen beter leven dan een goed leven.

12-07-24 21:26:31
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 46.099
OTindex: 95.810
En je boodschappen doen in een stadje met de naam Chatillon sur Seine....Dat wil je toch allemaal wel!

14-07-24 20:00:35
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 46.099
OTindex: 95.810
GAT OP GAT.

En dat op de vroege nou ja..... ochtend.
We zaten aan het ontbijt met heerlijk Frans brood, dat ik even oppiep in de oven. Dat wordt dat in plakken gesneden zodat we lekkere boterhammen hebben.
Heel ambachtelijk brood, met grote gaten erin.
De Emmentaler kaas is ook heel ambachtelijk, ook grote gaten erin. En ja hoor de gaten pasten prima op elkaar. Ik had een boterham met kijkgat.
Lachen dus....
Daarstraks aten we pasta uit de oven, een succesnummer in de vakantie.
En zagen de buren tobben met stroomuitval.
Dat zijn 4 Belgische dames en vier kefhondjes, die met een enorme camper, het lijkt wel een touringcar, voor ons neus zijn gaan staan,
Die dames zouden gaan barbecuen en hadden al hun vlees tegelijk op een enorme elektrische barbecue gelegd. Zo'n ding van 3000 hoe heet het ook weer. Véél te veel in ieder geval, en weg was de stroom.
Gelukkig zag Papsie dat en die heeft onze kleine, zeer eenvoudige barbecue van 800 watt, gebracht en nu zitten de dames dus lekker te eten.
Want ook hier weer de ongeschreven maar ijzeren wet: kampeerders helpen elkaar.
Het is zo fijn hier, ik ontmoet allerlei leuke mensen, heel gezellig!
De dames zullen wel een kleinere barbecue moeten kopen want dat enorme ding kunnen ze denkelijk op geen enkele camping gebruiken.
Maar dat is hun probleem, niet het onze!Laatste edit 14-07-2024 20:00

14-07-24 20:03:52
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.244
OTindex: 9.550
Ow Mamsie wat een avonturen, nog gefeliciteerd met je verjaardag (was even druk met mezelf:()

Nog een heerlijke tijd dikke knuffels*)*)*)*)*)

14-07-24 20:04:36
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.654
OTindex: 92.818
Je zult wel slank worden, als je alleen maar gaten eet :P
Ook gaten in de pasta?

14-07-24 20:46:04
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.524
OTindex: 1.123
@Mamsie, vind je die gaten echt lekker?
Begin dan maar aan het ozongat. :)

14-07-24 22:37:36
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 46.099
OTindex: 95.810
@Buick: Nou, die gaten, daar zat eigenlijk weinig smaak aan. Maar wat er omheen zat.... superlekker!

17-07-24 16:59:41
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 46.099
OTindex: 95.810
BLOEDJEHEET!

Dat gaat het nu weer worden en het wordt steeds warmer. Vanmorgen zijn we vertrokken van de muziekcampingmet de nodige knuffels van wat achterblijvers.
Jahaa, zo gaat dat daar.
Maar waar we nu neergestreken zijn is het ook helemaal niet slecht. Andelot heet het hier. En ze ze hebben hier veel schaduw en een zwembad dus ik zie de hitte met vertrouwen tegemoet.
En ook zo fijn...WiFi tot in de caravan. Dat is toch schitterend!
We moeten nog even uitvogelen waar we boodschappen kunnen doen.
We hebben al zoveel aardige mensen ontmoet, een meneer die medelijden met mij had vanwege mijn rugpijn. En mij met Reiki probeerde te helpen. Helaas zonder resultaat, maar de hond die hij ook behandeld had was er behoorlijk van opgeknapt, haha!

Dan denk ik aan de mevrouw in de supermarkt die me in het Engels vertelde dat er een snelkassa was waar we supersnel geholpen werden en een andere mevrouw met een overvolle winkelkar die onze paar aankopen zag en ons vriendelijk liet voorgaan bij de kassa
.
En die man die ons zou vooruitrijden naar een camping die achteraf niet meer bleek te bestaan.
Wie heeft het er nou over dat de Fransen geen aardige mensen zijn?
Ik vind ze vriendelijk en hoffelijk!

Ik vind het aardige en hoffelijke mensen!

Laatste edit 17-07-2024 17:00

17-07-24 19:42:15
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 46.099
OTindex: 95.810
DUUR DAGJE,,,
Ja, dat was het wel vandaag,het verkassen naar de volgende camping bracht wat toestanden met zich mee.

We gingen met caravan en al b
n0aar de Intermarché om nog wat boodschappen te doen. En bij het openen van de autodeur viel Papsie zijn zonnebril op de straat. Papsie had dat niet gemerkt en stapte zó op zijn zonnebril. Dus ja, helemaal kaduuk natuurlijk. Gelijk bij de Intermarché een nieuwe gekocht, nou, die dingen zijn daar bepaald niet goedkoop.

Nou ja, op naar Andelot en opeens zegt Papsie verrek, ik ben mijn rechter buitenspiegel kwijt. Zo'n opzetspiegel voor caravanrijders. Gelukkig hadden we een reseversetje bij ons maar er moet toch een nieuwe set komen. Pring.... kassa.
Nu zijn we op de nieuwe camping en maken voor een eten een 3-literpak rode wijn open.en raad eens? Niet te hachelen, wat een bocht! En nog niet eens erg goedkoop ook. :r
Nou, die wordt leeggegoten, dat gaan we niet drinken.
Het zat ons niet mee, vandaag. Nou ja, het kan erger, ja toch!
Laatste edit 17-07-2024 19:43

17-07-24 20:10:14
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.524
OTindex: 1.123
@Mamsie, jij lust alleen de rose van de Aldi.
Al di wijn uit die winkel :)

17-07-24 20:52:41
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 46.099
OTindex: 95.810
@Buick: Nou, deze prut kwam van de Aldi. Tja, je ziet ook aan de buitenkant van het pak niet hoe die smaakt hè!

21-07-24 15:27:01
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 46.099
OTindex: 95.810
O, MOEDER WAT IS HET HEET!

Ja, dat kun je wel zeggen, de laatste dagen. Er was voor vandaag een aanzienlijke afkoeling beloofd maar daar merk ik niks van.
We zijn vandaag weer verkast naar Villers-sur-Meuse en daar is het nu behoorlijk druk. We waren een beetje voorzichtig want er zouden bakken met regen vallen dus was er ook een plan B bedacht.
Maar in plaats van regen en afkoeling kregen we weer een bloedhete en benauwde dag.
En we staan achterop de camping en het is een flink eind lopen naar de WiFi .

Het was grappig toen we hier binnenkwamen, de dame bij de receptie zag mijn man en schreef gelijk onze naam foutloos op het formulier.
Toegegeven...2 weken geleden stonden we hier ook. Maar dat was toch knap onthouden. Slim dametje!

21-07-24 16:23:04
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.726
OTindex: 19.765
S

09-08-24 12:56:39
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 46.099
OTindex: 95.810
IDIOOT!

,Gisteren iets geks meegemaakt. We waren bij de kringloop in Dordrecht, daar staat een piano, niet voor de verkoop maar om te bespelen. Ik zat daar heel rustig te spelen, geen echt lawaai. Komt er een medewerkster op me af. Niet dat ik niet mooi speelde, zei ze. Maar er was een mevrouw met een autistische dochter en die dochter raakte overprikkeld van het geluid. Ik was helemaal verbluft. Heb de klep van de piano dichtgedaan en ben weggelopen.
Maar eigenlijk was ik woedend! Wat denkt
zo'n moedermens, dat ze de hele wereld kan vormen naar haar cholerische dochter? En dat ze niet het lef had mijzelf aan te spreken.....
Maar dat liet doen door een medewerkster die duidelijk met de situatie verlegen was. Mijn man, die we voortaan maar Papsie noemen was helemaal kwaad. Goed dat we die vrouw niet ontmoet hebben, dat zou vervelend geworden zijn!

Laatste edit 09-08-2024 12:57

Laatste edit 09-08-2024 12:58

09-08-24 12:59:00
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.244
OTindex: 9.550
Ben het met je eens, dan had ze maar naar buiten moeten gaan en later terugkomen 8)

13-08-24 21:00:11
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 46.099
OTindex: 95.810
DE HITTE OVERLEEFD!

Gelukkig wel en ik heb er best tegenop gezien. Ik kan slecht tegen de warmte en dat wordt gaandeweg steeds duidelijker.
Ik had me dus binnen verschanst op de bank, naast de ventilator. En ik moet zeggen, dat ging heel goed.
Ik zat daar in een kleine bubbel van relatieve koelte, met mijn tablet waar ik me vermaakte met wordfeud.
Verder deed ik eigenlijk niks, 🥬op, terug naar mijn koele bubbel.
Maar aan het einde van de middag kon ik het eten klaarmaken. De barbecue in de tuin.
Met kippenpoten en een literfles rode wijn.
Dat was genieten,zowel het natje 🍷als het droogje. 🍗
En nu is het heerlijk buiten, dat is
uiteindelijk puur genieten. We hebben het weer overleefd en dat hebben we gevierd met ons tweetjes!
Het leven is een feestje maar je moet wél zelf de slingers ophangen.
Nou, dit was weer zo'n slingertje!

Laatste edit 13-08-2024 21:44

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 52 53 54 [55] 56

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven