hr
jaargang -23 - laatste artikel 14-9 16:00 - 75120 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 53 54 55 [56]

Blog van Mamsie

13-08-24 22:38:42 - Quote! - @De Paus
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.737
OTindex: 19.781
S
Whenever you’re outside in the heat for prolonged periods — like an afternoon at the beach or hanging out at a family picnic — you’re at risk of dehydration. Consuming alcohol only heightens that risk.

Why, you ask? First of all, the consumption of beer, booze and wine reduces the release of an antidiuretic hormone (ADH) called vasopressin. This ADH works with your kidneys to keep your body fluids balanced.

At the same time, alcohol is a diuretic — which means more urinating and loss of fluid. (In truth, this factor can lead to dehydration even without the heat, notes Zumpano.)

Now, add in increased sweating from the hot sun, and it’s a recipe for dehydration disaster.

Hier staat dat je bij hitte beter geen alcohol kunt gebruiken.

13-08-24 22:55:00 - Quote! - @Mamsie
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 46.117
OTindex: 95.820
@De Paus: Aan het eind van de middag is de hitte weg en blijft een aangename temperatuur over.
En dan is die fles wijn een zaligheid zonder risico's.

14-08-24 00:36:18 - Quote! - @De Paus
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.737
OTindex: 19.781
S

03-09-24 19:21:33 - Quote! - @Mamsie
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 46.117
OTindex: 95.820
WEER OP STAP.

Ja, lekker weer op stap met de sleurhut.
We zijn aangekomen op de eerste camping en eigenlijk valt er nog niet veel over te vertellen. Alleen dat ik een flammkuchen gemaakt heb, die erg lekker was, zeker door het 3literpak franse wijn.
Maar ik zat te denken hoe de vakantie in onze jonge jaren er uitzag. Dat ging toen wel even iets anders!
We zouden naar Scandinavië gaan samen op de brommer van Papsie, die toen nog helemaal geen Papsie was, we waren nog gezellig met zijn tweeën.
Om in Zweden te kunnen rijden hadden we een nummerplaat voor een motor nodig. En die kwam er ook. HH met nog wat getallen

En daar gingen we dan met twee zijtassen ,een tas achterop en en tas bovenop de tank van de brommer. Dat was een knalrode Kreidler Florett, een schitterend ding.
We gingen met de trein naar Kopenhagen, daar overgestoken naar Zweden en het binnenland in. Overnachten deden we in jeugdherbergen, die soms slaapzalen maar soms ook gezellige tweepersoonskamers hadden. Nou ja, stop een jong en verliefd stelletje maar in een tweepersoons slaapkamer. Hoef ik u al niks meer te vertellen hè! 😍😍😍😍😍😍😍

En zo reden we door het prachtige Zweden tot we opeens gestopt werden door een Duitse auto. Daaruit kwam een stelletje dat ons nummerbord verkeerd begrepen had. "Sind sie Hamburger?" vroegen ze.
Ja... dat HH op het nummerbord hebben ze kennelijk in Hamburg ook en die mensen hadden kennelijk behoefte aan een Duits babbeltje. Maar ze hadden pech en we waren snel weer weg. Gierend van de lach op de brommer. Sind sie Hamburger? Nein kroketten!
Af en toe lachen we er nog steeds om.
Zo komen er weer steeds meer avonturen in mijn herinnering.
Maar die vakanties op de brommer, er waren er meer, dat was toch wel ontzettend leuk en avontuurlijk.
Ik heb er geweldige herinneringen aan overgehouden!

Laatste edit 03-09-2024 19:22

Laatste edit 03-09-2024 19:30

03-09-24 20:05:23 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.701
OTindex: 92.906
#ok

04-09-24 20:47:33 - Quote! - @Mamsie
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 46.117
OTindex: 95.820
bloedwraak!!

Ja, dat hebben we nu. Gisteravond zaten we na het eten nog gezellig buiten onder de luifel. Zulk heerlijk weer was het nog. Maar wat we niet zagen en hoorden, was een horde muggen die ons wél zagen.
Die hebben zich dus helemaal te goed gedaan aan mij. Want Papsie schijnen ze niet te lusten.
Ik was helemaal lekgeprikt en daar kan ik slecht tegen. Dus jeuk, jeuk...krabbel, krabbel!

Maar eenmaal binnen in de caravan was het leed nog niet geleden. Met de elektrische mepper hebben we er nog heel wat doodgeslagen.

En veel van die rotbeesten zaten vol met bloed. Mijn bloed welteverstaan.
Ik had dus hoofdzakelijk mezelf doodgeslagen!
Het zou me niks verwonderen als ik daar op de duur een bloedarmoede aan overhoud.
Als we weer thuiszijn vraag ik de huisarts om een verwijskaart voor een bloedtransfusie! 🤣🤣🤣🤣🤣Laatste edit 04-09-2024 20:48

04-09-24 22:04:51 - Quote! - @Beereekhoorn
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.244
OTindex: 9.617
@Mamsie: oef herkenbaar, heel veel sterkte je wilt mijn plakkaten zeker niet overnemen :)*)

05-09-24 06:36:42 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.701
OTindex: 92.906
Je bent dus bloeddonor, als ik het goed begrijp.
Onvrijwillige bloeddonatie, dat wel.

05-09-24 08:42:37 - Quote! - @Emmo
Emmo
Stamgast


WMRindex: 67.046
OTindex: 28.524
@allone: Bij de bloedbank krijg je een kop koffie of iets dergelijks. Ik moet de mug nog tegenkomen die iets vergelijkbaars aanbied.

05-09-24 09:59:21 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.701
OTindex: 92.906
@Emmo: slechte service idd.
Je krijgt gratis jeuk (a) en mooi gezzzzzzzzzang

Laatste edit 05-09-2024 09:59

05-09-24 16:01:51 - Quote! - @Emmo
Emmo
Stamgast


WMRindex: 67.046
OTindex: 28.524
Quote @Mamsie:
"Sind sie Hamburger?" vroegen ze.
Ik ken wel het verhaal van dhr Trump die eens in Duitsland een toespraak zou houden. Indachtig het succes dat dhr Kennedy indertijd had met de uitspraak "Ich bin en Berliner" probeerde hij hetzelfde in Hamburg.

05-09-24 17:29:40 - Quote! - @Mamsie
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 46.117
OTindex: 95.820
@Emmo: Hahaha hij was een hamburger.

Ooit had Nederland een Franse koning, een broer van Napoleon. Die stelde zich voor aan de ministers in een buitengewone vergadering. Maar ach, zijn Nederlands was zo slecht en zijn Franse accent zo zwaar dat toen hij plechtig verklaarde : Ik ben uw koning, dat klonk als ik ben uw konijn. En hij snapte niet waarom iedereen begon te lachen.
Geen best begin voor deze koning die het dan ook niet lang volhield.

05-09-24 19:31:38 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.701
OTindex: 92.906
@Mamsie: :ja
Hij was de eerste koning die we hadden. En hij was meer geïnteresseerd in de Nederlanden dan Napoleon , vandaar dat hij Nederlands probeerde te leren en probeerde Nederlandse belangen te behartigen. Daar was Napoleon niet van en niet mee gediend, want die wilde alleen maar zo veel mogelijk geld uit Nederland. Vandaar dat zijn broer weer afgezet werd. Jammer voor NL dus.

05-09-24 20:02:11 - Quote! - @Emmo
Emmo
Stamgast


WMRindex: 67.046
OTindex: 28.524
@Mamsie: @allone: Deze Napoleon bracht eens een bezoek aan Deventer. Om de schone schijn op te houden werd een deel van de plaatselijke bevolking ingehuurd om langs de route te staan en "Vive 'l Empereur" te scanderen.
Dat was een een beetje te lastig voor die arme Dêmte's. Ze riepen dan ook: "Vive de lamm'n en zien breur".

05-09-24 20:36:53 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.701
OTindex: 92.906
@Emmo: :P
Waarschijnlijk verstond hij dat sowieso niet.  ;)

07-09-24 09:31:53 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.701
OTindex: 92.906
@Mamsie: vannacht droomde ik dat ik een baby kreeg 8O en de hoofdarts / eigenaar van de kraamkliniek was iemand van WMR :D

Hoe verzin je het.  ;)

07-09-24 09:52:53 - Quote! - @Mamsie
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 46.117
OTindex: 95.820
@allone: Ja, Zoiets kan gebeuren als je brein ongestuurd bezig is. Dan is alle controle weg en kan je de gekste dingen krijgen.

07-09-24 10:30:21 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.701
OTindex: 92.906

07-09-24 11:13:35 - Quote! - @Mamsie
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 46.117
OTindex: 95.820
@allone: Overigens droomde ik dat mijn zus een baby kreeg. Maar ze zouden een maand wachten met kraamvisite te ontvangen. Ik vertelde dat aan mijn moeder en die was razend. We zijn toch maar gaan kijken en dat was geen probleem.
Ook een heel gekke droom....

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 53 54 55 [56]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven