hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 10:00 - 74296 artikelen - nu online 38 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 19 20 21 [22] 23 24 25 55 56 57 58

Blog van HoLaHu

29-07-20 01:58:06
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Precies! Gewoon goed in de smiezen houden! Truste..

10-08-20 23:37:47
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
=======================================

10-08-20 23:54:28
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
Het is heet in Nederland...En ik ben daar niet blij mee! Zo, dat is er uit! Ik weet wel dat veel mensen dit weer geweldig vinden, maar ik ben er helemaal klaar mee. Hoewel we alles hier in huis potdicht hebben gehouden, rolgordijnen naar beneden, jaloezieën dicht en het sunscreen van het balkon naar beneden is, is de temperatuur in ons appartement opgelopen tot 29 graden. Het water wat uit de kraan komt is niet koud, maar lauw. Joy ligt zowat heel de dag op haar buik op de vloer, pootjes uitgestrekt, om maar wat verkoeling te kunnen vinden. De koelmat die we voor haar gekocht hebben is een groot succes, behalve dat ze daar niet op gaat liggen. :P Ze sleept hem mee de kamer door, af en toe wild schuddend met haar kopje! En ze komt hem naar ons toe brengen om ons zo ver te krijgen dat we hem weggooien, zodat ze erachter aan kan rennen. Om er vervolgens langs te gaan liggen..:) Voor zover we nou weten duurt de hittegolf nog tot en met donderdag...Ik kan niet wachten totdat we weer wat koeler weer krijgen. Om met de woorden van mijn moeder te spreken, die ook niet tegen dit weer kon: Dèt mèr vriest!!

11-08-20 00:00:02
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Wat helpt is een paar ventilatoren, wat het beste afkoelt, los van een airco, is bewegende lucht dus ik adviseer je een flinke fan te kopen en die laten blazen. Door het zweet op je lichaam krijg je het lekker koel als de wind van de fan over je heen blaast. Ook het potdicht houden is eigenlijk niet zo'n goed idee :nee

Beter is het om ramen en duren tegen elkaar open te zetten, maar let er wel op dat ze niet dicht kunnen slaan!! Zo doet men het hier ook en het werkt..

Sterkte ermee meidje ;)

11-08-20 00:14:17
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.216
OTindex: 8.315
@HoLaHu: volgens buienradar morgen een onweersbui, ik kan niet wachten, ik vind 22 graden echt voldoende. Wij zetten in de late avond tot ca 8 of 9 alles tegen elkaar open, dan koelt het iets af. Ik wens jullie sterkte.

11-08-20 00:19:16
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Overdag houden we alles dicht, 's avonds zetten we alles open. Maar omdat het nu ook 's nachts best warm is gaan de ramen en deuren ook pas laat open. Gisterenavond was het om 11 uur, toen ik met Joy ging lopen, nog bijna 30 graden. Verder hebben we een ventilator, zo'n staande kolom, en een plafondventilator boven de zithoek en eentje boven het bed in de slaapkamer. Frans kan zijn warmte goed kwijt, die zweet zich de pleuris, maar ik kan dat niet zo. Ik zweet minder, maar ik krijg opgezwollen enkels en niet te zuinig. Als ik moet plassen heb ik het idee dat het uit mijn enkels komt..:P
Nou ja... we eten koud, we drinken veel water met citroensap erin, da's wel heel verfrissend, en we proberen het hoofd maar koel te houden...:P

11-08-20 00:22:17
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@Beereekhoorn: Aha! Nog al zo'n warmtehater! Gelukkig, ben ik niet de enige! :D 22 graden, een beetje wind en veel zon...heerlijk!!

11-08-20 00:25:49
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Het probleem in Nederland is dat jullie er nooit aan kunnen wennen. Tegen de tijd dat je er aan zou kunnen beginnen te wennen is het alweer over :P

Stay strong lieverd!

11-08-20 00:42:04
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Ik zei toevallig vandaag nog tegen mijn lief: Ik snap niet dat Bert dit soort weer vrijwillig opgezocht heeft! :D

11-08-20 01:12:05
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Hier is het warmer dan bij jullie, maar bij jullie is het dan ook meteen veel benauwder.

Verder heb ik mezelf dat ook afgevraagd in het begin dat ik hier woonde, maar na een jaartje ben je er aan gewend ;)

11-08-20 01:34:52
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Het is hier inderdaad heel benauwd, van dat weer waarvan je denkt dat er een flinke onweersbui aankomt. En juist die komt dus niet...:(

17-08-20 00:35:30
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
=========================================

17-08-20 01:01:21
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
We hebben een heel genoeglijk weekend achter de rug, mijn Lief en ik. Zaterdagavond zijn we bij mijn vriendin sinds jaar en dag en haar man op bezoek geweest. Dat was alweer even geleden, gezien de Corona. Die vriendschap tussen mijn vriendin en mij gaat al lang terug. Die bestaat al sinds de eerste klas van de lagere school. Dus al ruim 50 jaar. In onze jeugd zagen we elkaar zowat iedere dag,toen we wat ouder werden verwaterde het niet echt, maar we zagen elkaar een stuk minder, want we gingen naar andere scholen, kregen andere vrienden en vriendinnen, kregen verkering, trouwden...Kortom : Het leven kwam voorbij..Maar zoals dat gaat bij echte vriendschappen: Zagen we elkaar weer, na een aantal jaren soms, dan was het toch net of we elkaar gisteren nog gezien hadden. Mijn vriendin is altijd in Bladel blijven wonen, dus toen we in Hooge Mierde gingen wonen zagen we elkaar niet zoveel. Maar nu is het contact weer helemaal terug en dat is uitermate fijn! Dus ook een supergezellige avond gehad, afgelopen zaterdag! Heerlijk bijgekletst en lekker gelachen en herinneringen opgehaald.
En vandaag zijn mijn jongens hier geweest. Mijn schoondochter was een dagje weg met vriendinnen en mijn oudste zoon belde een paar dagen geleden op: Hee mam, zijn jullie zondag rond de middag thuis? Ik zei: Ja, hoezo?
Hij: Nou, broerlief en ik hadden het plan om zondag naar jullie toe te komen om samen te lunchen. Wij brengen alles mee, je hoeft er niks voor in huis te halen of zo..alleen koffie zetten zou wel prettig zijn. :P
Dus vanmiddag rond half 12 waren ze hier en ze hadden van alles bij zich: Harde broodjes, zachte broodjes, croissants, een halfje heerlijk meergranenbrood, eieren, spek, plakken overjarige kaas, jong belegen kaas, een paar salades, rosbief...Pff, het kon niet op!
Mijn jongste ging aan de slag met de eieren en het spek en had zo binnen een mum van tijd een pan roerei met gebakken spekjes erdoor gemaakt, de rest werd op tafel uitgestald en toen hebben we met zijn vieren heerlijk zitten eten, drinken en heel veel gelachen!
We konden weer terug kijken op een zeer geslaagd weekend!

17-08-20 01:09:58
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Wat leuk voor je!! Toevallig gister een Skype gehad met Erik, ook al zo'n 30 jaar mijn beste maat. Blij dat je zo genoten hebt lieverd! *)

Laatste edit 17-08-2020 01:10

17-08-20 01:43:12
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@KhunAxe: We hebben echt genoten! Het was zo gezellig!
Ja, die vriendschappen...Marjon, mijn vriendin, en ik kennen elkaar al van heel jongs af aan, we woonden bij elkaar in de buurt, gingen naar dezelfde lagere school, verloren elkaar een beetje uit het oog toen ik naar de Mavo ging en zij naar de Huishoudschool, kwamen elkaar weer tegen toen ik ook op de Huishoudschool terecht kwam, verloren elkaar weer uit het oog toen ik naar een vervolgopleiding ging en zij fabriekswerk ging doen...en zo golfde het contact op en neer. Maar we hielden altijd contact, al was het maar met Kerstkaarten..Ik ben heel blij dat nu het contact weer helemaal hersteld is en we elkaar weer best veel zien. Ze is al ruim dertig jaar getrouwd met een heel fijne man, ze hebben drie kinderen en hun eerste kleinkind is onderweg..
Ik zat haar gisteren zo'n beetje te bekijken en ze is eigenlijk nog geen spat veranderd, haar lach, haar gedrag, haar manier van doen en laten..Heerlijk mens! :)

17-08-20 01:51:36
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Oude vriendschappen zijn mooi. Ik had dus gisteren een Skype met Erik, hij is voor mij wat Marjon voor jou is.

Afijn, hij is bezig wat dingetjes voor mij te verzamelen om op te sturen, frikandelkruiden, kruidenbuiltjes voor de soep, kokindjes, zulke dingen.

Ik vroeg hem of hij er één rookworst bij wilde doen voor Wan, die is dol op rookworst..

Kijkt hij me aan met zo'n speciale blik, "Jaaah, maar dat gaat dan ten koste van de ruimte voor de andere dingen"...

Ik kijk 'm eens terug aan en zeg, "Dan vatte mar un groater duske, kut!"..

We keken elkaar aan en lagen allebei dubbel van het lachen! :D

.

Laatste edit 17-08-2020 01:53

17-08-20 01:57:26
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Ghehehehe, da was wel echt un Bossche conversatie...:P

17-08-20 01:57:26
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Ghehehehe, da was wel echt un Bossche conversatie...:P

17-08-20 01:58:13
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
Waarom die reactie er nou in een keer twee keer staat?

17-08-20 02:04:19
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Nou, ik praat nog maar nauwelijks dialect en Erik spreekt het sowieso niet. Het kwam in een opwelling, waarschijnlijk vonden we het daarom zo leuk :P

17-08-20 02:08:47
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Spreek je dan met jullie Annie niet in het dialect?

03-09-20 00:08:46
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
=========================================

03-09-20 00:44:01
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
Sinds een aantal maanden, vanaf Mei, ben ik lid van de huurdersraad van onze woningstichting. Dat is een aantal mensen die opkomt voor de belangen van alle huurders van de Woningstichting De Zaligheden, hier in de Kempen. Die huurdersraad vertegenwoordigt een paar duizend huurders. Uit Bladel, Eersel, Reusel en Bergeijk, met alle kerkdorpen er ook nog bij. Ik heb er interesse in, belang bij én er de tijd voor, dus toen ze me er voor vroegen dacht ik : Waarom niet? Samen met nog twee andere mensen uit ons appartementencomplex woon ik dus de vergaderingen bij en vandaag was er ook weer een vergadering. Er werd me gevraagd of ik, samen met een ander aspirant-lid die ook hier woont, interesse had om een cursus Volkshuisvesting te volgen. Dan leer je veel over het woonbeleid in Nederland. De cursus wordt zeer aangeraden door de Huurdersraad, want je krijgt veel inzicht in hoe een Woningstichting werkt en zo. Met andere woorden: Na die cursus weet je waar je over praat tijdens een vergadering...:P
Het is een cursus die drie dagen duurt, niet aaneengesloten, een dag in september, en twee in november. De cursus wordt gegeven in Utrecht, dus niet naast de deur voor ons. Maar alles is inbegrepen ( lunch bijvoorbeeld), het is op kosten van de huurdersraad én je mag je tijd én je reistijd declareren. Met andere woorden: je wordt er niet stommer van, je kan lekker eten en je krijgt nog 40 euro + reistijd per dag toe! :D



Laatste edit 03-09-2020 00:45

03-09-20 01:02:34
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
@HoLaHu:
als je die kans krijgt, dan is het zonde om het niet te doen, dus succes en fijne dagen in Utrecht....

03-09-20 01:08:28
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@botte bijl: Mijn collega-huurder en ik hebben inderdaad besloten om het te doen!

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 19 20 21 [22] 23 24 25 55 56 57 58

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven