hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 08:00 - 74301 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 150 151 152 [153] 154 155

Discussie over Geert

09-06-13 23:46:38
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
Om religie nou in het geheel weg te cijferen vind ik toch wel heel erg ver gaan hoor. Ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld het Boeddhisme hiervoor gebruikt word.

09-06-13 23:51:50
nietmeer
@Jorts: Wat heer Marx vindt klinkt onlogisch voor mij.
Religie verzin je niet om de macht mee te kunnen grijpen. Religie heeft veel tijd nodig om zich te ontwikkelen. Zelfs een zijtak ontwikkelt zich niet en een paar weken.
Alevi is een zijtak van de Islam. (Ikzelf ben geen Aleviet, trouwens.) Het heeft generaties gekost om zich te ontwikkelen. Het heeft opstanden gekost. Het heeft een hele reis en familie gekost.

Bovendien kun je niet iedereen zomaar in iets laten geloven. Als ik nu een echte religie wil beginnen, gaat dat mij niet lukken. Gewoonweg omdat de mens niet alles vertrouwd en omdat ik niemand kan overtuigen met willekeurige verhalen.

Bij mijn religie heb je God. Voor mij is Hij echt en in Hem geloof ik. In Hem vind ik troost en kracht om door te gaan.
Je kunt Hem niet gebruiken om de macht mee te grijpen, omdat mensen ondanks een religie blijven denken.

10-06-13 19:10:49
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Quote @Sto:
Om religie nou in het geheel weg te cijferen vind ik toch wel heel erg ver gaan hoor. Ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld het Boeddhisme hiervoor gebruikt word.

Ik wil niet muggenziften, maar officieel is het boeddhisme geen religie, maar een levensbeschouwing. En er komen wel degelijk weleens boeddhisten in het nieuws die hun levenswijze opdringen aan anderen! Maar zover ik weet is het voor de rest vooral heel vredelievend.

10-06-13 19:14:25
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
@Noepetote: het blijft een punt van discussie of je het een levensbeschouwing of een religie wil noemen. Ze noemen het: "Het boeddhisme is een levensbeschouwelijke en religieuze stroming" dus ik denk dat we beiden gelijk hebben :P. En natuurlijk heb je bij de boediste ook een paar gekken zitten, maar lang niet zo veel als bij de andere :P

10-06-13 19:18:15
nietmeer
@Sto: Dat klopt niet helemaal. Ergens, ik weet niet meer waar (@Davh11 weet het wel, help?), hebben Boedhisten vreselijke dingen gedaan. Moslims neergestoken, kinderen verwond...
Maar dat zou niet relevant zijn voor de Westerse media, dus zien wij het niet op Tv.

Edit; Iets met Burma was het.
Google geeft geen smaakvolle afbeeldingen...

10-06-13 19:20:46
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
Mensen zijn wreed :(
ik stem voor afschaffen van de mensheid

10-06-13 19:23:05
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Quote Davh11:
Wat nu vooral een onderwerp lijkt te zijn is Palestina. Gedachtengang gaat ongeveer zo:
Ben geboren als moslim --> moet dit verdedigen omdat dit enige identiteit is --> leert dat medemoslims in gebied worden onderdrukt door de Joden --> ontwikkeld haat tegenover Israël en het Joodse volk --> antisemitisme.

Ik denk dat educatie over antisemitisme een stuk meer helpt dan het afstraffen met boetes of andere strafmaatregelen. Er zijn ook weleens groepen "reljongeren" naar Auschwitz, of Birkenau, of andere concentratiekampen gestuurd. Gewoon om te kijken wat er zeventig jaar geleden gebeurt is, en dat het absoluut geen kattenpis was.
[/quote]
Ja, maar dat vind ik nog geen excuus om antisemitisch te zijn! Laat ik even m'n eigen voorbeeld nemen, da's netjes: ik ben christen. In veel landen worden christenen onderdrukt, door bijvoorbeeld moslims. Maar dan zou het toch nog raar zijn als ik, omdat ik christen ben, moslims maar ga haten??? En ik vind persoonlijk dat Soera 2:190 heel gevaarlijk is, want hoe kun je die anders interpreteren? Ik vind dat Geert Wilders in veel punten wel gelijk heeft. Maar sommige ideeën die hij had, zoals bijv. de 'kopvoddentaks' en de vraag 'Hoeveel kost een allochtoon' slaan natuurlijk nergens op en zijn pure discriminatie!!!

10-06-13 19:31:44
nietmeer
@Noetepote: Je gaat maar door over die ene Soera. Alsof alles om die ene Soera gaat.

Soera 2:190
Fight in the way of Allah those who fight you but do not transgress. Indeed. Allah does not like transgressors.

Oftewel: Vecht tegen jouw tegenstanders, maar daarbij mag je geen zondes maken. Want Allah houdt daar niet van.

Soera 2:191
And kill them wherever you overtake them and expel them from wherever they have expelled you, and fitnah is worse than killing. And do not fight them at al-Masjid al- Haram until they fight you there. But if they fight you, then kill them. Such is the recompense of the disbelievers

Oftewel: Verover terug wat zij van je hebben genomen. Vecht níet, tenzij zij jou aanvallen. Dood is dan wat hun te wachten staat.

Ik kan dit niet opvatten als: "Dood iedereen die niet in Allah geloof."
Er wordt geen haat opgeroepen tegen mensen.

10-06-13 19:43:21
Loek
Oudgediende


WMRindex: 1.758
OTindex: 19.409
Het vechten en terugvechten is heel begrijpelijk vanuit de tijd dat de islam is ontstaan. Het Romeinse rijk besloeg grote delen van de nu islamitische landen. De islam verbond de vele stammen tot een gezamenlijke groep om zich te weren tegen de Romeinen. Ik vind het niet zo gek dat dat erin staat.
Wel moet je je beseffen uit welke tijd iets komt. Nu aan zulk soort dingen waarde hechten is een beetje dom.

10-06-13 19:45:49
nietmeer
@Loek: Ik denk ook niet dat elke Moslim zich stevig vasthoudt aan die paar Soera's. Dat ze daarom Moslim zijn geworden...
Je wordt Moslim vanwege de leer van de Islam. Het gaat om zo wijs mogelijk worden en gezond te leven. Het gaat om advies geven en anderen helpen.

Daarom vind ik de Islam zo mooi.

10-06-13 19:48:30
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Quote:
En het klinkt misschien als een hele domme vraag, maar wat heeft het feit dat die Brusselse moslims in een identiteitscrisis zitten, met antisemitisme te maken?


het is geen excuus, het is uitleg.

Je begreep niet wat antisemitisme met de islam (specifiek in "westerse" landen) te maken had, dus leg ik dit uit.

Quote noepetote:
zou het toch nog raar zijn als ik, omdat ik christen ben, moslims maar ga haten???[...] Ik vind dat Geert Wilders in veel punten wel gelijk heeft.


Ik ben benieuwd naar de punten waarop je voor de pvv bent, en op welke tegen. Mag samengevat, hoef alleen een "overview" te hebben.

10-06-13 19:57:55
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
@Noepetote: Francoise toch :nee

10-06-13 21:07:01
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
@Sto Ik weet dat het een hele domme vraag is, maar hoe weet u mijn echte naam???:D
En nogmaals: ik zeg deze dingen echt niet om mensen te kwetsen hoor. Het is alleen hoe ik er tegenaan kijk. Als u vindt dat ik te ver ga moet u het ook zeggen hoor.:)

10-06-13 21:11:41
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
@Noepetote: zeg maar je hoor :P. Ik ben het mythische alleswetende wezen hier, dus voortaan mag je best meneer Eenhoorn zeggen als je wilt :ja

10-06-13 21:11:58
nietmeer
@Noepetote: Doordat je zo vaak zit te herhalen dat je mensen niet wilt kwetsen, begint het te lijken dat dat juist wel je doel is.
"Zou ze zeggen dat ze niet wilt kwetsen, omdat ze wel probeert te kwetsen?"
Snap je dat dit achterdocht kan opwekken?

Je mag best je mening geven. Dat doen we allemaal.
Er zijn echter veel misvattingen over de Islam en Moslims. Allemaal door gebrek aan kennis. In plaats van te blijven hameren op kleine dingen, kun je ook de tegenargumenten goed bekijken en misschien bedenken "De Islam is toch niet dat beestachtige dat ik dacht dat het was."

10-06-13 21:23:53
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Quote Davh11:

Ik ben benieuwd naar de punten waarop je voor de pvv bent, en op welke tegen. Mag samengevat, hoef alleen een "overview" te hebben.

Ikzelf stem niet op de PVV, maar op de Christenunie. Hun vind ik het allerbest van heel het kabinet! :D #ok Maar hierin vind ik dat de PVV wel gelijk heeft: ik ben het eens met de meeste uitspraken van hun over de islam. Ze schijnen ook het standpunt te hebben dat als mensen in de gevangenis zitten, ze zelf de kosten moeten betalen. En daar ben ik het in principe helemaal mee eens, als dit mogelijk is! :ja :p En het is ook zo dat de PVV aandacht geeft aan het feit dat een groot deel van de Marokkaanse jongeren problemen heeft (nee natuurlijk niet allemaal, maar we kunnen niet ontkennen dat velen die hebben! Dus daar moet ook wat aan gedaan worden! Maar voor de rest vind ik de PVV maar niks eerlijk gezegd!:r

11-06-13 09:42:28
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Quote Alev:
@Sto: Dat klopt niet helemaal. Ergens, ik weet niet meer waar (Davh11 weet het wel, help?), hebben Boedhisten vreselijke dingen gedaan. Moslims neergestoken, kinderen verwond...
Maar dat zou niet relevant zijn voor de Westerse media, dus zien wij het niet op Tv.

Edit; Iets met Burma was het.
Google geeft geen smaakvolle afbeeldingen...


Ik ben er de vorige keer helaas overheen gegaan, maar bij deze alsnog wat achtergrondinformatie over agressie bij boeddhisten: Engelse wikipagina

Quote:
Maar hierin vind ik dat de PVV wel gelijk heeft: ik ben het eens met de meeste uitspraken van hun over de islam.


Je haat de islam niet, je bent het er alleen mee eens dat de Islam een geloof is dat veel meer aan banden moet worden gelegd dan, zeg, het katholicisme.

Ik vind dat nogal een aparte tegenstelling.

Quote:
En het is ook zo dat de PVV aandacht geeft aan het feit dat een groot deel van de Marokkaanse jongeren problemen heeft (nee natuurlijk niet allemaal, maar we kunnen niet ontkennen dat velen die hebben! Dus daar moet ook wat aan gedaan worden!


Andere partijen willen dit ook aanpakken nu. Dit is echter een stuk ingewikkelder dan "straffen en het is over". Sociaal-economische redenen zijn veel prominenter dan de PVV wil erkennen, lijkt het.

Quote:
Ze schijnen ook het standpunt te hebben dat als mensen in de gevangenis zitten, ze zelf de kosten moeten betalen.


Een delinquent helemaal leegzuigen van z'n geld of zelfs de schulden in jagen om diegene na zijn straf weer op straat te zetten; dit werkt criminaliteit niet in de hand? Je kunt diegene beter een stabiele basis geven door zo mogelijk de persoon geld te laten verdienen in de gevangenis met werk en de delinquent een baan te verzorgen na zijn tijd in de gevangenis. Criminaliteit moet niet nodig zijn om te overleven voor de persoon die in het gevang zit voor bijvoorbeeld diefstal. Moord, dat is lastiger. Ook op sociaal vlak een stabielere situatie bij terugkeer naar de maatschappij is belangrijk.

Om diegene helemaal leeg te zuigen is niet terecht. Daarbij zitten er ook mensen in de gevangenis omdat ze niet een bepaald geldbedrag kunnen betalen. Ze zitten hun tijd naargelang hun financiële strafmaat uit. Ik vind het dan onterecht om diegene nog harder te straffen door zijn of haar portomonnee alsnog te plunderen.

11-06-13 09:45:29
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Quote @alev:
Er zijn echter veel misvattingen over de Islam en Moslims. Allemaal door gebrek aan kennis.


^

11-06-13 12:48:53
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224

Quote:
Maar hierin vind ik dat de PVV wel gelijk heeft: ik ben het eens met de meeste uitspraken van hun over de islam.


Quote Davh11:


Je haat de islam niet, je bent het er alleen mee eens dat de Islam een geloof is dat veel meer aan banden moet worden gelegd dan, zeg, het katholicisme.Ik vind dat nogal een aparte tegenstelling.


Nee, ik haat mosims inderdaad niet, maar ik vind de meeste kritiek die bijvoorbeeld Geert Wilders op de islam heeft, wel terecht. Maar als ik een moslim zou kennen, zou ik natuurlijk wel respect voor hem hebben, natuurlijk, dat is logisch.
Quote:
En het is ook zo dat de PVV aandacht geeft aan het feit dat een groot deel van de Marokkaanse jongeren problemen heeft (nee natuurlijk niet allemaal, maar we kunnen niet ontkennen dat velen die hebben! Dus daar moet ook wat aan gedaan worden!


Quote Davh11:

Andere partijen willen dit ook aanpakken nu. Dit is echter een stuk ingewikkelder dan "straffen en het is over". Sociaal-economische redenen zijn veel prominenter dan de PVV wil erkennen, lijkt het.

Ja, maar het komt wel steeds in het nieuws dat bijvoorbeeld de PVDA blijft ontkennen dat er een probleem is met die groep, bijvoorbeeld in Amsterdam.

Quote:
Ze schijnen ook het standpunt te hebben dat als mensen in de gevangenis zitten, ze zelf de kosten moeten betalen.

Quote Davh11:

Een delinquent helemaal leegzuigen van z'n geld of zelfs de schulden in jagen om diegene na zijn straf weer op straat te zetten; dit werkt criminaliteit niet in de hand? Je kunt diegene beter een stabiele basis geven door zo mogelijk de persoon geld te laten verdienen in de gevangenis met werk en de delinquent een baan te verzorgen na zijn tijd in de gevangenis. Criminaliteit moet niet nodig zijn om te overleven voor de persoon die in het gevang zit voor bijvoorbeeld diefstal. Moord, dat is lastiger. Ook op sociaal vlak een stabielere situatie bij terugkeer naar de maatschappij is belangrijk.

Om diegene helemaal leeg te zuigen is niet terecht. Daarbij zitten er ook mensen in de gevangenis omdat ze niet een bepaald geldbedrag kunnen betalen. Ze zitten hun tijd naargelang hun financiële strafmaat uit. Ik vind het dan onterecht om diegene nog harder te straffen door zijn of haar portomonnee alsnog te plunderen.

11-06-13 13:16:12
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Noepetote
Quote:
Ja, maar het komt wel steeds in het nieuws dat bijvoorbeeld de PVDA blijft ontkennen dat er een probleem is met die groep, bijvoorbeeld in Amsterdam.


Dat is nu al enkele jaren geleden, en er wordt nu ook op lokaal niveau beter gereageerd. Dit is echter een vrij langzaam proces en er is ook nog niet bijster veel expertise. Ik denk dat het initiatief om dit probleem aan te pakken niet alleen vanuit Den Haag moet komen maar ook uit de buurten en omgevingen. Achterover zitten en eisen dat Den Haag de lokale problemen oplost is een veel langer proces.

Quote:
Nee, ik haat mosims inderdaad niet, maar ik vind de meeste kritiek die bijvoorbeeld Geert Wilders op de islam heeft, wel terecht. Maar als ik een moslim zou kennen, zou ik natuurlijk wel respect voor hem hebben, natuurlijk, dat is logisch.


Je respecteert hem als mens, maar je wil hem wel beperken in het vrij uitvoeren van zijn geloof. Nu zullen er inderdaad raakvlakken zijn (zoals eerwraak, uithuwelijking) waar wij als Nederland tegen zijn, maar over het algemeen komt dit niet voor. In ieder geval te weinig om het door Den Haag te laten beperken, laat staan op de schaal dat de PVV predikt.

11-06-13 17:19:42
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Maar nog even over de kosten die gedetineerden maken: ik snap dat je die mensen niet (altijd) helemaal voor hun eigen kosten kunt laten opdraaien. Maar ze kunnen toch wel een deel daarvan betalen? Ik heb laatst gehoord dat bijvoorbeeld levenslang gestraften wel werk mogen doen. Maar volgens mij is het niet verplicht. Wat mij betreft is het beter om het wél te verplichten, want dan zijn ze in ieder geval nuttig bezig en kunnen ze dus een deel van de kosten die ze maken betalen. Maar ik heb er totaal geen verstand van, dus misschien is dit gewoon niet mogelijk, wat ik nu zeg.:D

11-06-13 18:03:38
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Quote @Noepetote:
Maar nog even over de kosten die gedetineerden maken: ik snap dat je die mensen niet (altijd) helemaal voor hun eigen kosten kunt laten opdraaien. Maar ze kunnen toch wel een deel daarvan betalen? Ik heb laatst gehoord dat bijvoorbeeld levenslang gestraften wel werk mogen doen. Maar volgens mij is het niet verplicht. Wat mij betreft is het beter om het wél te verplichten, want dan zijn ze in ieder geval nuttig bezig en kunnen ze dus een deel van de kosten die ze maken betalen. Maar ik heb er totaal geen verstand van, dus misschien is dit gewoon niet mogelijk, wat ik nu zeg.:D


Dwangarbeid. Probeer dat maar langs Amnesty te sturen.

11-06-13 19:17:33
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Quote Davh11:


Dwangarbeid. Probeer dat maar langs Amnesty te sturen.

Hahaha, en ik wou nog wel vrijwilligster worden bij Amnesty, echt waar! _O_ Maar even serieus: iedereen moet toch werken,en waarom kun je dat dan niet doen met criminelen in de cel????8O

11-06-13 21:16:21
Loek
Oudgediende


WMRindex: 1.758
OTindex: 19.409
De basis van veel geloven is om in harmonie met elkaar te leven. Helaas worden geschriften verkeerd geïnterpreteerd.als je kijkt naar de 3 geloven van het boek, jodendom christendom en de islam, is de oorsprong het zelfde, ergo weer geloven in dezelfde god. Helaas wordt deze uitspraak in veel landen, joods, christelijk en islamitische gezien als godslastering.
het geloof is het probleem niet. Het is de mentaliteit van de mensen die hem uitoefenen. Elk geloof kun je tolerant of intolerant uitoefenen. Wilders moet inzien dat de islam niet het probleem is. De integratie is helaas mislukt. Dat is waar aan gewerkt moet worden.

12-06-13 00:32:15
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Noepetote er is geen werkplicht, maar er zitten wel vervelende consequenties aan het bewust kiezen om werkloos te zijn. Een delinquent eisen dat deze gaat werken is naar mijn weten tegen allerlei rechten.

Ik ben trouwens lid van Amnesty.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 150 151 152 [153] 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven