hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 16:00 - 74428 artikelen - nu online 21 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 [4] 5 6 7 .... 152 153 154 155

Discussie over Geert

02-03-08 21:57:03
CrazyM
Senior lid

WMRindex: 133
OTindex: 406
Wnplts: Cairns
Quote RonHee:
Ik lees de telefoongids, daar staat veel in wat de waarheid benadert.

Ja? En hoe zeker weet je dat? Heb je ze allemaal uitgeprobeerd? :P

02-03-08 23:04:55
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote jatser:
maar komop de Koran is toch ook een boek dat vol staat met dingen die niet kloppen met de nederlandse wet!

Tsja en als je de Bijbel letterlijk neemt, staat die ook vol met dingen die niet zouden kunnen volgens de Nederlandse wet....

Quote jatser:
Als je vrouw jou seks weigerd, mag je haar net zo lang slaan tot ze wel seks met je wil

Waar staat dat en wat is de uitleg die aan dit specifieke stuk wordt gegeven?
In de Islam is de vrouw namenlijk een vrij en onafhankelijk persoon en gelijke partner met de man.

Quote luna:
Ik denk dat Jatser alleen wil aangeven dat er in de Koran onzindingen staan...

Heeft ie een leuke manier van brengen, in de Bijbel staan ook een hoop onzinnige zaken (als je het letterlijk zou opvatten). Uit ieder boek of geschrift kun je wel een zin pakken die, uit zijn verband gehaald, klinklare onzin is.

Het probleem met Wilders is dat hij alleen die zinnen en stukken gebruikt die hem toevallig uitkomen. Hetzelfde kun je ook doen als je de Bijbel napluist en er bepaalde stukjes uithaalt. Op deze manier kun je zelfs van Mein Kampf een goed boek maken met een beetje moeite.

02-03-08 23:08:59
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote stormzoeker:

Tsja en als je de Bijbel letterlijk neemt, staat die ook vol met dingen die niet zouden kunnen volgens de Nederlandse wet....


Aan welke van de twee dat ligt, daar valt nog wel een flinke discussie over te voeren, maar dat zou zwaar offtopic zijn...

Een beetje meer ontopic: Geert is een raar figuur, maar hij heeft wel de meest bizarre levensverzekering die een mens kan hebben... Als ze hem neerknallen, krijgt hij gelijk 8-)

02-03-08 23:21:27
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Als de Bijbel de waarheid is, dan zal de Koran dat ook zijn. Je kunt iemands geloof niet veroordelen, dat is namenlijk iets van die persoon zelf.
Er is geen geloof dat aanzet tot geweld, er zijn alleen mensen die aanzetten tot geweld.
Dat mensen een geloof als excuus gebruiken voor geweld in welke vorm dan ook, is verwerpelijk en schadelijk voor het geloof.

03-03-08 09:43:55
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Storm schreef: Dat mensen een geloof als excuus gebruiken voor geweld in welke vorm dan ook, is verwerpelijk en schadelijk voor het geloof
----------------------------------------
Alles komt in wezen neer op de zucht naar Macht (met een hoofdletter M) :(

03-03-08 12:49:17
RonHee
Oudgediende


WMRindex: 10.567
OTindex: 4.662
Ik sluit mij aan bij Storm zijn vorige uitlating.
Wil daarbij nog aandragen dat geweld geen middel is om tot rede te komen.

03-03-08 14:32:15
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Even een vrolijke noot tussendoor ;)

03-03-08 15:23:01
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote ledi:
Storm schreef: Dat mensen een geloof als excuus gebruiken voor geweld in welke vorm dan ook, is verwerpelijk en schadelijk voor het geloof
----------------------------------------
Alles komt in wezen neer op de zucht naar Macht (met een hoofdletter M) :(


* Is dat ooit anders geweest
* niets is zo belangrijk geweest
* om het geloof te verdedigen
* middels het overschrijden van
* een aantal basis regels
* maar er staan een paar passages
* in de bijbel, die redelijk verkeerd
* begrepen kunnen worden.

03-03-08 16:50:43
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
mn beste Heraux
dat er een paar passage's in de bijbel staan die verkeerd begrepen kunnen worden is redelijk voorzichtig uitgedrukt.
dat hele *heilig persoon*verdomde boek is zo vaag als iets. je kunt er van alles achter zoeken. en zo is het met de Koran ook. daarom heb je 50 vormen van de islam, die net even anders zijn.

03-03-08 19:31:16
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
De mazen zitten in elke wet die acceptabel is

03-03-08 19:31:56
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote ledi:
Storm schreef: Dat mensen een geloof als excuus gebruiken voor geweld in welke vorm dan ook, is verwerpelijk en schadelijk voor het geloof
----------------------------------------
Alles komt in wezen neer op de zucht naar Macht (met een hoofdletter M) :(


Ieder wilt macht

Wie wil geen macht?

03-03-08 19:32:25
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ik. 8)

03-03-08 19:41:26
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@Giovanni; wat heb je moeten doen om dat te zeggen?

03-03-08 19:57:05
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@heraux: iedereen wil macht, maar de meesten gelukkig alleen maar over hun eigen leven.
Ik heb tenminste nooit behoefte (gehad) om de wereld te verbeteren, anders dan "begin bij jezelf".

03-03-08 21:49:12
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Over de Bijbel kan ik ook nog wel wat citaten posten, maar dat vinden de Christenen niet leuk.. Over de Koran netzo, als je erin wilt geloven, mij best.

Maar val me er niet mee lastig dat ik het MOET doen als je geen goed bewijs etc. hebt, en dat heb ik tot nu toe nog geen enkele gelovige zien doen.

En wat betreft Wilders: een stomme idioot, dat ie maar eens naar z'n ouw school komt(waar ik op zit) om eens met ons te discussiëren(6)

03-03-08 21:50:17
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dat durft ie niet, uit angst voor een rot eierconcert 8)

03-03-08 21:53:34
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote heraux:
@Giovanni; wat heb je moeten doen om dat te zeggen?
Niks. Ik ben tevreden met wat ik heb. Wat moet ik met macht?

@AD-Omdat er geen bewijs is. Lees het OT en geef me één goede reden waarom ik in die massamoordenaar zou geloven.

03-03-08 21:55:29
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Wilders zegt van alles, maar als hij uitgenodigt wordt om dat wat hij zegt eens toe te lichten dan geeft hij niet thuis. En hij noemt Balkenende een lafaard? :O

03-03-08 21:55:31
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Quote Kpuc:
Dat durft ie niet, uit angst voor een rot eierconcert 8)
Ik moet echt nog eens met mijn filosofie leraar dit bespreken}) Want ik wil 'm aanpakken met een stel vrienden, want wij kunnen allemaal goed debatteren:D

03-03-08 22:56:10
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Giovanni:
Quote heraux:
@Giovanni; wat heb je moeten doen om dat te zeggen?
Niks. Ik ben tevreden met wat ik heb. Wat moet ik met macht?

AD-Omdat er geen bewijs is. Lees het OT en geef me ��n goede reden waarom ik in die massamoordenaar zou geloven.


iedereen die deel uitmaken wil van iets
heeft macht nodig, invloed.. zorgt voor beweging, presentatie macht, spreek macht,
de macht om er te zijn -

@alweerdood: hoe kun je debateren met iemand die niets als repliek geeft?

04-03-08 07:14:20
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dit is een mooi stukje, vooral deze passage: "Juridisch is hierbij verder onder meer de vraag of Wilders uitlokking van een geweldsmisdrijf bijvoorbeeld moord of zware mishandeling tegen een landgenoot verweten kan worden. Bij uitlokking gaat het erom dat via een in de wet genoemd uitlokkingsmiddel de wil bij een ander wordt opgeroepen het misdrijf te plegen. Uitlokking door het uitlokkingsmiddel ‘het geven van inlichtingen’ lijkt hier mogelijk. Onder inlichtingen zijn in dit verband immers begrepen mededelingen van feitelijke aard die van belang zijn met het oog op het te plegen delict in die zin dat deze geschikt zijn om in de omstandigheden van het geval te bewerkstelligen dat het delict wordt gepleegd, aldus de Hoge Raad in 2001". ©AD

04-03-08 09:34:21
RonHee
Oudgediende


WMRindex: 10.567
OTindex: 4.662
@ Kpuc, lees jij de Staatcourant ipv de Telegraaf?

04-03-08 19:01:38
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
@heraux dat bedoel ik dus.. als hij niets wat goed onderbouwd terug kan zeggen(aangezien zijn argumentatie - als die al bestaat - helemaal aan gort wordt geschoten) verliest hij zowieso zijn geloofwaardigheid, en ik hoop dat het de ogen van zijn volgelingen opent als hij zelfs door een paar 'puberende VWOkindertjes' volledig plat wordt geslagen;)


04-03-08 19:04:08
r03l
Erelid


WMRindex: 784
OTindex: 1.990
@ alweerdood weet je wat pas irritant is dat als je met iemand debateert en dan hij de hele tijd de vraag gaat stellen Ja maar hoe weet je dat... of Wat is de definitie van.. geef je een definitie en dan zegt hij Dus je wilt zeggen dat .... zonder...dat dan niet is. Gewoon om gek van te worden *(

04-03-08 19:34:29
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Ja klopt, maar het is makkelijk om een blaadje met bronverwijzingen erbij te hebben:+ En meestal debateer ik zo dat ik geen moeilijke woorden gebruik, maar precies datgene waar het om gaat omschrijf:P Biologisch exact correct zeggen zou Weijs zeggen:+

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5 6 7 .... 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven