ZNW-spel |
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.155 OTindex: 95.685
|
dat hij het verschil tussen een bitterbal en een gehaktbal niet proefde, was geen compliment voor de kok schiettent ranja muizenval @Grouse: ik weet 't.. maar was ff te lui  condensor is eenvoudig, condensator moet ik nog wat langer 'bestuderen'.. Laatste edit 05-02-2014 20:10 |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.566 OTindex: 97.038
|
Een muis vangen met ranja in de muizenval lijkt me nog moeilijker dan hem neer te knallen in een schiettent.
kermis, dodenakker, pretpark. |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
de gemeente gaf geen toestemming voor een kermis op een dodenakker, omdat er al vergunning was verleend voor een pretpark.
suikerspin, trekdrop, kaneelstok |
|
RockOpa Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 4.540 S |
De losgeslagen tiener, met een kapsel als een suikerspin, at de hele dag trekdrop en sloeg voorbijgangers met een kaneelstok.
rukwind, belastingaanslag, incassoburo |
|
Mamsie Oudgediende
|
Hij liet spontaan een rukwind vliegen toen er iemand van het incassoburo aan de deur kwam om de belastingaanslag te innen.
beertje, schaatsmaraton, stoel. |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.241 OTindex: 24.980
|
Toch knap als je een schaatsmarathon kunt voltooien achter een stoel met een beertje er op.
snotneus, metro, circus |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.709 OTindex: 57.813
|
Ik wilde met de metro naar het circus, maar een of andere snotneus had een bommelding gedaan, waardoor het hele metrostation ontruimd werd.
braakbal, kolibri, autosleutel |
|
SilverWing Erelid
 WMRindex: 573 OTindex: 854 S |
de kolibri braakte in de braakbal een autosleutel uit.
vogel banaan opvolgen
Laatste edit 06-02-2014 17:12 |
|
RockOpa Oudgediende
De vogel die smakelijk een banaan at, volgde de regels van zelfstandige naamwoorden niet op. opvolgen is geen znbierbuik, zuipneus, genleman Laatste edit 06-02-2014 23:13 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ondanks zijn beginnende bierbuik en zijn schijnbare zuipneus was de man wel op en top een echte gentleman.
schoenmaat, wandelroute, blarenprikker. |
|
RockOpa Oudgediende
De uitgezette wandelroute was een schoenmaat te groot voor de professionele blarenprikker.
bos, spookverschijning, wolven |
|
Mamsie Oudgediende
|
Omdat de nachtwandeling door het bos zou gaan durfde ik niet mee, ik was bang voor een spookverschijning en ik had gehoord dat er een troep wolven gesignaleerd was.
bliksembezoek, onweer, donder. |
|
nietmeer
|
Wil jij als de donder aan dat bliksemonderzoek over onweer gaan beginnen voordat het bliksembezoek aan het meteorologisch instituut gaat plaatsvinden?  pijpenragers, pijpenstelen, broekspijpen Laatste edit 07-02-2014 14:01 |
|
Mamsie Oudgediende
|
In een sigarenzaak kan je pijpenragers en pijpen stelen maar als je dan naar buiten rent, merk je al snel aan je natte broekspijpen dat het pijpenstelen regent. Je ziet, ik heb het netjes gehouden!  regendag, bruinebonensoep, tevredenheid. |
|
nietmeer
|
@Mamsie: Ik had niet anders verwacht  Afgelopen zondag was een echte regendag zodat er bruinebonensoep op het menu stond, die wij altijd met een broodje besmeerd met tevredenheid eten. dakkapel, parkeerboete, woonerf |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik had een nieuwe dakkapel laten bouwen maar de politie gaf de aannemer een parkeerboete omdat die zijn busje voor ons huis op het woonerf gezet had. @Grouse: De verleiding was anders wél erg groot hoor! statief, bruid, getuige. Laatste edit 07-02-2014 17:29 |
|
nietmeer
|
De fotograaf gebruikte zijn eigen staf als statief om de bruid op de gevoelige plaat te vast te leggen terwijl de bruidegom daar getuige van was. Sorry, het is mijn niet gelukt  batterij, massage, postorderbedrijf |
|
Mamsie Oudgediende
|
@Grouse: Hoe schunnig wil je hem hebben?  |
|
nietmeer
|
|
|
Mamsie Oudgediende
|
De fysiotherapeut moest de massage van haar enorme batterij even onderbreken omdat er een bode van het postorderbedrijf aanbelde.
Hier dus de gekuiste versie!
fantasie, regels, binnenpretjes. |
|
RockOpa Oudgediende
In mijn ongebreidelde fantasie lapte ik alle regels aan mijn laars en gedroeg me als een echte smeerlap, dat leverde wel de nodige binnenpretjes op!
tarzan, blondje, vriendin
Laatste edit 07-02-2014 22:37 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen Tarzan door het oerwoud slingerde kwam hij Jane tegen, en dat blondje is nu zijn vriendin.
klokje, tijdaanduiding, slaapkop.
|
|
RockOpa Oudgediende
De onverbeterlijke slaapkop die de tijdsaanduiding op zijn klokje steeds verkeerd interpreteerde, werd uiteindelijk door zijn baas ontslagen.
weekend, feest, kater |
|
Rie_Gormortis Erelid
 WMRindex: 115 OTindex: 3.379
|
Wie in het Weekend tijdens een Feest te veel zuipt, die kan de te verwachten Kater hopelijk op zondag uitslapen.
Tafeltennis, Waarzegster, Kraslot |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen ik met een bevriende waarzegster een partijtje tafeltennis speelde, vertelde ze mij tussen twee meppen door dat ik een kraslot moest kopen en daar veel mee zou winnen.
vaatwasser, onderbroek, theekopje. |
|