ZNW-spel |
pizzabakker Erelid
 WMRindex: 2.027 OTindex: 1.479 S |
Toen ik na de nagelknipper ook nog een rozenkrans in mijn erwtensoep vond, besloot ik een ander restaurant te gaan zoeken.
tempo, balorigheid, kapelaan |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.236 OTindex: 24.970
|
De kapelaan voerde uit balorigheid het tempo van de psalmenzang op.
belastingdienst, worteltjes, haring |
|
pizzabakker Erelid
De belastingdienst is wat traag met het uitbetalen van zorgpremies en dat komt doordat de ambtenaren de hele dag wedstrijdjes doen wie de meeste worteltjes in z'n neus en de meeste haring in z'n onderbroek kan stoppen.
camera, klus, vuist |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.566 OTindex: 97.034
|
Toen de camera uit de winkel gestolen werd ging de verkoper met de dief op de vuist en het was voor de gealarmeerde politie nog een hele klus om de vechtenden uit elkaar te halen.
winterwortel, lantarenpaal, legende. |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.236 OTindex: 24.970
|
Volgens een oude legende kun je met een winterwortel meer zien in het donker dan met een lantaarnpaal.
hangmat, eieren, stoomwals |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen de uit zijn koers geraakte stoomwals mijn keuken inreed was ik blij dat ik in ieder geval de eieren veilig in de hangmat had gelegd.
koukleum, vestje, kippevel. |
|
RockOpa Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 4.540 S |
De bibberende koukleum trok z'n nat vestje uit en vleide zich ontspannen neer op het kippenvel voor het knapperend haardvuur.
nachtzuster, patiënt, kaarslicht |
|
Mamsie Oudgediende
|
De nachtzuster en de patiënt zaten bij kaarslicht te klaverjassen om de anderen niet te storen.
operatiezaal, operazaal, opeten. |
|
RockOpa Oudgediende
De ingestorte diva werd van de operatiezaal naar de operazaal gebracht alwaar ze onder het zingen van een aria door de aanwezigen werd opgegeten.
diva, popzangeres, afgang |
|
nietmeer
|
De afgang was compleet toen de presentator de onbekende popzangeres als diva aan het publiek voorstelde.
stoelgang, strafkamp, verrekijker |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.705 OTindex: 57.772
|
Vanuit het strafkamp kon je met een verrekijker precies de stoelgang van de kampleider volgen.
kramp, rookwolk, salami |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.145 OTindex: 95.666
|
@Sjaak: door de kramp kwam de salami er met een rookwolk uit bas riem kruk Laatste edit 31-01-2014 13:34 |
|
pizzabakker Erelid
Bas zei: "Als ik kruk, moet ik eerst m'n riem afdoen!"
cello, ceintuur, stoel |
|
nietmeer
|
Toen de violiste per ongeluk haar cello had meegenomen naar het recital, kwam ze erachter dan ze per ongeluk haar strijkstok op de stoel had laten liggen zodat ze nu met haar ceintuur het instrument bespeelde.
glaasje, dropje, keukenmachine |
|
RockOpa Oudgediende
De cello werd met een ceintuur aan de stoel vastgebonden omdat hij niet wilde luisteren.
bondage, vamp, kelder Laatste edit 31-01-2014 14:32
|
|
pizzabakker Erelid
In de kelder vergaderde de SGP over het verbieden van bondage, maar de plaatselijke vamp vond zo'n verbod te ver gaan.
Laatste edit 31-01-2014 14:00 |
|
allone Oudgediende
|
Quote @Grouse: glaasje, dropje, keukenmachine het glaasje gaat in de afwasmachine en het dropje in de mond fles cacao pantoffel |
|
nietmeer
|
@allone: Als je te veel aan de fles zit en daarnaast ook nog eens cacao snuift, kan het voorkomen dat je een keukenmachine aanziet voor een afwasmachine en een pantoffel voor een kartoffel. poging, nieuws, verbetering |
|
RockOpa Oudgediende
Het nieuws werd onderbroken omdat in een poging om Rutte te wippen, dat waarschijnlijk een hele verbetering zou teweegbrengen, de nieuwslezers met elkaar op de vuist gingen.
teneur, parlement, pluche |
|
nietmeer
|
De algemene teneur in het parlement is dat je zo lang mogelijk aan het pluche moet blijven plakken.
daadkracht, partijpolitiek, minister-president |
|
RockOpa Oudgediende
De minister-president toont totaal geen daadkracht waar het zijn eigen partijpolitiek betreft.
belastingdienst, puinhoop, burger |
|
allone Oudgediende
|
omdat de belastingdienst er een puinhoop van maakt moet de burger zelf de touwtjes in handen nemen
oplossing chemie kleur |
|
RockOpa Oudgediende
De chemie tussen de overheid en de burger is ver te zoeken omdat Rutte geen kleur wilt bekennen.
uitgestreken smoel, leugenaar, politicusLaatste edit 31-01-2014 16:36 |
|
nietmeer
|
Met een uitgestreken smoel noemde de politicus elke burger een leugenaar.
affaire, overspel, buurvrouw |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen de buurvrouw tijdens het tennissen ten val kwam kreeg zij permissie om de partij over te spelen maar deze affaire werd door het publiek als overspel gezien.
fietsband, zonnetje, plezier. |
|