ZNW-spel |
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.145 OTindex: 95.666
|
advocaat met frambozen is lekkerder dan zonnebrandcreme  pasje kastje plasje |
|
nietmeer
|
De nieuwe toiletten kun je alleen gebruiken als je je pasje ervoor houdt maar ik was vergeten het mijne uit het kastje te halen zodat ik geen plasje kon doen.
uitverkoop, raceauto, diamant |
|
pizzabakker Erelid
 WMRindex: 2.027 OTindex: 1.479 S |
Een man met een hoofd in de vorm van een diamant is dankzij zijn raceauto altijd als eerste bij de uitverkoop.
luier, sluimeren, pui |
|
nietmeer
|
De oude man zat in zijn luier te sluimeren voor de pui van zijn huis.
pisbak, pizzabakker, krentenkakker |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.566 OTindex: 97.034
|
Er is een overeenkomst tussen een pizzabakker en een krentenkakker, namelijk: allebei moeten ze van tijd tot tijd gewoon naar de pisbak.
opluchting, aandrang, gelegenheid. |
|
pizzabakker Erelid
Soms voel je enorme aandrang, maar is er nergens gelegenheid om te plassen en de enorme opluchting van een lege blaas te voelen.
trompet, tent, waagschaal |
|
Mamsie Oudgediende
|
Je stelt je leven in de waagschaal als je in de tent van het circus met een trompet door de voorstelling heen gaat zitten toeteren.
clown, straat, gewoonte. |
|
pizzabakker Erelid
Sinds ik "IT" van Stephen King heb gezien, maak ik er een gewoonte van om tijdens mijn wandelingen over straat in de rioolputjes te gluren of er geen clown in zit.
moersleutel, concentratie, nagel |
|
nietmeer
|
Met grote concentratie sloeg de smid met een moersleutel een nagel in zijn doodskist.
Wenkbrauw, neusvleugel, oorsmeer |
|
Mamsie Oudgediende
|
Hij had zoveel oorsmeer dat hij het in zijn slaap uitgesmeerd had van wenkbrauw tot neusvleugel.
nachtrust, wekker, uitslapen. |
|
nietmeer
|
Om een gezonde nachtrust te krijgen zet je het best je wekker uit zodat je kunt uitslapen.
Plug, buurman, tuin |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.145 OTindex: 95.666
|
omdat de plug in de tuin gevallen was kon de buurman hem nergens vinden
vlam wolk gelegenheidsdief |
|
nietmeer
|
Toen de gelegenheidsdief een scheet liet naast de brandende kachel vatte de anale wolk direct vlam.
Verjaardag, taart, bejaarde |
|
Mamsie Oudgediende
|
Op de verjaardag van @Grouse kwam de bejaarde overbuurman gezellig feliciteren en koffie drinken met een stuk taart erbij. Gelukwens, bezoek, vrolijkheid. |
|
nietmeer
|
@Mamsie: Dat zal mijn overbuurman leuk vinden  Vandaag verwacht ik geen bezoek zodat ik elke gelukwens via WMR, telefoon ,mail of andere wijze met vrolijkheid zal verwachten. vliegenmepper, sneeuwbui, badjas |
|
Mamsie Oudgediende
|
Wie midden in een sneeuwbui, slechts gekleed in een badjas met een vliegenmepper staat te zwaaien, wordt door de mannen in de witte jassen snel opgehaald. appelstroop, lunchpakketje, bankje. @Grouse, houdt de overbuurman dan niet van taart? |
|
nietmeer
|
@Mamsie: Ik denk niet dat hij graag bejaard genoemd wil worden  Toen ik mijn lunchpakketje openmaakte liep de appelstroop van mijn boterham zodat het bankje waarop ik zat, helemaal onder de plak zat. lentezonnetje, sneeuwdek, mistlampen |
|
Mamsie Oudgediende
|
Met mijn mistlampen aan en glibberend over het sneeuwdek, dacht ik met verlangen aan het eerste warme lentezonnetje.
braadpan, kookplaat, eetlust.
|
|
nietmeer
|
Toen ik merkte dat mijn braadpan op de kookplaat vol schimmel stond, verging mij direct de eetlust.  Sealapparaat, douche, speeltuin |
|
Mamsie Oudgediende
|
Om de gemeentelijke speeltuin wat aantrekkkelijker te maken hebben ze er een douche geïnstalleerd en voor de allerkleinsten een sealapparaat geplaatst.
Makkelijk voor de moeders ghehehehe
wipkip, bordeel, spelletje. |
|
nietmeer
|
Voor het bordeel naast de kerk staat een wipkip waar de allerkleinsten een spelletje kunnen doen.
oefening, marsroute, geisha. |
|
Mamsie Oudgediende
|
Het vergde nog even wat oefening om de juiste marsroute te vinden die leidde naar de verblijfplaats van de beroemde geisha.
zomerjas, sneeuwbui, strandtent. |
|
pizzabakker Erelid
De reus spreidde zijn zomerjas over de strandtent om de badgasten te beschermen tegen de plotselinge hevige sneeuwbui.
kantine, maandstonde, keigaaf |
|
Mamsie Oudgediende
|
Er stond een keigaaf grietje in de kantine maar omdat zij haar maandstonde had was ze dus niet te genieten!
keuken, plicht, huisvrouw. |
|
RockOpa Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 4.540 S |
Ik moet nodig naar de keuken om op de keukentafel mijn plicht als huisvrouw te vervullen.  eten, geneugten, uitspatting |
|