ZNW-spel |
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.705 OTindex: 57.770
|
Als je je leesbril nou eens opzette, dan zou je zien dat je de lakschade met mayonaise hebt willen herstellen.
kussensloop, autosloperij, brievenbus |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.566 OTindex: 97.034
|
Voordat ik mijn kussen sloop ga ik naar de autosloperij en kijk bij de bushalte of de brievenbus er al aan komt rijden zodat ik niet te ver met al die kussens loop te zeulen.
onzin, gekheid, pizzabakker. |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.145 OTindex: 95.666
|
alle gekheid op een stokje, zoveel onzin kan zelfs onze @pizzabakker niet bedenken @Mamsie: al is woord kussensloop er tussenuitgeslopen  spiegel handschoen krant |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik las in de krant dan de spiegel getrouwd was met de handschoen. @allone: nee hoor het woord was er wel maar het had zich twee keer schalks vermomd, als artistieke vrijheid! kunstuiting, museum, weekje. |
|
pizzabakker Erelid
 WMRindex: 2.027 OTindex: 1.479 S |
Nadat ik een weekje in een museum opgesloten had gezeten, waren mijn darmen zo van slag dat de dokter er croma, eh. oma, eh. joma ... nou ja, zeg maar een kunstuiting in moest aanbrengen.
taliban, taalverlies, haribo |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
omdat iedereen de taliban nauwlettend in de gaten houdt, lijden we allemaal aan taalverlies en weet bijna niemand meer dat Haribo staat voor Hans Ringers Bonn....
levertraan, varkenslever, kringloop |
|
Mamsie Oudgediende
|
Varkenslever, levertraan, traanvocht, vochtmest, mestvarken, ziehier de kringloop der woorden.
bedenksels, inspiratie, resultaat. |
|
SilverWing Erelid
 WMRindex: 573 OTindex: 854 S |
de bedenksels van inspiratie is een goede resultaat.  vraag boek beeld Laatste edit 23-01-2014 19:48 |
|
Mamsie Oudgediende
|
In het boek kwam de vraag voor over het beeld dat we hebben van Nederland.
pindakaas, beker, ontbijtbordje. |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.145 OTindex: 95.666
|
op haar ontbijtbordje lag een boterham met pindakaas, en er naast stond een beker melk.
anaconda verassing haast |
|
Mamsie Oudgediende
|
De anaconda die tot mijn verrassing uit de WC kwam, en me haast in mijn billen beet, hebben ze doodgelagen en nu maken ze veel haast met zijn verassing.
radiator, handen, toetsenbord. |
|
RockOpa Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 4.540 S |
Ik moest even mijn koude handen aan de radiator opwarmen om het toetsenbord stuk te kunnen slaan!
wolken, kou, dreiging |
|
Mamsie Oudgediende
|
De dreiging van de winterse kou werd nog een versterkt door de grote hoeveelheid donkere wolken.
bivakmuts, handschoenen, wintertenen. |
|
RockOpa Oudgediende
De gewapende overvaller, die vermomd was d.m.v. een bivakmuts en handschoenen, kon niet verhinderen dat hij onderweg wintertenen kreeg.
web, spiderman, vliegenmepper |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.236 OTindex: 24.970
|
Toen het spiderman niet lukte om de irritante bromvlieg te vangen met zijn web, pakte hij de vliegenmepper.
slagtand, beugel, tandwiel |
|
RockOpa Oudgediende
De olifant kreeg een beugel onder de slagtand die hij d.m.v. een tandwiel omhoog kon draaien.
tijger, sprong, worsteling |
|
pizzabakker Erelid
 WMRindex: 2.027 OTindex: 1.479 S |
Na een worsteling met de pompbediende en een sprong of tien op diens buik heb ik nu gratis een tijger in m'n tank.
pinda, parabel, puik |
|
Mamsie Oudgediende
|
Het puik der zoete kelen, was eertijds een operaprogramma op de radio waar ik naar luisterde met een pinda of 20 in de hand terwijl ik een parabel uit een sprookjesboek las.
vergeetachtigheid, koffiebeker, kompas. |
|
RockOpa Oudgediende
In zijn vergeetachtigheid had de kapitein zijn koffiebeker op het kompas laten staan en raakte zo volledig de weg kwijt.
dwaallicht, storm, strandjutter |
|
Mamsie Oudgediende
|
Vanwege een dwaallicht trotseerde de strandjutter de hevige storm.
badpak, strandlaken, hittegolf. |
|
RockOpa Oudgediende
Door de aanhoudende hittegolf liet ik mijn badpak en strandlaken in de kast liggen en dronk een lekker koud biertje.
aliens, schotel, ontvangst |
|
Mamsie Oudgediende
|
Voor de plechtige ontvangst van een paar hooggeplaatste aliens, werd er een zeer luxe opgemaakte koude schotel besteld met daarop allerhande exquise visgerechten.  besteklade, onderzetter, middenmaat. Laatste edit 25-01-2014 00:30 |
|
RockOpa Oudgediende
De besteklade, waar ik een paar berichten terug mijn nek over brak, is ver beneden de middenmaat. De onderzetter daarentegen is van hoge kwaliteit.
bezoek, kleinkind, pizza's |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
toen ons bezoek trek in eten kreeg, telden we ons kleingeld en kochten we pizza's in de supermarkt
appelsap, Facebook, gebakken peren |
|
RockOpa Oudgediende
@botte bijl:kleinkind=kleingeld???Terwijl ik op facebook zat viel mijn glas appelsap over mijn toetsenbord en was het over en uit! Zweden, boetes, inkomen Laatste edit 25-01-2014 02:49 |
|